2017-01-14, 04:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag tycker inte om det här, med klagomur, men men, here we go:

13 November startade jag en tråd angående de demonstrationer som poppade upp i USA efter valet, till och med SVT sände om det från Washington eftersom de inte fått hem sin personal från Valvakan.
Ett stort samtalsämne runt om i världen så jag väntade på att en tråd skulle dyka upp här på Flashback och tillslut gjorde jag det själv.

Purple Revolution: George Soros bakom Anti-Trump protester i USA
Det fungerade bra, tycker än idag att det är en helt ok trådstart, och det fungerade tills tråden sammanfogades med (FB) George Soros

Här är en bildanalys av trådstarten som gör det ännu tydligare att tråden inte handlade om "George Soros"
https://i.sli.mg/aJMwg0.png

Skickat PM från mig:

Svar:

Bild-länk:
https://i.sli.mg/S8BPlw.jpg

Och jag har skickat PM till admin och nu är det mindre än vecka kvar, och den har varit mergad i George Soros tråden länge.
- Nej, den handlar inte om några Soros Superskillz, den handlar om vad som sker i USA med alla de protesterna i USA, och varför är inte det en OK diskussion?

Vad ska jag göra, skapa en tråd utan Soros namn?
Får jag nämna Hillary Clinton eller mergats den med nån Clinton-tråd då och diskussioner om Anti-Trump Protester förhindras på Flashback?

DisruptJ20 - "Protester Threats To "Paralyze The City" vafan, det är väl uppenbart ett ämne för en tråd?

Jag skulle aldrig klaga om en trådstart jag gjorde sammanfogades med en annan som jag hade missat, givetvis.
Men här förstör man ju hela diskussionen?
Citera
2017-01-14, 11:33
Medlem
nerdnerds avatar
Inte alls konstigt av Modsen tycker jag. Så här börjar den tilltänkta trådstarten:
Fokus är på Soros reda från första raden. Sedan ett stycke om lite allmänt om protesterna. Och sen kommer ett stycke som igen helt fokuserar på Soros OCH talar om helt andra världshändelser:
Bakom ligger mörka krafter.
George Soros, som ligger bakom många revolter runt om i världen, exempelvis ...
Din tråd handlade om Soros, och alltså var det fullt rimligt att slå ihop den med den existerande.
Citera
2017-01-14, 16:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Inte alls konstigt av Modsen tycker jag. Så här börjar den tilltänkta trådstarten:
Fokus är på Soros reda från första raden. Sedan ett stycke om lite allmänt om protesterna. Och sen kommer ett stycke som igen helt fokuserar på Soros OCH talar om helt andra världshändelser:
Din tråd handlade om Soros, och alltså var det fullt rimligt att slå ihop den med den existerande.
Visst blir man förvånad att
Citat:
Ursprungligen postat av arbetarbroder
hen
varit moderator? Som du säger, man ser redan i rubriken att låtsaskommunisten försöker starta en antisemit/pro trump-tråd.
Citera
2017-01-14, 17:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Din tråd handlade om Soros, och alltså var det fullt rimligt att slå ihop den med den existerande

Så svaret är: Dont mention George Soros eller vad?

Att han finansierar kravaller så pass öppet är såklart en faktor som gör det hela mer intressant, men hur hans finansiering går till / varför etc. är inte hela frågeställningen utan hur utvecklingen i USA kommer bli, då postat efter 5 dagar av kravaller och ämnet har ju knappast minskat ju närmare January 20 vi kommer.

Sen tror jag inte han har några super-skillz och jag är långt ifrån imponerad av deras Riot-Shills. Nu har de ändrat taktik och går all-in, dvs satsar på vara väldigt många under en dag.
Jag tror aldrig jag märkligare kravaller än de från runt om Anti-Trump Riots i USA ens. Förutom små spillror av personer som härjar ordentligt så är det här kravaller utan behov av gasmask

Att merga en tråd som innebär att allt kommer i en istället för flera trådar är en sak men här dödar man en diskussion på ett onödigt sätt då utvecklingen i USA och de kravaller efter valet blir OT i en tråd om George Soros.

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Visst blir man förvånad att varit moderator? Som du säger, man ser redan i rubriken att låtsaskommunisten försöker starta en antisemit/pro trump-tråd.
Så en "Låtsatskommunist" startar en Anti-semitisk Pro-Trump tråd.. om låtsatskommunister som kravallar för pengar.
inte ens om vi för enkelhetens skull säger att du har rätt så jaha?! Skulle inte det vara ok då?

Och hur i helvete är trådstarten "anti-semitisk" ??
Citera
2017-01-14, 17:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Så svaret är: Dont mention George Soros eller vad?

Att han finansierar kravaller så pass öppet är såklart en faktor som gör det hela mer intressant, men hur hans finansiering går till / varför etc. är inte hela frågeställningen utan hur utvecklingen i USA kommer bli, då postat efter 5 dagar av kravaller och ämnet har ju knappast minskat ju närmare January 20 vi kommer.

