2016-09-20, 11:57
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det förutsätter att hon faktiskt har biljetter. Det är väl slutsålt sen länge, annars skulle väl ingen köpa biljetter på det viset?

Jo jag gjorde en tankevurpa pga upprymdheten över de dokument som UnicornMeat postade
Citera
2016-09-20, 11:59
Medlem
henki420s avatar
Hon har sålt en resa, en resecheck liknande bedrägerier finns i förra omgången.

Hon har sålt en upplevelse. Det här är nytt.

Hon har försökt hyra ut en lägenhet som hon inte har. Det liknar när hon hyrde ut sin lägenhet till flera i förra åtalet.

Catrin säger att hon skickat två konsertbiljetter rek, två med vanligt brev och skulle möta upp en som aldrig kom för att hämta biljetterna. Hon berättar inte var hon fått dem.

Tack för den Unicornmeat.
Senast redigerad av henki420 2016-09-20 kl. 12:04.
Citera
2016-09-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Resa. Upplevelse. Registrering. Ex i Los Angeles. Hälsoproblem.

Kan nån förtydliga vad som avses med dessa ord från försvaret? Eller krävs det den hemligstämplade promemorian för att avkoda?

Citat:
Ursprungligen postat av latmasksamtal
Ja, jag skulle också bra gärna vilja veta vad hon menar med hälsoproblem!

Helt riktigt, vi hade behövt promemorian för att avkoda. (Snyggt uttryckt btw!)

De slutsatser vi kan dra av Catrins försvar är att något av brotten hon misstänks för på något sätt involverar exets lägenhet. Att han kommer från Los Angeles (läs: inte härifrån) gissar jag är en förklaring till varför Catrin skulle "hjälpa" honom med vad det än var. ("Han är inte härifrån och vet inte hur X funkar" typ.)

Upplevelse tror jag syftar på någon aktivitet. Typ hang gliding, spa eller liknande. Gissar att hon "sålt" en upplevelse hon inte hade presentkort för.

Samma sak med resa. Hon har ju flera gånger tidigare "sålt" resor som inte finns.

Vilka hälsoproblem det är hon påstår sig ha vet jag inte. Hon brukar ofta påstå sig ha njurbäckeninflammation. Kanske fick hon en släng av det i arresten? Oavsett vad så tolkar jag det argumentet som ett argument emot häktning. Det har alltså inget med brottsmisstankarna att göra.

Det Catrin och hennes försvarare uppger under häktningsförhandlingen (det som är nedtecknat i protokollet) är dels ett kortfattat och preliminärt svar på hur de ser på brottsmisstankarna och dels ett svar på åklagarens begäran om att hon ska häktas.

De argumenterar alltså både för att hon inte begått brotten hon misstänks för och specifikt för att hon inte ska häktas.
Citera
2016-09-20, 12:17
Medlem
Tack UnicornMeat!

Jag ställer mig undrandes till samma saker som DreamTwister.

Men undrar även vad som händer med den senaste pojkvännens anmälan mot henne. Om jag tyder häktningsprotokollet rätt så finns det inte med något bedrägeri som matchar datumen för detta:
http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund

Beloppet i detta fall är långt över ett halvt basbelopp, så utav den anledningen kan det inte ha omfattats av förundersökningsbegränsningen. Kan det vara så att detta ärende fortfarande ligger hos polisen för utredning och därför inte tagits med? Borde inte polisen och åklagare försöka skynda på detta ärende isf så att även detta kommer med i kommande åtal? Någon som vet ifall nya fall (utöver de som anges i häktningsprotokollet) kan tas med i kommande åtal?

Om jag räknar rätt så är det minst fyra (4) pojkvänner som hittills blivit blåsta på ett eller annat sätt av CH...
Citera
2016-09-20, 13:03
Medlem
Seagullets avatar
Först så vill jag säga tack till alla som lagt ner så mycket arbete med tråden och i fallet!

Jag följer tråden med intresse då Catrin har försökt bedra mig, vilket på intet sätt gör mig unik märker jag :-)

Jag tycker att det är intressant att lägenheten i LA kommer upp här då det är den jag fick erbjudande av hösten 2015.
Det som fick mig att backa var det handskrivna kontrakt som skickades över facebook, då hon hade glömt sin dator i USA () och att hon ville ha depositionen swishad innan man ens hade fått nycklarna.
Hon är jävligt slug på att övertala och jag kan förstå folk som litat på henne.

Jag tror inte att det finns folk som medvetet vaknar varje morgon och vill förstöra andra människors liv för skojs skull, denna människa är sjuk. Jag hoppas att det svenska rättsväsendet bringar rättvisa för hennes offer och att straffet och ev vård kan bota och hjälpa Catrin bli frisk och få en normal funktion i samhället igen.
Citera
2016-09-20, 13:04
Medlem
chromacors avatar
"Hon fick upplevelsen av sin pappa och sedan sålde hon den vidare"

Kära pappa Hedlund. Stämmer det att du gett din bedrägeridömda dotter en "upplevelse" att sälja vidare, eller drar hon ditt namn i smutsen som alibi för sina svinerier? Hur känns det att ha en dotter som Catrin? Svara gärna i PM eller i denna tråd.

