2017-04-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
De kom från åklagare Sara Sundström själv.

http://sv.tinypic.com/r/vy2xvq/9
Okej.
Citera
2017-04-07, 21:10
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon satt aldrig häktad utan i polisarresten som anhållen.
En polisarrest har jag varit inne i eftersom en mycket nära anhörig jobbat inom rättsväsendet. En arrestcell har bara en madrass på golvet och ett hål i cellen att göra sina behov i. Så arresten i Flemingsberg verkar ha påverkat Catrin.

Ja, i väntan på häktning ska det ju stå. Ja arresten är väl något slags mellanting till isolering. Jag tror att straffet måste bryta ner henne mentalt för att ha någon effekt (som polisarresten). Man måste åt hennes "själ"(syftar inte på något religiöst utan på hennes moraliska värderingar) för att uttrycka sig något svävande för att sedan bygga upp henne igen till ett fogligt subjekt. Och chanserna för det skulle jag säga är 50/50
Citera
2017-04-09, 10:26
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
https://catrinhedlund.com/2017/04/06/vad-hander-nu/

Eftersom den notoriska lögnaren Carina vägrar godkänna min kommentar, postar jag den här så ännu fler får se den.

Efter att ha läst FUP’en hoppas jag verkligen då åker i fängelse. Du är en äcklig och falsk människa som lever på att ljuga och lura människor runt omkring dig och som nu tror du att du bara kan trolla bort dina skulder med en skuldsanering.

Chansen att du får skuldsanering är i stort sett 0. Och om du mot förmodan skulle få skuldsanering så är chansen obefintlig att du följer reglerna i 5 år så lägg ner önsketänkandet direkt. Eller är skitsnacket om skuldsanering ännu ett försök från dig att spotta på dina offer?

Du är en notorisk lögnare som inte gjort annat än lurat människor i hela ditt liv. Ett ordenligt fängelsestraff är troligen det enda som kan få dig att komma ner på jorden igen, och därefter ska du betala igen alla dina skulder med ränta.

Om du helt ändrar din livsstill och börjar jobba ordentligt, så är du i bästa fall skuldfri tills du är 38-40 år.

Känns det bättre nu? Tycker du att det är konstigt att hon inte vill ha din kommentar, som dessutom är självklar och har skrivits otaliga ggr?
Citera
2017-04-09, 12:18
Medlem
Har varit frånvarande från tråden ett tag och inte hunnit läsa ikapp riktigt än men ser att frågan om skuldsanering har diskuterats igen (efter att Catrin återigen skrivit på sin blogg att hon lutar åt att det skulle vara ett bra och realistiskt alternativ).

I januari kikade jag hyfsat noga på lagen om skuldsanering och framförallt dess förarbeten (som är vägledande för hur lagtexten ska tolkas) och skrev då följande inlägg om saken på min IG @catrin_hedlund_bedragerskan:

"Jag tänkte att vi kunde reda ut det här med skuldsanering som Catrin åtminstone tidigare var inne på att ansöka om.

Skuldsanering innebär grovt förenklat att en skuldsatt person lever på existensminimum i ett antal år (oftast 5 år, i undantagsfall kortare tid) och att alla pengar utöver existensminimum som personen drar in under den tiden går till att betala av skulder.

När tiden löpt ut stryks de skulder som kvarstår.

För att kunna beviljas skuldsanering måste personen som ansöker uppfylla vissa krav.

Ett av dem är att personen inte rätteligen kan betala sina skulder och att oförmågan kan antas bestå under överskådlig tid (så kallad kvalificerad insolvens).

Ett annat är att skuldsanering bara får beviljas om det är skäligt med hänsyn till den skuldsattes personliga och ekonomiska förhållanden.

Det finns ingen uttrycklig regel som säger att skadeståndsskulder som uppkommit på grund av brott skulle diskvalificera en person från att beviljas skuldsanering. Sådana skadestånd är inte heller undantagna om personen beviljas skuldsanering.

I förarbetena till lagen resonerar man dock kring vilken roll skadeståndsskulder spelar vid skälighetsbedömningen jag just nämnde.

Man börjar med att konstatera att skadeståndsskulder som grundar sig på brott normalt bör hindra en skuldsanering och att det i många fall måste anses stötande att medge skuldsanering när sådana skulder skulle omfattas.

Man öppnar upp för att det i undantagsfall kan bli aktuellt att bevilja en person med sådana skulder skuldsanering.

Om skadestånden är av äldre datum och den skuldsatte redan betalat en del av dem eller om skadestånden bara utgör en mindre del av den skuldsattes totala skuld är de två huvudsakliga exemplen som nämns.

Då Catrins skadeståndsskulder varken är av äldre datum eller utgör en mindre del av hennes totala skuld (och hon inte har betalat någon del av dem) kan jag för mitt liv inte tänka mig att det skulle bedömas som skäligt att bevilja just henne skuldsanering i dagsläget, eller inom en överskådlig framtid."

