Resultat:
0%
röster
2004-04-22, 13:39
Medlem
stroms avatar
jösses

jag har oxå en "teori "de finns folk som har alldeles för mycket fritid
2004-04-22, 13:54
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ja tjena... fast det är väl ny ost snarare än gammal?

Fast nu måste jag ge dig den stora utmaningen... Du har här påstått att 9/11 är en GIGANTISK cover-up, kan du presentera bevis för det som skulle hålla i en opartisk domstol? För innan man har så mycket på fötterna så vore kanske formuleringar som "jag tror...", "en del pekar på...", "jag är inte säker, men..." på sin plats, snarare än "jajamänsan, slutdiskuterat, så här var det!"

Varför ska jag skriva "jag är inte säker" när jag ÄR säker?? Det är ETT FAKTUM att INGEN här åkte till Chicago den 19:e, trots att ni "visste" att inget skulle hända. Hade någon av er åkt dit är jag SÄKER på att ni hade berättat det här.

Angående attacken mot Sears Tower så tar jag det igen

19 April är den 110:de dagen på året, Sears Tower har 110 våningar, precis som World Trade Center hade.

Sears Tower har 9 byggnader i 1 = 19 (April)

World Trade Center hade 2 byggnader som liknade talet 11 tillsammans = 11 (September)

Från Madrid-massakern till 19 April är det 911 TIMMAR...

Från 11 September 2001 till Madrid-massakern var det 911 DYGN...

19 April 1993 var WACO-massakern

19 April 1995 var Oklahoma City-massakern

11 respektive 9 år sedan = 9/11...

Skulle allt det vara tillfälligheter?? Nej du, dra den om Rödluvan också!!!

Ni snackar om bevis som skulle hålla i en domstol. Här har ni ett ÅTAL mot Bush:

http://www.petitiononline.com/bush911/petition.html

Skulle ÅTAL väckas om Bush var helt oskyldig tror ni???

I rest my case.
2004-04-22, 14:05
Medlem
Smockads avatar
Ni håller på snacka om att jag ska bevisa att ingen av er åkte till Chicago p g a de planerade attackerna. Hur skulle det gå till menar ni??? OM ni nu var i Chicago så är det NI som ska BEVISA att ni var där. Det ska väl inte vara så svårt, om det nu är sant...
2004-04-22, 14:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Varför ska jag skriva "jag är inte säker" när jag ÄR säker?? Det är ETT FAKTUM att INGEN här åkte till Chicago den 19:e, trots att ni "visste" att inget skulle hända. Hade någon av er åkt dit är jag SÄKER på att ni hade berättat det här.

Angående attacken mot Sears Tower så tar jag det igen

19 April är den 110:de dagen på året, Sears Tower har 110 våningar, precis som World Trade Center hade.

Sears Tower har 9 byggnader i 1 = 19 (April)

World Trade Center hade 2 byggnader som liknade talet 11 tillsammans = 11 (September)

Från Madrid-massakern till 19 April är det 911 TIMMAR...

Från 11 September 2001 till Madrid-massakern var det 911 DYGN...

19 April 1993 var WACO-massakern

19 April 1995 var Oklahoma City-massakern

11 respektive 9 år sedan = 9/11...

Skulle allt det vara tillfälligheter?? Nej du, dra den om Rödluvan också!!!

Och det där skulle hålla i en domstol menar du? Då borde vår bowlingteori hålla också, håller du inte med om det?

Citat:
Ni snackar om bevis som skulle hålla i en domstol. Här har ni ett ÅTAL mot Bush:

http://www.petitiononline.com/bush911/petition.html

Skulle ÅTAL väckas om Bush var helt oskyldig tror ni???

I rest my case.

*Ironi på* Ja, för det har ju ALDRIG hänt att någon oskyldig åtalats? *Ironi av*

Nej men tjena, vad var det där för ett argument? Nog för att jag kan tycka att Bush gjort sig skyldig till en del som åtminstonde BORDE vara olagligt, men det innebär ju inte att han för den skull var skyldig till 9/11, eller hur?

Alltså, jag konstaterar att jag (inte helt oväntat) inte fick några handgripliga bevis, utan fler räkneövningar och websidor... inget som inte skulle skrattas åt i en domstol.

