2017-01-05, 19:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filbunke1
Nej det vet jag såklart inte. Men det verkar väldigt konstigt. Varför skulle hon då återvända? Plus att hon har visum/uppehållstillsånd där. Det hade hon inte fått då, och detta ordnade hon 2013.
Du vet inte men ändå ylar du om falsk ryktesspridning? Du menar att ABs artikel inte handlar om CH?

Då kan det alltså inte vara CHs mamma som AB i artikeln säger sig ha talat med? Intressant!
Citera
2017-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Det känns som att pro-Catrin postaren kommer sluta svara nu. Ironiskt att det tafatta försöket att få folk att "lägga ner" resulterade i att mer jobbig information kom fram igen, hon kan ju alltid trösta sig med "det finns folk som gjort värre saker"

Hur funkat det med personlig konkurs? Kan man sätta sig själv i det? Eller är det fodringsägare som kan begära det? Någon med koll på hur det funkar?

Man kan - och bör - ansöka själv om att bli försatt i personlig konkurs om man är på obestånd, dvs. inte rätteligen kan betala sina skulder och att denna oförmåga inte är endast tillfällig.

Om personen som är på obestånd inte ansöker själv kan en borgenär (/fordringsägare) ansöka om det. Det räcker att en borgenär ansöker.

Varför ingen av Catrins borgenärer ansökt om att försätta henne i personlig konkurs än är för mig en gåta.

Om du vill läsa mer kan du kika i konkurslagen: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...2_sfs-1987-672
Citera
2017-01-05, 20:06
Medlem
Citat:
Hur kan ni påstå att detta är Catrin? Detta bör ju rapporteras för Falsk ryktesspridning

Om du menar att någonting som påstås i tråden är falsk ryktesspridning så är det bara att anmäla inlägget/inläggen för falsk ryktesspridning. Om du gör det kommer moderatorerna kika på saken. Om de håller med dig kommer inläggen raderas. Inte svårare än så.
Citera
2017-01-05, 20:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack!
Du kan bifoga detta till din rapportering till mods:
http://www.habervitrini.com/asayis/t...-yalani-695379

Citat:
Anna Catrin Hedlund, a Swedish tourist who spent her vacation in the Alanya district of Antalya and stayed at a friend's house, said she was raped by three people to withdraw money from the insurance.
(google translate)
Citera
2017-01-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

(google translate)

Grymt bra att du fick fram detta!👍🏻😊
Själv vet jag att det är sant då jag fått det berättat av Catrins familj, men fler har sett bilden fr Aftonbladet utan maskad och det är CH på bilden.

Och visst är det bland annat allt detta som gör att Catrin Hedlund skiljer sig markant från de sk vanliga bedragarna?
Citera
2017-01-05, 20:29
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Om det väcks ett åtal, så ska det bli spännande att se vad det blr för dom och vem som är åklagare.
Inte om, utan när. 20talet fall, tidigare dömd, brutit mot skyddstillsyn, ingen ålders rabbat. Ingen möjlighet till fotbojja. Grovt bedrägeri. Hinsan ska vara riktigt trevligt har jag hört, kanske CHs mamma kan spökblogga genom brevväxling?
Citera
2017-01-05, 20:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack! Men ni kör väl lite "regler är till för att brytas" här inne?
Bra att du påminner mig om vad ni är för typer. Och påminde mig om att jag ska stämma av med Skattemyndigheten om Gaddargrabbarna i Alby betalat in preliminärskatt och arbetsgivaravgift för nöjet att få ha CH på ett par bilder (naturligtvis har dom inte det). Och naturligtvis även kolla vad det lider om CH deklarerat inkomsterna (naturligtvis har hon inte det). Undrar om någon är intresserade av att undersöka svartjobb

Med "vänner" som dig behöver hon inga fiender.
Citera
2017-01-05, 20:44
Moderator
blomvattnares avatar
OT och andra misstänkta regelbrott raderade. Om ni ser ett inlägg som ni anser bryter mot en regel är det inte en jättebra lösning att citera inlägget. Rapportera det istället.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2017-01-05 kl. 20:47.
Citera
2017-01-05, 20:57
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Man kan - och bör - ansöka själv om att bli försatt i personlig konkurs om man är på obestånd, dvs. inte rätteligen kan betala sina skulder och att denna oförmåga inte är endast tillfällig.

Om personen som är på obestånd inte ansöker själv kan en borgenär (/fordringsägare) ansöka om det. Det räcker att en borgenär ansöker.

Varför ingen av Catrins borgenärer ansökt om att försätta henne i personlig konkurs än är för mig en gåta.

Om du vill läsa mer kan du kika i konkurslagen: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...2_sfs-1987-672
Eftersom CH inte äger ett skit som kan utmätas samt handlar på lidel så kanske de anser att det är onödigt, dock så kommer hennes skulder öka ytterligare om hon förses i personlig konkurs, kostnad för konkursförvaltaren osv vilket många kanske kan se som väldigt positivt. samt att catrin som redan lever på existens minimum kommer få fortsätta göra det tills skulderna är betalda. Nu gör ju kronofogden utmätnings försök med intervaller vilket möjliggör att hon kan lyckas få in pengar utan att kronofogden hinner dra dom.
(Om jag tolkat lagen rätt) visserligen kan hon använda sin målvakts mamma för att få in pengar, men personlig konkurs försvårar iaf markant för henne.

Hade jag varit offer för hennes brott hade jag helt klart försökt sätta henne i personlig konkurs, med tanke på hennes likgiltighet.
Senast redigerad av Bigl-rip 2017-01-05 kl. 20:59.
Citera
2017-01-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
den här tråden är ju bättre än såpan i twin peaks

Bara att poppa popcorn, luta sig tillbaka...!

Skämt å sido är tråden också oerhört tragisk då vi inte kan se att CH lärt sig, och hon har inte betalt tillbaka ett skit till sina offer utan fortsatt att ljuga och blåsa folk sedan domen!
Samtidigt pågår nya förundersökningar och hon fattar inte att hon riskerar ytterligare ett kommande åtal, eller så skiter
hon fullständigt i det?
Citera
2017-01-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Bara att poppa popcorn, luta sig tillbaka...!

Skämt å sido är tråden också oerhört tragisk då vi inte kan se att CH lärt sig, och hon har inte betalt tillbaka ett skit till sina offer utan fortsatt att ljuga och blåsa folk sedan domen!
Samtidigt pågår nya förundersökningar och hon fattar inte att hon riskerar ytterligare ett kommande åtal, eller så skiter
hon fullständigt i det?

Ja, Jag har läst fupen + den nya häktningpromemorian + allt hon skrivit på bloggen.
Jag har en master lingvistik (jag tror du fattar vad jag menar med det?)

Jag känner oerhört för hennes offer, det var vad som fick mig att följa den här tråden.
Den här typen av brott är ju mer eller mindre avkriminaliserade , därav ser jag
värdet i den här tråden.

Och jag tror ert engagemang häri tråden är ren och skär brottsprevention

tilläggas ska att jag är rätt full nu, så är inte särskilt stringent
Senast redigerad av slaess 2017-01-05 kl. 22:22. Anledning: grammatik
Citera
2017-01-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

I artikeln står det att hon anmäldes för falsk tillvitelse men släpptes i väntan på rättegång (eller något liknande, översättningen var rätt kass vad gällde den biten). Har du, eller någon annan, någon aning om vad som hände i det rättsliga efterspelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in