2017-06-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
När kan man tänka sig att det offentliggörs ett datum för den nya rättegången i augusti?

Ingen aning, det är en liten tingsrätt,på Södertälje tingsrätt jobbar bara 35 personer där och snart semestertider också, jag vet inte.
Hoppas för att CH dyker upp i augusti iallafall får vi verkligen hoppas annars får väl en polispatrull hämta dit henne.
Citera
2017-06-02, 13:29
Medlem
Fy fan.
Skapade detta kontot , då jag följt det här länge och nu måste jag bara skriva av mig.
Jag har själv varit , inte i liknande ska jag inte säga, men jag har blivit dömd för bedrägeri, dock mot företag.

Jag fattar att hon försöker förhala det, det tänkte jag först, men ångrade mig sen och istället valde jag att ta konsekvenserna som senare blev till det bästa.

Hade aldrig tagit mig ur mitt beteende om jag inte blivit dömd, hade aldrig någonsin kunnat ta mig ur det, övervägde självmord flera gånger.

Istället tog jag skiten, fick mitt straff som inte blev någon fängelsedom efter allt, istället kan jag nu fokusera på att betala tillbaka till företagen (mina offer) och bara sköta mig och lägga allt bakom mig.

Catrin för helvete, ta ditt jävla straff och börja betala tillbaka, du kommer ALDRIG någonsin överleva detta annars, du kommer bara dra ner dig själv djupare och djupare.. men det begriper du troligen inte efter allt man läst.. sen va ju inte detta den första gången heller utan du har ju tydligen lyckats med bedriften att klara dig och ändå vara så in i helvetes dum att du fortsätter... fan, jag har aldrig vänt mitt liv på det sättet som jag gjorde när jag fick min dom, ser man inte det som en väckarklocka, då är man fan värd att sitta inne...

Bara för att du "enligt lag" har rätt att vara sjuk inför en rättegång, gör ju inte att dom inte väger in det i straffet... det ses ju bara mer som att du skiter fullständigt i konsekvenserna, sen att du fortsätter leva och käka ute, göra massa saker som andra inte kanske kan pågrund av att du lurat av de pengarna, fy fan....
Jag skämdes ihjäl bara att typ åka och käka , gå på krogen va inte ens något man hade i tanken....
Fattar inte hur du inte kan ha mer jävla vett i huvudet....
Hoppas du får ett riktigt långt kännbart straff så att du KANSKE förstår vad det handlar om..
Sen lär du väl överklaga det så det tar ännu längre tid, men tro mig, du kommer aldrig må bra förrens det är över.. det gjorde iaf inte jag.
Senast redigerad av slaskhasen4 2017-06-02 kl. 13:31.
Citera
2017-06-02, 13:57
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskhasen4
Fy fan.
Välkommen hit!
Vi är nog många (de flesta av oss?) som just resonerar som du gör.
Om Catrin tog ansvar för sina handlingar skulle drevet lägga ner och hon skulle bli av med sina "haters".

Nu till lite undringar angående rättegången som inte blev av:

Om det nu inte dyker upp något läkarintyg antar jag (hoppas) att vite utdöms. Staten brukar vilja få sina pengar så att ett sådant skulle hamna i en skuldsanering är tämligen liten. Det handlar alltså om en prioriterad skuld hos KFM och går (tyvärr) före utdömda skadestånd.

Sedan tänker jag att det finns en risk/chans att Catrin häktas redan nu om man exempelvis misstänker att hon planerar att fly landet. Eftersom åklagaren redan i höstas försökte få Catrin häktad så ansåg hon ju i alla fall då att straffvärdet var tillräckligt högt för att yrka på det. Nu blev det inte så men bedömningen kanske ändrats i och med att hon nu uteblev i måndags.
Blir hon häktad så blir det automatiskt ett prioriterat fall som ska gå till åtal snarast och då blir rättegången förmodligen inom två veckor. *Rätta mig gärna om jag har fel på denna punkten.*
Detta scenario sitter jag faktiskt och hoppas på just nu.

(Sug på den karamellen, Catrin!)
Citera
2017-06-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Välkommen hit!
Vi är nog många (de flesta av oss?) som just resonerar som du gör.
Om Catrin tog ansvar för sina handlingar skulle drevet lägga ner och hon skulle bli av med sina "haters".

Nu till lite undringar angående rättegången som inte blev av:

Om det nu inte dyker upp något läkarintyg antar jag (hoppas) att vite utdöms. Staten brukar vilja få sina pengar så att ett sådant skulle hamna i en skuldsanering är tämligen liten. Det handlar alltså om en prioriterad skuld hos KFM och går (tyvärr) före utdömda skadestånd.

Sedan tänker jag att det finns en risk/chans att Catrin häktas redan nu om man exempelvis misstänker att hon planerar att fly landet. Eftersom åklagaren redan i höstas försökte få Catrin häktad så ansåg hon ju i alla fall då att straffvärdet var tillräckligt högt för att yrka på det. Nu blev det inte så men bedömningen kanske ändrats i och med att hon nu uteblev i måndags.
Blir hon häktad så blir det automatiskt ett prioriterat fall som ska gå till åtal snarast och då blir rättegången förmodligen inom två veckor. *Rätta mig gärna om jag har fel på denna punkten.*
Detta scenario sitter jag faktiskt och hoppas på just nu.

