2016-06-03, 18:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Nu skriver hon ju på sin blogg att hon jobbar. Då är det bara att kasta sig på telefonen nu och meddela Kronofogden. Nu har dom ju en lön att dra från.

Fast dagens arbetspass blev visst hastigt inställt enligt bloggen.
Citera
2016-06-03, 18:53
Medlem
Citat:
Nu skriver hon ju på sin blogg att hon jobbar. Då är det bara att kasta sig på telefonen nu och meddela Kronofogden. Nu har dom ju en lön att dra från.

Kollade in på bloggen nu.

"Jag skulle jobba idag men blev ledig i sista sekund så det var skönt nu när det var så varmt, även om jag såg fram emot jobbet!"

Ridå!
Citera
2016-06-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Av helt och hållet snobbiga skäl tänker jag bara inflika att "klass är inget man är, det är något man har". Och oavsett i vilket skikt man är född i kan man ha hög klass. Eller låg...

Annars: Om inget ändrats sedan bilden från ViFöräldrar cashar hon in åtminstone 12,5K i bidrag (alla de andra påhittade inkomsterna borträknade). Det går ju faktiskt att leva på, särskilt om man har för vana att inte betala hyrorna (själv) och bedrar folk på pengar. Så länge hon lever på bidrag kan hon förmodligen inte betala igen sina skulder. Vad hyr man en lya i Järna på, för övrigt? Säg 4K? Maten torde kosta 3K, lågt räknat. Hygien, kläder osv ca 1K. Visst har hon råd att resa. Fast inte för sina egna pengar.

Så på det stora hela betalar de bedragna dubbelt för henne: de har betalat hennes semestrar och nu betalar de skatt för att hon skall få äta köpesallad på stranden. (Har vi inte tusen bättre saker skattepengar kan gå till? Bara en tanke).

Hon bor i en av de nyrenoverade lägenheterna på norrtuna (syns på bilder) hälften av alla lägenheter är renoverade och hälften inte. Och de renoverade vill ingen ha för de har ockerhyror. Jag skulle gissa på det dubbla.
Citera
2016-06-03, 18:56
Medlem
Citat:
Annars är det ju enkelt att kolla upp vem pappan är. Visst står väl det registrerat vilken fader som uppgetts. Är det Skatteverket?

Helt klart värt att kontakta Skatteverket och kolla vem som står angiven som pappa! Kanske ingen men vi vet ju inte förrän vi kollat.
Citera
2016-06-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Kollade in på bloggen nu.

"Jag skulle jobba idag men blev ledig i sista sekund så det var skönt nu när det var så varmt, även om jag såg fram emot jobbet!"

Ridå!

Alltså denna människa.. Det fattades bara det, att jobbet är inställt
Citera
2016-06-03, 19:01
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Han kan ju också ha raderat massa skit när det tog slut.

Gällande yngsta sonens pappa. Skulle jag inte bli förvånad om hon själv inte är riktigt säker på vem det är.

Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Vem Kelians pappa är tror jag inte vi vet med säkerhet. Det är dock inte Oscar. För en tid sedan la Catrin upp en bild på Instagram som visade Kelian i sin pappas famn. Bilden var beskuren på ett sådant sätt att man bara såg nedre halvan av pappans ansikte. Det var tillräckligt för att se att det varken var Oscar eller DN.

En person har pekats ut som Kelians pappa i den här tråden. Hans initialer är JJM. Vet inte hur belagt det är att han skulle vara pappan.

Edit: givetvis kan Catrin ha ljugit när hon skrev att bilden hon nyligen la upp (och tog ner lika snabbt) föreställde Kelians pappa. Alltid en tänkbar förklaring när det kommer till Catrin.

När jag kollar på hastiga svep jag gjort på ML och JJM (/JC) så framstår de liksom som så oehört opassande för CH. Av det jag sett, med reservation för att jag sett allt, är detta två stabila personer, ostraffade, kompetenta. JJM/JC verkar särskilt seriös. OI är vad jag minns i alla fall laglydig, men jag kan inte säga mer.

Läste om mytomani nyligen, ville inte vara överdramatisk och leka flashbackpsykolog, MEN: http://www.svd.se/mastare-pa-att-lju...n-skuldkanslor
Karismatiska. Socialt kompetenta. Ljuger om smått till stort. Inkapabla att fatta att deras lögner får konsekvenser för andra. Osv.
Citera
2016-06-03, 19:06
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hon bor i en av de nyrenoverade lägenheterna på norrtuna (syns på bilder) hälften av alla lägenheter är renoverade och hälften inte. Och de renoverade vill ingen ha för de har ockerhyror. Jag skulle gissa på det dubbla.

Oj, då. Det var dyrt ju. Inte för att jag har koll på Järna, men ändå. Ja, då borde hon ju enligt min hobbykalkyl ha ca 500:- kvar när allt är betalt. Mobil och bredband blir det. Men knappast födelsedagsfirande i Polen, eller vad fan det var hon virrade om senast.
Citera
2016-06-03, 19:12
Medlem
Citat:
Oj, då. Det var dyrt ju. Inte för att jag har koll på Järna, men ändå. Ja, då borde hon ju enligt min hobbykalkyl ha ca 500:- kvar när allt är betalt. Mobil och bredband blir det. Men knappast födelsedagsfirande i Polen, eller vad fan det var hon virrade om senast.

Kan skjuta in att hyrorna på lägenheterna i det området och den storleken ligger strax under 7000:-/mån
Citera
2016-06-03, 19:16
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
Kan skjuta in att hyrorna på lägenheterna i det området och den storleken ligger strax under 7000:-/mån

Fortfarande väldigt dyrt! Vill man bo i Järna, eller vad är grejen...? (jag vet faktiskt inte, därför jag frågar).
Citera
2016-06-03, 19:20
Medlem
Citat:
Fortfarande väldigt dyrt! Vill man bo i Järna, eller vad är grejen...? (jag vet faktiskt inte, därför jag frågar).

OT - men finns väl olika anledningar. Jag trivs väldigt bra, kommer från landet och saknade det när jag bodde inne i stockholm. Jobbar i en branch som gör att jag är låst till stockholm men det är ju olika vad man gillar såklart.

Är dock också väldigt konfunderad över var pengarna kommer ifrån. Det är oavsett bidrag så är det en hög hyra, tillkommer el, internet, försäkring så räkna på 7500:- för boende med allt inräknat. Kläder till två växande barn är inte det billigaste heller.
Senast redigerad av Lakritstag 2016-06-03 kl. 19:26.
Citera
2016-06-03, 20:01
Medlem
Jodå, glassigt jobb. Att bli ledig i sista sekunden, när det är strandväder dessutom.
Jag tippar på 1. Det finns inget jobb. 2. *Host host*, jag är sjuk idag.
Citera
2016-06-03, 20:11
Medlem
Citat:

Hon kanske inte har så mycket val heller, inte lätt att få en lägenhet när man har anmärkningar och så är det ju nära till barnvakten. Oj jag menar mormor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in