2017-06-15, 16:29
Medlem
Ni som följer henne på snap, hur går det med graviditeten? Figurerar pojkvännen något?
Citera
2017-06-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon säger sig ha haft kontinuerliga restaurangjobb. Sanningen är väl att hon haft flera olika jobb i restauranger och barer, men alltid fått sparken pga stölder. Sedan hoppade hon väl av gymnasiet för att hon skulle vara med i Topmodel alt arbeta som modell i USA?

Intressant också att hon skyller sitt beteende på pappan. Det är första gången, tror jag, som vi får höra att han är alkoholist och spelberoende. Jag undrar om han vet om det själv? Alltså om det kanske är så att det är något hon drog till med under förhöret utan att tänka på att det hon sa skulle bli offentlig handling.

Eftersom Catrin Hedlund i många delar påminner om Johanna Möller aka Den vedervärdiga kvinnan från Arboga, så skulle det inte förvåna mig om Catrin inom kort kommer dragande med att "pappa har gjort dumma sker med mig när jag var liten". De är båda psykopater, Catrin och Johanna och det framskymtar bl a genom att de aldrig tar ansvar för sina handlingar, utan bara skyller på andra. Ett smutsigt agerande men som ingen av dem har några betänkligheter inför.
Citera
2017-06-15, 16:46
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon säger sig ha haft kontinuerliga restaurangjobb. Sanningen är väl att hon haft flera olika jobb i restauranger och barer, men alltid fått sparken pga stölder. Sedan hoppade hon väl av gymnasiet för att hon skulle vara med i Topmodel alt arbeta som modell i USA?

Intressant också att hon skyller sitt beteende på pappan. Det är första gången, tror jag, som vi får höra att han är alkoholist och spelberoende. Jag undrar om han vet om det själv? Alltså om det kanske är så att det är något hon drog till med under förhöret utan att tänka på att det hon sa skulle bli offentlig handling.

Inte första gången, det har funnits vittnesmål om detta tidigare i tråden. Jag bedömer de uppgifterna som ytterst trovärdiga.

Ja, det är mycket i hennes egna utsagor som ringer falskt. Det är därför jag funderar över varför där inte finns fler frågetecken från utredarnas sida. Domen verkar exempelvis inte ha använts som underlag. Man refererar också till den tidigare utredningen, kallar den felaktig, men verkar inte utreda CH:s trovärdighet för det.

Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Du är grym!

Bra inlägg.

Känns bra att ha användare i denna tråden som har växt sig stor nog för att passera 5000 inlägg. Kan vara jobbigt att leta reda på all info som dykt upp här det senaste året. Så mycket kaos kring den här tjejen. Trodde dock att du hade tröttnat på Catrin Hedlund? Du försvann där ett tag. Skönt att du kom tillbaka.

Tack! Ja, jag hade kanske inte tröttnat så mycket på CH som jag hade tröttnat på att tråden blev så rörig och att det blev så mycket upprepningar och trolltjafs. Men visst är det som du säger, det är jobbigt att ta reda på info, därför hoppas jag att vi alla kan bli bättre på att försöka tillföra information och inte bara upprepa, och skriva mer och inte bara länka. Vi behöver länkarna, men länkar kan dö.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-06-15 kl. 16:58.
Citera
2017-06-15, 17:53
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
[b]Länk: http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...jettforsaljare

Inställning, påföljdsförslag och ev. föreskrifter
"[CH] är införstådd i frivårdens bedömning och samtycker till att utföra samhällstjänst."

tid.

Innebär det här,att hon indirekt, erkänner sig skyldig eller hur ska man tolka det?

Frivårdens yttrande är väl för övrigt enbart en rekommendation, kan tänka mig att yttrandet
väger mindre när det rör sig om ett återfall i brott?
Citera
2017-06-15, 18:04
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Innebär det här,att hon indirekt, erkänner sig skyldig eller hur ska man tolka det?

Frivårdens yttrande är väl för övrigt enbart en rekommendation, kan tänka mig att yttrandet
väger mindre när det rör sig om ett återfall i brott?

Jag tror att det snarare handlar om att frivården lagt fram ett förslag och att hon nickat entusiastiskt för att få bättre chanser i rättegången, typ att man kan hävda samarbetsvillighet från hennes sida. Detta stod ju i föregående dom, att hon gått med på att gå igenom behandling. Kanske är det något man väger in när man beslutar om straff(?).

Du har en poäng där, jag blir lättad när du skriver att det ju bara är en rekommendation. Jag hoppas att man kommer forska vidare i detta och inte bara lalla bort det, som jag tycker att man gjorde förra gången. "Ok, hon är ledsen och vill jobba på sig själv, kanon, då får hon gå ett program som hon inte kommer gå på enligt datum och som vi sedan bedömer är onödigt! Yay!"

Vi har en frivårdskunnig här i tråden någonstans som förhoppningsvis läser detta och kan ge oss bättre insikt i hur man här resonerat.
Citera
2017-06-15, 18:18
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Detta stod ju i föregående dom, att hon gått med på att gå igenom behandling. Kanske är det något man väger in när man beslutar om straff(?).