Sen tror jag inte han har några super-skillz och jag är långt ifrån imponerad av deras Riot-Shills. Nu har de ändrat taktik och går all-in, dvs satsar på vara väldigt många under en dag.
Jag tror aldrig jag märkligare kravaller än de från runt om Anti-Trump Riots i USA ens. Förutom små spillror av personer som härjar ordentligt så är det här kravaller utan behov av gasmask

Att merga en tråd som innebär att allt kommer i en istället för flera trådar är en sak men här dödar man en diskussion på ett onödigt sätt då utvecklingen i USA och de kravaller efter valet blir OT i en tråd om George Soros.

Ja men skärp dig. Om du istället hade startat en tråd med väldigt liknande ordalydelse, förutom att "Soros" byttes ut mot t ex "judarna", ja då hade det ju självklart mest av allt varit en s k "judekritisk" tråd.
"Purple Revolution: judarna bakom Anti-Trump protester i USA"...
"Bakom ligger mörka krafter.
Judarna, som ligger bakom många revolter runt om i världen, exempelvis ..."
Och byter du ut "Soros" mot Icke's rymdödlor, så blir det en KoAT-tråd om världshärskande rymdödlor.
Etc.

Din trådstart hade FOKUS på just Soros. Allt annat handlade ju bara om att ge "bakgrundsinformation" om -- Soros. Du avslutade din trådstart med:
ska nämna att när en person George Soros ligger bakom så är det är allvarligt.

..hur kommer detta utveckla sig??
OM det verkligen var en förutsättningslös diskussion som du ville ha om demonstrationerna så formulerade du dig sällsynt klantigt. Såsom du nu faktiskt formulerade dig så handlar den om SOROS. Namnet nämns ju inte mindre än SJU gånger i din ändå relativt korta text.

---

Och ja, jag är nog lite förvånad över att du har varit Mod.
Senast redigerad av nerdnerd 2017-01-14 kl. 17:52.
Citera
2017-01-14, 18:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ja men skärp dig. Om du istället hade startat en tråd med väldigt liknande ordalydelse, förutom att "Soros" byttes ut mot t ex "judarna" då hade det ju självklart mest av allt varit en s k "judekritisk" tråd.
"Purple Revolution: judarna bakom Anti-Trump protester i USA"...
Jaså, men nu använde jag inte ordet "Judarna" utan George Soros och den finansiering han har gjort, inte "alla judar".

Citat:
"Bakom ligger mörka krafter.
Judarna, som ligger bakom många revolter runt om i världen, exempelvis ..."
Och byter du ut "Soros" mot Icke's rymdödlor, så blir det en KoAT-tråd om världshärskande rymdödlor.
WTF?

Citat:
Din trådstart hade FOKUS på just Soros. Allt annat handlade ju bara om att ge "bakgrundsinformation" om -- Soros. Du avslutade din trådstart med
Jag vettefan hur du läser tråden som ser vad sjutton du nu ser.
https://i.sli.mg/aJMwg0.png

Citat:
ska nämna att när en person George Soros ligger bakom så är det är allvarligt.

..hur kommer detta utveckla sig??
Givetvis spelar det roll när en kapitalstark person som Soros och med den historien han har bakom sig investerar i upploppen i USA, det är varför jag nämner honom, och varför det är "allvarligt".
Han har mer resurser än om det vore den Yappa-Dey från Bronx bakom.

Citat:
OM det verkligen var en förutsättningslös diskussion som du ville ha om demonstrationerna så formulerade du dig sällsynt klantigt. Såsom du nu faktiskt formulerade dig så handlar den om SOROS.
Jag la fram de fakta som fanns på dag om protesterna i USA och din beskrivning är bara märklig även om jag fattar att det just att George Soros nämns som ställer till det för dig att i hitta diskussionsunderlaget för tråden.
Ska man ta bort och lägga dit och allt de där, byt Soros mot Clinton, hade det varit OK? Hon hade ju också ett finger med i spelet vid trådstarten.

Jag ser ingen rimlighet med utelämna George Soros delaktighet alls, varför då?
..eller att det för den skull handlar om honom bara det för det.

Herrgud.
Citera
2017-01-14, 19:06
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Och ja, jag är nog lite förvånad över att du har varit Mod.
Han har någon sorts mentala problem sägs det. Här fattar han inte att en antisemitisk tråd om Soros hamnar i tråden om Soros, trots att SOROS är bland det första han har i rubriken och hela trådstarten handlar bara om Soros soros. Låtsaskommunisten "Arbetarbroder" fortsätter sedan att länka till alla möjliga pro-Trump foliehattsidor. Patetiskt. Förstår att han inte är moderator längre som sagt när han inte kan se varför hans tråd om Soros hamnar i en tråden om Soros, personligen hade jag papperskorgat hans skräp helt.
Citera
2017-01-14, 20:21
Moderator
Tinuviels avatar
Fokus på ämnet inte på den som startade tråden.

