Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 18:50
  #2725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
precis...hennes familj och vänner kände säkert inte till alla detaljer i en helhetsbild. Allt de kan beskriva för oss i allmänheten, är ju vad de VET....det vill säga, de pusselbitar Lotta valt att dela med sig av till dem. Och att detta inte utgör ett fullagt pussel, är ju helt naturligt. Orsakerna bakom att dessa pusselbitar ser lite olika ut, har nog mycket med vad jag försökte beskriva i tidigare inlägg till dig. Sen måste jag kommentera din kommentar angående utseende och sexattraktion. Jag tror inte det var vare sig eller, som fick Lotta att bli intresserad. Däremot hans uppvaktande. Han har troligen framstått som Prince charming....med glimten i ögat och alla de rätta orden. Inte alls framstått som den aggressiva buffel han är och ser ut som. Om du kikar dig omkring på olika par, så är det inte ovanligt att man ser ett omaka par....med en partner med ofördelaktigt utseende. Denna någon har andra saker som gör dem attraktiva. Så det var nog andra saker som gjorde M attraktiv i lottas ögon.....alldeles där i början. Och just detta är ju förövare så duktiga på att visa upp.....sina Prince Charming sidor. Men som sagt....Lotta upptäckte ju väldigt snabbt att han bara spelade ett spel och inte var något för henne.

Men låt oss nu ponera att djungelapan lägger charmoffensiven till och uppvaktar Lotta via facebook.

På vilket sätt kan han imponera på ekonomiassistenten till den grad att hon blir alldeles till sig och vill träffas?

Vad ska han berätta om sig själv? 33 år gammal och jobbar med … vaddå? Bor... vardå? Har tidigare sysslat med.. vaddå? Har en familj som gör.. vaddå? Hur ser hans syskon ut? Var bor de? Har de familj? Vad har han för framtidsplaner?

Om man sen träffas just via facebook, blir man inte som potentiell flickvän till fanskapet lite nyfiken på människan och vill titta på bilderna och läsa texterna på hans feja? Om man gör det är det omöjligt att inse att människan saknar en fungerande hjärna..
2016-06-17, 18:51
  #2726
Medlem
ObiWan69s avatar
Tyvärr är detta ett fall av många, där flera personer varnat, anmält och slagits för sin rätt som utsatt...Men det pk och vänstervridna samhälle Sverige utvecklats till så slutar det oftast med offer, denna gång tom dödlig.

När ska detta vändas? När ska tex en rektor visa auktoritet att stänga av elev, vilket hen har möjlighet till...?
När ska vi som "reko" medborgare känna att vi har stöd och kraft att motverka denna idioti, när utövare gång på gång, på gång får en ny chans!?
Helt jävla sjukt att man måste kriga för sin rätt och sunda värderingar!

Tack vänstern och tack pk-idioter!
2016-06-17, 19:01
  #2727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
OM jag skulle döma ALLA utifrån deras utseende, så avgår jag direkt. Emigrerar till Yttre Padjelanta - UTAN någon som helst kontakt med omvärlden, därefter.
Har en bekant som är snarlik denne Martin, han kan fan i mig inte slå ihjäl en mygga - utan att gråta.
Nej, det måste i så fall finnas andra signaler. En del av oss ser dem, andra inte.
Varför?
Jo, för vi - vanliga, ordinära - människor - tror/inbillar oss - i de allra flesta fall - att de vi möter är ungefär som oss själva.
Tänker du att - en vanlig fredag eller lördagskväll, då du går ut att du i bakhuvudet har - jag kommer att blir ihjälslagen. Knappast.
Om det är så - då är det jävligt synd om mänskligheten. Då kan vi sitta kvar på vår kammare i ensamhet, tvåsamhet or what ever.
Gå för fan inte utanför dörren.

Om du har EN bekant som ser ut som anaboldopad djungelapa, men som ändå beter sig som en normal människa, då måste detta utgöra ett UNDANTAG av regeln.

Regeln är den att den som missbrukar I största allmänhet och särskilt med multipla medel är knepiga att göra med.

Du har dessutom fel I det hur människor fungerar. Normala människor har en inbyggd misstänksamhet – en skyddsmekanism - I sig. Om man ser en människa som inte liknar något man är VAN VID, då är man på sin vakt. Man vet ju inte var man har honom/henne.

Det är precis samma sak som med djur.
2016-06-17, 19:06
  #2728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Tyvärr är detta ett fall av många, där flera personer varnat, anmält och slagits för sin rätt som utsatt...Men det pk och vänstervridna samhälle Sverige utvecklats till så slutar det oftast med offer, denna gång tom dödlig.

När ska detta vändas? När ska tex en rektor visa auktoritet att stänga av elev, vilket hen har möjlighet till...?
När ska vi som "reko" medborgare känna att vi har stöd och kraft att motverka denna idioti, när utövare gång på gång, på gång får en ny chans!?
Helt jävla sjukt att man måste kriga för sin rätt och sunda värderingar!

