2013-11-10, 12:58
Bannlyst
Ni alla som gnäller på att SD är judar för att dom ser ner på SDU angående SDU's krav på att erkänna Palestina. Jag har länge märkt hur okunniga anti-SD folk är. Det gäller även folk på den högerextrema kanten.

Först så förklarar Jimmie Åkesson(SD) varför SD kallas för toppstyrning.
Sen förklarar Jimmie Åkesson(SD) att även SD vill ha en tvåstatslösning, men man kan inte erkänna Palestina nu för det kan förhoppningsvis förekomma fredsprocesser någon gång i framtiden. Åkesson menar att man bör avvakta och att Israel-Palestina konflikten är ingen enkel fråga. Åkesson avslutar med att man ska ha respekt och förståelse över den frågan.

Som diskussionsunderlag så frågar jag er som är anti-SD, allt från högerextrem till vänsterextrem.
Varför ljuger ni om att SD inte vill erkänna Palestina för dom är "sionistiska judar"?
Har ni ens belägg för att SD vill se palestina förfalla? Här står Åkesson och förklarar att både SD och SDU vill se en tvåstatslösning, men man kan inte vara impulsiv. En sionistisk jude vill inte se tvåstatslösning.

Visst, ni kanske hittar en bild på Kent Ekeroth, Björn Söder och Josef Fransson som står tillsammans med en jude som vill palestiner ont och ni har en billigt argument som "en bild säger mer än tusen ord". Men förklarar det verklgen att SD är "sionistiska judar"?
Det är bara en bild. Ni vet aldrig vad som har bakom denna bild.

Jag tror inte på eran billiga lögn om SD är "sionistiska judar". På senare år så har allt mer högerextrema väljare börjat stå på Palestinas sida för att just stå emot Israel på alla kanter och hörn.

Om man försöker sätta sig in i Israels politik så är den väldigt lik SD's politik.
Både Israel vill kasta ut illegala invandrare och kriminella invandrare. Israel tar emot flyktningar men ger dom inte permanent uppehållstillstånd. Israel vill inte ha en mångkultur. Israel strävar efter etniskt homogent långsiktigt utan att ens få rasiststämpeln. Israel motbearbetar terrorism och vänsterextremism. Många nationalister stödjer Israel idag för att slippa nazist-stämpeln. Enda sedan SD stödjer Israel så har dom inte kallats för nazister i media. Tänkt på det?

Personligen så bryr jag mig inte om SD stödjer Israel eller inte.

Andra frågor?

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Svensson
Jimmie Åkesson, jag hade sverigedemokratisk ungdomsförbund ordförande Gustav Kasselstrand här på scenen igår. Han är kritisk till moderpartiet i en rad frågor och detta har och det har på senare tider väckt starka reaktioner. Han utmatas på ordförandeposten i ungdomsförbunde. Vad tycker du om den kritiken som har kommit från ungdomsförbundet till sverigedemokraterna?

Och Jimmie Åkesson(SD) svarar på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie Åkesson(SD)
Jag känner inte till den konflikten, utom i en enda fråga och det gäller mellanösternkonflikten. Och det är den enda fråga där det har uppmärksammats som det vore någon nyanskillnad. Och hur vi ställer oss i övrigt så ser jag inga problem. Den där ordförandestrider är väll många gånger väldigt naturligt. Orginasitioner, partier, politiker som växer. Det blir lite olika åsiktriktningar, idéer och hur man vill föra hur man vill föra orginasitionen frammåt. Och det är väll bra och det är välldigt sällan vi har haft konflikter och konkurrans i vårt parti och detta är ett sundhetstecken att det ser ut så.

Citat:
Din arbetskamrat Paula Bieler, som är sekreterare i riksdan, hon utmanar Gustav Kasselstrand om ordförandeposten. Skulle hon bli en bättre ordförande?

Citat:
Det är inte min sak att avgöra att bedömma det. Det får medlemmarna i ungdomsförbundet avgöra.

Citat:
Vi ska strax släppa studion. Men undomsförbundet vill att moderpartiet ska erkänna en palesinsk stat. Vad tycker du att dom driver den frågan.

Citat:
Det är inte min ensak att tycka om man ska driva den frågan. Jag tycker att om man ska rikta kritik till moderpartiet så bör man göra det på ett nyanserat sätt och man skrev en debattartikel som jag tycker är lite olycklig. Men det är ett enskillt exempel på att man har gått utanför ramarna.

