2018-05-18, 16:46
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är nog bara att konstatera att vi ser helt olika saker.

admin5
Instämmer helt i påståendet.
Mina glasögon köpte jag i Stockholm inte i Telaviv, så vi ser helt olika saker.
Citera
2018-05-18, 16:58
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Instämmer helt i påståendet.
Mina glasögon köpte jag i Stockholm inte i Telaviv, så vi ser helt olika saker.
Bästa
Grejen e att den här admin e konstig. Han har fördomar o e extrem proisraelisk admin.
Citera
2018-05-18, 17:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det måste vara konstigt att du har aning om censuren där o inte jag som e där en gång om året o har internetabonnemang där. Ja det finns censur o anledningen e inte att man vill hindra folk att veta saker, det e bs. Man låter inte andra staters medier (statliga) göra vissa iranier till gratis journalister för skriva skit om iran o få pengar o asyl för det. Tror du inte Sverige hade stoppat nåt sånt? Det gör man fast heter bara nåt annat.
Kolla, FB e har inte filtrerats av nån utan meddelandet man får där visar att sajten e granskad. Fattar du vad det innebär? Det innebär att du inte blockeras för porr o sånt utan det e nåt annat på sajten som man misstänker. När Iran misstänker, räkna med att de vet vem ens morsas morsa e. Det e därför jag frågar om ni verkligen vet vem ni jobbar för. Fattar du inte.
2012 blockerades 27% av alla internetsidor, att iran skulle vara mer öppet idag ifrågasätter jag och att flashback tillhör den mycket stora mängd sidor som blockeras är föga förvånande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_censorship_in_Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Iran
Citera
2018-05-18, 17:39
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2012 blockerades 27% av alla internetsidor, att iran skulle vara mer öppet idag ifrågasätter jag och att flashback tillhör den mycket stora mängd sidor som blockeras är föga förvånande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_censorship_in_Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Iran

Inte en grej! 27% av internet om inte mer innehåller rent skit, då menar jag skit. Blockera saker gör man oxå i ditt mail, sk skräp. Fattar du! Som sagt, fb har inte filtrering på sig i iran, man har granskat sajten sedan 2013 som e ungefär den tid anti-iranien admin5 anställdes.

Eller e alla falska ir-konton förklaringen som har försökt närma sig ir5 med hjälp av google translate. Antagligen israeler.
Citera
2018-05-18, 18:48
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Inte en grej! 27% av internet om inte mer innehåller rent skit, då menar jag skit. Blockera saker gör man oxå i ditt mail, sk skräp. Fattar du! Som sagt, fb har inte filtrering på sig i iran, man har granskat sajten sedan 2013 som e ungefär den tid anti-iranien admin5 anställdes.

Eller e alla falska ir-konton förklaringen som har försökt närma sig ir5 med hjälp av google translate. Antagligen israeler.
Post hoc ergo propter hoc. Givet följande två premisser
1. Sedan 1800-talet har antalet pirater minskat med 90 %.
2. Sedan 1800-talet har medeltemperaturen ökat med två grader.
Skulle du säga att det är tack vare minskningen av pirater som medeltemperaturen har ökat? Att pirater kyler ner världen? Eller är de händelserna oberoende av varandra?

Din jämförelse med spamfilter i e-postklienter är i övrigt inte legitim. Anledningen till varför de allra flesta e-postklienter har ett spamfilter beror på att SMTP, som är det protokoll som e-post skickas över, är ett förlegat och väldigt tillåtande protokoll. Man ska komma ihåg att det togs fram redan på 70-talet, en tid då privatpersoner inte hade tillgång till e-post. Det är så pass tillåtande att vem som helst kan skicka e-post från vilken e-postadress som helst. Jag kan med enkelhet slänga upp en SMTP-server och skicka e-post från stefan.lofven@regeringen.se utan att faktiskt äga domänen regeringen.se. Dessutom är det gratis att skicka e-post. Det enda som kostar är din internetuppkoppling. Spamfilter fungerar som så att de verifierar att avsändaren verkligen är från den domänen de säger sig vara från. Dessutom kollar de flera andra saker, bl. a. hur många e-postmeddelanden du skickar m.m. Utan spamfilter skulle kommunikation över SMTP vara i princip omöjlig.

