2018-05-07, 18:59
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då bör du nog se över din taktik litegrann eftersom du och andra med dig valde en taktik som ledde till att judefrågorna förpassades till Konspirationsforumet från början.

Ett standardsvar hos "New Age"-rörelsen och som används främst när man har påståenden som ifrågasätts och där man inte kan belägga dem med annat än "gut feelings".

Jag behöver inte se över något, förutom kanske min konsumtion av ölkorv men det är en annan femma.

Fortsätt skita ut inlägg som inte är fritänkande, gå efter din research osv. Du framstår ju bara som en ex-heroin pundare som nu vill upplysa om farorna med gräs...
Citera
2018-05-07, 19:06
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Med all respekt så tror jag att det beteendet nog gör de allra flesta uppmärksamma på något helt annat, nämligen att du framstår som en tokskalle när du hävdar sådant helt utan grund. Ett effektivt sätt att hamna i samma kategori som plattjordarna, chemtrailstollarna, stråltanterna och andra typer av galningar. Faktiskt.

Men det är klart, jag är ju en del av den judiska konspirationen, så att jag hävdar det har ju bara motsatt effekt på dig och är ännu ett "bevis" för att du har rätt i din övertygelse.

Troligtvis så får du betalt för att moderera Sveriges (Nordens?) största "anonyma" forum, och du har bara vissa riktlinjer att gå efter. En av dessa riktlinjer, då jag ser att du modererar i Politik forumet är att driva en relativt Israel-vänlig agenda och anti-islam. Du är en mellanchef på en avdelning av ett stort, stort företag kan man säga.

Alla är bara pjäser av ett stort spel. Folket har inte någon makt, vilket folk har illusionen av. Det är enligt mig hjärtat av "konspirationen" Och det går efter judars lärdom.
Senast redigerad av Lilabanan 2018-05-07 kl. 19:12.
Citera
2018-05-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Du framstår ju bara som en ex-heroin pundare som nu vill upplysa om farorna med gräs...

Och du framstår som en syratrippande svampätare som vill upplysa om farorna med just de gröna noterna i lilla sportspegelns signaturmelodi...vem ska man lita på egentligen?
Citera
2018-05-07, 19:14
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Troligtvis så får du betalt för att moderera Sveriges (Nordens?) största "anonyma" forum, och du har bara vissa riktlinjer att gå efter. En av dessa riktlinjer, då jag ser att du modererar i Politik forumet är att driva en relativt Israel-vänlig agenda och anti-islam. Alla är bara pjäser av ett stort spel.
Fast det är ju något du bara hittar på helt utan grund. Vi kan ju som sagt inte bevisa frånvaron av någonting utan bara säga som det är - det finns ingen sådan agenda. Med det har jag sisådär 400 moderatorer och exmoderatorer som känner till samma sak, och de är givetvis välkomna att yttra sig här om jag sitter och ljuger för dig. Men märkligt nog är det ingen som gjort det...

Fast det spelar ju ändå inte någon roll, för vad vi än skulle säga eller visa på så kommer du ändå att tolka det som en den av den stora konspirationen eftersom inga bevis alls kan vara värda mer för dig än din egna framfantiserade övertygelse du har, helt utan grund. Vad vi än skulle påstå så kommer det ändå vara den judiska konspirationen som ligger bakom det. Du kommer i din skruvade värld inuti ditt huvud ändå bli mer och mer övertygad om dina grundlösa ideer eftersom ju fler och bättre argument vi har, desto större bevis kommer det vara för dig att konspirationen finns överallt och har makt över allting.
Citera
2018-05-07, 19:17
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Och du framstår som en syratrippande svampätare som vill upplysa om farorna med just de gröna noterna i lilla sportspegelns signaturmelodi...vem ska man lita på egentligen?

Och du med din posthistorik som bara postar inlägg där du bara försvarar flashback är skrattretande och dina anekdoter är sämst!
Citera
2018-05-07, 19:19
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Fast det är ju något du bara hittar på helt utan grund. Vi kan ju som sagt inte bevisa frånvaron av någonting utan bara säga som det är - det finns ingen sådan agenda. Med det har jag sisådär 400 moderatorer och exmoderatorer som känner till samma sak, och de är givetvis välkomna att yttra sig här om jag sitter och ljuger för dig. Men märkligt nog är det ingen som gjort det...

Fast det spelar ju ändå inte någon roll, för vad vi än skulle säga eller visa på så kommer du ändå att tolka det som en den av den stora konspirationen eftersom inga bevis alls kan vara värda mer för dig än din egna framfantiserade övertygelse du har, helt utan grund. Vad vi än skulle påstå så kommer det ändå vara den judiska konspirationen som ligger bakom det. Du kommer i din skruvade värld inuti ditt huvud ändå bli mer och mer övertygad om dina grundlösa ideer eftersom ju fler och bättre argument vi har, desto större bevis kommer det vara för dig att konspirationen finns överallt och har makt över allting.

Som att du inte vet om minst en handfull gamla moderatorer som inte är moderatorer längre som tänker i "antisemitiska" banor. Undra varför de inte längre är moderatorer.

Jag har varit här några år, Jag har sett forumets utveckling sedan 2008 och tidigare
Citera
2018-05-07, 19:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Som att du inte vet om minst en handfull gamla moderatorer som inte är moderatorer längre som tänker i "antisemitiska" banor. Undra varför de inte längre är moderatorer.

