2016-12-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vem bryr sig!

Är du efterbliven? Tycker du att han ska skriva namn på sin vän? Lämna hans nummer?
Tycker du det verkar svårt att ta sig till centralen?

Om du och andra inte vill tro på detta är väl ert problem,inte hans.
Trodde dessutom att det var 18 års gräns på flashback.

Sedan verkar denna kvinna göra vad som helst för pengar,så varför inte sälja sex när man sålt ut sig på alla andra sätt?

Både Unicorn meat och jag är över 18år, så det så.
Ja, hon verkar göra vad som helst för pengar, till och med sälja sin kropp, jag är inte förvånad längre med denna tjejs framfarter.
Citera
2016-12-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Hoppas även denna vän av familjen, betalar även TV licens åt Catrin, eller tror ni hon gör detta själv? 😂

Obetald tv-avgift är en del av hennes skulder hos kronofogden. Minns inte exakt vilka belopp det rör sig om men en hel del. Minns inte heller om det fortfarande tickar på eller om hon avanmält tv-innehav. Ganska fascinerande ändå att hon inte ljugit och påstått sig sakna tv under så många år. Säger såklart mer om hennes inställning till sina skulder (att hon skiter i dem) än om hennes inställning till rätt och fel. Men ändå. Hade ju varit så enkelt att bara kontakta radiotjänst och säga att hon inte har någon tv längre.
Citera
2016-12-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vem bryr sig!

Är du efterbliven? Tycker du att han ska skriva namn på sin vän? Lämna hans nummer?
Tycker du det verkar svårt att ta sig till centralen?

Om du och andra inte vill tro på detta är väl ert problem,inte hans.
Trodde dessutom att det var 18 års gräns på flashback.

Sedan verkar denna kvinna göra vad som helst för pengar,så varför inte sälja sex när man sålt ut sig på alla andra sätt?

Eftersom han skrev och berättade att han köpt sex av Catrin utgår jag från att han också vill bli trodd på. Bad om någonting konkret för att kunna göra just det. Om han väljer att inte backa upp sitt påstående med någonting alls och därmed inte bli trodd på av oss som inte litar blint på vad en anonym främling påstår på fb så är det väl ingens problem? Då är det bara ett påstående bland många som vissa kommer tro på och andra inte.
Citera
2016-12-05, 19:17
Medlem
Citat från bloggen:
"Kelian pajade ju den förra så vi har lånat Kevins tv som han hade i sitt rum, i väntan på att få råd med en ny tv."
Så de har ju inte varit utan TV.
Citera
2016-12-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Om CH mot förmodan skulle få för sig att börja betala av till alla BO, hur går det till då?
Kan hon då fritt välja till vem som helst av dem eller ska alla ha en proportionerlig del?

Gammalt inlägg men såg att det inte fått något svar än.

Om Catrin, mot all förmodan, skulle börja betala sina skadestånd kan hon i dagsläget lägga upp det precis hur hon vill. Hon kan betala av ett helt skadestånd till en person och ingenting till övriga, betala lite till alla och allting däremellan. Hon har full kontroll och det finns inga regler alls som tvingar henne att betala i en viss ordning eller betala proportionerligt.

Om kronofogden påbörjar en utmätning (eller Catrin försätts i personlig konkurs) förlorar hon all kontroll över hur hennes skulder betalas. Då är det istället reglerna i förmånsrättslagen som tillämpas.

Catrin skrev för länge sedan (i ett svar på en kommentar) att hon skulle be kronofogden använda pengarna från en eventuell utmätning till att betala skadestånden först. Ett sådant önskemål från hennes sida skulle inte ha någon som helst effekt. Kronofogden skulle gå på vad som föreskrivs i förmånsrättslagen och ingenting annat.

Catrin hade alltså kunnat välja att gynna de som tilldömts skadestånd framför andra borgenärer (som staten, landstinget och SEB för att nämna några av hennes borgenärer som inte är fysiska personer) om hon jobbade ihop så mycket pengar som möjligt nu och använde dem till att betala sina skadestånd. Så fort en utmätning påbörjas kommer hennes brottsoffer inte få en krona förrän saker som alla hennes obetalda felparkeringsavgifter, som i dagsläget ligger på drygt 100 tusen kronor, är helt betalda då de senare enligt förmånsrättslagen är fordringar med högre prioritet.
Citera
2016-12-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Tror du på allvar att hon ens bryr sig om alla de hon har lurat? Gav du henne en resväska med 10 miljoner i så skulle hon flytta till ett annat land och lyxkonsumera tills hon måste börja lura fler människor på pengar. Hon har inget samvete, ingen ångest eller konsekvenstänkande. Hon lever i en drömvärld.

Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Exakt. Catrin har tidigare sagt att hon inte aktivt tänker betala sina brottoffer utan kmr låta kronofogden sköta den biten. UnicornMeat kan säkert plocka fram hennes exakta citat.

