2019-03-20, 15:26
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Haha, du får nog anstränga dig lite hårdare om du ska försöka skapa någon slags fälla för mig.

admin5
För mig förefaller det konstigt att du till varje pris vill få IR5 att framstå som ett troll just för att han upplevs som ett problem. Men vad är det egentliga problemet?

Användarens historik avslöjar för övrigt att han systematiskt utsattes för censur i diskussioner gällande Iran. Vad är orsaken bakom några FB-moderatorers kritiska inställning till den alternativa berättelsen om Iran som IR5 presenterar? Iranska medlemmar på sajten har faktiskt en bra anledning till att misstänka några moderatorers personliga ställningstaganden. För det finns inte nån logik bakom moderatorns attityd gentemot Iran annat än att han/hon själv är en jude som genom sin moderering får tyst på IR5.
Citera
2019-03-20, 20:29
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du inser inte att han vet vilka som e judar.

Jaha, så nu är han synsk också?

Själv så har jag ingen aning om vilken religionstillhörighet moderatorerna har och jag bryr mig inte heller om det. Här trumfar forumreglerna över både Vedaskrifterna, Bibeln, Koranen, Talmud etc.

admin5
Citera
2019-03-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Själv så har jag ingen aning om vilken religionstillhörighet moderatorerna har och jag bryr mig inte heller om det. Här trumfar forumreglerna över både Vedaskrifterna, Bibeln, Koranen, Talmud etc.

admin5

Ser du dina forumsregler över världens mest lästa böcker som format kulturer och världsuppfattningar i århundraden?
Din retorik är precis som Daesh (IS) en fundamental retorik. Ingen kompromiss mellan din verklighet och din idealism. Tur för Sverige att människor som du inte beväpnas även om du och dina gelikar hittat ett kryphål som heter yttrandefrihet.

Lite om regelverkets tillämpning:
Det finns ett regelverk för tortyr också!
Alla ska torteras lika mycket men regelverket formulering tillåter att ”kasta 10 kilo vikt” på någons knäskål eller bara släppa vikten över knät. Blir alla utsatta för samma fysiska tortyr?

Ditt sätt att motivera det kallas för Sionistisk logik. Vad jag misstänker är ditt sätt att bemöta, behandla och återkoppla kritiken om det som sker på forumet. Det tyder på att du inte har minsta intresse för människors yttrandefrihet, du respekterar inte ens rådande världsuppfattningar och sätter ditt regelverk över allt annat.

Du presenterar dig inte heller, som tex Mohammed (AS) Jesus (AS) gjorde, utan du är en okänd person som skapat några regler på nätet sk netiketter och eftersom människor inte är fysisk närvarande där du är så ger du dig rätten att göra vad som helst med deras psykiska närvaro.

Jag tror mycket i ditt sätt att resonera och rättfärdiga luktar en retorik som sionister använder. Jag har också motiverat varför.

En annan sak är att du påstår att du inte känner dina moderatorer. Då vet du alltså inte om det finns några moderatorer från Israel eller ej? Bra då litar användarna säkert på ditt regelverk.
Senast redigerad av IR5 2019-03-21 kl. 12:18.
Citera
2019-03-21, 13:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ser du dina forumsregler över världens mest lästa böcker som format kulturer och världsuppfattningar i århundraden?
Din retorik är precis som Daesh (IS) en fundamental retorik. Ingen kompromiss mellan din verklighet och din idealism. Tur för Sverige att människor som du inte beväpnas även om du och dina gelikar hittat ett kryphål som heter yttrandefrihet.
Det låter som att du tar det här på lite större allvar än vad de flesta andra gör. Men ja, forumets regler står över Koranen. Och Bibeln och Torah. Här är det helt enkelt inte Gud som bestämmer.

Citat:
Lite om regelverkets tillämpning:
Det finns ett regelverk för tortyr också!
Alla ska torteras lika mycket men regelverket formulering tillåter att ”kasta 10 kilo vikt” på någons knäskål eller bara släppa vikten över knät. Blir alla utsatta för samma fysiska tortyr?
Precis som i övriga rättssamhällen så står straffet i paritet till brottet. Den som får tyngden bara släppt på knäet har begått en mindre förseelse än den som får tyngden kastad på sig. På samma sätt som du får olika straff om har ihjäl någon av misstag eller om det är överlagt mord i kallt blod. Till skillnad från islamska regler där du blir av med handen oavsett om det är en ärta eller tio miljoner som du har stulit.

Citat:
Ditt sätt att motivera det kallas för Sionistisk logik. Vad jag misstänker är ditt sätt att bemöta, behandla och återkoppla kritiken om det som sker på forumet. Det tyder på att du inte har minsta intresse för människors yttrandefrihet, du respekterar inte ens rådande världsuppfattningar och sätter ditt regelverk över allt annat.
"Sionistisk logik" ger 18 googlepoäng. Nånting säger mig att det inte finns någon definition av begreppet alls. Men du får gärna upplysa oss om hur det fungerar.

Citat:
Du presenterar dig inte heller, som tex Mohammed (AS) Jesus (AS) gjorde, utan du är en okänd person som skapat några regler på nätet sk netiketter och eftersom människor inte är fysisk närvarande där du är så ger du dig rätten att göra vad som helst med deras psykiska närvaro.
Du presenterar dig ju inte heller. Och det är uppenbarligen tur att de flesta av oss är anonyma för annars så hade vi haft hela trappen och trädgården full av rättshaverister.

Citat:
Jag tror mycket i ditt sätt att resonera och rättfärdiga luktar en retorik som sionister använder. Jag har också motiverat varför.
Nej det har du inte. Du har bara sagt att du tror en massa saker.