Tack på förhand.
Citera
2016-09-20, 13:10
Efter att ha läst på lite om Catrin kan man bara konstatera att det är en mycket sjuk människa. Och väldigt svagbegåvad.
Citera
2016-09-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Tack UnicornMeat!

Jag ställer mig undrandes till samma saker som DreamTwister.

Men undrar även vad som händer med den senaste pojkvännens anmälan mot henne. Om jag tyder häktningsprotokollet rätt så finns det inte med något bedrägeri som matchar datumen för detta:
http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund

Beloppet i detta fall är långt över ett halvt basbelopp, så utav den anledningen kan det inte ha omfattats av förundersökningsbegränsningen. Kan det vara så att detta ärende fortfarande ligger hos polisen för utredning och därför inte tagits med? Borde inte polisen och åklagare försöka skynda på detta ärende isf så att även detta kommer med i kommande åtal? Någon som vet ifall nya fall (utöver de som anges i häktningsprotokollet) kan tas med i kommande åtal?

Om jag räknar rätt så är det minst fyra (4) pojkvänner som hittills blivit blåsta på ett eller annat sätt av CH...

Det kan absolut vara så att det ärendet fortfarande ligger hos polisen och utreds där.

Polisen och åklagaren borde absolut försöka skynda på ärendet så att även det kommer med i kommande åtal.

Även fall som inte anges i häktningsframställan kan tas med i ett kommande åtal. Det finns inga begränsningar där.
Citera
2016-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Hon skriver i sitt senaste instagram-inlägg att hon under sin häktesvistelse rannsakat sig själv och funderat över olika handlingar. Det skulle vara intressant att veta vad hon rannsakade sig själv över och vilka handlingar hon tänker på. Kan det vara så att det är något som tynger hennes inre? Något hon har gjort som hon vet är fel? Tyvärr så tror jag inte vi kommer att få reda på detta. Jag tror hon begraver detta djupt inom sig och täcker över det med "positive vibes"
Latrin rannsakar sig själv hela tiden, oj vad hon växer och mognar..not!!Latrins bästa vän är floskler utan innebörd och där om ingen annan stans hajar man hur illa ställt det är med hennes psyke.
Att hon fortsätter med social media är för att hon är beroende av respons, negativ eller positiv, utan den existerar hon inte, hon dör inombords helt enkelt.
Citera
2016-09-20, 14:04
Medlem
Harambes avatar
Gillar att hon skyller på att niclasm på IG har tagit bort sina egna kommentarer och att folk har börja påpeka att det saknas kommentar osv

http://i66.tinypic.com/316ucfb.png
Citera
2016-09-20, 14:14
Medlem
Pocketpianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Helt riktigt, vi hade behövt promemorian för att avkoda. (Snyggt uttryckt btw!)

De slutsatser vi kan dra av Catrins försvar är att något av brotten hon misstänks för på något sätt involverar exets lägenhet. Att han kommer från Los Angeles (läs: inte härifrån) gissar jag är en förklaring till varför Catrin skulle "hjälpa" honom med vad det än var. ("Han är inte härifrån och vet inte hur X funkar" typ.)

Upplevelse tror jag syftar på någon aktivitet. Typ hang gliding, spa eller liknande. Gissar att hon "sålt" en upplevelse hon inte hade presentkort för.

Samma sak med resa. Hon har ju flera gånger tidigare "sålt" resor som inte finns.

Vilka hälsoproblem det är hon påstår sig ha vet jag inte. Hon brukar ofta påstå sig ha njurbäckeninflammation. Kanske fick hon en släng av det i arresten? Oavsett vad så tolkar jag det argumentet som ett argument emot häktning. Det har alltså inget med brottsmisstankarna att göra.

Det Catrin och hennes försvarare uppger under häktningsförhandlingen (det som är nedtecknat i protokollet) är dels ett kortfattat och preliminärt svar på hur de ser på brottsmisstankarna och dels ett svar på åklagarens begäran om att hon ska häktas.

De argumenterar alltså både för att hon inte begått brotten hon misstänks för och specifikt för att hon inte ska häktas.

Hon uteblev från första rättegångsdatumet pga av njurbäckeninflammation.
Citera
2016-09-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpiano
Hon uteblev från första rättegångsdatumet pga av njurbäckeninflammation.

I den bästa utav världar skulle hon med "hälsoproblem" avse att hon kommit till insikt med att hon är en patologisk mytoman med en narcissistisk personlighetsstörning. Men det är såklart att hoppas på alldeles för mycket.

Måste säga att jag är jätteglad att du anslutit till tråden Pocketpiano! Varmt välkommen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in