Internetcensur är något helt annat. Där har en stat godtyckligt valt att blockera IP-adresser, DNS:er eller domäner helt och hållet. Varför flashback.org är blockerat i Iran får du nog fråga ansvarig myndighet i Iran om. Även wikipedia.org och hälften av de mest besökta sidorna i världen är blockerade i Iran. Men enligt din retorik är väl de också sionistiska sajter...
Citera
2018-05-18, 19:09
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
och hälften av de mest besökta sidorna i världen är blockerade i Iran. Men enligt din retorik är väl de också sionistiska sajter...

Det skulle inte förvåna mig att judar skulle äga världens mest besökta sajter.
Citera
2018-05-19, 13:09
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Post hoc ergo propter hoc. Givet följande två premisser
1. Sedan 1800-talet har antalet pirater minskat med 90 %.
2. Sedan 1800-talet har medeltemperaturen ökat med två grader.
Skulle du säga att det är tack vare minskningen av pirater som medeltemperaturen har ökat? Att pirater kyler ner världen? Eller är de händelserna oberoende av varandra?

Din jämförelse med spamfilter i e-postklienter är i övrigt inte legitim. Anledningen till varför de allra flesta e-postklienter har ett spamfilter beror på att SMTP, som är det protokoll som e-post skickas över, är ett förlegat och väldigt tillåtande protokoll. Man ska komma ihåg att det togs fram redan på 70-talet, en tid då privatpersoner inte hade tillgång till e-post. Det är så pass tillåtande att vem som helst kan skicka e-post från vilken e-postadress som helst. Jag kan med enkelhet slänga upp en SMTP-server och skicka e-post från stefan.lofven@regeringen.se utan att faktiskt äga domänen regeringen.se. Dessutom är det gratis att skicka e-post. Det enda som kostar är din internetuppkoppling. Spamfilter fungerar som så att de verifierar att avsändaren verkligen är från den domänen de säger sig vara från. Dessutom kollar de flera andra saker, bl. a. hur många e-postmeddelanden du skickar m.m. Utan spamfilter skulle kommunikation över SMTP vara i princip omöjlig.

Du verkar vara en vettig moderator. Men alla e inte som du här.
Ok, det stämmer! Men grejen va inte jämförelsen mellan spamfilter o internetcensur o vad allt det innebär. Grejen e att normen inte avgörs av iran. Fattar du?
USA har något som kallas internet o iran använder internet. Nu säger normen att, hallå Iran, du får inte censurera internet!!!!! men varför? Det e inte irans normer, varför acceptera tex amerikanska/judiska normer.
Förstår du? Det e normen som du tänker på inte logiken. För logiken säger att premisserna ska granskas utifrån logiken o inte makten.
Det e tyvärr det som gör den här sajten till en israelvänlig sajt. Ni accepterar tex rykten om en användare rättfärdigar att man e hårdare mot just den användaren. Sen kommer massa troll o skapar rykten om konspirationer o moderatorna påverkas.

Det e judar som gör sånt. Tex juden hundensår som attackerar användare o lobbar för FBs mods. Sen har ni andra judar som jag inte nämner o som hela fucking tiden spelar på normen för att stoppa diskussionerna.

Citat:
Internetcensur är något helt annat. Där har en stat godtyckligt valt att blockera IP-adresser, DNS:er eller domäner helt och hållet. Varför flashback.org är blockerat i Iran får du nog fråga ansvarig myndighet i Iran om. Även wikipedia.org och hälften av de mest besökta sidorna i världen är blockerade i Iran. Men enligt din retorik är väl de också sionistiska sajter...

