2016-12-05, 23:05
Medlem
TantTrists avatar
Mina inlägg här blir ju så jädra dumma men vet inte var jag ska få fräsa av mig?!?!
Jag får ONT i magen av att lyssna på hennes resonerande på fb, hon vill framstå som
så jädra vettig, inkännande, empatisk??? när hon snackar om Luciastrulet
med Åhlèns samtidigt som vi ju alla vet hur skev hennes egen kompass är?!

(sen måste jag vara än mer provocerad av henne än jag nånsin trott när en sån simpel
sak som lakritstuggande kryper under skinnet på mig.... )

/PMS-tant.....
Citera
2016-12-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Gammalt inlägg men såg att det inte fått något svar än.

Om Catrin, mot all förmodan, skulle börja betala sina skadestånd kan hon i dagsläget lägga upp det precis hur hon vill. Hon kan betala av ett helt skadestånd till en person och ingenting till övriga, betala lite till alla och allting däremellan. Hon har full kontroll och det finns inga regler alls som tvingar henne att betala i en viss ordning eller betala proportionerligt.

Om kronofogden påbörjar en utmätning (eller Catrin försätts i personlig konkurs) förlorar hon all kontroll över hur hennes skulder betalas. Då är det istället reglerna i förmånsrättslagen som tillämpas.

Catrin skrev för länge sedan (i ett svar på en kommentar) att hon skulle be kronofogden använda pengarna från en eventuell utmätning till att betala skadestånden först. Ett sådant önskemål från hennes sida skulle inte ha någon som helst effekt. Kronofogden skulle gå på vad som föreskrivs i förmånsrättslagen och ingenting annat.

Catrin hade alltså kunnat välja att gynna de som tilldömts skadestånd framför andra borgenärer (som staten, landstinget och SEB för att nämna några av hennes borgenärer som inte är fysiska personer) om hon jobbade ihop så mycket pengar som möjligt nu och använde dem till att betala sina skadestånd. Så fort en utmätning påbörjas kommer hennes brottsoffer inte få en krona förrän saker som alla hennes obetalda felparkeringsavgifter, som i dagsläget ligger på drygt 100 tusen kronor, är helt betalda då de senare enligt förmånsrättslagen är fordringar med högre prioritet.
Kan hon betala av skulderna inifrån kriminalvårdsanstalten också?
Så slarvmaja har 100.000kr i pböter, hela skulden är på 350.000kr i polisförhör uppgav hon skulder för 120.000kr, hon har ingen koll denna ljugfia.
Citera
2016-12-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kan hon betala av skulderna inifrån kriminalvårdsanstalten också?
Så slarvmaja har 100.000kr i pböter, hela skulden är på 350.000kr i polisförhör uppgav hon skulder för 120.000kr, hon har ingen koll denna ljugfia.

Så länge det inte pågår en utmätning eller konkurs kan hon förfoga fritt över sin ekonomi. Även om hon sitter på anstalt.

I vanliga fall utgår jag från att hon ljuger när hon säger saker som inte stämmer men vad gäller hennes skulder tror jag faktiskt att det är som du skriver; att hon inte har så bra koll. Antar att förnekelse är en bekväm strategi.

Utöver skulderna som ligger hos kronofogden har hon ungefär dubbelt så mycket som ligger och växer hos olika inkassobolag.
Citera
2016-12-06, 02:01
Medlem
Fråga till er som har fordringar på Catrin:

Har någon av er undersökt möjligheten att sälja er fordran? Som ni såklart vet vid det här laget är chansen att ni någonsin ska få tillbaka alla pengar hon är skyldig er inte enorm. Den finns givetvis där men det är mer sannolikt att ni (om ni har tur) får tillbaka en del av pengarna hon är skyldig er och att det är någonting som kan tänkas ske först om ganska lång tid.

Vissa av er skulle kanske föredra att få lite pengar nu framför möjligheten att eventuellt få lite, eller alla och i värsta fall inga, pengar i en avlägsen framtid.

Som ni säkert vet finns det företag som köper osäkra fordringar. Jag hade tänkt slänga iväg lite förfrågningar till några av dem och se vilket intresse som finns från deras sida att köpa era fordringar men så slog det mig att någon kanske redan gjort det så ville kolla här först. Är det någon här som kikat på det här?

Om det skulle finnas intresse för att köpa era fordringar så kommer det inte röra sig om några beslut ni som grupp måste fattas gemensamt utan alla får bestämma hur hen gör med sin fordran om det skulle dyka upp ett köperbjudande.
Citera
2016-12-06, 09:41
Medlem
Citat:
Så länge det inte pågår en utmätning eller konkurs kan hon förfoga fritt över sin ekonomi. Även om hon sitter på anstalt.

I vanliga fall utgår jag från att hon ljuger när hon säger saker som inte stämmer men vad gäller hennes skulder tror jag faktiskt att det är som du skriver; att hon inte har så bra koll. Antar att förnekelse är en bekväm strategi.

Utöver skulderna som ligger hos kronofogden har hon ungefär dubbelt så mycket som ligger och växer hos olika inkassobolag.

Okej.
Då lär ju skulderna växa då med räntor och allt som inkassobolagen.
Jag undrar om Catrin skulle sluta begå bedrägerier efter ett fängelsestraff, jag är tveksam här.
Har du kollat hennes Facebookvideor?
Hon är stirrig i dem med en tom blick.
Citera
2016-12-06, 12:45
Medlem
Citat:
Fråga till er som har fordringar på Catrin:

Har någon av er undersökt möjligheten att sälja er fordran? Som ni såklart vet vid det här laget är chansen att ni någonsin ska få tillbaka alla pengar hon är skyldig er inte enorm. Den finns givetvis där men det är mer sannolikt att ni (om ni har tur) får tillbaka en del av pengarna hon är skyldig er och att det är någonting som kan tänkas ske först om ganska lång tid.