Citat:
En annan sak är att du påstår att du inte känner dina moderatorer. Då vet du alltså inte om det finns några moderatorer från Israel eller ej? Bra då litar användarna säkert på ditt regelverk.
Alltså... Vi som inte är araber, nazister eller foliehattar litar inte mer eller mindre på judar än vi litar på något annat folkslag.
Citera
2019-03-21, 16:06
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
"Sionistisk logik" ger 18 googlepoäng. Nånting säger mig att det inte finns någon definition av begreppet alls. Men du får gärna upplysa oss om hur det fungerar.

“Zionist Logic” myntades av Malcom X i en välkänd artikel i The Egyptian Gazette någongång på 60-talet om inte jag har fel.
Citera
2019-03-21, 16:22
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Det låter som att du tar det här på lite större allvar än vad de flesta andra gör. Men ja, forumets regler står över Koranen. Och Bibeln och Torah. Här är det helt enkelt inte Gud som bestämmer.

Han menar att människorna är ändå formade av religionerna och regelverket bygger också på denna etik. Ordning och oordning (rätt och fel).

Citat:
Precis som i övriga rättssamhällen så står straffet i paritet till brottet. Den som får tyngden bara släppt på knäet har begått en mindre förseelse än den som får tyngden kastad på sig. På samma sätt som du får olika straff om har ihjäl någon av misstag eller om det är överlagt mord i kallt blod. Till skillnad från islamska regler där du blir av med handen oavsett om det är en ärta eller tio miljoner som du har stulit.

det där har du fått om bakfoten!
Om du verkligen menar muslimska lagar så är straffet för att snatta en ärta inte en avhuggen arm. Det är nog du som blir den får belägga påståendet.
Citera
2019-03-21, 17:44
Medlem
Citat:

Alltså... Vi som inte är araber, nazister eller foliehattar litar inte mer eller mindre på judar än vi litar på något annat folkslag.

Nähä, ni litar inte på något folkslag alls.
Hur har ni då kommit på det här med yttrandefriheten???
Citera
2019-03-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
“Zionist Logic” myntades av Malcom X i en välkänd artikel i The Egyptian Gazette någongång på 60-talet om inte jag har fel.

Sionism har dock ingenting judendomen att göra. Logiken handlar om en utlovad plats/position. De följer samma logik på FB.
Citera
2019-03-21, 21:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vilka "vi"?
Citera
2019-03-21, 21:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
(Jag begriper givetvis att det är tämligen fåfängt att försöka få foliehattarna att förstå, men jaja, jag har fem minuter över.)

Ingen vet hur många, om ens någon, av modsen som är X. Där X kan vara vilken åsikt, religion eller ideologi du vill.

Allt vi vet är vad varenda mod (och medlem) skriver och vad de påstår att de tycker. Vilket alltså inte nödvändigtvis är vad de egentligen tycker.

Så, visst är det möjligt att många mods ÄR sionister. Inte troligt, men möjligt.

Nu är det så här fiffigt ordnat på forumet att ingen moderator kan bestämma något helt på egen hand.

Vi kan dela ut varningar själv, men dessa varningar är ju just det - varningar - och har oftast ingen som helst betydelse, om det inte leder till ohörsamhetsomröstning. Och då är det just det, en omröstning, och då går alla mods som orkar och hinner igenom alla varningar och ser om de är ok.

Samma sak när det gäller andra regelbrott som kan leda till avstängning. Alla mods har möjlighet att granska och ha åsikter - samt rösta om saken.

Skulle en moderator ha en agenda och förfölja någon som t ex råkar ha en annan åsikt, så lär detta upptäckas ganska fort.

Och då blir det ett jävla liv bland modsen. I vårt egen hemliga rum - outlaw.

Dessutom har vi admins som bestämmer slutgiltigt. Och de kan ändra på alla mods beslut. Därför kan man överklaga till dem.

Ingen är felfri, och givetvis händer det att mods begår fel, fattar fel beslut - eller kanske vanligare, missar någons regelbrott.

Om man utgår från att alla inblandade är normala hyggliga människor och framför sin avvikande åsikt på ett civiliserat sätt, har man en fair chans att få sånt rättat. Beter man sej som en idiot, anklagar modsen för att vara - t ex sionister - så minskar chanserna rejält. Varför skall vi ta ovett av det slaget på vår fritid.

Men, tro mej eller inte, de eventuella fel som uppstår - beror inte på någon enskild moderators agenda.
Citera
2019-03-22, 05:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad har folkslag med yttrandefriheten att göra? Eller tvärtom?
Citera
2019-03-22, 10:29
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Ingen vet hur många, om ens någon, av modsen som är X. Där X kan vara vilken åsikt, religion eller ideologi du vill.

Allt vi vet är vad varenda mod (och medlem) skriver och vad de påstår att de tycker. Vilket alltså inte nödvändigtvis är vad de egentligen tycker.

Så, visst är det möjligt att många mods ÄR sionister. Inte troligt, men möjligt.

Kolla, ingen har heller sagt nåt om antalet judar bland modsen. Men man kan konstatera att den enda modsen som själv gått till media o presenterat sig e nån med judisk bakgrund.

Det finns alltså människor med judisk bakgrund eller nåt bland modsen. Sen misstänker några av oss iranier att det finns fler o det finns mod som vinklar trådarna efter sina åsikter.
Sen kan man fråga sig varför FB inte har mods som e mussar. Det bor 1 miljon muslimer i Norden. Om man ska tänka att det finns 20000 judar o minst en är mod på FB så borde fördelningen räcka till 3 mussar.

Nu e resten svar på
Admin5s inlägg.

IR5 kan se saker som du inte kan se eftersom du e så jävla blind. Jag trodde inte på det här från början men det e nåt som inte står rätt till med några av dina mods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in