Citat:
Ursprungligen postat av
vitsvartgul
tycker fler på
https://varningsgruppen.wordpress.com/ borde få en flashbacktråd skrivet om sig. djur allihopa som inte har nått samvete
Nu tycker jag "djur" är ett trist ordval, men jag håller med om att det hos Varningsgruppen finns en massa bedragare som gör likadant eller nästan likadant som CH vad det gäller hennes brottsliga verksamhet. Förhoppningsvis kan den här tråden kanske varna bedragare eller inspirera brottsoffer att aldrig ge upp i sin kamp för rättvisa.
Det vore inte främmande för mig att delta i en liknande tråd som denna,
däremot finns det en viktig skillnad mellan CH och andra bedragare: CH har själv aktivt sökt sig till media flertalet gånger och är att betrakta som mer än en "vanlig" privatperson. Att hon fortfarande(!) ser sig som en toppbloggerska som är berättigad till ett visst medieintresse gör att hon kan kritiseras i (/sociala) medier därefter. Detta i kombination med att hon redan är dömd och att det finns starka skäl att fortsätta varna för hennes fortsatta brottslighet förenklar hela processen.
Kort sagt: CH är att betrakta som en (mer eller mindre) offentlig person av olika skäl och det finns anledning att varna allmänheten och upplysa den om hennes högst aktuella brottslighet. Detta gäller inte alla bedragare, som ändå är att betrakta som privatpersoner.