2017-08-05, 12:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Min vän (Catrins och min gemensamma vän) och några fler har sagt åt henne att hålla låg profil, måste hon uppdatera så gör en privat instagram. Den röda sportbilen som hon då och då kör runt i är hennes mammas. Sen spekulerar folk hejvilt kring den frågan. Catrin har tidigare "fläkt" ut allt hon gör mestadels för hon känt att hon struntar ivad folk tycker och tänker, samtidigt har hon tyckt det är kul att folk spekulerat i vad hon gör, om graviditeten är äkta osv. Men det där verkar ha lossnat nu och hon tar sakta men säkert tag i sitt liv.

Jag vet med 300% säkerhet att hon är en bra mamma oavsett vad hon gjort tidigare/vad som påståtts här.
Hon spenderar väldigt mycket tid med barnen, bakar, ritar, dagsutflykter, leker i olika lekparker m.m. Barnen har en trygg och stabil mamma rent psykiskt. De har även rena och hela kläder, ett städat hem, alltid mat i både kyl och frys. Jag som utomstående, som ändå har en viss inblick i hennes familjeliv / vardag, tycker det är ledsamt när man går på hennes mammaroll så hårt.

Okej, låt oss hoppas på att hon lyssnar på kloka råd i fortsättningen. Hon kan ju aldrig radera det hon gjort men förhindra nya klavertramp och allmänt åtlöje i framtiden i alla fall.
Den röda sportbilen som tydligen är hennes mammas, har hon ju låtit påskina är hennes egen. Hon har ju till och med skrivit att hon trots köpet av sportbilen ska behålla den andra bilen så att hon får plats med barnen.
Det är ju en ganska färsk lögn faktiskt så era råd har inte bitit så bra ännu. Keep on trying om ni bryr er om henne. Övriga gör det inte, som exempelvis denna tråd tydliggör.
Citera
2017-08-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidergia
Vad händer på hennes privata IG då? Dela gärna med er till en som inte ingår i den innersta kretsen...

Jag känner att jag inte vill dela med mig speciellt mycket från den, för om Catrin läser här, så kanske bla jag rensas bort. Hon har nyligen gjort en rensning, och jag vill gärna vara kvar.

Jag kan ju säga iaf att hon är gravid, i ca 4-5 månaden. Och hon har ett heltidsjobb som hon börjar på igen i nästa vecka. (Hon har ju varit sjukskriven nu för bla illamående samt att vid sista kontroll så läckte hon fostervatten)
Citera
2017-08-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, låt oss hoppas på att hon lyssnar på kloka råd i fortsättningen. Hon kan ju aldrig radera det hon gjort men förhindra nya klavertramp och allmänt åtlöje i framtiden i alla fall.
Den röda sportbilen som tydligen är hennes mammas, har hon ju låtit påskina är hennes egen. Hon har ju till och med skrivit att hon trots köpet av sportbilen ska behålla den andra bilen så att hon får plats med barnen.
Det är ju en ganska färsk lögn faktiskt så era råd har inte bitit så bra ännu. Keep on trying om ni bryr er om henne. Övriga gör det inte, som exempelvis denna tråd tydliggör.

Den gamla bilen är nu såld då den gick sönder.
Citera
2017-08-05, 12:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Den gamla bilen är nu såld då den gick sönder.

Så då finns ingen bil alls alltså. Mormors sportbil tar ju inte Catrin och barnen och eventuella kompisar till stranden direkt. Och hur som, så är den ju mormors och inte Catrins.
Tack för att du delar med dig, vi är faktiskt ganska många som går att resonera med här utan att vi för den sakens skull diggar Catrin.
Citera
2017-08-05, 12:46
Medlem
Citat:
Så då finns ingen bil alls alltså. Mormors sportbil tar ju inte Catrin och barnen och eventuella kompisar till stranden direkt. Och hur som, så är den ju mormors och inte Catrins.
Tack för att du delar med dig, vi är faktiskt ganska många som går att resonera med här utan att vi för den sakens skull diggar Catrin.

Man kan ju faktiskt åka fler bilar
Ja och det är rätt skönt. Jag känner lite som Catrin en gång skrev; jag gillar inte det hon gjort men hon är många gånger en klok tjej och förstår att vår gemensamma vän, faktiskt vågar lämna barnen hos henne.

Att Catrin lurat folk på pengar är en annan femma. Sen tycker även jag att man bör göra rätt för sig, men det får stå för henne. Hon tar en sak i taget nu, och det verkar faktiskt gå framåt för henne.

Hon skulle börjat träna med en PT nu i augusti, som jag fått info om att hon inte kommer att göra, då hon inte har råd. Tror dock mer att det handlar om att hon börjar inse att hon inte kan slösa "andras" pengar på roligheter.