Vissa av er skulle kanske föredra att få lite pengar nu framför möjligheten att eventuellt få lite, eller alla och i värsta fall inga, pengar i en avlägsen framtid.

Som ni säkert vet finns det företag som köper osäkra fordringar. Jag hade tänkt slänga iväg lite förfrågningar till några av dem och se vilket intresse som finns från deras sida att köpa era fordringar men så slog det mig att någon kanske redan gjort det så ville kolla här först. Är det någon här som kikat på det här?

Om det skulle finnas intresse för att köpa era fordringar så kommer det inte röra sig om några beslut ni som grupp måste fattas gemensamt utan alla får bestämma hur hen gör med sin fordran om det skulle dyka upp ett köperbjudande.

Det går inte att sälja sina fordran om det är en privatperson det gäller. Jag har en liknade sak mot en annan person inte CH och försökte men ingen ville köpa den för att det är en privatperson.
Citera
2016-12-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejamaja
Det går inte att sälja sina fordran om det är en privatperson det gäller. Jag har en liknade sak mot en annan person inte CH och försökte men ingen ville köpa den för att det är en privatperson.

Det går att överlåta en skadeståndsfordran med ursprung i ett brottmål. Att ingen velat köpa just den fordran du försökt sälja är en annan sak. Om de du frågat hävdat att det inte skulle gå att köpa fordringar på privatpersoner har de ljugit.
Citera
2016-12-06, 19:33
Medlem
När fan ska hon uppdatera bloggens design? har ju väntat flera veckor på att hon ska få tummen ur och förnya sig. Jag menar, hon skriver själv att hon lägger fucking 12/h i veckan på bloggande, då kan jag tycka att hon borde hinna uppdatera sin blogg.

ja hon visar att hon är en jäkla bra arbetare, när man inte hinner allt detta när man är arbetslös sol och vårare med barnen på dagis. Och hennes pluggande existerar det ens? Finns inte en chans att hon skulle plugga utan csn till ekonom och dessutom ta poäng. Hon är fan off på allt hon gör.

Hur kan man misslyckas så totalt med allt man sätter sig in på?

julkalender, Ekologiskt, rasism, studier, brott, kändis, populär asså människan kan ju inte ens ljuga för sig själv.

Ja jag är deprimerad och har dåligt självförtroende men till och med jag lyckas med saker som hon bara skulle drömma om.

#skulleblivärldensjävlalängstahastagmenorkarintegö raalladessatagspåmisslyckandenhongör
Citera
2016-12-06, 21:49
Medlem
Jag testar att ställa frågan igen:

Finns det något intresse, bland er som har fordringar på Catrin (=ni som har en fastställd skuld att kräva ut), att sälja era fordringar?

Det går alldeles utmärkt att sälja den här typen av fordringar. Det är fullt lagligt och finns gott om företag som köper fordringar av det här slaget. Det är som att sälja vilken annan typ av värdepapper som helst. Det som händer är att köparen övertar rätten att kräva Catrin på pengarna och att ni som säljer förlorar motsvarande rätt. Catrin skulle inte längre ha någon skuld till er. Hon skulle vara skyldig samma summa pengar men till företaget som köpt fordran istället.

Jag vet inte om någon är intresserad av att köpa just de här fordringarna men om det finns intresse av att sälja bland er som sitter på dem så kan jag tänka mig att kolla upp den saken.

Fördelen med att sälja sin fordran - man får pengar direkt.
Nackdelen - man får i regel mindre pengar än vad fordran är värd.

Att man får mindre betalt än vad fordran egentligen är värd beror på att företaget som köper den tar en risk. I värsta fall kommer de inte få ut en krona och stå där med en helt värdelös fordran. Den risken löper ni som sitter på fordringarna idag också då det är högst oklart om, och i så fall när, Catrin kommer kunna betala sina skulder.
Citera
2016-12-07, 05:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Eftersom någon hade kommenterat att Catrin alltid har samma träningskläder på sig har hon nu gett svar på tal varför hon alltid tränar i samma kläder på sin blogg..

Spoiler: hon äger en tvättmaskin. 🙊🙉🙈

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller har en stående bokning i hyreshusets gemensamma tvättstuga

Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Mjaa, vill minnas något inlägg om att hon var så glad att hon hade tvättmaskin för hon tvättade hela tiden men kan minnas fel.

Idag skrev hon något om att hennes kille fick "följa med till tvättstugan".

Mao, antingen äger hon ingen egen maskin - eller så gör hon det men är rädd för att outa sig ifall kfm tar maskinen ifrån henne
Citera
2016-12-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Idag skrev hon något om att hennes kille fick "följa med till tvättstugan".

Mao, antingen äger hon ingen egen maskin - eller så gör hon det men är rädd för att outa sig ifall kfm tar maskinen ifrån henne

Till hennes försvar (högst motvilligt) så tillbringade hon tid hos pojkvännen och där tvättar hon varje gång hon är där.

Hon fick ju 2-rätters igår.
Citera
2016-12-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Till hennes försvar (högst motvilligt) så tillbringade hon tid hos pojkvännen och där tvättar hon varje gång hon är där.

Hon fick ju 2-rätters igår.

Om hon inte ljuger om pojkvännen som med allt annat i denna lögnhals liv.
Ingen efterrätt fick hon iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in