2017-06-15, 22:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Fast nog ljuger hon en hel del utan ekonomisk vinning också? Basketproffs i Dubai? Hon sa att hon fått bilen som tillhörde föräldrarna. Hon sa att hon skulle vara med i Topmodel. Hon påstod att musikern var pappa till hennes barn. Jag tror att det finns fler att fylla på.

Kanske får ta ett steg tillbaka här. Det är väl inte helt omöjligt att det kan röra sig om samsjuklighet ? för inte är hon en renodlad mytoman. Jag tror fortfarande inte att hon tror på sina lögner exempelvis - the end game behöver nödvändigtvis inte vara pengar, utan kanske ett sjukligt begär efter bekräftelse och uppmärksamhet?

Lögnen om den påstådda våldtäkten är rätt makaber exempelvis och kanske är paradexemplet jag borde tagit upp.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Fast om man följt hennes sociala media så är det lögner hela tiden även om de mest triviala ting som hon inte har någon vinning på.
Knepig människa!

ni har båda en poäng; det kanske finns en tvångsmässig aspekt i det hela också, men lögnerna känns ofta kopplad till hennes narcissism -överdrifter mm. Men som du säger en knepig person. Är kanske därför tråden är så läst.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-15 kl. 23:08.
Citera
2017-06-15, 22:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Ja det senaste är att hon varit helt ledig en lång tid men ändå hävdat att hon har ett arbete. Först nu när det framkommit via Frivårdens utredning säger hon att det var ett varsel. Ingen vinning där. Har funderat på att sätta ihop en pdf med "Catrin Hedlunds 750 vanligaste lögner".
Och då är följdfrågan givetvis om det var ett "varsel" (sist in, först ut) eller om även det var en lögn och uppsägningen berodde på något annat...
Citera
2017-06-16, 00:01
Medlem
Har pappan, om han nu haft olika beroenden, lärt henne att ljuga? Beroenden av det slaget kan ge upphov till en mängd lögner.
Citera
2017-06-16, 00:17
Medlem
vonDunajewskans avatar
En del (och jag lämnar termer som mytomani därhän; jag är inte psykolog) ljuger om allt, liksom tvångsmässigt. En före detta bekant påminner om CH på det viset. Denne ljög om allt, helt triviala saker. Att ett billigt linne från H&M kostade 69:-, men egentligen kostade 99:-, att denne tvingats jobba över tre timmar när det egentligen var två, sådana saker. Men även om annat, större saker, som verkligen handlade om att föra även nära och kära bakom ljuset.

Denna person, slump eller inte med tanke på vad vi nu diskuterar, är nu dömd för ekonomisk brottslighet. Orsaken, enligt denne själv, var shoppingmissbruk som utlösts av psykisk ohälsa på grund av problem i familjen. Inget av det verkade särskilt troligt heller. Dennes partner var länge "medberoende", så tillvida att denne mörkade dessa stölder och förskingringen (trots att partnern själv blev bestulen!) på grund av deras gemensamma barn innan partnern till slut anmälde.

Och jag instämmer med tidigare kommentar i tråden: det här handlar inte om intelligens alls (vem som helst kan ju se att CH saknar både logiskt tänkande, långsiktighet och förmåga till allra simplaste konsekvensanalys). Detta handlar bara om behovet att bedra och manipulera och att rädda sitt eget skinn.

Förresten brukar man väl säga att ett av tecknen på sinnessjukdom är att ständigt upprepa samma beteende och förvänta sig olika resultat? Nog om det, jag har funderat en del kring CH:s psyke tidigare (senare delen i länkat inlägg). (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri
Citera
2017-06-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Kanske får ta ett steg tillbaka här. Det är väl inte helt omöjligt att det kan röra sig om samsjuklighet ? för inte är hon en renodlad mytoman. Jag tror fortfarande inte att hon tror på sina lögner exempelvis - the end game behöver nödvändigtvis inte vara pengar, utan kanske ett sjukligt begär efter bekräftelse och uppmärksamhet?

Lögnen om den påstådda våldtäkten är rätt makaber exempelvis och kanske är paradexemplet jag borde tagit upp.

ni har båda en poäng; det kanske finns en tvångsmässig aspekt i det hela också, men lögnerna känns ofta kopplad till hennes narcissism -överdrifter mm. Men som du säger en knepig person. Är kanske därför tråden är så läst.

Det känns som hon är lite släkt med arbogakvinnan JM i en tråd i närheten av denna pengatokig och utan konsekvenstänkande.
Citera
2017-06-16, 08:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det känns som hon är lite släkt med arbogakvinnan JM i en tråd i närheten av denna pengatokig och utan konsekvenstänkande.

