2012-11-18, 19:14
Medlem
Jag har förstått det som att stöd till Israel är en av de viktigaste utrikesfrågorna för SD. Själv tycker jag att just den frågan är oerhört komplicerad och att problematiken inte är nåt som lilla Sverige kan göra mycket åt.

Är det nån som vet varför SD tagit så stark ställning i just den frågan och vet mer om i vilken form SD vill ge stöd till Israel om de får mer väljarröster att tala för?
Citera
2012-11-18, 19:28
Medlem
DrickaLattes avatar
Kent Ekeroth anser att man måste stödja Israel, även när små barn dödas. Allt annat är antisemitiskt.

Han är också extremt aggressiv i sina uttalanden, så SD orkar/vågar inte säga emot.

Som tur finns det vissa vettiga, tex Kasselstrand, även om jag egentligen inte gillar SD.
Senast redigerad av DrickaLatte 2012-11-18 kl. 19:34.
Citera
2012-11-18, 19:49
Medlem
Det är främst de (judiska) sionisterna inom SD som driver denna rasistiska anti-muslimska utrikes och inrikespolitik. Dock fattar de inte att det är de sionistiska ländernas krig som gör att många muslimer flyr till Sverige.
SD borde göra sig av med sionistpacket, ge stöd åt Palestina och fred om de nu vill verka trovärdiga.
Citera
2012-11-18, 19:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Det är främst de (judiska) sionisterna inom SD som driver denna rasistiska anti-muslimska utrikes och inrikespolitik. Dock fattar de inte att det är de sionistiska ländernas krig som gör att många muslimer flyr till Sverige.
SD borde göra sig av med sionistpacket, ge stöd åt Palestina och fred om de nu vill verka trovärdiga.

Håller med fullständigt! Sen är det ju frågan om det räcker för att tvätta bort stämpeln?
Kanske rensa ur alla som säger blatte framöver också, men det blir ett jävla jobb
Citera
2012-11-18, 20:13
Moderator
vfs avatar
Politik - Utrikes--->Politik-Inrikes/Mod
Citera
2012-11-18, 20:26
Medlem
Men nån listig tanke måste det väl finnas bakom stödet till Israel? Jag vet inte något annat parti i Sverige som tagit ställning lika starkt för Israel. Det skulle ju vara lätt för SD att bara hålla sig till Sverige.
Citera
2012-11-18, 20:33
Medlem
Stödet för Israel är en lågprioriterad fråga i SDs politik , hela tråden bygger på en osanning.

Förövrigt är Sverigedemokraternas ställning i Israelfrågan inte särskillt uppseendeväckande med tanke på att samma ställning delas av övriga riksdagspartier, lås tråd!
Citera
2012-11-18, 20:44
Medlem
Jag har letat tråd men inte hittat nån. Tacksam för länk.

Om man söker vad SD är för blir detta med stöd till Israel intressant. Det är kanske bara en flirt med invandrargrupper som är emot islam, kopter, assyrier m fl, ett sätt att vinna röster från dem.

Hittills har jag inte hittat nåt om hur resonemanget är uppbyggt före ställningstagandet. Eftersom det kostar i form av spänningar inom partiet antar jag att det är nån annan grupp man vill vinna. SDU:arna har ju ändå inget annat parti att gå till och borde ses som säkra väljare.
Citera
2012-11-18, 20:48
Bannlyst
Det är oftast media som triggar detta.

Men jag ska förklara varför.
Judar älskar sitt land lika mycket som Svenskar älskar sitt land. Judar är alltså nationalister.

Jag ser hellre stödja Israel än musseterrorismen där nere om jag måste välja.
Annars väljer jag SD 2014 och bryr mig inte.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Jag har letat tråd men inte hittat nån. Tacksam för länk.

Om man söker vad SD är för blir detta med stöd till Israel intressant. Det är kanske bara en flirt med invandrargrupper som är emot islam, kopter, assyrier m fl, ett sätt att vinna röster från dem.

Hittills har jag inte hittat nåt om hur resonemanget är uppbyggt före ställningstagandet. Eftersom det kostar i form av spänningar inom partiet antar jag att det är nån annan grupp man vill vinna. SDU:arna har ju ändå inget annat parti att gå till och borde ses som säkra väljare.

Det finns varken tråd eller belägg för att "stöd till Israel är en av de viktigaste utrikesfrågorna för SD" , därför hör en sådan tråd snarare hemma i forumdelen för konspirationsteorier.
Citera
2012-11-18, 21:02
Medlem
Upplys mig om vilka utrikesfrågor utanför Sverige och Europa som SD tagit ställning i är du snäll. Det finns väl ett utrikespolitiskt program? Folk måste väl upplysas om vad de ska rösta fram.
Citera
2012-11-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Upplys mig om vilka utrikesfrågor utanför Sverige och Europa som SD tagit ställning i är du snäll. Det finns väl ett utrikespolitiskt program? Folk måste väl upplysas om vad de ska rösta fram.

Fast tråden handlar ju enligt dig om att "stöd till Israel är en av de viktigaste utrikesfrågorna för SD" vilket inte stämmer.

Lås tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in