Men som man säger; Rom byggdes inte på en dag.. Så det blir nog människa av henne med en vacker dag.
Citera
2017-08-05, 12:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Man kan ju faktiskt åka fler bilar
Ja och det är rätt skönt. Jag känner lite som Catrin en gång skrev; jag gillar inte det hon gjort men hon är många gånger en klok tjej och förstår att vår gemensamma vän, faktiskt vågar lämna barnen hos henne.

Att Catrin lurat folk på pengar är en annan femma. Sen tycker även jag att man bör göra rätt för sig, men det får stå för henne. Hon tar en sak i taget nu, och det verkar faktiskt gå framåt för henne.

Hon skulle börjat träna med en PT nu i augusti, som jag fått info om att hon inte kommer att göra, då hon inte har råd. Tror dock mer att det handlar om att hon börjar inse att hon inte kan slösa "andras" pengar på roligheter.

Men som man säger; Rom byggdes inte på en dag.. Så det blir nog människa av henne med en vacker dag.

Har Catrin berättat något för dig eller din kompis hur hon tänkt göra med sina tidigare planer att hyra ett hus?
Citera
2017-08-05, 13:01
Medlem
pixiewings avatar
Callesto:
Hur kom det sig att du gick med på Flashback om man får vara nyfiken att fråga?
Det verkar som om Catrin är något av ett huvudintresse och du känner vederbörande VÄÄÄÄÄLDIGT bra 🙈
Citera
2017-08-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har Catrin berättat något för dig eller din kompis hur hon tänkt göra med sina tidigare planer att hyra ett hus?

Angående just husplanerna så har väl Catrin aldrig sagt att de SKA hyra ett hus? Eller har jag missat något? Vet att det var på tal om de hittade något prisvärt, men tror hon kommer bo kvar i sin lägenhet.

Och till er som påstår att hon bor i en "sunkig" lägenhet;
Hon bor i en helt nyrenoverad stor 2a. Jättefin faktiskt, och det är ALLTID rent och fint. (Vet jag genom vår gemensamma vän)
Självklart blir det stökigt ibland när man har barn (vet även jag som har småbarn), men det är skillnad på skitigt och stökigt.

Och vad jag vet så har många lägenheter rustats upp och är numera nyrenoverade, vilket höjer hyran och "skabbfolket" har inte råd med de lägenheterna alt tycker inte det är värt att betala mer bara för att de är nyrenoverade.
Citera
2017-08-05, 13:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Håller med dig!

Vet att Catrin går på bla kbt och att hon tagit sig själv i kragen, genom tex heltidsjobb som hon inte haft tidigare. Man har även följt upp att hon går på sin kbt, osv.

Jag förstår att hon inte betalar något på skulderna, då hon har ca 1 miljon och att hon väntar på skuldsanering.
Dock så väntar man med sådant för att se om hon blir dömd, hur mycket skadeståndet ev kommer att vara på osv.

Vi är många som är på henne och faktiskt vill henne väl, men det blir inte bättre bara för att man skriker på henne eller hugger. Hon VET att hon gjort fel, sen att hon väljer att inte betala skadestånden är pga det jag skrev ovan.

Ang. det första du skriver om heltidsarbete; vad är det för arbete?
Citera
2017-08-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Callesto:
Hur kom det sig att du gick med på Flashback om man får vara nyfiken att fråga?
Det verkar som om Catrin är något av ett huvudintresse och du känner vederbörande VÄÄÄÄÄLDIGT bra 🙈

Har följt denna tråd av och till ett bra tag, och ser att ingen verkar ha insyn i hennes liv mer än de skvaller som kommer upp? Så då kände jag att jag bör registrera mig och skriva här. Jag är som sagt nära vän med en som Catrin umgås mycket med, så jag vet mer än vad som faktiskt skvallras här.

Många här följer / skriver om Catrin väldigt aktivt, så att en till (jag) registrerat sig och väljer just denna tråd är väl inget konstigt?
Citera
2017-08-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ang. det första du skriver om heltidsarbete; vad är det för arbete?

Fortfarande kundtjänst som hon tidigare nämnt
Citera
2017-08-05, 13:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ni vet uppenbarligen inte vem som är/var gudfar till K1?

Mitt fetade: funderar på att du skriver "var gudfar".

Ett fadderskap (gudmor/gudfar) avslutar man generellt inte bara sådär, det är inom den kristna kyrkan ett livslångt ansvar för barnets religiösa uppfostran (även om man i praktiken numera tolkar detta ganska fritt).

Det jag undrar bara är varför personen ev. slutade vara gudfar?

(Utan att på något sätt gå in på detaljer om K1, som jag liksom de flesta andra i tråden, vill hålla utanför diskussionerna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in