Citat:
Ursprungligen postat av
vonDunajewskan
Ja, även en hemsk människa kan bli utsatt för brott. Troligen är risken högre. Och det är aldrig rätt att misshandla någon, det enda man någonsin kan hävda för att ta till nävarna är självförsvar.
Jag försökte kolla på bilderna (och nu när du tar upp det skall jag kolla igen!) men av vad jag uppfattade var bilderna i sig äkta. Jag tror inte hon kan sminka sig så och de var uppenbart inte photoshoppade. Bildkvaliteten i FUP:en var inte så hög, så svårt att se annars.
Hon kan också själv ha åsamkat sig skadorna, men jag tror inte det. Hon skulle ha behövt dunka skallen och läppen mot något, och det är mycket svårt. Hon har nog inte slagit sig själv helt enkelt. Hon har också skrivit om att det var OI/YI som gjorde det, men det vet vi ju inte heller ifall det är sant. När hon givit oss två olika versioner av samma händelse är ju båda lika otroliga. Hon kan också ha ramlat eller gått in i något, har sett exakt likadana skador uppkomna av att ha krockat med något på t ex cykel.
En sak jag faktiskt tänkte på dock var att tiran delvis hade gulnat när hon skickade bilden till MM. Det tar några dagar innan det sker. Om hon inte hade blåtiran i bilder från dagen innan kan den alltså inte ha läkt så fort och bilden är därmed tagen vid ett tidigare tillfälle. Vi har ju inte bilden, så metadata kan vi inte kolla på för att kolla tidpunkt.
Nej men jag tror definitivt att bilderna är äkta och inte manipulerade (Jobbar själv med bl.a fotoretusch och bildredigering så utser mig själv till en expert här) men den viktigaste frågan jag undrar är hur skadorna just uppkom?
Ja, det blir svårt att försöka nysta ut vad som hände egentligen de där månaderna hon befann sig på landsflykt i Turkiet. Har läst hennes gamla blogg från den tiden och det är väldigt upp och ned i deras relation. Hon är ena stunden superförälskad (och gravid, igen) för att i nästa stund ha fått nog för att sen ändra till att hon nu har insett att hon har sidor och beteenden hon själv behöver ändra på. Ja, allt är som det brukar vara i Catrins värld.
Men jag tänkte på en grej nu: hur tror ni OI reagerade när det kom fram att Catrin blåst hans dotter på över 7000kr för en biljett som inte fanns? Det här hände under precis samma tid och bara någon dag efter att Catrin började krångla i mailkonversationen med dottern så säger hon att hon blivit misshandlad. Det kan mycket väl vara så här det hände.
Eller så har hon varit ute och festat, blivit svinpackad och ramlat och slagit sig. Tänker att hon kanske inte ville säga hur det hände med tanke på att hon var gravid och ganska många människor brukar bli lite arga när gravida kvinnor super till.
Det enda vi vet är att vi inte alls vet vad som hände. Men en undrar ju...