Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Så du menar att om jag gör en flashfilm som säger att det faktiskt var Flight 77 som kraschade in i Pentagon så kan vi avsluta denna diskussionen?
Vad får dig att tro det? Men i den länk du gav mig, där Tim Timmerman som också finns citerad i flashfilmen säger följande:
Citat:
And then it came out, and I saw it hit right in front of -- it didn't appear to crash into the building; most of the energy was dissipated in hitting the ground, but I saw the nose break up, I saw the wings fly forward, and then the conflagration engulfed everything in flames. It was horrible.
Varför finns då inga märken på marken utanför?
Citat:
Det prestenteras inte några bevis för att kamerorna är/var riktade mot Pentagon och den punkt där planet träffade. Det fanns en obskyr referens till att Washington Post hade talat med anställda på Sheraton Hotel dock hittar i alla fall inte jag något som ens liknar den artikeln på WP's hemsida?
Vilka mer konkreta referenser finns att kamerorna som nämns i flashfilmen faktiskt är riktade mot Pentagon eller på ett sådant sätt att de filmade inflygningen?
Jag tror på filmen än så länge. Precis som du tror på kända lögnare.
Citat:
För att kamerorna kanske inte filmade flygplanet.
Men OM dom gjorde det då? Det är ju liksom det som är problemet. Man kan, genom logiskt och kritiskt tänkande faktiskt inte utesluta att kamerorna filmade ett flygande föremål.
Citat:
Något som går att identifiera.
Övervakningsfilmen som faktiskt filmade kraschen är, i sig, värdelös som bevisföring. Man ser överhuvudtaget ingenting identifierbart, förutom Pentagon då...
Kanske därför man vågar visa den. Nu ser man ju ett föremål på den första framen men man kan inte med bestämdhet hävda att det är en 757.
Citat:
Däremot verkar nästan alla sidor på nätet som propagerar för en konspiration vara säkra på att det INTE är en 757:a på den filmen. Även om det enda man kan se är en 4 bilder lång pixlig sekvens som inte visar någonting. Så det säger ju en hel del angående vad som är "av värde" för dem... nonsens...
Det är helt OK för mig om du anser det vara nonsens. Men lika mycket nonsens har hökarna i Washington presenterat, vilket historien har visat med all önskvärd tydlighet.
Citat:
Bland annat en hel del av dem vittnar om att det var en missil som flög in i Pentagon. Och det VET vi ju att det inte är sant. Så var det med trovärdigheten hos de vittnena.
Fel. Dom säger att
DET LÄT som ljudet av en missil. Kanske för att det var ett mindre flygplan?
Citat:
Naturligtvis ljuger de inte medvetet. Men efter att man sett minst ett av tre stora kommerciella flygplan flyga in i byggnader den dagen så blir man förmodligen lite chockad och hjärnan har en förmåga att spela en spratt då...
Då kan man ju också vara så pass chockad och påverkad att man säger att det var en 757.
Citat:
Om det nu inte var "Flight 77" som kraschade in i Pentagon vad har då hänt med det flygplanet?
För när det startade från flygplatsen i Washington var det väl det riktiga kommerciella "Flight 77" med flightcrew och civila passagerare (+flygplansapare)?
Det finns INGA vittnesuppgifter angående att "Flight 77" någonsin under sin relativt korta färd mysteriskt försvann, och därmed kunde bytas ut mot någonting annat, innan det flög in i Pentagon.
Det är en fråga jag också ställer mig. Önskar att det fanns ett svar på det. Men som jag sagt förut; Time reveals the truth, vilket även innebär att jag kan ha fel i mina teorier. Men än så länge tvivlar jag på den officiella versionen och mycket mystiskt finns bakom 9/11, vilket jag också presenterat i länkform. Läs gärna och kommentera dessa.