// mod
Citera
2017-01-14, 22:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
...
Jag ser ingen rimlighet med utelämna George Soros delaktighet alls, varför då?
..eller att det för den skull handlar om honom bara det för det.
Herrgud.

Du missade min edit (mitt fel, ursäkta) där jag la till att du nämner "Soros" inte mindre än SJU gånger, ganska väl utspritt dessutom över hela inlägget. *Mitt* intryck är iaf att det är diskussionen om Soros som är hela din huvudpoäng, och att just USA-demonstrationerna är sekundärt och bara ett exempel på vad DU (och iofs även Faux News) anser att han ligger bakom. (Om du verkligen inte har en aning (??) så är vi faktiskt ganska många som är ganska pissed på Trump, alldeles oavsett vad Soros tycker om det.)

Iaf, nu har jag nog gett mina två cent om det här.
Citera
2017-01-14, 22:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han har någon sorts mentala problem sägs det. Här fattar han inte att en antisemitisk tråd om Soros hamnar i tråden om Soros, trots att SOROS är bland det första han har i rubriken och hela trådstarten handlar bara om Soros soros. Låtsaskommunisten "Arbetarbroder" fortsätter sedan att länka till alla möjliga pro-Trump foliehattsidor. Patetiskt. Förstår att han inte är moderator längre som sagt när han inte kan se varför hans tråd om Soros hamnar i en tråden om Soros, personligen hade jag papperskorgat hans skräp helt.

Det är inte jag som gör kopplingen mellan "George Soros" och "Judarna" och era andra motiveringar som bara är fett störda.
Jag skriver Soros namn för då när det hade gått flera dagar in i kravallerna så var det uppenbart att Soros hade en inblandning i protersterna!
Han annonserade fan öppet på Move.On och Craiglists!

Vid den tidpunkten fanns det inga anledningar att inte ta med att Soros låg bakom finansieringen och att ni tolkar "George Soros" som "Judarna" är ju skevt, men knappast nått motiv till en tråd inte är OK.
Vill du inte diskutera det och tycker är så patetiskt så är det ju ingenting som tvingar dig, herregud.
"Låtsatskommunist" "Pro-Trump" "Foliehattsidor" som du hade papperskorgat direkt. Ok, baserat på högst sjuka anledningar.
Detta är en stor diskussion på andra ställen men i Sverige förbjuds det, på Flashback av alla ställen. Sjukt.

Du låter ju verkligen som en vän av det fria ordet.. Du tror du har några riktiga kommunister bland de där Riots-Shills i USA? Där har du riktiga sell-outs som är fara tom. för sig själva när de kravallar.

Antisemitiskt och diskutera något av det George Soros sysslar med, det var nog nytt rekord på Antisemit-Hysterien tom.

Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Har du följt: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator ??
Eller gnäller du bara?
Ja, det har jag gjort och jag hatar egentligen såna Klagomurar, men nu är det 6 dagar kvar och hela motiveringen är ... (den väntar jag på)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-14 kl. 22:25.
Citera
2017-01-14, 22:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Du missade min edit (mitt fel, ursäkta) där jag la till att du nämner "Soros" inte mindre än SJU gånger, ganska väl utspritt dessutom över hela inlägget. *Mitt* intryck är iaf att det är diskussionen om Soros som är hela din huvudpoäng, och att just USA-demonstrationerna är sekundärt och bara ett exempel på vad DU (och iofs även Faux News) anser att han ligger bakom. (Om du verkligen inte har en aning (??) så är vi faktiskt ganska många som är ganska pissed på Trump, alldeles oavsett vad Soros tycker om det.)

Iaf, nu har jag nog gett mina två cent om det här.

Jag orkar inte nämna vad trådstarten var och att det är väldigt skumt om man inte ser det igen.

Klart jag vet att det finns folk som är trötta på Trump, vafan jag har ändå försökt följa det som sker i USA rätt noga och hur de skulle tex. utestänga dig från diskussionen, eller vad du nu menar, håller jag inte med om. Din åsikt både som mot Trump och utan vara nån del i det Soros finansierar eller vad du nu står, hade väl passat i den tråden?
Jag har knappast något i mot att du skulle vara mot Trump, det är väl mer intressant att höra olika åsikter än en tråd där alla sitter och tycker samma lika.
Citera
2017-01-14, 23:56
Medlem
bernad_laws avatar
Det är bara att starta en tråd om protesterna om man så önskar, men vill man använda dessa protester för att diskutera Soros får man göra det i avsedd tråd.

Om man låtit en tråd som denna ligga kvar i sin ursprungliga form, aven om vi vetat att du ville diskutera protesterna och inte Soros så är risken uppenbar att den kunde spåra ur med prat om personen Soros och inte om protesterna så som den var utformad.

Rimligare vore att starta en tråd som fokuserar på själva protesterna om man vill diskutera detta, samt att diskutera Soros roll i det hela i tråden om honom. Trådstarten var helt enkelt för spretig för att inte spåra ur.

Svammel om att "det får man inte diskutera på FB" och liknande nys kan vi lämna därhän.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in