Tack vänstern och tack pk-idioter!

Martin levde med sin alkoholiserade, våldsamma mamma sedan föräldrarnas skilsmässa när han var 5år gammal. Samhället ansåg tydligen att det var helt ok? Pappan likaså?

Jag anser det inte vara ok att lägga ansvaret över barnens uppfostran på skolan/lärarna/rektorn. Men visst: man ska inte behöva flytta på hela klassen istället för bråkstaken - som det är nu.
2016-06-17, 19:10
  #2729
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Sluta få honom att framstå som en som hatar kvinnor och misshandlar kvinnor. Han slår alla. Okända män och kända kvinnor. Eftersom han redan misshandlat en man som dött av sviterna och invalidiserat en annan man samt varit skinnskalle, skrutit om hur många mosat och varit huligan, så är det rimligt att tro att han misshandlat långt fler män än kvinnor.

Det är inte bara riktat till dig utan till många andra postare de sista sidorna i tråden som bara bryr sig om att han har något specifikt mot kvinnor. När han i själva verket bara är en grym sadistisk person som mår bra av att göra andra illa. Oavsett kön.


Men dom flesta offer är kvinnor i de här brödernas våldshistorik. Dessutom ska du inte tala om för oss vad vi ska prata om är det förstått?

Nej, det här är inte "bara" en sadistisk person utan det här är en typisk kvinnomisshandlare och mördare. En som plågat väldigt många kvinnor och att det "bara" resulterat i skyddstillsyn tidigare. En praktmiss av svenska rättssamhället som inte sett hur farlig han var. Hur Kriminalvården larmat om att han är mycket farlig. Men icke dilt och daltet ska gå först och stryka gossarna medhårs att nu får du chansen att gå ut och slå ihjäl Lotta, varsågod.


Citat:
Martin Jonsson och hans bror.
Inte bara en historia och en verklighet om män som dödar kvinnor.
Ett samhälle och ett rättssystem med livsfarliga maskor och hål.
http://www.expressen.se/kronikorer/m...nat-och-vagat/
2016-06-17, 19:10
  #2730
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Martin levde med sin alkoholiserade, våldsamma mamma sedan föräldrarnas skilsmässa när han var 5år gammal. Samhället ansåg tydligen att det var helt ok? Pappan likaså?

Jag anser det inte vara ok att lägga ansvaret över barnens uppfostran på skolan/lärarna/rektorn. Men visst: man ska inte behöva flytta på hela klassen istället för bråkstaken - som det är nu.


Källa på den våldsamma och alkoholiserade mamman tack!

Edit: Ser att Expressen skriver om mamman och hennes våld mot den äldre brodern som inte har samma pappa som Martin. Och att han flyttar till pappan men vägrar rätta sig efter pappans nya fru.
Men jag känner flera som bott med alkoholiserade föräldrar där det varit bråk osv, men dom blir inte mördare eller kvinnomisshandlare för det, så om du tror det är en ursäkt tror du fel.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2016-06-17 kl. 19:17.
2016-06-17, 19:18
  #2731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om du har EN bekant som ser ut som anaboldopad djungelapa, men som ändå beter sig som en normal människa, då måste detta utgöra ett UNDANTAG av regeln.

Regeln är den att den som missbrukar I största allmänhet och särskilt med multipla medel är knepiga att göra med.

Du har dessutom fel I det hur människor fungerar. Normala människor har en inbyggd misstänksamhet – en skyddsmekanism - I sig. Om man ser en människa som inte liknar något man är VAN VID, då är man på sin vakt. Man vet ju inte var man har honom/henne.

Det är precis samma sak som med djur.

Precis. Man ser ju på mils avstånd att den här människan innebär problem. Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är för fel på brudarna som hookar upp sig med sånt här avskrap. Okej att det kittlar i trosorna hos någon naiv 17-åring men den här bruden var ju för fan 40+ med bra jobb,unge och hela köret och borde veta fan så mycket bättre..

Problemet med såna här fruntimmer är att dom aldrig lär sig. Jag hade en liknande tjejkompis i yngre år som fick ihop det med den ena förlararen efter den andra. Jag försökte tussa ihop henne med några bra snubbar men gav upp till slut. Sist jag stötte på henne var hon på väg till Hall för att hälsa på sin kille och det sammanfattar väl såna här brudar ganska rättvist..

Offer my ass. Dom är fullt medvetna om att dom leker med elden men det är ju så jävla häftigt runt brasan. Låter hårt men det är sanningen..
2016-06-17, 19:21
  #2732
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag fetade lite ovan, för jag undrar om inte sett hur Martin ser ut. 120 kg anabolamuskler med tatueringar på halsen och huvudet, förutom alla andra tatueringar. Om du inte uppfattar varningen där så finns det inget som kan skydda dig. Han ser inte ut som en vanlig snubbe om man säger så. "Samhället" kan inte skydda dig om du inte gör din del.


