Resultat:
0%
röster
2004-05-05, 12:59
Medlem
[911] Aftonbladet o Expressen: SE HIT!

Frågan är om de har uppmärksammat detta:

http://letsroll911.org

Helt klart något för deras löpsedlar!!
2004-05-05, 13:13
Medlem
gatos avatar
Eftersom det inte finns någon dokusåpakändis inblandad och det inte går att anspela på sex i artiklen tror jag inte de är intresserade
2004-05-05, 13:23
Medlem
Rubbermans avatar
Ähem...
Det finns faktiskt ett forum för detta, går under namnet Konspirationer. Flyttas från MJ.
/Moderator
2004-05-05, 17:27
Medlem
...här går gränsen. Denna tråd består endast av en länk och du kunde inte ens bemöda dig om att ge en ordentlig länk, dessutom är det samma ämne som du har postat tiotals trådar om förr.

Låst.
2004-05-11, 22:54
Medlem
Okej, vissa här lider uppenbarligen av större eller mindre skador på hjärnan... Den ende som behöver bevisa något är den som lägger fram dessa absurda teorier. Dessa "bevisfilmer" är inte vatten värda så länge som de inte kommer direkt från källan.

Nämn en anledning till varför Bushadministrationen skulle döda så otroligt många civila amerikaner på manhattan bara för att få bomba ahfganistan? Inte ens Bush är så blåst att han raserar sitt egets lands ekonomi (vilket nästan hände som en följd av detta) Kostnaderna för USA till följd av detta terrorattentat är enorma om man räknar till alla företag som gick omkull och alla reparationer och försäkringar som skulle betalas ut. Att Al Quaida däremot hade en stor anledning att kapa några plan och genomföra attacken är däremot inte särskilt konstigt. De flesta muslimer föraktar den store satan USA och bombar mer än gärna sig själv i luften bar aman får med sig några jänkare på köpet. Dessutom kommer man ju till himlen om man gör något sådant godhjärtat (i en fanatisk muslims ögon alltså) Så kom inte med det skitsnacket att det inte finns motiv för Al Quaida att genomföra attentat. Anledningen till detta amerikahat är många och jag orkar inte gå in på det nu, men en stor anledning är olja.

Sen en fråga till. varför står Sears Tower fortfarande kvar?
2004-05-12, 09:15
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Sen en fråga till. varför står Sears Tower fortfarande kvar?

Jo, det kan jag förklara för dig (du får själv avgöra om det är långsökt eller inte)...

De hemliga ordenssällskapen använder numerologi för att FÖRSÄKRA SIG OM FRAMGÅNG, ok? Det har vi fått berättat för oss av smockad (tror jag det var). Genom en slug matematisk uträkning fick de knas på när de skulle ta sönder Sears Tower. Problemet var bara att det inte bara var de som kunde räkna, och i stor rädsla för tusentals konspirationsteoretiska nördar på Internet som hade kommit på dem så la de ner det hela, helt enkelt för att de blivit avslöjade innan. Det jag finner mest skrattretande i det här är just det som jag skrev med versaler ovan, just att samma verktyg som skulle garantera framgång var det som spräckte planerna... Jag vet ju vad jag tycker om värdet på ett sådant verktyg.

Men där har du förklaringen från konspirationsteoretikerna, nördarna på Internet avslöjade det hela och räddade Chicago. Hurra för dem.

Min egen teori är något avvikande i fallet Sears Towers
2004-05-12, 14:13
Medlem
TEOs avatar
Vem är vad?

Problemet med människor som tror på konspirationer är att de har bestämt sig för vad sanningen är. En sak är väldigt konstig här och det är att Knockad inte har sagt att bilderna på CNN är manipulerade av NWO eller något liknande. När man ber en konspiratoriker att bevisa eller åtminstode försöka så får man ofta svaret att vem som helst fattar ju att det är frågan om en konspiration. Här behövs minsan inte bevisas något det är ju den andra sidan som skall bevisa att det inte är en konspiration. En annan sak som jag också undrar över är hur dessa människor kan vara säkra på att de bilder och texter som de hittar på nätet inte är planterade av Bush regimen eller dylikt och utlagda för att vi skall ängna oss åt att diskutera dessa och missa vad de (Bush och co) verkligen håller på med.
2004-05-12, 18:02
Medlem
Pjäxs avatar
Ett av symptomen på paranoid psykos enligt professor Johan Cullberg, Enheten för psykosforskning vid Stockholms södra psykiatri:

"Socialt kan de bli avvikande - barrikadera sig i åratal, skriva provocerande och anklagande brev till olika personer och terrorisera bekanta och familjemedlemmar..."