Staten gör det, för att medborgaren inte ska känna sig maktlös när normen tar över samtalet. Tex när FBs hela fucking arsenal används mot iranier i israelfrågor.
Jag har själv varningar för att jag svarat på såna PSYOP. Tror du jag säger det här för att skapa dåligt rykte för FB?
Citera
2018-05-19, 14:09
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Du verkar vara en vettig moderator. Men alla e inte som du här.
Ok, det stämmer! Men grejen va inte jämförelsen mellan spamfilter o internetcensur o vad allt det innebär. Grejen e att normen inte avgörs av iran. Fattar du?
USA har något som kallas internet o iran använder internet. Nu säger normen att, hallå Iran, du får inte censurera internet!!!!! men varför? Det e inte irans normer, varför acceptera tex amerikanska/judiska normer.
Förstår du? Det e normen som du tänker på inte logiken. För logiken säger att premisserna ska granskas utifrån logiken o inte makten.
Det e tyvärr det som gör den här sajten till en israelvänlig sajt. Ni accepterar tex rykten om en användare rättfärdigar att man e hårdare mot just den användaren. Sen kommer massa troll o skapar rykten om konspirationer o moderatorna påverkas.

Det e judar som gör sånt. Tex juden hundensår som attackerar användare o lobbar för FBs mods. Sen har ni andra judar som jag inte nämner o som hela fucking tiden spelar på normen för att stoppa diskussionerna.

Staten gör det, för att medborgaren inte ska känna sig maktlös när normen tar över samtalet. Tex när FBs hela fucking arsenal används mot iranier i israelfrågor.
Jag har själv varningar för att jag svarat på såna PSYOP. Tror du jag säger det här för att skapa dåligt rykte för FB?
Jag är ärligt talat lite osäker på vad du vill komma fram till. Ditt inlägg är snurrigt och fullt av felaktigheter. Internet ägs inte av USA. Det är inte så Internet fungerar. Varför du återkommer till Iran och Internet förstår jag inte. Det har föga att göra med Flashhack.

Vidare, att du får inlägg raderade för 0.03 - för att du uppenbarligen har svårt att hålla dig inom ämnet i de trådar du deltar i - innebär inte att Flashback är pro-israeliskt och anti-iranskt. Det innebär att du har svårt att förhålla dig till regelverket. Du får väldigt gärna vara för Iran på samma sätt som att någon väldigt gärna får vara för Grönland eller vilket annat land som helst. Men vi förväntar oss att de som deltar i olika trådar om händelser, personer eller fan och hans moster som berör det landet, att de håller sig inom ramen för trådens topic. Bara för att en tråd handlar om en händelse i Israel betyder inte att tråden även ska ge rum för judiska konspirationsteorier.

Flashback har inget arsenal mot iranier. Det är användarna som diskuterar det de vill diskutera. Och de flesta förstår vårt regelverk och är kapabla att hålla sig inom det.
Citera
2018-05-19, 14:49
Medlem
ja, vi har fienden ibland oss gott folk, det är tydligt i mina ögon att mods är en bunt judar, kanske inte alla, man kan ha anställt några naiva propaganda fyllda idioter som man vet aldrig kommer fatta vad dom gör.
men deras taktiker talar för sig sj, agenda att förlöjliga åsikter med tramsiga slag ord, och en förmåga att inte kunna be om ursäkt äns när dom har fel, varför? jo, varför skulle en jude be om ursäkt till en goy, man får ju ljuga för goys, så inget att be om ursäkt om.
judarna har både medlems konton och mod konton här, och admin skulpterar reglerna så att mods kan använda dom för att göra sig av med oönskade medlemar, man vill bli av med konspiratoriska medlemar och behålla fotbolls fantaster.

och alla dessa nedlåtande ord man använder för att få oss att känna oss små, man säger trams till mina åsikter, och man skriver att mina slängda trådar har låg kvalite, man förnedrar med varningar för minsta sne steg, och säger man är ohörsam om man tar för många. härskar tekniker runt varje hörn här tycker jag det känns som. skit forum, hadde jag inte sj haft en agenda att sprida sanning hadde jag aldrig kommit tillbaks efter en avstängning.