Jag upprepar, kan du förse oss med bevis som skulle hålla i en domstol, eller skall det bli lösryckta tankekedjor av siffror hela tiden? Vad tror du att en domstol skulle säga om din tankekedja:

1. Du skriver på Flashback
2. En dansk uppmanar admins att plocka bort dig
3. Arkitekten till Operahuset i Sydney var dansk
4. Med lite god vilja kan man se ett W i linjen mellan tak och himmel där
5. George W Bush heter Walker i andranamn.

Alltså är det bevisat att konspiratörerna nått Flashback?
2004-04-22, 14:13
Medlem
str3bers avatar
Citat:
Ni håller på snacka om att jag ska bevisa att ingen av er åkte till Chicago p g a de planerade attackerna. Hur skulle det gå till menar ni??? OM ni nu var i Chicago så är det NI som ska BEVISA att ni var där. Det ska väl inte vara så svårt, om det nu är sant...

Skaffa hjälp snälla.
2004-04-22, 15:51
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Så Bush-regimen planerade attacken mot WTC, glömde bort att de hade planerat den, började förbereda en attack mot Irak, och när sedan "al-Qaidas" attack kom, fick de ändra sig och dra till Afghanistan istället??? Hör du inte själv hur långsökt det låter???

Exakt min poäng. Det är mycket långsökt.

Den enklaste teorin som förklarar detta skeende är:
- USA vill säkra stabiliteten i området och planerar därför att störta den allt mer irrationella och okontrollerbara Saddam Hussein. (Som fördes till makten med hjälp av USA). De övertolkade vissa rapporter och sålde in idéen om massförstörelsevapen.

- Under tiden har Islamistiska fanatiker planerat en terrorattack på USA.

- Innan USA hinner sätta igång sin operation i USA, så genomför al-Qaida sin aktion.

- USA tvingas mer eller mindre mot sin vilja att attackera Afghanistan.

- Sedan genomför USA sin aktion mot Saddam.

Fakta som stödjer detta:
- Det finns ingenting att vinna för USA i Afghanistan, t ex ingen olja.
Landet har liten strategisk betydelse.

Citat:
Angående CNN:s OFFICIELLA bilder så hänvisar jag till Chockads inlägg. Men det verkar som du har bestämt dig för att inte tro på NÅGONTING, så det är väl omöjligt att överbevisa dig.

Nej, du (eller Chockad) har inte visat på CNN:S officiella bilder. Så länge bilderna inte finns att hämta från CNN:s server kan dessa vara manipulerade av vem som helst. Jag kan godkänna vilken som helst av ledande media, även svenska om detta underlättar. Men inte Nisse Hult i Knäckebybruks egen hemsida, eller hans amerikanska motsvarigheter.
2004-04-22, 16:18
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Nej men tjena, vad var det där för ett argument? Nog för att jag kan tycka att Bush gjort sig skyldig till en del som åtminstonde BORDE vara olagligt, men det innebär ju inte att han för den skull var skyldig till 9/11, eller hur?

Inte att han är oskyldig heller. Tvärtom, det visar att han är skyldig till alltihop.

Citat:
Jag upprepar, kan du förse oss med bevis som skulle hålla i en domstol, eller skall det bli lösryckta tankekedjor av siffror hela tiden? Vad tror du att en domstol skulle säga om din tankekedja:

1. Du skriver på Flashback
2. En dansk uppmanar admins att plocka bort dig
3. Arkitekten till Operahuset i Sydney var dansk
4. Med lite god vilja kan man se ett W i linjen mellan tak och himmel där
5. George W Bush heter Walker i andranamn.

Alltså är det bevisat att konspiratörerna nått Flashback?

Inte bevisat i domstol kanske. Det finns ingen domstol i världen som skulle våga utreda det. Men du måste hålla med om att det inte är omöjligt??? Om de kan iscensätta hela WTC-grejen är det en smal sak för dem att infiltrera ett forum.

Jag tycker att det är lite lustigt att du klagar på mig, när du själv nyss har postat en konspirationsteori som är helt tagen ut luften.
2004-04-22, 16:21
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Den enklaste teorin som förklarar detta skeende är:
- USA vill säkra stabiliteten i området och planerar därför att störta den allt mer irrationella och okontrollerbara Saddam Hussein. (Som fördes till makten med hjälp av USA). De övertolkade vissa rapporter och sålde in idéen om massförstörelsevapen.