Citat:
Det var inte ett nyanserat artikel?

Citat:
Nej jag tycker inte det. Man missförstår SD's utgångspunkt. Egentligen så har vi den utgångspunkten, bådå SDU och vi, att vi vill se en tvåstatslösning. Men det handlar om den där eviga debatten om man ska erkänna palestina nu eller om man vänta på de fredsprocesserna som...förhoppningsvis..kommer att förhandlas senare. Det är ingen lätt fråga. Man ska ha respet för en sådan fråga.

Källa till intervjun:
http://www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-har-inte-engagerat-oss-i-dawit/

Ursäkta stavfel.
Citera
2013-11-10, 13:58
Medlem
Om du verkligen tror att Ultra-sionisten och juden Kent Ekeroth (SD:s val till eventuell utrikesminister) någonsin skulle vilja erkänna Palestina är du både efterbliven och naiv.
Citera
2013-11-10, 14:05
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Är inte den egentliga stötestenen mellan JÅ och GK synen på partiets värdegrund? Nationalism vs. socialkonservatism? Dessutom så är väl GK den ende som så småningom skulle kunna utmana JÅ om ordförandeposten? JÅ drömmer helt säkert om en framtida statsministerpost och vill inte låta sig utmanas på mycket länge.
Citera
2013-11-10, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
Om du verkligen tror att Ultra-sionisten och juden Kent Ekeroth (SD:s val till eventuell utrikesminister) någonsin skulle vilja erkänna Palestina är du både efterbliven och naiv.

Och du tror att Kent Ekeroth styr partiet helt själv i alla beslut och idéer?
Att Kent Ekeroth har åsikter som kanske inte Jimmie Åkesson har är fullt normalt i ett vanligt svenskt parti. I fall alla skulle ha exakt samma åsikter om allt så skulle det inte vara normalt.

Jag älskar inte alla SD-politiker. Det finns många som jag tycker är allmänt korkade och inte bör hålla på med politik. Men det är inget jag byter parti för.

Gör om, gör rätt!
Senast redigerad av Mikroprocessor 2013-11-10 kl. 14:42.
Citera
2013-11-10, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Är inte den egentliga stötestenen mellan JÅ och GK synen på partiets värdegrund? Nationalism vs. socialkonservatism? Dessutom så är väl GK den ende som så småningom skulle kunna utmana JÅ om ordförandeposten? JÅ drömmer helt säkert om en framtida statsministerpost och vill inte låta sig utmanas på mycket länge.

Både JÅ och GK kallar sig för nationalister.
Anledningen varför det är ett liten spricka mellan SD och SDU är att SDU har 3300 röster som räknas in i SD's landsdagar. Allt snack om judendom eller sionism är rent skitsnack.

SD har ca 11 000 medlemmar och SDU har ca 3300 medlemmar.
SD vill inte SDU ska kunna rösta och bestämma över SD vid landsdagarna nu i November.
Alla partier har en vädldigt stark kärna och jag tycker det är bra att SD kapar banden mellan SDU och SD, men samtidigt tycker jag det är lite fel att man ersätter Gustav Kasselstrand med Paula Bieler. Inte för att hon är kvinna eller judisk bakgrund, utan för att Gustav Kasselstrand har mer kompetens i tal och skrift än vad Paula Bieler har. Jag får en kännsla att man vill ge GK en liten örfil för hans impulsiva beteende.

Den kommande mandatperioden så kommer vi se SD som mer starkare än någonsin. En central kärna som styr och inga andra orginasitioner så som SD-kvinnor eller SDU kan bestämma över SD.

Om Gustav Kasselstrand vill ta sig upp till toppen på SD så får han nog gå SD-vägen och inte SDU-vägen. Jag kommer ge GK min röst för jag tycker han är bra men jag tycker han ändå ska få bli en SD-riksdagspolitiker. På det sättet kan kan utveckla sig till en mycket bättre debattör och fatta kloka beslut istället för att vara ett mediavapen emot SD.
Senast redigerad av Mikroprocessor 2013-11-10 kl. 14:23.
Citera
2013-11-10, 14:44
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Anledningen varför det är ett liten spricka mellan SD och SDU är att SDU har 3300 röster som räknas in i SD's landsdagar.
(...)
SD vill inte SDU ska kunna rösta och bestämma över SD vid landsdagarna nu i November.
än någonsin.