/P
2004-05-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjäx
Ett av symptomen på paranoid psykos enligt professor Johan Cullberg, Enheten för psykosforskning vid Stockholms södra psykiatri:

"Socialt kan de bli avvikande - barrikadera sig i åratal, skriva provocerande och anklagande brev till olika personer och terrorisera bekanta och familjemedlemmar..."

/P

Då inställer sig osökt frågan:

Lider alla följande debattörer av paranoid psykos?

http://letsroll911.org/ipw-web/bulletin/bb/viewforum.php?f=1

Fick de möjligen psykosen efter att ha besökt följande sida?

Finns det något botemedel?

Vad i så fall?
2004-05-13, 00:39
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlösaren
Då inställer sig osökt frågan:

Lider alla följande debattörer av paranoid psykos?

http://letsroll911.org/ipw-web/bulletin/bb/viewforum.php?f=1

Fick de möjligen psykosen efter att ha besökt följande sida?

Finns det något botemedel?

Vad i så fall?

Jag TROR att majoriteten av de som skriver på ett sådant forum kan klassificeras som tillhörande en eller flera av följande kategorier:
- Mentalt sjuka (som Pjäx inlägg ovan)
- Rättshaverister
- Anarkister
- Högermilis
- Roade
- Vilseledda
- Nyfikna

Är man ny på internet - så är det precis som när man läser en bok med en ny tanke eller vinkel - lätt att man vid besök på sidor som presenterar andra vinklar eller åsikter - får en aha-upplevese. "Så här kan man också tänka."

Detta betyder ju inte att den alternativa vinkeln behöver vara korrekt.

Man måste alltid - oavsett vilken källan är - tillämpa kritiskt tänkande.
Och om någon obekant storhet publicerar bilder eller texter som påstås komma från en annan källa - så anser jag - att dessa är av noll värde så länge som denna inte kan hänvisa till bilder eller texter som kommer från den refererade källan. I dag är det otroligt enkelt att manipulera bilder.

Jag tror också att regeringar och andra makthavare döljer sanningar och slätar över händelser, av omsorg för både sig själva och landet.

Men - i motsats till konspirationsteoretikerna - så tror jag inte att de är så skickliga att de kan dölja hur stora saker som helst.
2004-05-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag TROR att majoriteten av de som skriver på ett sådant forum kan klassificeras som tillhörande en eller flera av följande kategorier:
- Rättshaverister
- Anarkister
- Högermilis
- Roade
- Vilseledda
- Nyfikna

Är man ny på internet - så är det precis som när man läser en bok med en ny tanke eller vinkel - lätt att man vid besök på sidor som presenterar andra vinklar eller åsikter - får en aha-upplevese. "Så här kan man också tänka."

Och om någon obekant storhet publicerar bilder eller texter som påstås komma från en annan källa - så anser jag - att dessa är av noll värde så länge som denna inte kan hänvisa till bilder eller texter som kommer från den refererade källan. I dag är det otroligt enkelt att manipulera bilder.

Jag tror också att regeringar och andra makthavare döljer sanningar och slätar över händelser, av omsorg för både sig själva och landet.

Men - i motsats till konspirationsteoretikerna - så tror jag inte att de är så skickliga att de kan dölja hur stora saker som helst.

1. "Alltid tillämpa kritiskt tänkande."

Men hur kommer det sig då att det är så relativt få som tillämpar detta kritiska tänkande, när de suger åt sig allt som kommer från mainstream-media?

2. Hade letsroll911.org ha fejkat sina bilder kring missilanordningen på planen som flög in i WTC, så borde ju NÅGON av alla de piloter och andra meningsmotståndare från flygsajter som skriver på letsroll-forumet ha påpekat något kring detta, men icke...

3. Den amerikanska regeringen lyckades ju dölja sanningen bakom JFK-mordet bra länge...

Sven Anér har nu kommit ut med en bok med bildbevis på att Estonias för hade utsatts för sprängladdningar, vilket inte den svenska regeringen tidigare har velat berätta om...och det var ändå 10 år sedan det hände...
2004-05-13, 19:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
- Rättshaverister
- Anarkister
- Högermilis
- Roade
- Vilseledda
- Nyfikna

Vad menar du egentligen med detta inlägg? Jag är nyfiken och därför blir jag ju automatiskt road. Och då inställer sig frågan, vem är vilseledd??

Tacksam för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in