2017-08-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: funderar på att du skriver "var gudfar".

Ett fadderskap (gudmor/gudfar) avslutar man generellt inte bara sådär, det är inom den kristna kyrkan ett livslångt ansvar för barnets religiösa uppfostran (även om man i praktiken numera tolkar detta ganska fritt).

Det jag undrar bara är varför personen ev. slutade vara gudfar?

(Utan att på något sätt gå in på detaljer om K1, som jag liksom de flesta andra i tråden, vill hålla utanför diskussionerna).

Personen blev skjuten och är nu död.
Citera
2017-08-05, 13:18
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Och vad jag vet så har många lägenheter rustats upp och är numera nyrenoverade, vilket höjer hyran och "skabbfolket" har inte råd med de lägenheterna alt tycker inte det är värt att betala mer bara för att de är nyrenoverade.
Nu menar GM, trots att hon försörjs genom bidrag och därmed lever nära existensminimum, att hon tillhör övre medelklass. Det är svårt att tolka vad du menar med "skabbfolket" men man kan gissa på att du menar någon sorts underklass. Eftersom GM är just underklass och kommer alltid vara pga av sina skulder, menar du att hon är "skabbfolk", eller hur kategoriserar du hennes tillhörighet?
Citat:
Jag är som sagt nära vän med en som Catrin umgås mycket med, så jag vet mer än vad som faktiskt skvallras här.
Nu ljuger även du. GM HAR ingen nära vän som hon umgås med. Är det pojkvännen du syftar på?
Citat:
Personen blev skjuten och är nu död.
Hade han också bedragit någon...?
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-05 kl. 13:22.
Citera
2017-08-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Nu menar GM, trots att hon försörjs genom bidrag och därmed lever nära existensminimum, att hon tillhör övre medelklass. Det är svårt att tolka vad du menar med "skabbfolket" men man kan gissa på att du menar någons sorts underklass. Eftersom GM är just underklass, menar du att hon är "skabbfolk", eller hur kategoriserar du hennes tillhörighet?
Nu ljuger även du. GM HAR ingen nära vän som hon umgås med. Är det pojkvännen du syftar på?

Hade han också bedragit någon...?

Nej jag ljuger inte. Catrin har 2-3 vänner som hon faktiskt umgås med.

Nej han hade inte bedragit någon, däremot så är/var han lillebror till en man som är högt uppsatt / ledare i ett gäng.
Folk i Södertälje, som läser detta (om det finns någon som gör det) vet nog mycket väl vem jag menar.
Citera
2017-08-05, 13:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Angående just husplanerna så har väl Catrin aldrig sagt att de SKA hyra ett hus? Eller har jag missat något? Vet att det var på tal om de hittade något prisvärt, men tror hon kommer bo kvar i sin lägenhet.

Och till er som påstår att hon bor i en "sunkig" lägenhet;
Hon bor i en helt nyrenoverad stor 2a. Jättefin faktiskt, och det är ALLTID rent och fint. (Vet jag genom vår gemensamma vän)
Självklart blir det stökigt ibland när man har barn (vet även jag som har småbarn), men det är skillnad på skitigt och stökigt.

Och vad jag vet så har många lägenheter rustats upp och är numera nyrenoverade, vilket höjer hyran och "skabbfolket" har inte råd med de lägenheterna alt tycker inte det är värt att betala mer bara för att de är nyrenoverade.

"Skabbfolket"? Vad/vilka är det?

Det finns väl många ärliga och laglydiga människor i vårt samhälle som inte har råd att bo i en nyrenoverad lägenhet, utan att för den skull behöva kallas för nedlåtande ordalag. Och de kämpar med att betala hyran själva.
Citera
2017-08-05, 13:31
Medlem
Citat:
"Skabbfolket"? Vad/vilka är det?

Det finns väl många ärliga och laglydiga människor i vårt samhälle som inte har råd att bo i en nyrenoverad lägenhet, utan att för den skull behöva kallas för nedlåtande ordalag. Och de kämpar med att betala hyran själva.

Det bodde tidigare många pundare i de området, så det var de jag syftade på
Citera
2017-08-05, 13:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Folk med lägre inkomst kanske inte har råd att bo kvar efter renoveringen, då de inte har en förälder som betalar halva hyran.
Citera
2017-08-05, 13:51
Medlem
Citat:
Folk med lägre inkomst kanske inte har råd att bo kvar efter renoveringen, då de inte har en förälder som betalar halva hyran.

Mycket möjligt att det kan vara så
Citera
2017-08-05, 13:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och du tar dig friheten att kalla dom för skabb samtidigt som du frenetiskt försvarar vaneförbrytaren som inte ens kan teckna ett hyresavtal i eget namn? Varför det?
Citera
2017-08-05, 13:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Nej. Och det kan ingen annan lastas för. Inte ens huvudpersonen för denna tråd.
Det är väldans tur för hennes barn att hon har en familj som hjälper dem så att åtminstone barnen har en okej vardag.
Lika lite som jag jag gillar Catrin, lika mycket vill jag att hennes barn ska må bra. Det allra bästa vore ju om hon tog sig i kragen, infann sig vid rättegången, tog sitt straff och började om men tills dess får gärna mormor hjälpa ungarna.
Citera
2017-08-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och du tar dig friheten att kalla dom för skabb samtidigt som du frenetiskt försvarar vaneförbrytaren som inte ens kan teckna ett hyresavtal i eget namn? Varför det?

Jag försvarar inte Catrin, tycker bara inte att man ska ösa på henne med skit hela dagarna, varken hon eller någon normal person mår bättre av det. Eller tycker du att man ska sjunka lika lågt som henne?
Citera
2017-08-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej. Och det kan ingen annan lastas för. Inte ens huvudpersonen för denna tråd.
Det är väldans tur för hennes barn att hon har en familj som hjälper dem så att åtminstone barnen har en okej vardag.
Lika lite som jag jag gillar Catrin, lika mycket vill jag att hennes barn ska må bra. Det allra bästa vore ju om hon tog sig i kragen, infann sig vid rättegången, tog sitt straff och började om men tills dess får gärna mormor hjälpa ungarna.

Håller med dig även här.
Jag tror att Catrin kommer att infinna sig och ta ett ev kortare fängelsestraff. Dock så tror jag att om det blir en fängelsedom på över 6 mån så kommer hon överklaga, och då tar ju även det sin tid. Handlar det om ett fängelsestraff på 2-3 mån så ställer hon nog in sig direkt, eftersom hon fått ett snittdatum i början av januari.
Jag hade nog velat få sånt överstökat innan jag föder..
Vi får se hur hon resonerar..
Citera
2017-08-05, 14:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag försvarar inte Catrin, tycker bara inte att man ska ösa på henne med skit hela dagarna, varken hon eller någon normal person mår bättre av det. Eller tycker du att man ska sjunka lika lågt som henne?
Tja du tycks ju inte ha något emot att sänka dig genom att kasta skit på andra, som definitivt inte har med tråden att göra.
Hur hon mår är faktiskt komplett ointressant för mig, jag finner måendet hos hennes offer betydligt intressantare. Hon har inte på minsta vis som jag kan se gjort minsta försök, eller visat minsta vilja, att göra rätt för sig utan det viktigaste tycks fortfarande vara att hon ska kunna flasha med saker hon inte själv bekostat. Försöka framstå som någon hon inte är och dessutom småsint och elak. Ingen vinnande kombination direkt.

Men du som känner henne så väl kanske kan berätta hur många dagar hon nu jobbat på heltidsarbetet? En vecka? Två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in