Jag har varit här några år, Jag har sett forumets utveckling sedan 2008 och tidigare
Och då undrar man ju varför dessa "antisemiter" inte avslöjat vår konspiration ännu. Det är ju fritt fram liksom. Eller är de möjligen rädda för att Mossad ska komma och giftmörda dem?
Citera
2018-05-07, 19:49
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Och då undrar man ju varför dessa "antisemiter" inte avslöjat vår konspiration ännu. Det är ju fritt fram liksom. Eller är de möjligen rädda för att Mossad ska komma och giftmörda dem?

Det var ungefär det här jag förväntade mig som svar. Nej, Jag förväntar mig inte att Mossad kommer och dödar de.

Som jag skrev i ett inlägg någon sida bak (inte ordagrant) så är alla vi pjäser på några få människors shackbräde. Där har judarna kontroll genom pengar och ränta. Detta är vad som har skapat hela samhället, och ni mods får säkert betalt för ert jobb. Det ska ni ha. Men ni, precis som alla "mellanchefer" har direktiv och riktlinjer, med all respekt, de flesta, om inte alla av er är nyttiga idioter.

Det gör att ingen kan redovisa vad som försiggår bakom kulisserna, då får man applicera lite kritiskt tänkande.
Senast redigerad av Lilabanan 2018-05-07 kl. 19:52.
Citera
2018-05-07, 19:55
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det var ungefär det här jag förväntade mig som svar. Nej, Jag förväntar mig inte att Mossad kommer och dödar de.

Som jag skrev i ett inlägg någon sida bak (inte ordagrant) så är alla vi pjäser på några få människors shackbräde. Där har judarna kontroll genom pengar och ränta. Detta är vad som har skapat hela samhället, och ni mods får säkert betalt för ert jobb. Det ska ni ha. Men ni, precis som alla "mellanchefer" har direktiv och riktlinjer, med all respekt, de flesta, om inte alla av er är nyttiga idioter.

Det gör att ingen kan redovisa vad som försiggår bakom kulisserna, då får man applicera lite kritiskt tänkande.
Och det kritiska tänkandet är det du som står för, som helt utan någon insyn förstår exakt hur det ligger till ändå. Samtidigt så har vi 400 stycken som faktiskt haft insyn i vad vi gör och vilka riktlinjer vi har men som inte förstår någonting utan helt ovetandes utnyttjas som nyttiga idioter av judekonspirationen.

Japp, seems legit.
Citera
2018-05-07, 19:57
Medlem
Citat:
Och du med din posthistorik som bara postar inlägg där du bara försvarar flashback är skrattretande och dina anekdoter är sämst!

Och däri ligger problemet med att diskutera med konspirationsteoretiker....ni avfärdar allt som inte ger stöd till era egna fantasier.

Jag har hängt på Flashback längre än många användare har levt och en orsak till att jag ständigt återkommer till forumet är att jag tror på det Flashback står för och därmed vore det ju konstigt om jag gjorde någonting annat än "försvarade" Flashback.

Efter ett par decennier så får man ett visst perspektiv på saker och ting, t.ex. så ser man det helt orimliga i att Flashback skulle drivas med en hemlig agenda.

Är man dessutom intresserad av Flashback i sig och därmed läser mycket i just meta-Flashback så är det svårt att undvika att bli någorlunda insatt i det mesta kring Flashback forum t.ex. hur modereringen fungerar, hur reglerna fungerar, hur admin resonerar, o.s.v. och därmed kan jag då och då rent av bidra med någonting i just diskussionerna kring dessa delar av Flashback.

Att jag där i dessa diskussioner då kanske framstår som att jag "försvarar flashback" är alltså inte heller så konstigt, konstigt vore det snarare om jag efter 20 år hade en bildat mig en radikalt annorlunda uppfattning än den som kommuniceras av moderatorerna och admin kring Flashback.
Citera
2018-05-07, 20:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Varför skulle inte en avhoppad/avpolletterad gammal Mod kunna avslöja dessa gömda direktiv om nu inte Mossads mördarstyrkor väntar bakom hörnet? Är det ekonomiska påtryckningar som kan förekomma, svårigheter att få lån osv?
Vad tror du faktiskt väntar den Mod som avslöjar "sanningen"?
Citera
2018-05-07, 20:07
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Och det kritiska tänkandet är det du som står för, som helt utan någon insyn förstår exakt hur det ligger till ändå. Samtidigt så har vi 400 stycken som faktiskt haft insyn i vad vi gör och vilka riktlinjer vi har men som inte förstår någonting utan helt ovetandes utnyttjas som nyttiga idioter av judekonspirationen.

Japp, seems legit.

Du har din version, jag har min.

Såvitt jag ser så kommer ju ingen av oss med några källor. Jag skulle kunna bomba tråden med alla möjliga källor om judisk makt men det uppmanar jag folk att göra själva, kanske även du.

Flashback är ett forum, med Banhof servrar och HK i NY. Företaget styrs som ett företag, helt enkelt. Men i alla företag så råder en hierarki, och med Flashbacks anonymitet osv så är saker, enligt min erfarenhet och vad jag står fast vid, rätt uppenbara vad gäller just flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in