Citat:
Ursprungligen postat av
Emmaslemma
Jag vet ett annat ärende med ca 20 bedrägerier där köpare lurats via nätet på ca 1000-3000kr per person. Jag blev lurad.
I det ärendet förhördes personen och polisen frågade om övriga inbetalningar på kontot, var de kom ifrån. Sedan hade polisen via kontonummer spårat de personer som gjort insättningar och frågat om inte de också skulle polisanmäla. På så vis tillkom ca 10 ytterligare bedrägerier.
Jag förstår inte varför polisen inte gör samma sak med Catrin. Hennes kontoutdrag har ju flera suspekta inbetalningar, bla från tjejer i 20-årsåldern ute i landet samt en inbetalning på 8000kr märkt Krabi.
Den som lurade mig grät och ångrade sig jättemkt på rättegången. Hon hade varit jättedeprimerad och utkastad fr sjukförsäkringen trots läkarintyg. Jämfört med Catrin ville hon rätta till allt.
Är det pga lathet polisen inte undersöker inbetalningarna vidare? Jag fattar inte. Det borde ju kunna påverka Catrins dom.
Det kan ju vara så att dom andra insättningarna är fall som är under åtalsbegränsningen.
Tex den insättningen på 8000kr märkt Krabi kan ju vara den personen som vann en resa sin. Hon "vann" ju en resa för 10 000kr på catrins instagram men hittade en resa för cirka 18000. Satte in pengarna på Catrins konto och såg dom aldrig mer.
Hennes fall blev åtalsbegränsat.