2016-06-17, 15:01
Medlem
henki420s avatar
Hon nämnde också i sms-chatten att hon hamnat i bråk på en bar med turkar. Det är som sagt inte otroligt att hon ställt till det för sig så att någon klappar till henne. Kom också ihåg att hon blåste folk där nere några år innan. Det finns nog många "haters" i Turkiet med, boo.
Citera
2016-06-17, 15:22
Medlem
En tanke slog mig gällande CHs pengar, kan det vara så att någon myndighet har fryst CHs (bedrägeri)tillgångar på banken och det är anledningen till att hon behöver öppna upp ett nytt bankkonto? Som hon själv skrev:
"Något står inte rätt till på mitt konto så jag måste öppna upp ett nytt, passar på att byta bank. Jag har en inkommande lön som väntar på att få komma till ett bankkonto."

Vad jag kommer ihåg så kommenterade någon (här eller på CHs blogg) att den bevittnat CH på väg hem från Turkiet för några veckor sedan och att problem med CHs bankkort hade uppstått. Att hon inte kunde betala vid utcheckningen samt på flyget.

CH har även skrivit väldigt mycket om framtida resor hon ska göra - Disneyland, 30-årsresa mm. Dock inte nu på ett tag.

Kan det vara så att CH haft en del bedrägeripengar på kontot som hon tänkt att resa upp men som blivit spärrad/fryst?
Citera
2016-06-17, 15:48
Medlem
VanDeKamps avatar
Skummar igenom FUP. Undra vad Stureplansgruppen anser om att hon dragit in deras bolag i den här bedrägerihärvan (ang. biljetterna till Tomorrowland). Vet inte vad det faller under för rubricering. De borde också slänga in en anmälan. The more the merrier.
Citera
2016-06-17, 15:57
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, även en hemsk människa kan bli utsatt för brott. Troligen är risken högre. Och det är aldrig rätt att misshandla någon, det enda man någonsin kan hävda för att ta till nävarna är självförsvar.

Jag försökte kolla på bilderna (och nu när du tar upp det skall jag kolla igen!) men av vad jag uppfattade var bilderna i sig äkta. Jag tror inte hon kan sminka sig så och de var uppenbart inte photoshoppade. Bildkvaliteten i FUP:en var inte så hög, så svårt att se annars.

Hon kan också själv ha åsamkat sig skadorna, men jag tror inte det. Hon skulle ha behövt dunka skallen och läppen mot något, och det är mycket svårt. Hon har nog inte slagit sig själv helt enkelt. Hon har också skrivit om att det var OI/YI som gjorde det, men det vet vi ju inte heller ifall det är sant. När hon givit oss två olika versioner av samma händelse är ju båda lika otroliga. Hon kan också ha ramlat eller gått in i något, har sett exakt likadana skador uppkomna av att ha krockat med något på t ex cykel.

En sak jag faktiskt tänkte på dock var att tiran delvis hade gulnat när hon skickade bilden till MM. Det tar några dagar innan det sker. Om hon inte hade blåtiran i bilder från dagen innan kan den alltså inte ha läkt så fort och bilden är därmed tagen vid ett tidigare tillfälle. Vi har ju inte bilden, så metadata kan vi inte kolla på för att kolla tidpunkt.

Nej men jag tror definitivt att bilderna är äkta och inte manipulerade (Jobbar själv med bl.a fotoretusch och bildredigering så utser mig själv till en expert här) men den viktigaste frågan jag undrar är hur skadorna just uppkom?

Ja, det blir svårt att försöka nysta ut vad som hände egentligen de där månaderna hon befann sig på landsflykt i Turkiet. Har läst hennes gamla blogg från den tiden och det är väldigt upp och ned i deras relation. Hon är ena stunden superförälskad (och gravid, igen) för att i nästa stund ha fått nog för att sen ändra till att hon nu har insett att hon har sidor och beteenden hon själv behöver ändra på. Ja, allt är som det brukar vara i Catrins värld.

Men jag tänkte på en grej nu: hur tror ni OI reagerade när det kom fram att Catrin blåst hans dotter på över 7000kr för en biljett som inte fanns? Det här hände under precis samma tid och bara någon dag efter att Catrin började krångla i mailkonversationen med dottern så säger hon att hon blivit misshandlad. Det kan mycket väl vara så här det hände.

Eller så har hon varit ute och festat, blivit svinpackad och ramlat och slagit sig. Tänker att hon kanske inte ville säga hur det hände med tanke på att hon var gravid och ganska många människor brukar bli lite arga när gravida kvinnor super till.

Det enda vi vet är att vi inte alls vet vad som hände. Men en undrar ju...
Citera
2016-06-17, 16:01
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Stackars barn att ha en sån knäpp morsa ena pojken ser ju dessutom ut att vara lite förståndshandikappad
Sluta med sån där skit. De ser ut som två glada normala barn som råkar ha en idiot till morsa, det kan hända den bäste. Det är lågt som fan att börja skriva skit om barnen som faktiskt är helt utan skuld.

Citat:
Och det är aldrig rätt att misshandla någon, det enda man någonsin kan hävda för att ta till nävarna är självförsvar.
Ok, galet off-topic, men det stämmer inte . Det är även helt legit att använda nävarna för att försvara någon annan än sig själv, dvs nödvärn å någon annans vägnar. Men jag förstår vad du menar .

Jag har forskat lite kring "företaget" hon jobbar på. Jag kan inte hitta något företag registrerat på adressen och gissar att det drivs av tatueraren via den enskilda firma han står registrerad på. Jag undrar om den firman är registrerad som arbetsgivare? Hmmmm....
Citera
2016-06-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fine men hur vet man att man ska kontakta henne då? Jag ser inget på hennes FB om saken heller.