Den 23 maj skrev Catrin bland annat följande angående skadestånden:

"Sverige har ett system som sköts av div personer. Det enda jag kommer att göra är att jobba och leva på som vanligt – utan någon kriminalitet.. "

"Jag menar att det finns div myndigheter tex kronofogden som senare drar fr min lön.. Så folket behöver inte ha koll – de har div myndigheter"

Citaten kommer från kommentarerna under ett av hennes blogginlägg (https://catrinhedlund.com/2016/05/23/18-man-kontroll/).

Den 17 juni skrev hon:

"Jag behöver ingen personlig ekonomisk rådgivare av en läsare, däremot så är jag tacksam för de svar jag fått ang skadeståndet, kronofogden osv, då jag tidigare hade FEL, då jag fått felaktiga uppg, som tex att brottsoffrerna kan gå via försäkring/ombud.. Jag har inte så mkt val än att låta kronofogden sköta detta via dem, iom att jag inte vet vem hur vad jag ska börja betala till.. Politikerna tar ut Extra ”bidrag” som de inte behöver ta ut men gör det ändå – på skattebetalarns bekostnad.. Jag väljer ev att ta hjälp av Sveriges myndigheter / system , dvs indrivning av kronofogden via utmätningen eller vad det nu har för system…"

Även de citaten kommer från kommentarerna under ett blogginlägg (https://catrinhedlund.com/2016/06/16...er-och-tankar/).
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-12-05 kl. 19:56.
Citera
2016-12-05, 19:57
Medlem
SmygarBerits avatar
Har nyss läst igenom FUP och domen igen, bara för att fräscha upp minnet lite extra mellan allt som händer kring denna tragiska människa.

Men det är verkligen slående hur hon iskallt lurar sina vänner och bekanta. Alltså, på ett sätt så förstår jag att det skulle vara lättare att lura främlingar då du inte har någon som helst känslomässig relation alls utan man är bara ute efter pengar. Men att lura nära och kära på detta sätt är bara genomvidrigt. Hur hennes bekant (som förde över 8 papp för en resa till Turkiet) va så himla glad och hoppfull men hur Catrin bara iskallt roffa åt sig pengarna och sket i henne sen.
Citera
2016-12-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag tycker det är lite kul att hon påstod för en månad sedan att hon skulle ta bort sin Instagram för en ny, men ännu inte har gjort det. Och av någon anledning så får jag inte följa hennes nya.

Kan du fortfarande se innehållet på hennes gamla konto (@catdelux86)?
Citera
2016-12-05, 20:02
Medlem
Nej jag har inget jag vill visa. Kan inte minnas att jag skrivit med henne i text brukar snacka med tjejerna i telefon istället av samma anledning som jag inte vill swisha.

Jag hade inte lagt mer pengar på en hotellnatt med henne som sagt så kändes det som hon hade så bråttom och bara ville få det gjort.

Det här var i våras nångång jag minns inte exakt håller inte reda på hororna speciellt om jag inte tyckte det var bra. Service minded var hon men stressad och det var turn-off.
Citera
2016-12-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Har nyss läst igenom FUP och domen igen, bara för att fräscha upp minnet lite extra mellan allt som händer kring denna tragiska människa.

Men det är verkligen slående hur hon iskallt lurar sina vänner och bekanta. Alltså, på ett sätt så förstår jag att det skulle vara lättare att lura främlingar då du inte har någon som helst känslomässig relation alls utan man är bara ute efter pengar. Men att lura nära och kära på detta sätt är bara genomvidrigt. Hur hennes bekant (som förde över 8 papp för en resa till Turkiet) va så himla glad och hoppfull men hur Catrin bara iskallt roffa åt sig pengarna och sket i henne sen.

Det handlar om att vara ett inavlat patrask som vet att hon aldrig kommer att skapa sig något för egen maskin. Då gör man som hon gör. Jag har stött på många sådana i Malmö. Det är mycket vanligt i Malmö.
Citera
2016-12-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Vi har också de märkliga hotellnätterna som stödjer krokodilens påstående. Visst kan det vara mysigt med lite egentid och bara ta in på hotell sådär, men inte utan att det finns inkomst.

När skedde det här herr krokodil?

Förmodligen har hon kommit på att det finns en stor marknad där män är villiga att fåen avsugning eller sätta på henne för pengar. Om mannen slocknar så kommer hon att muddra honom eller om han går in på toaletten och låter sin plånbok vara kvar i samma rum som hon. Vem ska han gå till när han blivit av med pengar och annat värdefullt. Det är så luder opererar i Malmö. Sådant är mycket mycket vanligt i Malmö.
Citera
2016-12-05, 22:23
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Kan du fortfarande se innehållet på hennes gamla konto (@catdelux86)?
Yep, men jag antar att hon inte lägger upp någonting där längre. Förut såg jag henne i mitt flöde hela jävla tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in