Det där är en missuppfattning. Det finns inga 3300 röster som räknas in vid SD:s landsdagar. På landsdagarna är det ombuden och partistyrelseledamöterna som har rösträtt.
Citera
2013-11-10, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det där är en missuppfattning. Det finns inga 3300 röster som räknas in vid SD:s landsdagar. På landsdagarna är det ombuden och partistyrelseledamöterna som har rösträtt.

Okej. Då ber jag väll om ursäkt, men det är vad jag har uppfattat GK i en inte intervju i Dagens Nyheter.

Citat:
Jag tycker att det är synd att 3.300 SDU-medlemmar inte längre har representation i partistyrelsen. Den representationen dras nu in, säger Gustav Kasselstrand till DN.

Nu när jag läser så ser jag att jag har blandat ihop "partistyrelsen" med "landsdagarna.
Men det är just det här jag menar SD väljer att inte låta 3.300 SDU-medlemmar ha represnsation i partistyrelsen.

Källa: http://www.friatider.se/kasselstrand-sparkas-fran-sds-partistyrelse

Jag rekommenderar att förlja Friatider. Den är mycket SD-vänlig media.
Citera
2013-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Och du tror att Kent Ekeroth styr partiet helt själv i alla beslut och idéer?
Att Kent Ekeroth har åsikter som kanske inte Jimmie Åkesson har är fullt normalt i ett vanligt svenskt parti. I fall alla skulle ha exakt samma åsikter om allt så skulle det inte vara normalt.

Jag älskar inte alla SD-politiker. Det finns många som jag tycker är allmänt korkade och inte bör hålla på med politik. Men det är inget jag byter parti för.

Gör om, gör rätt!

Nej, men Kent skulle ha längsta strået i debatten eftersom att han är den som överlägset bryr sig mest och i tid och otid alltid ska hylla sionism och Israel via sociala medier. Om du fortfarande inte vill övetygas så lägger jag ner debatten här och nu.

Tack!
Citera
2013-11-10, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
Nej, men Kent skulle ha längsta strået i debatten eftersom att han är den som överlägset bryr sig mest och i tid och otid alltid ska hylla sionism och Israel via sociala medier. Om du fortfarande inte vill övetygas så lägger jag ner debatten här och nu.

Tack!

Du har inte kollat senaste debatterna med Kent Ekeroth märker jag.
Där han erkänner att Sverige blir icke-etniskt svensk med denna mångkultur och invandring.

Kolla Kent Ekeroth's youtubekanal.

Tack.
Citera
2013-11-10, 16:01
Medlem
Dan88s avatar
Mikroprocessor, du är full av skit.

SD kontrolleras av pro-israeler.

De lade upp en artikel på SDs egen hemsida att de ockuperade områdena "inte är ockuperade" och ska "ses som Israel".

https://sverigedemokraterna.se/2013/07/20/sverige-skall-inte-delta-i-hetsjakten-pa-israeliska-foretag/
Citera
2013-11-10, 16:16
Medlem
DansandeVindurs avatar
vad tycker du om den öppna svenskheten som SD står för?
Jimmie åkesson har dessutom sagt att etniska svenskar inte finns. Lite off topic. men intressant att höra SD väljares åsikter om det.
Dom ser inte svenskhet utifrån etnicitet.
Citera
2013-11-10, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
vad tycker du om den öppna svenskheten som SD står för?
Jimmie åkesson har dessutom sagt att etniska svenskar inte finns. Lite off topic. men intressant att höra SD väljares åsikter om det.
Dom ser inte svenskhet utifrån etnicitet.

Jag vet vilket citat du menar. Åkesson menar att tack varje denna massinvandring så har den svenska rasen minskat brutalt. Är det falskt eller sant?
Hur många är etniska svenskar i Sverige idag? Väldigt få enligt min mening. Varför? Massinvandringen...

Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Mikroprocessor, du är full av skit.

SD kontrolleras av pro-israeler.

De lade upp en artikel på SDs egen hemsida att de ockuperade områdena "inte är ockuperade" och ska "ses som Israel".

https://sverigedemokraterna.se/2013/07/20/sverige-skall-inte-delta-i-hetsjakten-pa-israeliska-foretag/

Så SD håller på med kapitalistisk finans nere i Israel. Vad gör dom?
Olja, Guld? Diamanter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in