Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Som jag tidigare sagt så är jag inte hundra på att detta stämmer; särskilt detta med aktivt samarbete med AQ finner jag mindre trovärdigt. Däremot är det möjligt att han släppt fångar i förtid för att ställa till kaos i oppositionen, det är välkänd taktik från många platser.
Vad som dock är relevant är att detta ger en motbild till den extrema naivitet som råder bland Assads fanboys i tråden; det tycks inte möjligt att inse att båda sidor är skit och att det behövs nytt bod vid makten i Syrien?
Sluta slingra dig, du för vidare osäkra uppgifter som om de är sanna och använder inte din hjärna speciellt ofta när en bloggare eller föredettingar med titlar uttalar sig om saker mot pengar från Qatar, nej då stänger du av allt kritiskt tänkande.
Varför tror du dessa bilder (som granskats vid 3 små tillfällen av dina högaktade föredettingar) publiceras just nu, precis innan "fredskonferensen" (där inga terrorister deltager)? Varför hör vi inget om alla andra tusentals krigsbrott från den andra sidan? Om dessa fakta kommit fram vid en fred eller för något år sen hade det kunnit vända opinionen mot Assad igen. Vi gick som bekant över från anti-Assad sidan till anti-halshuggarsidan på grund av terroristernas vidriga krigsbrott om du kommer ihåg dom. Men fabriceringen tog tid kanske?
Har du läst rapporten och tittat på bilderna och sett alla märkligheter eller vägrar du fortfarande vara kritisk?
Citat:
Ursprungligen postat av zagrosi
Tidigare har jag sett i denna tråd att det sagts att Barzani varit ivrig med att oppositionen i Syrien ska vara enad samt att han varit anhängare av SNC, FSA osv. I det här uttalande så säger han att FSA inte är kvalificerad att ersätta Assad. Det här är en total ratning och det kan inte uttryckas på ett tydligare sett.
Barzani var en mafioso i Gudfadern 1. "Barzini will move against you first. He'll set up a meeting with someone that you absolutely trust – guaranteeing your safety. And at that meeting, you'll be assassinated." Vad den irakiska kurden Barzani tycker och tänker är väl ungefär lika intressant som denna trivia.