Det är inte viktigt, jag är bara nyfiken.

Hon har sagt det i programmet Brottsplats Sverige. Det står på varningsgruppens kommentarsfält i inlägget om Catrin.
Citera
2016-06-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fine men hur vet man att man ska kontakta henne då? Jag ser inget på hennes FB om saken heller.

Det är inte viktigt, jag är bara nyfiken.

Det har hon gått ut med både i tv och på nätet.
Citera
2016-06-17, 16:39
Bannlyst
Citat:
Du missar en sak: hon gör inget för sina pengar, hon gör allt för andras pengar.

Nu hävdar hon själv envist att hon inte får pengar från socialen. Kanske är det sant, men vad hon lever på då är svårt att veta, barnbidraget och underhållet skall ju gå till barnen, inte henne...

Om vi hade pratat om en laglydig människa som klivit i klaveret en gång och av misstag dragit på sig en hemsk ekonomisk situation och därmed behövt leva på soc -ja, då hade jag aldrig tittat ner i den personens plånbok. Där kan många människor hamna och ingen förtjänar att ha det så. MEN:

Det är inte fallet med CH.
CH sitter i sin situation för att hon systematiskt struntat i att betala hyran och bestulit folk på deras pengar. Hon har inte råkat ta det där enda sms-lånet som kan leda till fördärvet, nej, nej: hon har medvetet begått lagbrott på lagbrott och nu när hon är dömd och skall betala tillbaka för sig tycker jag att alla i högsta mån har rätt att granska henne så att detta faktiskt sker. Vi har betalat rätt mycket för henne nu: för bidrag, för polisutredningarna och så har vi människorna vars pengar hon festat upp. De har nog fått betala det värsta, för sina pengar lär de inte se igen om inte CH börjar dra åt livremmen och göra rätt för sig.

Hoppsan. Nej! Du är inte journalist för att du har utgivningsbevis: vem som helst kan få ett utgivningsbevis, så länge den publikation man ansöker för har en ansvarig utgivare.

En journalists material är grundlagsskyddat i flera olika led: tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. I tryckfrihetsförordningen finns anskaffarfriheten, som innebär en absolut rätt till att skaffa sig material för att publicera. Den som skaffar material genom att begå brott kan straffas för brottet, men materialet får ändå inte omhändertas eller förstöras av någon annan: det tillhör publikationen.
Det DN "kom undan" med var att journalisten fråntogs materialet (kamerans minneskort) av militärpolisen. Det var en olaglig handling från militärpolisen, som stred emot anskaffarfriheten så väl som förbudet mot censur (ingen myndighet får hindra en person eller journalist som vill lämna uppgifter till media). Journalisten kunde mycket väl bestraffas för att ha vistats på en olaglig plats, en inte fråntagits materialet: då är det plötsligt militärpolisen som begår brott, grundlagsbrott dessutom.

Om CH skulle ansöka om utgivningsbevis skulle hon få en utökad rätt att publicera material (foton och så vidare), men hon skulle också behöva underkasta sig andra regler. Dessutom betala 2000:-. Det har hon inte råd med.

Det är illa när MP har mindre befogenheter än en DN journalist. MPs handlingar borde stå över grundlagen.
Citera
2016-06-17, 16:49
Medlem
Det är jävla svårt att ge tillbaka ett ben till någon även om man skulle vilja göra rätt för sig. 😑

http://sv.tinypic.com/r/25zk0og/9
Citera
2016-06-17, 17:04
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ja, många tankar om hennes pengar... Men som henki420 skriver:

Vad jag såg under tiden för detta i kontoutdragen (från aktbilagorna) var CH:s enda inkomster (förutom biljettöverföringarna) CSN, barnbidrag... Pengarna FRÅN mamman i en post var 500:-. Hon hade inga så stora överförningar (från kontot) som 15K.

Undrar om hon hade fler konton... Vem har ett enda, liksom?

Om jag fattat det hela rätt av konversationen dem emellan så fick CH pengar av MM via swish, och om du överför pengar via swish så kan du endast välja att göra det till ETT konto. Men sen kan hon ju haft ett eget konto där hon fört över pengar till sig själv från.
Citera
2016-06-17, 17:10
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon nämnde också i sms-chatten att hon hamnat i bråk på en bar med turkar. Det är som sagt inte otroligt att hon ställt till det för sig så att någon klappar till henne. Kom också ihåg att hon blåste folk där nere några år innan. Det finns nog många "haters" i Turkiet med, boo.

Ah nej våran toppbloggerska är ju inte den som sakta och vuxet backar undan när en konflikt uppstår direkt... Det är liksom personangrepp, uthängning och hot om anmälningar vid minsta lilla dispyt. Hon kan mycket väl ha hamnat i bråk i en bar och fått stryk. Tänkte också på att då när hon var i Turkiet 2013 var det andra gången som hon bodde där. Hon har säkert hunnit göra en hel drös med människor lite sura under sin första turné.
Citera
2016-06-17, 17:44
Medlem
husbys avatar
Ett annat litet guldkorn från sms-konversationen mellan MM och CH:
http://sv.tinypic.com/r/20iuedz/9

Åhhh, jag tycker ändå så jävla synd om MM trots att det var tur att han inte blev mer känslomässigt insyltad i denna mäniskan.
Måste ändå ha känts surt att hon inte ens kunde erkänna att hon hade förlovat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in