Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-02, 18:04
  #4045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Om jag inte minns helt fel så har Lotta, hennes väninna och Lottas före detta sambo kontaktat polisen p.g.a hot så det har inte varit under ett enstaka tillfälle. Förhoppningsvis kommer man att bli tvungen att se över sina rutiner efter detta fall.
Allt i Sverige måste ses över och måste ändras på 100tals rutiner säkerligen Kommer inte ske.
2016-10-02, 18:07
  #4046
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Man kan lika gärna undra varför en person som är känd för att vara våldsam, för grov kvinnofridskränkning och som dessutom tagit livet av en annan person inte blir kallad till polisen efter att flera hört av sig och namngivit personen. Han var villkorligt frigiven men fick fortsätta att härja runt. Det verkar inte som om polisen och frivården haft någon kontakt alls, om man ska utgå från de journalanteckningar som finns från frivården. Det är för mig skrämmande. Någon som är villkorligt frigiven för brott som han blir anmäld för blir till en början efterlyst i sin frånvaro men när Lotta inte fullföljde anmälan sa la man ner, eller vad? Det är redan konstaterat att han är väldigt farlig och varför man inte låser in honom under en utredning förstår jag inte alls. Vill hon inte ha skydd så låter vi det vara???

Undrar precis samma sak. Det kan inte hänga på individen i sådana här fall...
2016-10-02, 18:10
  #4047
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så släppte hon in honom av bekvämlighet, hon kan välja att inte öppna och då riskera att han för lett jävla liv varpå hon eller grannar må kalla på polis, så smidigaste alternativet kanske hon anser då är att släppa in honom för hon uppfattar det som mindre besvärligt?

Ja, så kan det vara. Hon trodde kanske att hon kunde resonera med honom...
2016-10-02, 18:11
  #4048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Undrar precis samma sak. Det kan inte hänga på individen i sådana här fall...
Jag har precis läst att han visst anhölls även fast Lotta lagt ned anmälan men att anhållandet hävdes av åklagaren, då Lotta lagt ned sin anmälan. Så polisen tog det på största allvar.
2016-10-02, 18:17
  #4049
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ja, så kan det vara. Hon trodde kanske att hon kunde resonera med honom...
Har du läst FUP? Eller åtminstone sms korr? Resonera med honom, hon är lika på, å maniskt svartsjuk som honom.
2016-10-02, 18:31
  #4050
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle återigen vilja peka på likheterna mellan GM och de kvinnliga offren I sådana här fall. (Manliga offren tycks bete sig annorlunda.)

Det är inte bara GM som är orädda.

Normalrädda vanliga individer skulle gå långa omvägar för att slippa möta den här sortens män. Men dessa kvinnor tycks vara totalt orädda. De kastar sig in I en relation med monstret utan att tänka sig för.

Dessa kvinnor tycks I likhet med sina GM sakna förståelse för normala sociala regler om hur man beter sig. Exemepelvis flyttar man inte ihop med en främling efter ett par veckors bekantskap..

Normala kvinnor blir inte heller smickrade ifall Mr “vem som helst” ger dem komplimanger. Att få en bukett med blommor är inget som en normal kvinna skulle anse vara så “oerhört” att man omedelbart skulle börja planera en framtid tillsammans med givaren.


Du försöker dupera en hel tråd…

Lotta blev gravt duperad av mannen som antagligen snabbt förklarade att här skulle det bli en relation som hette duga. Han avslutar, han börjar, han bestämmer. Vad Lotta tyckte spelade ingen roll. Det är är klassiskt psykopatbeteende. Han kunde vänstra, det var ok. Han anklagar Lotta för att gör detsamma, då är det inte ok. Olika regler… och smutskastning… gm jagar med psykisk terror… hon bedyrar att så inte är fallet. Det spelar ingen roll för honom vad hon svarar.

Alla bör läsa på om psykopater. Det är ingen idé att resonera med dem. Se exemplet Sno.

Psykopater bör låsas in, de skapar förvirring och olycka där de drar fram.
__________________
Senast redigerad av IQ130 2016-10-02 kl. 18:40.
2016-10-02, 18:40
  #4051
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har du läst FUP? Eller åtminstone sms korr? Resonera med honom, hon är lika på, å maniskt svartsjuk som honom.

Nej, så är det inte. Du förstår inte vad som pågår runt henne.
2016-10-02, 18:45
  #4052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har du läst FUP? Eller åtminstone sms korr? Resonera med honom, hon är lika på, å maniskt svartsjuk som honom.
Jag tror att vi är flera som läst sms utdragen och hela förundersökningen. Jag kan förstå att man kan tolka sms på ditt sätt men man bör nog vara försiktig och förstå att relationen var mer komplex än så. Hon uppvisar ett beteende som väl stämmer överens med andras erfarenheter av att ha en relation med en psykopat. Det är svårt att förstå men vi kan lära oss och om någon i din närhet skulle drabbas så kan din kunskap vara livsavgörande. Den enda person som är ansvarig är GM.
__________________
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-10-02 kl. 18:48.
2016-10-02, 18:49
  #4053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du har svårt att tolka och dra slutsatser. Bra att du försöker i alla fall, även om du landar helt snett. Lotta är pressad och svarar, hon vet inte hur hon ska agera. Att dra sig undan fungerar inte, han stalkar ändå. Sedan beskyller han Lotta för allt möjligt, hon försvarar sig då. Det skulle hon inte heller ha gjort, eftersom han till varje pris vill förgöra henne. Ungefär som du också resonerar. As.

Men hon behövde ju varken läsa SMS:n eller svara dem. Hon skulle ha kunnat byta telefonnummer också (som Martin) och bara meddela det nya numret till dem som hon ville vara i kontakt med.

