2017-06-02, 06:45
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Korta svaret, ja.

Började skriva utläggande på hur ett intyg ofta fylls i, men kom på mig själv. Vill ju inte hjälpa någon att fakea ett intyg.

Men punkt 4 är, kortfattat, där man beskriver "aktivitetsbegränsningar". Dvs vad konkret hindrar personen från att utföra sitt nuvarande/vilketsomhelst arbete. Tex. en fotbollspelare som amputerat benet, det hindrar konkret människan från att utföra sitt yrke. Eller någon med hosta som jobbar på förskola. Tror ni förstår.

Intyget i sig kommer inte lysa större ljus på vad som egentligen skett. Framförallt om det handlar om nåt så trivialt som en njurbäckeninflammation (vilket catrin visat iofs att det INTE var).

Har ingen erfarenhet av rättsväsendet när det kommer till intyg, så jag spekulerar nästa punkt.
Catrin lämnar in ett papper med "Sjukintyg" som rubrik. Domaren tittar på rubriken. Skummar igenom innehållet som är skriven så att en lekman förstår. Han lägger pappret under alla sina andra papper och konstaterar "bra då var den formaliteten avklarad, nu går vi vidare".

Vi kommer få nöja oss med att vi ALDRIG får veta, om inte Catrin är bussig nog att snapchatta sina journalanteckningar, provsvar, undersökningssvar och en intervjuer med all vårdpersonal som hade med henne att göra. Så att diskutera detta är ganska dött lopp faktiskt, blir mer intressant att se hur TR tolkar allt.

I det läge som Catrin befinner sig är hennes sjukintyg ingen formalitet. Tro mig. Det kommer att granskas.
Citera
2017-06-02, 10:37
Medlem
SmygarBerits avatar
Ngn som kommer ha koll på ifall henne intyg inkommer till tingsrätten? Sista dagen idag väl?
Citera
2017-06-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ngn som kommer ha koll på ifall henne intyg inkommer till tingsrätten? Sista dagen idag väl?

Japp, Bejjan jag håller koll, det är sista dagen idag för Catty af Järna :-)
Citera
2017-06-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Kommer nog inte komma in något intyg, posten har säkert slarvat bort det. Eller så har hon tappat det på finlandsbåten.
Citera
2017-06-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Kommer nog inte komma in något intyg, posten har säkert slarvat bort det. Eller så har hon tappat det på finlandsbåten.

Jag är rätt säker att intyg inkommer idag, Hedlund vet vad som gäller och vad hon riskerar.
Visserligen är hon korkad men kanske inte såpass att hon skiter i detta med?
Citera
2017-06-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Jag är rätt säker att intyg inkommer idag, Hedlund vet vad som gäller och vad hon riskerar.
Visserligen är hon korkad men kanske inte såpass att hon skiter i detta med?

I sista minuten i sådana fall annars blir det mamma Anne som får betala böterna.
Citera
2017-06-02, 11:31
Medlem
Citat:
I sista minuten i sådana fall annars blir det mamma Anne som får betala böterna.

Eller som samtliga CH skulder: Hamnar hos KFM?
Vi får hoppas att giltligt intyg inkommer idag
Citera
2017-06-02, 11:32
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:

Vad kan det bli tal om för belopp?
Citera
2017-06-02, 11:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

Haha, toppen!

Tror att Catrin lika gärna kan resonera att lite extra skulder på sitt växande berg inte spelar ngn roll och skiter i att lämna in ett intyg. Hon tror ju att hon kommer få skuldsanering sen, den stackars kraken. Ack så fel hon har.
Citera
2017-06-02, 12:13
Medlem
Citat:
Haha, toppen!

Tror att Catrin lika gärna kan resonera att lite extra skulder på sitt växande berg inte spelar ngn roll och skiter i att lämna in ett intyg. Hon tror ju att hon kommer få skuldsanering sen, den stackars kraken. Ack så fel hon har.

Jag säger som Melissa Horn låten, hur ska det gå, hur ska det gå? :-)
Stackars barn och tur man inte är släkt med henne.
Citera
2017-06-02, 12:15
Medlem
Citat:
Haha, toppen!

Jag tror exakt samma sak vilket innebär att vite vore helt meningslöst. Hon borde häktas fram tills nästa rättegång kan ske.
Citera
2017-06-02, 12:38
Medlem
godzilla32s avatar
När kan man tänka sig att det offentliggörs ett datum för den nya rättegången i augusti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in