JM är en hemsk kvinna, har precis börjat läsa den FUPen. Det övergripande målet för både JM och CH är ekonomiskt vinning, men den vedervärdiga från Arboga spelar nog i en högre division än vår egen stjärna.

Men sedan handlar det ju också om avtrubbning och moraliska överträdelser över ett tidsspann, vi vet inte ännu vart vi kommer landa här. Personer som är okänsliga för andras lidande är farliga, och något man inte bör underskatta.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-16 kl. 08:10.
Citera
2017-06-16, 08:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
En del (och jag lämnar termer som mytomani därhän; jag är inte psykolog) ljuger om allt, liksom tvångsmässigt. En före detta bekant påminner om CH på det viset. Denne ljög om allt, helt triviala saker. Att ett billigt linne från H&M kostade 69:-, men egentligen kostade 99:-, att denne tvingats jobba över tre timmar när det egentligen var två, sådana saker. Men även om annat, större saker, som verkligen handlade om att föra även nära och kära bakom ljuset.

Denna person, slump eller inte med tanke på vad vi nu diskuterar, är nu dömd för ekonomisk brottslighet. Orsaken, enligt denne själv, var shoppingmissbruk som utlösts av psykisk ohälsa på grund av problem i familjen. Inget av det verkade särskilt troligt heller. Dennes partner var länge "medberoende", så tillvida att denne mörkade dessa stölder och förskingringen (trots att partnern själv blev bestulen!) på grund av deras gemensamma barn innan partnern till slut anmälde.

Och jag instämmer med tidigare kommentar i tråden: det här handlar inte om intelligens alls (vem som helst kan ju se att CH saknar både logiskt tänkande, långsiktighet och förmåga till allra simplaste konsekvensanalys). Detta handlar bara om behovet att bedra och manipulera och att rädda sitt eget skinn.

Förresten brukar man väl säga att ett av tecknen på sinnessjukdom är att ständigt upprepa samma beteende och förvänta sig olika resultat? Nog om det, jag har funderat en del kring CH:s psyke tidigare (senare delen i länkat inlägg). (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri

Mitt fetade: Jag är inte heller någon som kan ställa en diagnos, men det finns onekligen en del intressanta likheter med det beteende som CH uppvisat här:

https://www.borderlinepersonalitytre...ive-lying.html

Citat:
Compulsive lying, or mythomania, can be common in people with Borderline Personality Disorder.

If you have Borderline Personality Disorder with a habit of lying, you may have found that others have lost their trust in you by degrees instead of after one particular incident of dishonesty.

Some forms of lying prevalent in people with BPD inlude the following:

Faking a medical condition in order to reduce responsibility
○ Carrying on close personal or romatic relationships strictly for personal gain
○ Blaming tardiness on children, a faulty car, or other fictitious circumstances
○ Contributing imaginary information to a friendly conversation
○ Avoiding embarrassment by giving incorrect but convenient answers to simple questions

Compulsive lying can ruin your career, relationships, sense of well-being, and self-esteem.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-16 kl. 09:05.
Citera
2017-06-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
JM är en hemsk kvinna, har precis börjat läsa den FUPen. Det övergripande målet för både JM och CH är ekonomiskt vinning, men den vedervärdiga från Arboga spelar nog i en högre division än vår egen stjärna.

Men sedan handlar det ju också om avtrubbning och moraliska överträdelser över ett tidsspann, vi vet inte ännu vart vi kommer landa här. Personer som är okänsliga för andras lidande är farliga, och något man inte bör underskatta.

Jo JM är värre än Catrin, men ekonomisk vinning har de gemensamt och sedan är båda egoistiska och manipulativa och Hedlund är en kaxig liten mårdhund.
Citera
2017-06-16, 10:23
Medlem
Tyidligen ska Catten göra abort på sin fiktiva 'avkomma'. Gud, vilken överraskning. Då hinner hon ju bli gravid igen till nästa rättegångsdatum!

http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...ivear#comments
Citera
2017-06-16, 16:35
Medlem
Catrin har fått en ny idé!
Hon ska börja Instagram-blogga...
Blir nog en rolig blogg för dig och dina 12 följare.
http://i.imgur.com/HmHdXJ4.png
Citera
2017-06-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
Catrin har fått en ny idé!
Hon ska börja Instagram-blogga...
Blir nog en rolig blogg för dig och dina 12 följare.
http://i.imgur.com/HmHdXJ4.png

Nu har hon visserligen 616 följare på det kontot i skrivande stund.
Citera
2017-06-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nu har hon visserligen 616 följare på det kontot i skrivande stund.

Var inte det kontot endast "för hennes närmaste vänner och familj"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in