och för att kompensera för sinna bort fösta medlemar tvingar man medlemar att ha flera konton för att ge en illution av att här finns fler människor än vad som finns.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-05-19 kl. 15:01.
Citera
2018-05-19, 15:07
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
ja, vi har fienden ibland oss gott folk, det är tydligt i mina ögon att mods är en bunt judar, kanske inte alla, man kan ha anställt några naiva propaganda fyllda idioter som man vet aldrig kommer fatta vad dom gör.
men deras taktiker talar för sig sj, agenda att förlöjliga åsikter med tramsiga slag ord, och en förmåga att inte kunna be om ursäkt äns när dom har fel, varför? jo, varför skulle en jude be om ursäkt till en goy, man får ju ljuga för goys, så inget att be om ursäkt om....

Men varför argumenterar du med sådana saker som är så lätt att kolla upp. Jag sökte på mig själv och termen "ber om ursäkt" och fick drösvis med inlägg. Här är några:

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Woops, fel av mig. Såg inte att instruktionerna följs.
Jag har nu RP:at tråden så att mods i Papperskorgen kan skicka tillbaka den, samt tagit bort TS Varning
Jag ber om ursäkt för klantigheten
/najas, moderator

Citat:
Avstängningen är hävd nu. Det blev ett missförstånd. Vi ber om ursäkt för detta.
Citat:
Japp, vi hade mycket riktigt gjort fel. Avstängningen är nu borttagen.
Jag ber om ursäkt för olägenheten.
Citat:
Vi hade gjort fel och givit dubbel avstängning och dessutom missat ditt påpekande. Jag ber om ursäkt för det.
Avstängningen är nu hävd och den felaktiga är också borttagen ur profilen.
Citat:
Har kollat nu och vi har gjort fel med ditt konto. Jag ber om ursäkt för det och ditt konto kommer att öppnas igen.
Citat:
Ja, det var olyckligt av moderatorn. Jag har raderat nu och ber om ursäkt.
/mod
Citat:
Alltså för mig är inte gök nedsättande. Jag använder det rätt ofta på personer jag inte omedelbart kan komma på namnet på (eller nicket), och ibland som substitut för det eländiga "hen", och som en, om något, trevligare variant än "typ" som väl är det som ligger närmast som synonym. Jag har faktiskt aldrig reflekterat över att det skulle kunna anses som en förolämpning. Jag ber om ursäkt om du tolkat det så och jag får kanske använda det mer sparsamt...
Citat:
Jag har kollat upp det nu och och tj. hade rätt och jag hade fel. Jag ber om ursäkt för förvirringen...
Citat:
Hupp, fel av mig. Så går det när man bara kollar RP:n och läser själva tråden dåligt.
Papperskorgen---Europa allmänt
Jag ber om ursäkt för klantigheten
/mod
Citera
2018-05-19, 15:10
Medlem
Citat:
Men varför argumenterar du med sådana saker som är så lätt att kolla upp. Jag sökte på mig själv och termen "ber om ursäkt" och fick drösvis med inlägg. Här är några:
najas, du har ljugit mig i ansiktet minst 2 ggr, när jag pekat ut att det du sa va falskt mötes jag av tystnad eller en in tagad lag kamrat.

faktum är att den först gången jag pratade med dig hände detta. du kan ju söka upp den händelsen med om du vill.

och sök gärna upp alla slag ord och nedlåtande kommentarer som jag fått från er mods och lägg fram dom.

och om min post är så lätt motbevisad, varför motbevisar du bara en enda fras från min post?
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-05-19 kl. 15:18.
Citera
2018-05-19, 15:17
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
och för att kompensera för sinna bort fösta medlemar tvingar man medlemar att ha flera konton för att ge en illution av att här finns fler människor än vad som finns.
Hur menar du att Flashback tvingar sina användare att ha flera konton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in