2016-10-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ena sekunden står hon för bedrägerierna till 100% i nästa andetag säger hon att
hon kommer att neka till de nya bedrägerierna till sista andetaget.

O står man för bedrägerierna till 100% skall man inte göra allt för att slippa kåken.

Du som påstår att NegerUngarna är ett Rykte - är bilderna falska
eller fotas barnen alltid med BajsFärgat Färgfilter på kamerorna?
(o papzen likaså - i ett fall utpekade hon ju en negerartist som papz)

Catrin är personlighetsstörd. Hon kan inte leva sitt liv bättre än hon gör, pga det.

Vad har du för försvar? Tourettes?

Låt hennes barn vara. De förtjänar att lämnas utanför och att behandlas med respekt.

Vi säger så då.. Okej!
Citera
2016-10-12, 11:07
Medlem
Neonights avatar
Nu har Catrin varit ute i skogen i 45 min #nyttliv och #ångerfull. Måste haters älta vidare om det här nya åtalet nu när hon har ett #nyttliv. Jävla haters! #mönsterås

Börjar Catrin ångra sig lite? Är det botgöring som rör sig i huvudet på Catrin?
Senast redigerad av Neonight 2016-10-12 kl. 11:13.
Citera
2016-10-12, 11:36
Medlem
henki420s avatar
Tror inte hon förstår att med varje ny bedragen liten människa tillkommer många nya "haters" i form av familj och vänner.

Hon rationaliserar sitt beteende med att "om inte hon luras kommer någon annan att göra det." Mig veterligen är hon helt ensam i att sälja biljetter som inte finns. I alla fall i den omfattning hon kom upp i.

Att först bedra privatpersoner och sedan skryta om hur man spenderar pengarna är ett ypperligt recept för att bli en av landets mest hatade.
Citera
2016-10-12, 11:53
Medlem
tycker fler på https://varningsgruppen.wordpress.com/ borde få en flashbacktråd skrivet om sig. djur allihopa som inte har nått samvete
Citera
2016-10-12, 14:08
Medlem
Tidigare när Catrin "slutat" blogga eller bara inte bloggat på länge har jag tyckt att det är tråkigt. Hennes blogg har trots allt förgyllt min vardag och gett mig många skratt. (Tyvärr har alla skratten varit åt henne och inte med henne.)

Men den här gången hoppas jag verkligen helhjärtat att hon aldrig någonsin kommer blogga igen!

Hennes sista blogginlägg är en så klockren sammanfattning av hur förvriden verklighetsuppfattning hon har, hur empatilös hon är, hur hon inte lär sig någonting alls av sina misstag, hur många varv hon snurrat offerkoftan runt sig, hur hårt hon verkligen skiter i alla vars liv hon förpestat, hur hennes syn på att göra rätt för sig är att "stå för det man gjort" (vilket hon för det första suger på att göra och vilket för det andra är så jävla skit samma - att Catrin står för att hon tagit dina pengar betalar liksom inte din hyra...) osv osv osv...

När hon skriver att hon slutar på topp så är det givetvis bara patetiskt. Hon slutar såklart inte på den topp hon försöker inbilla sig själv och andra att hon gör.

Men jag skulle vilja påstå att hon slutar på topp! Bara en helt annan topp än den hon vill tro sig sluta på. Hon slutar på topp i bemärkelsen att hennes sista inlägg är ett av de mest sinnessjuka hon skrivit. Det är som ett perfekt kollage av allt som är fel med henne. Och jag älskar att det är det första alla som någonsin besöker hennes blogg kommer mötas av!
Citera
2016-10-12, 14:19
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
tycker fler på https://varningsgruppen.wordpress.com/ borde få en flashbacktråd skrivet om sig. djur allihopa som inte har nått samvete

Nu tycker jag "djur" är ett trist ordval, men jag håller med om att det hos Varningsgruppen finns en massa bedragare som gör likadant eller nästan likadant som CH vad det gäller hennes brottsliga verksamhet. Förhoppningsvis kan den här tråden kanske varna bedragare eller inspirera brottsoffer att aldrig ge upp i sin kamp för rättvisa.

Det vore inte främmande för mig att delta i en liknande tråd som denna, däremot finns det en viktig skillnad mellan CH och andra bedragare: CH har själv aktivt sökt sig till media flertalet gånger och är att betrakta som mer än en "vanlig" privatperson. Att hon fortfarande(!) ser sig som en toppbloggerska som är berättigad till ett visst medieintresse gör att hon kan kritiseras i (/sociala) medier därefter. Detta i kombination med att hon redan är dömd och att det finns starka skäl att fortsätta varna för hennes fortsatta brottslighet förenklar hela processen.

Kort sagt: CH är att betrakta som en (mer eller mindre) offentlig person av olika skäl och det finns anledning att varna allmänheten och upplysa den om hennes högst aktuella brottslighet. Detta gäller inte alla bedragare, som ändå är att betrakta som privatpersoner.
Citera
2016-10-12, 14:26
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Men den här gången hoppas jag verkligen helhjärtat att hon aldrig någonsin kommer blogga igen!

Vi kan ju skriva här på flashen att vi tror att hon kommer att börja blogga inom ett år, då kommer hon behöva låta bli att blogga under den tiden för att bevisa att hennes "haters" på flashback (som hon ju inte läser) har fel. Kanske vi slipper hennes pladder då, i åtminstone 12 sköna månader?

Annars lär det ju ta någon vecka innan det kommer något konstigt inlägg i stil med: "Tadaaa! Jag är tillbaka, bitches! Ni kan inte krossa mig! HAHAHAHAHA! Nu är jag ännu starkare och bättre blablabla! #jättemångakonstigahashtaggar!"
Citera
2016-10-12, 14:30
Medlem
henki420s avatar
Det är hon själv som håller igång den här tråden. Hade hon slutat blogga och inte begått nya brott efter domen i våras hade tråden självdött.

Jag har följt flera andra bedrägeritrådar och det är så de fungerar. Det är en modern skampåle och även om man kan tycka att det är grymt, fyller den många syften. Den varnar potentiella offer, den ger de som blivit utsatta lite upprättelse, den försvårar och förhoppningsvis hindrar både Catrin och andra att begå nya bedrägerier. Enligt henne själv har vi ju fått henne att bli en bättre människa. Vi får väl hoppas att det är sant, så vi kan lägga vår tid på någon annan missdådare.
Citera
2016-10-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Herregud vilken människa. Jag gillar hur hon vrider allt till att det är hon som är offret och hur synd det är om henne efter allt hon fått stå ut med. En klassiker sedan, att säga att alla haters gör att hon har blivit en bättre människa och på så vis kan ge sina barn en fantastisk framtid. Man tar sig för pannan.

CH du har huvudförhandling den 15 dec om gemensamvårdnad för K1 med ML.
Den dagen du erkänner honom som pappa och delaktig i K1 liv..kommer jag tror dig..du glömde skriva det i din farväl brev!!
Citera
2016-10-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Herregud vilken människa. Jag gillar hur hon vrider allt till att det är hon som är offret och hur synd det är om henne efter allt hon fått stå ut med. En klassiker sedan, att säga att alla haters gör att hon har blivit en bättre människa och på så vis kan ge sina barn en fantastisk framtid. Man tar sig för pannan.

Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Hittade artikeln och texten är fan rätt missvisande om det Martin Fälling pratar om bara är lite mer avancerade bedrägerier:

"– Hon är misstänkt för en rad liknande bedrägerier med samma modus, men hon är även misstänkt för andra typer av brott som i nuläget drivs av åklagaren. Man kan säga att det trumfar bedrägerierna, och de indikationer jag har fått från åklagaren tyder på att man inte kommer gå vidare med bedrägerierna, berättar Martin Fälling för Nyheter24.

Vilken typ av brott det är Catrin Hedlund mer kan ha gjort sig skyldig till kan han inte gå in på, men ett av bedrägeribrotten gäller hennes tidigare pojkvän."

Längre ner i samma text står det att cykelbedrägerierna utreds polisiärt.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund

Jag läste häktnings PM igår fick ut det av tingsrätten.
Hon är misstänkt för bedrägerier av konsertbiljetter och resebiljetter,
Polisen börjar bli klara med förundersökningen har varit kontakt med dem idag.
Citera
2016-10-12, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag läste häktnings PM igår fick ut det av tingsrätten.
Hon är misstänkt för bedrägerier av konsertbiljetter och resebiljetter,
Polisen börjar bli klara med förundersökningen har varit kontakt med dem idag.

Då kan det inte handla om många saker om dom redan är klara med förundersökningen så att detta kommer mynna ut i fängelse det tror jag att vi kan glömma direkt.

CB har ju tur som slipper bli åtalad för bedrägerier men tydligen är det något annat hon gjort som tydligen trumfar bedrägerierna och det skall bli spännande se vad det är för grejer.
Senast redigerad av JanosBagare 2016-10-12 kl. 17:13.
Citera
2016-10-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Då kan det inte handla om många saker om dom redan är klara med förundersökningen så att detta kommer mynna ut i fängelse det tror jag att vi kan glömma direkt.

CB har ju tur som slipper bli åtalad för bedrägerier men tydligen är det något annat hon gjort som tydligen trumfar bedrägerierna och det skall bli spännande se vad det är för grejer.

Nio målsäganden plus fem fall till.
Jag gissar på fängelse denna gång borde bli det nu.
Undanröjelse av skyddstillsynen och omvandlat till ett fängelsestraff.

Fängelse borde det bli nu är ju så högt belopp hon bedragit dem på sammanlagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in