Bara för att någon ringer - behöver man inte svara. Man behöver inte heller läsa SMS som gör en "rädd".

Man kan inte heller snacka om att Lotta drog sig undan. Hon var borta från SMS-karusellen 2,5 dag. Det är inte samma sak som att hon verkligen hade FÖRSÖKT gömma sig från honom.

Hon dessutom berättade att hennes syster hade kommit på besök. Så hon kanske umgicks med henne. Och eftersom systern trodde att det handlade om en "stalker" som Lotta inte ville ha något att göra med, då kunde inte Lotta svara. Men hon ville säkert visa för sin syster hur himla "stalkad" hon var. Systern har ju berättat att telefonen pep stup i kvarten.

Hur många gånger sen än Martin frågade Lotta ville Lotta inte säga att "det var slut".

Eftersom Martin redan hade en annan en tid tillbaka skulle det ha varit det enda logiska. Men inte för Lotta som till varje pris ville behålla Martin. Hon såg ju en "framtid tillsammans med honom".

Jag kan mycket väl tänka mig att ifall Lotta hade blivit gravid till idioten, då skulle hon ha förklarat för sin syster och resten av intet ont anande släktingar/vänner att hon hade blivit våldtagen. För jag tror inte att hon skulle ha velat erkänna inför dem att det faktiskt var helt frivilligt från hennes sida. Eller att hon i själva verket fann idioten attraktiv och inte ville ha någon annan än just honom.
2016-10-02, 18:52
  #4054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag tror att vi är flera som läst sms utdragen och hela förundersökningen. Jag kan förstå att man kan tolka sms på ditt sätt men man bör nog vara försiktig och förstå att relationen var mer komplex än så. Hon uppvisar ett beteende som väl stämmer överens med andras erfarenheter av att ha en relation med en psykopat. Det är svårt att förstå men vi kan lära oss och om någon i din närhet skulle drabbas så kan din kunskap vara livsavgörande. Den enda person som är ansvarig är GM.

Om man balanserar på en lina och riskerar sitt liv då är det ingen som påstår att personen ifråga förtjänade att dö. Men faktum kvarstår att personen tog en onödig risk som vi andra inte skulle ha tagit. Därför dör den som riskerar livet - medan vi andra skriver vidare här på fb.
2016-10-02, 18:55
  #4055
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men hon behövde ju varken läsa SMS:n eller svara dem. Hon skulle ha kunnat byta telefonnummer också (som Martin) och bara meddela det nya numret till dem som hon ville vara i kontakt med.

Bara för att någon ringer - behöver man inte svara. Man behöver inte heller läsa SMS som gör en "rädd".

Man kan inte heller snacka om att Lotta drog sig undan. Hon var borta från SMS-karusellen 2,5 dag. Det är inte samma sak som att hon verkligen hade FÖRSÖKT gömma sig från honom.

Hon dessutom berättade att hennes syster hade kommit på besök. Så hon kanske umgicks med henne. Och eftersom systern trodde att det handlade om en "stalker" som Lotta inte ville ha något att göra med, då kunde inte Lotta svara. Men hon ville säkert visa för sin syster hur himla "stalkad" hon var. Systern har ju berättat att telefonen pep stup i kvarten.

Hur många gånger sen än Martin frågade Lotta ville Lotta inte säga att "det var slut".

Eftersom Martin redan hade en annan en tid tillbaka skulle det ha varit det enda logiska. Men inte för Lotta som till varje pris ville behålla Martin. Hon såg ju en "framtid tillsammans med honom".

Jag kan mycket väl tänka mig att ifall Lotta hade blivit gravid till idioten, då skulle hon ha förklarat för sin syster och resten av intet ont anande släktingar/vänner att hon hade blivit våldtagen. För jag tror inte att hon skulle ha velat erkänna inför dem att det faktiskt var helt frivilligt från hennes sida. Eller att hon i själva verket fann idioten attraktiv och inte ville ha någon annan än just honom.

Det där kan man göra med inbillade fiender. Sluta svara och byta telefonnummer. Hur många fiender tror du att du har… Behåll dina "framgångsrecept" för dig själv.

Lotta var i klorna på en psykopat. Du har aldrig upplevt att vara den som är utsatt, du utsätter bara en hel tråd för just det som en psykopat gör. Spegelvänder och förvrider allt. Det är du som är "normal", alla andra är det fel på… Även döda. Om du tror att någon är förföljd, på riktigt, alltså inte hjärnspöken som du och psykopater lider av, då räcker det inte med att byta nummer. Då reagerar man inte med en axelryckning. Detta förstår inte du. Du är psykopat. Du vill smutskasta. Du njuter av det. Då har du kontroll. Så stört. Ger mig tusan på att du är en stalker med knasig agenda.

Att resonera med stalkare går inte. De söker sina offer och sätter in stöten. Hade Lotta funderat på att skaffa barn när "drömkillen" dök upp? Det är inte alls säkert… hon försökte bara må bra i sin ensamhet… skulle vilja se konversationen i facebookgruppen… hur startade uppvaktningen...
__________________
Senast redigerad av IQ130 2016-10-02 kl. 19:02.
2016-10-02, 19:03
  #4056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men hennes beteende var ju inte logiskt ens från början.

Och eftersom hon fick stryk direkt efter att de hade möts då kan man inte prata om "tortyr under en längre tid".

I detta fall måste alltså normaliseringsprocessen ha tagit en kvart.

Du är ett troll (eller sjuk). Man kan inte dra sådana fyrkantiga slutsatser som du gör.
Han fick fast henne och hotade henne från början på alla sätt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback