2017-09-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloggbruden
Nä nu missförstår ni nog med vilje 😂 Hon skrev att allt ska betalas tillbaka, och undrar om den som skrev kommentaren tycker att C bara ska betala mellanskillnaden eller hur tänkte man? Håller med att fråga är befogat OM hon kommer betala tillbaka (nä jag tror inte heller hon kommer betala tillbaka) - men ska denna K få tillbaka sina pengar + det som alla har skänkt i insamlingen? Eller hur tänkte den som skapade en insamling åt en av offren?

Och angående hur hon uttryckte sig om val av offer att skänka till, är ju det tagit rakt från tråden här då flera skrivit samma.

Nej jag försvarar inte C på något sätt men det får ju inte gå till överdrift och vändas på allt hon säger så det ska bli så illa som möjligt...

Så här började ju det hela. En insamling startades för K av den enda anledningen att de som är med i insamlingen vet, Catrin vet, du vet och jag vet att den plötsliga viljan att göra rätt för sig samt ursäkten till K är ett spel för gallerierna och K kan glömma att hon någonsin kommer se sina pengar. Det är det som insamlingen är till för.

Utan att domen ens har fallit är hon och kikar på löjligt dyra saker till sitt ännu ej födda barn. Under rättegången påpekade hon just att hon kände att hon var tvungen att köpa grejer till sina barn. Nu ska hon ha ändrat på sig och vill betala tillbaka. Hade hon på sociala medier skrivit något i stil med "Är det någon som har en spjällsäng till över som jag kan ta över för en billig penning" så hade ingen reagerat på det men att hon är ute och kikar efter dyrare märkessängar är väl ett kvitto på att hon 1. Inte har förändrat sitt beteende med avseende på vad som triggar hennes bedrägerier enligt henne själv och 2. Inte visar på, även om hon nu får hjälp med att betala sängen, att hon ska göra allt för att betala tillbaka till hennes offer.

Sen kan man ju, om uppgifterna stämmer, fundera på om K med make är de mest behövande ur ekonomisk synvinkel. Samtidigt väcker K empati på grund av hur illa behandlad hon har blivit av Catrin. Om det där med årsinkomsten stämmer så kan jag mycket väl tänka mig att K kan tänka sig att strunta i pengarna så länge det garanterar att hon aldrig hör av psykopaten något mer.

Men med det sagt är det oerhört tragiskt att hon ifrågasätter insamlingen. Hade hon inte betett sig som en psykopat mot K hade insamlingen förmodligen inte ens blivit av. Hade hon inte lurat K från första början hade den garanterat inte blivit av. Därför är det högst rimligt att ifrågasätta lyxshoppande i väntan på domen.
Citera
2017-09-15, 14:45
Medlem
Citat:
Smidigt!

https://minfil.org/Oc2807c1b6/IMG_9469.PNG

Blev ju bara ännu värre för Catrins del...
Citera
2017-09-15, 14:50
Medlem
Citat:
Nä nu missförstår ni nog med vilje 😂 Hon skrev att allt ska betalas tillbaka, och undrar om den som skrev kommentaren tycker att C bara ska betala mellanskillnaden eller hur tänkte man? Håller med att fråga är befogat OM hon kommer betala tillbaka (nä jag tror inte heller hon kommer betala tillbaka) - men ska denna K få tillbaka sina pengar + det som alla har skänkt i insamlingen? Eller hur tänkte den som skapade en insamling åt en av offren?

Och angående hur hon uttryckte sig om val av offer att skänka till, är ju det tagit rakt från tråden här då flera skrivit samma.

Nej jag försvarar inte C på något sätt men det får ju inte gå till överdrift och vändas på allt hon säger så det ska bli så illa som möjligt...
Fan, du verkar vara lika korkad som Catrin. Insamlingen är ju för att ingen tror att Catrin kommer att betala tillbaka ett öre.

Sedan så har insamlingen ingen som helst anknytning till andra som drabbats av Catrins stölder. Menar du att man inte ska starta några insamlingar alls om man inte gör det till alla drabbade?

Då kan man lika gärna slopa alla insamlingar till exempel svältande barn för man kan inte hjälpa alla svältande barn.
Citera
2017-09-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Vad spelar det för roll om K har så pass hög årsinkomst, kanske kan Castello svara på detta?... samt vet vi ju inte ens om det är sant, informationen kommer från en renodlad lögnerska!

För mig spelar det ingen roll om hon lurat någon med årsinkomst på 200 000 eller 1,3 miljoner.... det är bedrägligt ändå och kriminellt. Sen givetvis är det svårare att överleva med den mindre årsinkomsten men det är ju Catrin som gjort fel från början.....

nej men de har så hög årsinkomst så det gör inget typ verkar hon känna....

Kanske menar C att det var ett udda val att start en insamling just till de som blev lurade på en lyxsemester?

Och det kan man ju tycka, även om man fördömer brottet.
Citera
2017-09-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Blev ju bara ännu värre för Catrins del...

Visar hur korkad hon är
Att köpa dyr säng till bebisen när hon är fattig som kyrkråtta?

Rimligtvis borde CH redan ha en massa gamla bebisaker med tanke på att hon fortfarande har blöjbarn (K2) hemma.

Lika korkat är det att hon låtsas som att allt är normalt, att hon är som alla andra och att hon lagt bakom sig och njuter av middag på stan med nån "Wifey".
En middag Catrin eg inte
har råd, borde eller kommer ha råd att kosta på sig - under en lååååååång tid.....
Citera
2017-09-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Förstår din poäng, men hon är inte skyldig för de brott hon idag står åtalad för - än.

Ett tag sedan du skrev även om du dagligen är inloggad?
Kom det som en överraskning att Catrin erkände sig själv skyldig till allt eller är ni vänner helt chockerade?
Citera
2017-09-15, 16:33
Medlem
GÄSP, kan inte måndagen komma så man får läsa domen och riktigt njuta när det står att den åtalade döms till 2 år och 6 månaders fängelse. Då lär det matas med sjuhelsikes med inlägg från henne.

nä men jag tror hon kommer dömmas till fängelse, sen kommer överklagan och hon kommer hitta på den enda storyn efter den andra. grabbarna är ett uttjatat ämne men fy fan vad jag tycker synd om dessa kids. deras lidande är långt ifrån över.
Citera
2017-09-15, 17:02
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Visar hur korkad hon är
Att köpa dyr säng till bebisen när hon är fattig som kyrkråtta?

Rimligtvis borde CH redan ha en massa gamla bebisaker med tanke på att hon fortfarande har blöjbarn (K2) hemma.

Lika korkat är det att hon låtsas som att allt är normalt, att hon är som alla andra och att hon lagt bakom sig och njuter av middag på stan med nån "Wifey".
En middag Catrin eg inte
har råd, borde eller kommer ha råd att kosta på sig - under en lååååååång tid.....

Hon älskar att provocera- hon ser sig själv som ett offer i det här. Den här typen av aktioner där hon försöker visa upp en fasad är en slags hämndaktion. Man får tänka lite ur tonåringens perspektiv, det är väl lite där hon är rent mentalt.

Jag hoppas samhällets hämndaktion innebär fängelse, på lite drygt 1 år.
Citera
2017-09-15, 17:50
Medlem
På Instastories skriver hon nu i em att hon tar en paus från offentligheten och återkommer när allt har lugnat ner sig. Frågan är om hennes liv någonsin lugnar ner sig.
Citera
2017-09-15, 17:55
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDagmar
På Instastories skriver hon nu i em att hon tar en paus från offentligheten och återkommer när allt har lugnat ner sig. Frågan är om hennes liv någonsin lugnar ner sig.

Hon har under det senaste året tagit mer pauser från bloggande/instagrammande än vad någon kan räkna. Hon håller sig borta i flera timmar. Ibland t om dagar.
Jag hoppas hon får fängelse, men nöjer mig med vilket straff som helst, då det kommer att begränsa hennes förmåga att begå nya brott. Oavsett blir det inget resande på lång tid.
Citera
2017-09-15, 19:28
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Smidigt!

https://minfil.org/Oc2807c1b6/IMG_9469.PNG

Nån borde skicka detta till domaren, catten ångrar inget, tycker hon gjorde rätt ...
Citera
2017-09-15, 21:44
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Nån borde skicka detta till domaren, catten ångrar inget, tycker hon gjorde rätt ...

Skulle man göra en ordentlig sinnesundersökning torde man landa i diagnosen antisocial personlighetsstörning.

Det blir mer och mer att fylla i under varje kriterium

Citat:
Kriterier i förslagen 2012 till DSM-5 på antisocial personlighetsstörning

I förslagen till DSM-5 tillämpades en ny modell för diagnostik av personlighetsstörning som ifråga om antisocial personlighetsstörning hade följande utformning (återgiven i sektion III av den slutgiltiga DSM-5 men reserverad för ytterligare forskning):

A. Tydlig försämring i personlig och social funktionsnivå som tar sig uttryck i

1. störd jag funktion i fråga om:

a. självidentitet : är självcentrerad och har en självkänsla som är beroende av personlig vinning, makt och njutning,

eller

b. självstyrning: mål sätts huvudsakligen efter deras värde för individen själv: inga stadigvarande normer för eget beteende tar form vilket leder till oförmåga att följa lagar och etiska principer.

och

2. störningar i interpersonellt fungerande i fråga om:

a. medkänsla: bryr sig inte om andras känslor, behov och bekymmer och ångrar inte att ha skadat eller misshandlat någon

eller

b. närhet: är oförmögen att upprätta ömsesidiga nära relationer, eftersom tanken att utnyttja andra är främsta syftet med att relatera till dem, t ex genom svek och hotelser; använder dominans och tvång för att utöva kontroll över andra.

B. Förekomst av patologiska personlighetsegenskaper på följande områden:

1. Antagonism som utmärks av

a. manipulation av andra : använder ofta svepskäl och kommer för förevändningar för att få kontroll överandra och påverka dem; är talför, insmickrande, charmig och förförisk,

b. svekfullhet: oärlighet och bedrägeri, ger en falsk bild av sig själv, fabulering eller försköning av vad personen varit med om,

c. känslokyla: ingen känsla för andras känslor och problem; inga skuldkänslor och ingen ånger när personen skadat eller sårat andra: aggressivt, även sadistiskt beteende,

d. fientlighet; långvarig och ofta återkommande ilska; vrede och irritation även vid gliringar och mindre förolämpningar

2. Hämningslöshet som utmärks av

a. ansvarslöshet: obesvärad av ekonomiska och andra åtaganden; bristande respekt för – och ingen inriktning på att hålla – gjorda överenskommelser och löften,

b. impulsivitet: agerar enligt ögonblickets ingivelse: är helt uppfylld av nuet utan att tänka på konsekvenserna av handlingarna; har svårt att göra upp planer och att följa en gjord planering,

c. risktagande: ger sig in farliga, riskfyllda och självskadande aktiviteter, helt i onödan och utan tanke på följderna: har en benägenhet att uppleva tillvaron långtråkig och ger sig då in i aktiviteter som kan motverka långtråkigheten; är likgiltig för andras begränsade förmåga och vill inte inse faran för egen säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in