Då får man hoppas att de inte väljer det alternativet då det uppenbarligen inte funkar. Ett ordentligt kännbart straff däremot.
Citera
2017-06-15, 18:30
Medlem
Citat:
Jag tror att det snarare handlar om att frivården lagt fram ett förslag och att hon nickat entusiastiskt för att få bättre chanser i rättegången, typ att man kan hävda samarbetsvillighet från hennes sida. Detta stod ju i föregående dom, att hon gått med på att gå igenom behandling. Kanske är det något man väger in när man beslutar om straff(?).

Du har en poäng där, jag blir lättad när du skriver att det ju bara är en rekommendation. Jag hoppas att man kommer forska vidare i detta och inte bara lalla bort det, som jag tycker att man gjorde förra gången. "Ok, hon är ledsen och vill jobba på sig själv, kanon, då får hon gå ett program som hon inte kommer gå på enligt datum och som vi sedan bedömer är onödigt! Yay!"

Vi har en frivårdskunnig här i tråden någonstans som förhoppningsvis läser detta och kan ge oss bättre insikt i hur man här resonerat.

Kriminalvårdens program är frivilliga.
Vad tycker du de ska forska vidare på?
Frivårdsinspektören har inte varit i tråden på länge.
Om det finns resurser att forska vidare vill säga.
Personligen tycker jag Catrin ska ha ett fängelsestraff denna gång och inte skyddstillsyn eller samhällstjänst.
Citera
2017-06-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Ni som följer henne på snap, hur går det med graviditeten? Figurerar pojkvännen något?

Ingen graviditet eller pojkvän utan mest selfies eller som idag sjuk unge. Dyker det upp nåt spännande så lär någon posta det.

Såg att hon tänkte göra comeback på Facebook. #jagochminasocialamedierpauser som hon själv uttryckte det.

Bloggandet igång inom en vecka eller två skulle jag tro.
Citera
2017-06-15, 19:03
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kriminalvårdens program är frivilliga.
Vad tycker du de ska forska vidare på?
Frivårdsinspektören har inte varit i tråden på länge.
Om det finns resurser att forska vidare vill säga.
Personligen tycker jag Catrin ska ha ett fängelsestraff denna gång och inte skyddstillsyn eller samhällstjänst.

Ja, alltså, det skrev jag ju. Men för att ytterligare förtydliga: jag tycker att man skall kolla på huruvida hennes uppgifter stämmer angående inkomst och utvärdera hennes samarbetsvillighet med bakgrund av tidigare resultat. Där tycker jag att man inte bara skall kolla på de uppgifter som kriminalvården och hon själv givit, utan vad som stod i tidigare dom och invänta ytterligare uppgifter som ingår i kommande förhanding. Det känns bara rimligt att man bör kolla på vilka resultat den tidigare utredningen gav och faktiskt kolla på hur man falerade i den, så att man inte begår liknande misstag igen.

Vi vet aldrig vilka som varit i tråden eller vilka som kan tänkas vilja berätta mer, eftersom många bara läser och inte interagerar förrän de känner att de behövs. Vissa läser och lämnar tips i dm också, därför tycker jag bara att det är trevligt att påminna om att deras bidrag är relevanta och intressanta för oss andra.
Citera
2017-06-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ja, alltså, det skrev jag ju. Men för att ytterligare förtydliga: jag tycker att man skall kolla på huruvida hennes uppgifter stämmer angående inkomst och utvärdera hennes samarbetsvillighet med bakgrund av tidigare resultat. Där tycker jag att man inte bara skall kolla på de uppgifter som kriminalvården och hon själv givit, utan vad som stod i tidigare dom och invänta ytterligare uppgifter som ingår i kommande förhanding. Det känns bara rimligt att man bör kolla på vilka resultat den tidigare utredningen gav och faktiskt kolla på hur man falerade i den, så att man inte begår liknande misstag igen.

Vi vet aldrig vilka som varit i tråden eller vilka som kan tänkas vilja berätta mer, eftersom många bara läser och inte interagerar förrän de känner att de behövs. Vissa läser och lämnar tips i dm också, därför tycker jag bara att det är trevligt att påminna om att deras bidrag är relevanta och intressanta för oss andra.

Okej.
Först och främst hoppas jag att huvudförhandling blir av i höst nu så hon inte förhalar det igen här pga av en ny njurinflammation.
Om hon inte dyker upp då hoppas jag att hon blir hämtad av polisen.
Citera
2017-06-15, 20:12
Medlem
Är bekant med en som har insyn i Catrins familj och hennes pappa Lasse har under hennes uppväxt varit spel- och alkoholberoende. Tror inte han är det längre. Han bor i en sommarstuga i utkanten av Södertälje med utedass och inget vatten. Det var förövrigt där hon hade tagit bilden när hon skulle ro ut på sjön och skrika...
Citera
2017-06-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrang
Är bekant med en som har insyn i Catrins familj och hennes pappa Lasse har under hennes uppväxt varit spel- och alkoholberoende. Tror inte han är det längre. Han bor i en sommarstuga i utkanten av Södertälje med utedass och inget vatten. Det var förövrigt där hon hade tagit bilden när hon skulle ro ut på sjön och skrika...

Okej, tack för informationen.
Har du träffat Catrin då någon gång?
Hur blev hon som hon blev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in