Citat:
Ursprungligen postat av
vonDunajewskan
Det är väl här vi kanske skall vara litet kritiska igen. Om tvistemål hade funnits hade vi sett ifall företagen och CH haft något otalt med varandra, eller...? Jag för min del röstar på att hon blivit påkommen med någon mindre förseelse och att det i kombination med annat (det kan ju vara slarv, förseningar, och ja... allt möjligt).
Vad det gäller krogarna kan jag tänka mig att mycket stämmer, där kan jag tänka mig att det finns fler "omärkta" pengar i omlopp (dricks, svarta pengar, annat tjafs). Då är det nog lättast för alla att bara ge någon foten istället för att köra igång en process... Fast jag vill så klart veta mer, som vanligt.
Jag kan tänka mig att hon kan få hjälp med jobb via organisationer som KRIS (Kriminellas revansch i samhället) eller dylikt. Kanske finns det arbetsplatser som inriktar sig på att vara den dömdes väg tillbaka. Sedan kan det såklart röra sig om att jobba hos en släktings eller en bekants företag.
(fetning 1) Nu känns det som att jag låter andra få jobba, för jag har inte för egen del kollat några domstolar vad gäller denna människas framfart. Min undran är om "vi" har kollat tvistemålsförekomst rörande Catrin Hedlund i andra domstolar än Södertörns? Krogar som nämnts ligger väl geografiskt-juridiskt i Stockholm? Tänker jag fel?
Sedan håller jag med dem som skriver om att krogägare väl oftast bara ber en tjuv gå och ringer inte in en sådan igen och sedan blir det inget mer av ärendet.
(fetning 2) Det finns en känsla hos mig som gör att jag för min del inte tror att Catrin Hedlund skulle vända sig till KRIS. För det första upplever hon sig antagligen stå över den typen av verksamheter. För det andra ser sig inte Catrin Hedlund som kriminell och blotta namnet,
Kriminellas..etc, bör göra att hon stegrar sig och tackar nej.