Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Resa. Upplevelse. Registrering. Ex i Los Angeles. Hälsoproblem.
Kan nån förtydliga vad som avses med dessa ord från försvaret? Eller krävs det den hemligstämplade promemorian för att avkoda?
Citat:
Ursprungligen postat av
latmasksamtal
Ja, jag skulle också bra gärna vilja veta vad hon menar med hälsoproblem!
Helt riktigt, vi hade behövt promemorian för att avkoda. (Snyggt uttryckt btw!)
De slutsatser vi kan dra av Catrins försvar är att något av brotten hon misstänks för på något sätt involverar exets lägenhet. Att han kommer från Los Angeles (läs: inte härifrån) gissar jag är en förklaring till varför Catrin skulle "hjälpa" honom med vad det än var. ("Han är inte härifrån och vet inte hur X funkar" typ.)
Upplevelse tror jag syftar på någon aktivitet. Typ hang gliding, spa eller liknande. Gissar att hon "sålt" en upplevelse hon inte hade presentkort för.
Samma sak med resa. Hon har ju flera gånger tidigare "sålt" resor som inte finns.
Vilka hälsoproblem det är hon påstår sig ha vet jag inte. Hon brukar ofta påstå sig ha njurbäckeninflammation. Kanske fick hon en släng av det i arresten? Oavsett vad så tolkar jag det argumentet som ett argument emot häktning. Det har alltså inget med brottsmisstankarna att göra.
Det Catrin och hennes försvarare uppger under häktningsförhandlingen (det som är nedtecknat i protokollet) är dels ett kortfattat och preliminärt svar på hur de ser på brottsmisstankarna och dels ett svar på åklagarens begäran om att hon ska häktas.
De argumenterar alltså både för att hon inte begått brotten hon misstänks för och specifikt för att hon inte ska häktas.