(Sug på den karamellen, Catrin!)

Kan berätta, av erfarenhet vad som händer om man uteblir.

Du som åtalad har 0 rättigheter i princip om det nu inte är så att du blir sjuk, du kan inte på något annat sätt påverka rättegången.

I mitt fall var det aldrig fråga om häktning, men jag vet att jag frågade min advokat (då jag ville fördröja det), han sa att jag i princip får vara så sjuk att jag inte kan åka hem från sjukhuset.
Dvs bara för att om man inkommer med ett intyg, så är det inte säkert att rätten godkänner det (gissar på att detta varit uppe innan).

Han sa även , om jag försöker "manipulera" systemet så synar dom det direkt och jag blir häktad.
Han berättade att han varit med om fall där nån försökt med det, intyg kom inte in i tid och 1 timme efter intyget skulle ha inkommit hämtade polisen in personen...
Detta va c:a 5 år sen , vet inte om det fortfarande är lika hårt.
Citera
2017-06-02, 14:30
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Kan berätta, av erfarenhet vad som händer om man uteblir.

Du som åtalad har 0 rättigheter i princip om det nu inte är så att du blir sjuk, du kan inte på något annat sätt påverka rättegången.

I mitt fall var det aldrig fråga om häktning, men jag vet att jag frågade min advokat (då jag ville fördröja det), han sa att jag i princip får vara så sjuk att jag inte kan åka hem från sjukhuset.
Dvs bara för att om man inkommer med ett intyg, så är det inte säkert att rätten godkänner det (gissar på att detta varit uppe innan).

Han sa även , om jag försöker "manipulera" systemet så synar dom det direkt och jag blir häktad.
Han berättade att han varit med om fall där nån försökt med det, intyg kom inte in i tid och 1 timme efter intyget skulle ha inkommit hämtade polisen in personen...
Detta va c:a 5 år sen , vet inte om det fortfarande är lika hårt.

Jag har varit med om att domstolen häktat folk på plats, 15 min efter att huvudförhandlingen skulle påbörjas. Då var det ett enklare stöldmål och en ung kvinna som inte dykt upp.
Citera
2017-06-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Jag har varit med om att domstolen häktat folk på plats, 15 min efter att huvudförhandlingen skulle påbörjas. Då var det ett enklare stöldmål och en ung kvinna som inte dykt upp.

Lär ju varit nåt liknande som hände i det fall jag beskrev också.

Så Catrin, du lär sova i häktet inatt
Citera
2017-06-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk

Det här är ju grovt bedrägeri.
Åklagaren kan yrka på häktning efter rättegång.
För flyktfara.
Om CH sticker utomlands.
Citera
2017-06-02, 14:36
Medlem
Citat:
Lär ju varit nåt liknande som hände i det fall jag beskrev också.

Så Catrin, du lär sova i häktet inatt
Häktet i Flemingsberg blir det i sådana fall.
Hon har ju varit i polisarresten redan i huset bredvid.
Citera
2017-06-02, 14:54
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tack för informationen allihopa!
Alltid bra med personer med egen erfarenhet.
Citera
2017-06-02, 14:59
Medlem
En sak jag inte förstår är, hon blev dömd till skyddstillsyn vilket jag med blev.

En av kraven är att du ska betala tillbaka skadestånd i den mån du har möjlighet och när jag frågade så riskerar man tillochmed att få sin skyddstillsyn undanröjd om du missköter det, hur kan Catrin ha klarat sig undan det när hon uttryckligen skriver att hon aldrig kommer betala tillbaka?

För uppenbarligen så har hon ju haft råd med att unna sig själv?
Citera
2017-06-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tack för informationen allihopa!
Alltid bra med personer med egen erfarenhet.

Jag har bara varit i en polisarrest eftersom min mor som var polis har visat mig en sådan en gång .
Därför vet jag att det blir Huddinge häktet i Flemingsberg för Catrin Hedlund :-)
Citera
2017-06-02, 15:11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
En sak jag inte förstår är, hon blev dömd till skyddstillsyn vilket jag med blev.

En av kraven är att du ska betala tillbaka skadestånd i den mån du har möjlighet och när jag frågade så riskerar man tillochmed att få sin skyddstillsyn undanröjd om du missköter det, hur kan Catrin ha klarat sig undan det när hon uttryckligen skriver att hon aldrig kommer betala tillbaka?

För uppenbarligen så har hon ju haft råd med att unna sig själv?
Det är vad vi andra också undrar. Hon har inte gjort en ansats till att ens försöka.

Jag har en aning om att hon möjligen även har lurat folk som inte gått vägen via polisen utan tagit saken i egna händer. Det är alltså möjligt att hon fått hosta upp pengar för att inte råka illa ut.
Men detta är alltså "snillen spekulerar"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in