2016-06-06, 11:04
Medlem
Har hon må tro ett samarbete med Telia nu?
Hon skriver i bloggen ett helt inlägg om hur jäkla bra Telia fiber är. Kostnader och att man kan titta hur många ggr man vill under 48h.
Telia fiber har även gått in och kommenterat!
Citera
2016-06-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hon skriver i bloggen ett helt inlägg om hur jäkla bra Telia fiber är. Kostnader och att man kan titta hur många ggr man vill under 48h.

Nej det tror jag inte, hon vill nog bara få det att låta som det. Precis som med den där jävla solcremen...
Citera
2016-06-06, 11:41
Medlem
Citat:

Jag skulle inte tro att hon har det, inlägget är ju inte märkt som sponsrat och hon har ju fått skit för det tidigare.

Jag tror helt enkelt hon skriver som andra bloggerskor gör, mest för att det är hela hennes identitet och för dom som inte vet så framstår hon ju då som en "sponsrad toppbloggerska".

Lite som den där Stureplans-wannabe-modellbruden för några år sedan som hyrde in fotograf för att ta "modellbilder" på henne i underkläderna, jag vet inte vad tråden om henne egentligen handlade om, men helt plötsligt dök en tjej upp i tråden och upplyste oss om att det var H&M's billigaste underkläder, och sminkbordet var fullt med billiga skräp-produkter och provförpackningar.

Alla killar gick dock på den bluffen eftersom vi inte besitter tillräckliga kunskaper i dom ämnena.

Tjejen i tråden analyserade vidare, och bakgrunderna vid fotograferingarna var oftast samma lakan som fanns i sängen för dagen, vidare var "modellfotografen" mer eller mindre okänd och helt kass på ljussättning och bildkomposition

På samma sätt tror jag CH försöker upprätthålla sin image som toppbloggerska genom att recencera produkter lite fritt, utan att få ett öre för det, för att det är vad som förväntas av en bloggerska.

Det skulle inte heller förvåna mig om Telias kommentar är skriven av henne själv
Citera
2016-06-06, 13:34
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
För att få årtal för detta:http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...9#.V1T6V9SLTDd
-får vi vänta tills 'Hjarnsubstans' dyker upp här i tråden igen.
Vilket år handlar "din" LA-kille om?

Om Catrin Hedlund väljer att för en vänskapsrelation begå bedrägerier genom att hos ett telefonbolag hon är anställd hos, teckna abonnemang i andras namn och utan deras vetskap, så kan vi bara med fasa föreställa oss vilka moralisk-juridiska barriärer denna människa skulle kunna ta sig över om hon plötsligt skulle bli djupt förälskad på riktigt: Då skulle hon kunna bli en kaninkokerska av rang och inte uppleva att hon gör fel..
Vår tröst är att hon inte uppvisar några tecken på att kunna uppleva stor PASSION, utan hela hennes liv är bara ytligheter och så också antagligen hennes känsloliv. Mina 5 cent.

2015 och tidigare i alla fall. Att hon behövt cash för att ringa låter för övrigt inte konstigt, hon har bekantskaper i LA.
Citera
2016-06-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag skulle inte tro att hon har det, inlägget är ju inte märkt som sponsrat och hon har ju fått skit för det tidigare.

Jag tror helt enkelt hon skriver som andra bloggerskor gör, mest för att det är hela hennes identitet och för dom som inte vet så framstår hon ju då som en "sponsrad toppbloggerska".

Lite som den där Stureplans-wannabe-modellbruden för några år sedan som hyrde in fotograf för att ta "modellbilder" på henne i underkläderna, jag vet inte vad tråden om henne egentligen handlade om, men helt plötsligt dök en tjej upp i tråden och upplyste oss om att det var H&M's billigaste underkläder, och sminkbordet var fullt med billiga skräp-produkter och provförpackningar.

Alla killar gick dock på den bluffen eftersom vi inte besitter tillräckliga kunskaper i dom ämnena.

Tjejen i tråden analyserade vidare, och bakgrunderna vid fotograferingarna var oftast samma lakan som fanns i sängen för dagen, vidare var "modellfotografen" mer eller mindre okänd och helt kass på ljussättning och bildkomposition

På samma sätt tror jag CH försöker upprätthålla sin image som toppbloggerska genom att recencera produkter lite fritt, utan att få ett öre för det, för att det är vad som förväntas av en bloggerska.

Det skulle inte heller förvåna mig om Telias kommentar är skriven av henne själv

Tror du har helt rätt (i allt).

Tog ändå en skärmdump på kommentaren och skickade till Telia med frågan om de är helt säkra på att det är en bra idé för dem att skänka Catrin legitimitet genom uppmuntrande (om än standardiserade) kommentarer.
Citera
2016-06-06, 13:44
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Catrin Hedlund gynnar Gynning?