(Inlägget finns här för den som vill läsa diskussionerna i kommentarsfältet: https://instagram.com/p/BO1zg7uhnNp/)
Senast redigerad av UnicornMeat 2017-04-09 kl. 12:21.
Citera
2017-04-09, 12:30
Medlem
*gör vågen för enhörningens återkomst*
Citera
2017-04-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Har varit frånvarande från tråden ett tag och inte hunnit läsa ikapp riktigt än men ser att frågan om skuldsanering har diskuterats igen (efter att Catrin återigen skrivit på sin blogg att hon lutar åt att det skulle vara ett bra och realistiskt alternativ).

I januari kikade jag hyfsat noga på lagen om skuldsanering och framförallt dess förarbeten (som är vägledande för hur lagtexten ska tolkas) och skrev då följande inlägg om saken på min IG @catrin_hedlund_bedragerskan:

"Jag tänkte att vi kunde reda ut det här med skuldsanering som Catrin åtminstone tidigare var inne på att ansöka om.

Skuldsanering innebär grovt förenklat att en skuldsatt person lever på existensminimum i ett antal år (oftast 5 år, i undantagsfall kortare tid) och att alla pengar utöver existensminimum som personen drar in under den tiden går till att betala av skulder.

För att kunna beviljas skuldsanering måste personen som ansöker uppfylla vissa krav.

Ett av dem är att personen inte rätteligen kan betala sina skulder och att oförmågan kan antas bestå under överskådlig tid (så kallad kvalificerad insolvens).

Ett annat är att skuldsanering bara får beviljas om det är skäligt med hänsyn till den skuldsattes personliga och ekonomiska förhållanden.

Det finns ingen uttrycklig regel som säger att skadeståndsskulder som uppkommit på grund av brott skulle diskvalificera en person från att beviljas skuldsanering. Sådana skadestånd är inte heller undantagna om personen beviljas skuldsanering.

I förarbetena till lagen resonerar man dock kring vilken roll skadeståndsskulder spelar vid skälighetsbedömningen jag just nämnde.

Man börjar med att konstatera att skadeståndsskulder som grundar sig på brott normalt bör hindra en skuldsanering och att det i många fall måste anses stötande att medge skuldsanering när sådana skulder skulle omfattas.

Man öppnar upp för att det i undantagsfall kan bli aktuellt att bevilja en person med sådana skulder skuldsanering.

Om skadestånden är av äldre datum och den skuldsatte redan betalat en del av dem eller om skadestånden bara utgör en mindre del av den skuldsattes totala skuld är de två huvudsakliga exemplen som nämns.

Då Catrins skadeståndsskulder varken är av äldre datum eller utgör en mindre del av hennes totala skuld (och hon inte har betalat någon del av dem) kan jag för mitt liv inte tänka mig att det skulle bedömas som skäligt att bevilja just henne skuldsanering i dagsläget, eller inom en överskådlig framtid."

(Inlägget finns här för den som vill läsa diskussionerna i kommentarsfältet: https://instagram.com/p/BO1zg7uhnNp/)

Tack för klargörandet UnicornMeat!
Och välkommen tillbaka i tråden, du har varit saknad inte minst dina juridiska kunskaper!!
Citera
2017-04-09, 17:37
Medlem
Välkommen tillbaka, unicorn meat, du har varit saknat av mig.
Citera
2017-04-10, 11:28
Medlem
"Precis, och nu nekar jag ju brott och kommer göra det tills jag dör."

https://catrinhedlund.com/2017/04/10...earn/#comments

Sa hon inte precis samma sak förra året med, innan hon erkände i rätten?

http://sv.tinypic.com/r/2dt7uol/9
Citera
2017-04-10, 11:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat

WB

Citat:

Det är väl utmärkt om hon blånekar? Gör det exceptionellt lätt för rätten att se precis vilken obehaglig typ hon är... och utdöma påföljd därefter.
Citera
2017-04-10, 11:54
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Mycket märkligt att uttalat neka på sin blogg när det finns så många skriftliga bevis säkrade på hennes brott. Varför bemödar hon sig med att svara överhuvudtaget. Hon hade sett smartare ut om hon svarat ingen kommentar eller inte svarat alls.
Citera
2017-04-10, 12:51
Medlem
SvartaBjorns avatar
Är det bara jag som vill se ett åtal mot Anne Hedlund också?

Efter att ha läst förundersökningen mot Catrin så är det tämligen uppenbart att med alla överföringar mellan dotter och mor i samband med att bedrägeripengarna dök upp på kontot så borde det gå att ro iland ett till åtal utan allt för stora ansträngningar. Mamman har ju varit mycket medveten om Catrins finansiella situation.

Ja, jag retar mig på mammans "enabling" efter hennes insatser i vårdnadstvisten angående den äldre sonen.
Citera
2017-04-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Är det bara jag som vill se ett åtal mot Anne Hedlund också?

Efter att ha läst förundersökningen mot Catrin så är det tämligen uppenbart att med alla överföringar mellan dotter och mor i samband med att bedrägeripengarna dök upp på kontot så borde det gå att ro iland ett till åtal utan allt för stora ansträngningar. Mamman har ju varit mycket medveten om Catrins finansiella situation.

Ja, jag retar mig på mammans "enabling" efter hennes insatser i vårdnadstvisten angående den äldre sonen.

Mailade Sara Sundström för att fråga om det pågår nånting mot modern, men fick autosvar att åklagaren är på semester till den 18 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in