- Under tiden har Islamistiska fanatiker planerat en terrorattack på USA.

- Innan USA hinner sätta igång sin operation i USA, så genomför al-Qaida sin aktion.

- USA tvingas mer eller mindre mot sin vilja att attackera Afghanistan.

- Sedan genomför USA sin aktion mot Saddam.

Fakta som stödjer detta:
- Det finns ingenting att vinna för USA i Afghanistan, t ex ingen olja.
Landet har liten strategisk betydelse.

Är det en ENKEL förklaring det??? Hur troligt är det att allt det skulle hända samtidigt? Den enklaste förklaringen är att Bush behövde en syndabock för 9/11-dådet.
2004-04-22, 16:49
Medlem
Pads avatar
Citat:
Inte att han är oskyldig heller. Tvärtom, det visar att han är skyldig till alltihop.

Hur skulle det visa att han är skyldig?

Om man är åtminstonde LIIIIITE skyldig så fort som man åtalas så måste ju Joy Rahman varit väldigt skyldig, för han blev ju inte bara åtalad utan också dömd... Sen att han friades betyder väl inget? Eller är det också en komplott?

Citat:
Inte bevisat i domstol kanske. Det finns ingen domstol i världen som skulle våga utreda det. Men du måste hålla med om att det inte är omöjligt??? Om de kan iscensätta hela WTC-grejen är det en smal sak för dem att infiltrera ett forum.

Men herre jistanes... tror du verkligen på det där själv? Försök att analysera din indiciekedja och fundera en gång till, riktigt ordentligt, på om den håller.

Citat:
Jag tycker att det är lite lustigt att du klagar på mig, när du själv nyss har postat en konspirationsteori som är helt tagen ut luften.

Det har inte slagit dig att jag publicerade den konspirationsteorin för att visa hur lite det krävs för att skapa en konspirationsmyt. Jag kanske inte var tillräckligt tydlig, så jag får väl upprepa det här också, JAG TROR INTE ATT DEN ÄR SANN UTAN BARA EN SLUMP. Förstår du?
2004-04-22, 23:38
Medlem
Seldars avatar
[quote=Smockad]Varför ska jag skriva "jag är inte säker" när jag ÄR säker?? Det är ETT FAKTUM att INGEN här åkte till Chicago den 19:e, trots att ni "visste" att inget skulle hända. Hade någon av er åkt dit är jag SÄKER på att ni hade berättat det här. QUOTE]

Men allvarligt, om ingen här hade ett ärende till chicago den aktuella dagen då? Tar du ens det i åtanke? Du kan väl inte ta på dig rollen som en frälsare, för att du varnade oss i tid, så att alla ställde in sina chicagoresor?
2004-04-22, 23:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Är det en ENKEL förklaring det??? Hur troligt är det att allt det skulle hända samtidigt? Den enklaste förklaringen är att Bush behövde en syndabock för 9/11-dådet.

Verkligheten är tyvärr inte alltid så enkel, men min förklaring är betydligt enklare än din teori.

Jag vet inte vilka supermänniskor du tror att det är som leder världens länder.
Men, jag tror att det är vanliga människor, som fumlar sig fram genom den ena händelsen efter den andra. Tyvärr inga som kan planera allt som händer i förväg och få dessa komplicerade planer att gå i lås.

Fortfarande saknas bevisen för WTC ...

Edit: Faktiskt försökte jag få en biljett till Chicago den 19:e - men det var så många som hade bokat. Enligt tjejen på resebyrån - så hade många sagt att - den säkraste platsen på planeten skulle vara Chicago den dagen - de hade läst det på nåt forum ...
2004-04-25, 13:37
Medlem
Banzais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Och är så duktig att du kan avgöra vad som flög in bygnaderna när du befinner dig där dagar/veckor/månader/år efteråt?
Grattis.
Inte för att jag tror på herr chockad, men att du har råkat vara där efteråt ger dig ungefär lika mycket trovärdighet i ämnet som det ger mig att jag var i Norge förra året.

Jag har en kompis som var där. Och han har ALDRIG tidigare satt sin fot i USA och han är dessutom inte speciellt förtjust i, varken, landet eller Bush. Nu säger ni alltså att han är en del av en jättekonspiration initierad av familjen Bush??? Det måste ju vara så eftersom han tydligt såg ett flygplan:-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in