CH lovar (lovade?) 10% rabatt hos RoyalDesign.se om man anger en kod emanerande från hennes IG: https://www.instagram.com/p/BE3XwSZJ...-by=catdelux86

Vid kontroll framgår att RoyalDesign.se på egen hand sänkt priset på flera av Carolina Gynnings, i mitt tycke, fullkomligt gräsliga produkter. Men kanske borde RoyalDesign.se bli direktinformerade om att deras "partner" Catrin Hedlund är en dömd bedragerska?
Ett uppdrag för 'milajk' rentav?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn

Angående "sponsen" tror jag återigen det handlar om att man bara ringer/skaffar konto, får en affiliate-länk/"rabattkod", delar den med vänner och får litet egen rabatt. Det bör vem som helst få göra oavsett vem man är, det jag värjer mig emot är att jag, om jag representerade företaget, inte gärna skulle vilja legitimera en sådan här persons "affärer".

Om det handlar om att personen direkt (via telefon/mail) tagit kontakt med företaget självmant (och jag kan inte riktigt se varför företag skulle springa runt och ragga hobbybloggare) vore det på sin plats att åtminstone googla. Annars tror jag att minst 95% skiter i vilka som får en affiliate-länk/rabattkod och att den, ifall den ingår i den webshopen du har konto på, är något du får helt automatiskt, utan att någon koll någonsin skulle göras. Jag får ibland det sistnämnda, rabattkoder/länkar att dela från webshopar osv, det ingår i att du har ett konto eller gjort någon litet större beställning någon gång.

Mycket av sådant där livsstilsbloggande handlar om konsumtion, oavsett om det är spons eller ej antar jag att det är normen för en sådan bloggare att skylta om allt som köps.
Citera
2016-06-06, 13:57
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Nu känns det som att jag låter andra få jobba, för jag har inte för egen del kollat några domstolar vad gäller denna människas framfart. Min undran är om "vi" har kollat tvistemålsförekomst rörande Catrin Hedlund i andra domstolar än Södertörns? Krogar som nämnts ligger väl geografiskt-juridiskt i Stockholm? Tänker jag fel?
Sedan håller jag med dem som skriver om att krogägare väl oftast bara ber en tjuv gå och ringer inte in en sådan igen och sedan blir det inget mer av ärendet.

Tag dig en välförtjänt paus, kära du. Funderar på samma sak: är det inte så att sådana här tvister avgörs i domstolen närmast där du är skriven? Hon har vad jag förstått aldrig varit skriven någon annanstans. Var har vi trådens respekterade enhornade jurist?

Låter som om det börjar bli läge för en ny sammanfattning, jag skulle vilja se alla skulder som rotats fram i en tråd. Det blir ett sådant himla bläddrande. Om någon känner sig manad, annars kan jag kolla om jag kan begripa mig på det (risken finns att jag inte gör det, nämligen).
Citera
2016-06-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Angående "sponsen" tror jag återigen det handlar om att man bara ringer/skaffar konto, får en affiliate-länk/"rabattkod", delar den med vänner och får litet egen rabatt. Det bör vem som helst få göra oavsett vem man är, det jag värjer mig emot är att jag, om jag representerade företaget, inte gärna skulle vilja legitimera en sådan här persons "affärer".

Mycket av sådant där livsstilsbloggande handlar om konsumtion, oavsett om det är spons eller ej antar jag att det är normen för en sådan bloggare att skylta om allt som köps.

Jag tror att du har helt rätt, jag har absolut ingen insikt i hur bloggar funkar, det här är den första jag har läst mer än enstaka inlägg på.

Jo, alla bloggar jag har tittat in på verkar vara väldigt konumtions/party inriktade, undantaget då politiska bloggar som tja, handlar om politik.
Citera
2016-06-06, 14:01
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Tror ni verkligen att hon har ett jobb?

Klart att hon har, det står ju på hennes blogg!
Citera
2016-06-06, 14:16
Medlem
Citat:
Tag dig en välförtjänt paus, kära du. Funderar på samma sak: är det inte så att sådana här tvister avgörs i domstolen närmast där du är skriven? Hon har vad jag förstått aldrig varit skriven någon annanstans. Var har vi trådens respekterade enhornade jurist?

Låter som om det börjar bli läge för en ny sammanfattning, jag skulle vilja se alla skulder som rotats fram i en tråd. Det blir ett sådant himla bläddrande. Om någon känner sig manad, annars kan jag kolla om jag kan begripa mig på det (risken finns att jag inte gör det, nämligen).

Ringde precis Stockholms tingsrätt men de verkar ha stängt idag. Ringer igen imorgon.
Citera
2016-06-06, 14:23
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Ringde precis Stockholms tingsrätt men de verkar ha stängt idag. Ringer igen imorgon.

Skall inte vi alla vara lediga idag? Var ledig, enhörningsbarbeque:n!

--

Någon ringde visst Telia:
https://zend2.com/open12.php?u=fnR7u...&b=29#comments
Citera
2016-06-06, 14:29
Medlem
Citat:
Skall inte vi alla vara lediga idag? Var ledig, enhörningsbarbeque:n!

--

Någon ringde visst Telia:
https://zend2.com/open12.php?u=fnR7u...&b=29#comments

Det var bara jag som trollade lite. Och eftersom Catrin aldrig läser om sig själv på Flashback kan jag skriva det här utan att hon kommer få reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in