Citat:
Nä nu missförstår ni nog med vilje 😂 Hon skrev att allt ska betalas tillbaka, och undrar om den som skrev kommentaren tycker att C bara ska betala mellanskillnaden eller hur tänkte man? Håller med att fråga är befogat OM hon kommer betala tillbaka (nä jag tror inte heller hon kommer betala tillbaka) - men ska denna K få tillbaka sina pengar + det som alla har skänkt i insamlingen? Eller hur tänkte den som skapade en insamling åt en av offren?
Och angående hur hon uttryckte sig om val av offer att skänka till, är ju det tagit rakt från tråden här då flera skrivit samma.
Nej jag försvarar inte C på något sätt men det får ju inte gå till överdrift och vändas på allt hon säger så det ska bli så illa som möjligt...
Och angående hur hon uttryckte sig om val av offer att skänka till, är ju det tagit rakt från tråden här då flera skrivit samma.
Nej jag försvarar inte C på något sätt men det får ju inte gå till överdrift och vändas på allt hon säger så det ska bli så illa som möjligt...
Så här började ju det hela. En insamling startades för K av den enda anledningen att de som är med i insamlingen vet, Catrin vet, du vet och jag vet att den plötsliga viljan att göra rätt för sig samt ursäkten till K är ett spel för gallerierna och K kan glömma att hon någonsin kommer se sina pengar. Det är det som insamlingen är till för.
Utan att domen ens har fallit är hon och kikar på löjligt dyra saker till sitt ännu ej födda barn. Under rättegången påpekade hon just att hon kände att hon var tvungen att köpa grejer till sina barn. Nu ska hon ha ändrat på sig och vill betala tillbaka. Hade hon på sociala medier skrivit något i stil med "Är det någon som har en spjällsäng till över som jag kan ta över för en billig penning" så hade ingen reagerat på det men att hon är ute och kikar efter dyrare märkessängar är väl ett kvitto på att hon 1. Inte har förändrat sitt beteende med avseende på vad som triggar hennes bedrägerier enligt henne själv och 2. Inte visar på, även om hon nu får hjälp med att betala sängen, att hon ska göra allt för att betala tillbaka till hennes offer.
Sen kan man ju, om uppgifterna stämmer, fundera på om K med make är de mest behövande ur ekonomisk synvinkel. Samtidigt väcker K empati på grund av hur illa behandlad hon har blivit av Catrin. Om det där med årsinkomsten stämmer så kan jag mycket väl tänka mig att K kan tänka sig att strunta i pengarna så länge det garanterar att hon aldrig hör av psykopaten något mer.
Men med det sagt är det oerhört tragiskt att hon ifrågasätter insamlingen. Hade hon inte betett sig som en psykopat mot K hade insamlingen förmodligen inte ens blivit av. Hade hon inte lurat K från första början hade den garanterat inte blivit av. Därför är det högst rimligt att ifrågasätta lyxshoppande i väntan på domen.