Citat:
Ursprungligen postat av
Ka7700
Vet någon vilka dagar det var som hon var bortrest/ hos vänner?
Tror inte hon var rädd och gömde sig, utan ville kanske mer få en reaktion från Martin,
Lotta är ju ordentligt svartsjuk på A och Z det framkommer i smsen
Ang rädsla
sms kontakten visar ju på annat,
Bland annat vill hon ses, vilket de gör både den 1/6 och den 2/6 om jag minns rätt nu.
Har inte läst färdigt heller och kan blanda ihop.
Lotta skriver också att hon vill satsa på en framtid ihop, till 100%!
Detta skrivs under dessa dagar,
För mig låter det osannolikt att hon skulle varit rädd.
Utan jag tror mer på att hon ville att han skulle vilja ha henne
och inte A eller Z
2016-05-24 18:06:52 SMS:ar Lotta till Martin: “
Ring inte mer “ Det är en
tisdagskväll. Martin frågar vad hon menar med det och ifall hon har gått vidare..
Nästa dag vid lunchtiden
2016-05-25 12:15:38
ringer Lotta själv till Martin
Sen blir det drama..
Lotta kontaktar Cecilia för att berätta att hon är
hotad till livet och att M menar allvar..
2016-05-25 14:34:56 Lotta till Cecilia: “Jag avråder dig att prata om mig till Martin. Då
han hotar mig till livet.”
2016-05-25 14:43:58 Lotta till Cecilia: “Jag hoppas du förstår, att
han menar allvar. Är i kontakt med kvinnojouren och du får inte prata om mig till honom. “
Men Lotta kan inte hålla sig ifrån telefonen utan känner sig tvungen att svara..
2016-05-25 15:11:53 Martin till Lotta: “Kan du svara eller”
2016-05-25 15:12:17 Lotta till Martin: “
Men snälla jag arbetar”
Två och ett halvt dygn senare efter åtaliga SMS skriver Martin ett SMS
2016-05-28 21:55:55 Martin till Lotta: “Det låter bra, hoppas att det fortsätter så, kämpa, tråkigt du bara stängt av”
Då brister det för Lotta. Hon MÅSTE förklara “varför” hon inte har svarat på Martins SMS
2016-05-28 22:04:02 Lotta till Martin: “
De är ju du som skaffat ny!!”
2016-05-29 09:49:06 Lotta till Martin:
"Jag vet inte vad jag ska svara, du har sårat mig i både ord å handling. Du säger oxå att
du har ny tjej. Varför ska jag lägga energi på nån som är upptagen med ny. Jag funkar inte så! Jag mår själv inte bra, men de är ok. Å du kan sluta säga att jag har nån ny, el att jag festar! Jag funkar inte så när jag är ledsen. Jag har aldrig haft nån annan, då vi sågs, jag har aldrig vart otrogen mot någon i mina tidigare relationer heller! "
Så borta är all rädsla inför den här mannen som så dramatiskt har
hotat henne till livet, kontaktat både polisen och hennes chef och tvingat Lotta till "flykt" osv.
För Lotta handlar det om att HAN har SKAFFAT EN NY!
Ingenstans I den här SMS-växlingen ser jag att Lotta skulle vilja göra slut – tvärtom. Hon kämpar för att kunna behålla den här mannen som hon sen samtidigt till sina vänner/kvinnojouren/sin arbetsgivare säger vara “livsfarlig” - något hon menar man borde ta på “allvar”.
Men Lotta vill skaffa barn med denna livsfarliga man. Hon är svartsjuk av bara tanken att någon ANNAN skulle träda I hennes ställe.
Det finns inte mycket hopp för sådana här kvinnor som Lotta, Angelica etc..