Det är samhällets plikt att skydda medborgare mot brott, och är man helt slut i kolan så tror man givetvis på att ett utseende ska avskräcka och signalera att han som är tatuerad och muskulös är en mördare eller våldsverkare.
2016-06-17, 19:24
  #2733
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Precis. Man ser ju på mils avstånd att den här människan innebär problem. Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är för fel på brudarna som hookar upp sig med sånt här avskrap. Okej att det kittlar i trosorna hos någon naiv 17-åring men den här bruden var ju för fan 40+ med bra jobb,unge och hela köret och borde veta fan så mycket bättre..

Problemet med såna här fruntimmer är att dom aldrig lär sig. Jag hade en liknande tjejkompis i yngre år som fick ihop det med den ena förlararen efter den andra. Jag försökte tussa ihop henne med några bra snubbar men gav upp till slut. Sist jag stötte på henne var hon på väg till Hall för att hälsa på sin kille och det sammanfattar väl såna här brudar ganska rättvist..

Offer my ass. Dom är fullt medvetna om att dom leker med elden men det är ju så jävla häftigt runt brasan. Låter hårt men det är sanningen..


Vad du ser eller uppfattar är ju helt ovidkommande för verkligheten som inte pekar ut någon pga tatueringar och muskler. Sitter du inlåst eller och aldrig är ute och ser människor?
Problemet är den synen du har på kvinnor och dina egna erfarenheter. Synen som inte förändrar mäns beteende mot kvinnor när det gäller våld. Ta nu och ge dig ut i verkligheten och skyll inte på att några springer på Hall och hälsar på. Ointressant, okunnigt, trångsynt!
2016-06-17, 19:29
  #2734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det finns inga belägg för att de är mer intelligenta än snittet, källa?

Deras orädsla/ångestbrist gör dock att de inte agerar som vi vanliga människor, det var min poäng.
Om man anser det intelligent så visst, men jag gör inte det.

Man skulle kanske kalla det ointelligent också isf, eftersom de inte kan/förstår de normala sociala reglerna och hur man beter sig, eller hur?

Men det finns antisoscal som är mer intelligenta än snittet, om han som utfört detta mord är det vet jag inte, testar de IQ och sådant i fängelset, för isf lär vi få svar.
Hemskt brott oavsett.

Jag skulle återigen vilja peka på likheterna mellan GM och de kvinnliga offren I sådana här fall. (Manliga offren tycks bete sig annorlunda.)

Det är inte bara GM som är orädda.

Normalrädda vanliga individer skulle gå långa omvägar för att slippa möta den här sortens män. Men dessa kvinnor tycks vara totalt orädda. De kastar sig in I en relation med monstret utan att tänka sig för.

Dessa kvinnor tycks I likhet med sina GM sakna förståelse för normala sociala regler om hur man beter sig. Exemepelvis flyttar man inte ihop med en främling efter ett par veckors bekantskap..

Normala kvinnor blir inte heller smickrade ifall Mr “vem som helst” ger dem komplimanger. Att få en bukett med blommor är inget som en normal kvinna skulle anse vara så “oerhört” att man omedelbart skulle börja planera en framtid tillsammans med givaren.
2016-06-17, 19:30
  #2735
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men dom flesta offer är kvinnor i de här brödernas våldshistorik. Dessutom ska du inte tala om för oss vad vi ska prata om är det förstått?

Nej, det här är inte "bara" en sadistisk person utan det här är en typisk kvinnomisshandlare och mördare. En som plågat väldigt många kvinnor och att det "bara" resulterat i skyddstillsyn tidigare. En praktmiss av svenska rättssamhället som inte sett hur farlig han var. Hur Kriminalvården larmat om att han är mycket farlig. Men icke dilt och daltet ska gå först och stryka gossarna medhårs att nu får du chansen att gå ut och slå ihjäl Lotta, varsågod.



http://www.expressen.se/kronikorer/m...nat-och-vagat/
Var har du fått att de flesta offer är kvinnor?
Hur som helst gör han ingen åtskillnad på grund av kön: han slår alla. Kvinnor för att de inte lyder och män för att de finns.
2016-06-17, 19:31
  #2736
Medlem
Ända sedan jag var tonåring, och det var på 70-talet har de snyggaste brudarna alltid limmat på alfa-hannar. Biffiga, tatuerade killar som kan spöa skiten ur mig, eller dig, hur lätt som helst.

Här kommer då Lotta från Härnösand, (som vill ha sina sexuella fantasier förverkligade) och satsar på helt fel kille. Den Bruden som med ett hånfullt flin avfärdat oss mesar till förmån för ett psykfall borde skylla sig själv.

Jag står för mina ord.

Taskigt skrivet, men jävligt sant. Lotta satte sig själv i klistret, det är min bild av det hela.

Här får man höra om mäns våld emot kvinnor. Ja, det är ju tragiskt när det händer, men blanda faan inte in mig.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback