Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Sist jag presenterade hypotesen om antisocial personlighetsstörning
fick jag epitetet amatörpsykolog. Det ska givetvis framhållas att jag inte har någon
examina inom det psykologiska fältet, dock under/inom angränsande fält.
Man kan förövrigt debattera huruvida det ska krävas en högskoleexamen för att
delta i en offentlig debatt? Jag tycker svaret på den frågan är; Nej.
Hur som helst; här presenteras återigen kriterierna för antisocial personlighetsstörning
med motiveringar. Det är lite slafsigt skrivet men jag tror jag lyckas ringa in det mesta. Hon har brutit
sitt löfte om avhållsamhet i sociala-medier, med ett försvarstal som är mycket tvivelaktigt. Alla vet att rom inte byggdes på en dag och att det samma kan sägas om en persons karaktär.
UR DSM -IV-TR (kriterier för antisocialpersonlighetsstörning)
"A. Det finns ett mönster av ringaktning mot andra människor vilket pågått sedan 18 års ålder vilket är indikerat av minst tre av följande:
Misslyckande med att följa sociala normer med respekt för lagliga beteenden indikerat av upprepade handlingar som legat till grund för gripande.
Dömdes 4/5 2016 i Södertälje tingsrätt för bedrägeri och rattfylleri. Uppkommande rättegång 29-30 maj avseende grovt bedrägeri.
Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.
Påstod att hon väntade med barn med en av medlemarna i Panetoz (visade sig sedermera vara en lögn genom genom faderskapstest). Påstod sig blivit våldtagen under en semsterresa (visade sig sedermera vara en lögn vid en läkarkontroll, där hon avböjde från att ta det vidare då det rörde sig om en sk. försäkringsscam). Alla icke-befintliga biljetter hon sålt. Påstår sig varit basketproffs i Dubai, även detta en lögn sedan det uppdagades att det i själva verket rörde sig om en amatörliga.
Impulsivitet eller misslyckande med att planera i förväg.
Alla dessa resor som inte finns eller aldrig blir av, videobloggen mm. Löften (överlag) om att sluta
exponera sig i social medier.
Irritabilitet och aggressivitet indikerat av upprepade slagsmål eller överfall.
Vårdslöshet och bristande respekt inför egen och/eller andras säkerhet.
rattfylla.
Ihärdig vårdslöshet indikerat av upprepade misslyckanden i att ha koncist arbete.
bartender, dagisfröken (kallar henne det då hon ej har utbildning)," proffsbloggare", nuvarande jobb (kundtjänst?) vad det nu är för något. Allt går i stöpet på grund av ovannämda utläggningar
Brist på samvete indikerat av bortrationalisering eller oberördhet av att man behandlat någon illa, skadat eller stulit från någon annan."
Ok. Det brukar låta i stil med; "Det finns dom som begått värre brott" (eftersom det uppenbarligen finns grövre brott betyder Catrins bedrägerier inte så mycket). Behandlingen av Kerstin från den senaste FUn där hon går så långt så att hon ringer och trakarserar personen på jobbet. Hotar att anmäla BO för förtal vid utebliven leverans av biljetter. Finns så mycket mer som ni alla säkert vet om.
Tack för en mycket bra sammanfattning , om än fruktansvärt sorglig kan jag tycka. Sorglig för så många och trots detta så kan jag inte sluta lägga mig i hur otroligt sjuk en människa kan vara utan att det blir ett tvångsomhändertagande av denna kvinna. Det får mig aningen rädd när jag tänker på hur många fler det finns bland oss som ingen har tid/ork/rätt att vårda som till det yttre och första anblick tillsynes vara som gemene man.
Obehagligt...