2017-01-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros1
Privatpersoner som tex brottsoffer kan jag förstå, men inte att man hakar upp sig på inkassoskulder osv!??

Skulderna som ligger hos inkassobolag kan mycket väl ägas av privatpersoner. Precis som privatpersoner kan ta hjälp av kronofogden för att driva in en skuld kan de ta hjälp av inkassobolag.

Vet du att de av Catrins skulder som ligger hos inkassobolag inte är skulder till privatpersoner eller hade du bara missförstått hur indrivning av skulder funkar?
Citera
2017-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Väldigt bra förklarat av dig till nyreg. Solrosen1,
nu kanske "hen" förstår, om inte så kan man alltid läsa om tråden?

Catrin är inte bara en vanlig bedragare utan hon är ju värre än så, blåser allt å alla
(barn, blinda, pojkvänner, familj etc), hon har försökt blåsa försäkringsbolag på pengar för en påstodd våldtäkt och så vidare...listan över hennes olika brott är låååång och lägg då till att hon konstant ljuger om allt?
Det tar aldrig slut....

Är det någon som hört något nytt om kommande åtal?

Fast våldtäkten vet vi inte om det stämmer så droppa det..
Känner du Catrin?

Ang åtal så vet vi inte mycket mer än att EVENTUELLT förhör ska ske i slutet av mars.
Citera
2017-01-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Väldigt bra förklarat av dig till nyreg. Solrosen1,
nu kanske "hen" förstår, om inte så kan man alltid läsa om tråden?

Catrin är inte bara en vanlig bedragare utan hon är ju värre än så, blåser allt å alla
(barn, blinda, pojkvänner, familj etc), hon har försökt blåsa försäkringsbolag på pengar för en påstodd våldtäkt och så vidare...listan över hennes olika brott är låååång och lägg då till att hon konstant ljuger om allt?
Det tar aldrig slut....

Är det någon som hört något nytt om kommande åtal?

Håller med, väldigt bra förklarat milajk.

Mailade Södertälje tingsrätt igår och då hade de inte fått in åklagarens stämningsansökan än. (De använde ordet "än", vilket ytterligare skvallrar om att ett nytt åtal sannolikt kommer väckas.)

Har dock inte pratat med åklagaren sedan mitten av december. Då trodde hon att åtal skulle väckas senast i februari. Vet inte om det har ändrats sedan dess.
Citera
2017-01-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filbunke1
Känner du Catrin?

Ang åtal så vet vi inte mycket mer än att EVENTUELLT förhör ska ske i slutet av mars.

Varifrån kommer uppgiften att ett eventuellt förhör ska ske i slutet av mars?
Citera
2017-01-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Skulderna som ligger hos inkassobolag kan mycket väl ägas av privatpersoner. Precis som privatpersoner kan ta hjälp av kronofogden för att driva in en skuld kan de ta hjälp av inkassobolag.

Vet du att de av Catrins skulder som ligger hos inkassobolag inte är skulder till privatpersoner eller hade du bara missförstått hur indrivning av skulder funkar?

Det har jag läst någonstans i tråden.. men varför skulle jag bry mig om det? Det är många (oavsett kriminell eller ej) som har skulder hos både fogden och inkasso.

Jag tror såhär; Catrins hämnd på allt som skrivs här, ÄR att inte betala en enda krona. Denna tråd förstör för alla brottsoffer, har ni intr förstått det än? Och du unicorn verkar läskigt besatt av Catrin?
Citera
2017-01-05, 19:05
Medlem
Citat:
Varifrån kommer uppgiften att ett eventuellt förhör ska ske i slutet av mars?

Ett av "brottsoffrerna"
Citera
2017-01-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros1
Privatpersoner som tex brottsoffer kan jag förstå, men inte att man hakar upp sig på inkassoskulder osv!??

Citat:

Citat:
Det har jag läst någonstans i tråden.. men varför skulle jag bry mig om det? Det är många (oavsett kriminell eller ej) som har skulder hos både fogden och inkasso.

Jag tror såhär; Catrins hämnd på allt som skrivs här, ÄR att inte betala en enda krona. Denna tråd förstör för alla brottsoffer, har ni intr förstått det än? Och du unicorn verkar läskigt besatt av Catrin?

Mitt inlägg var ett svar på det Solros1 skrev. Den personen verkar bry sig om huruvida skulderna är till privatpersoner eller inte. Vad du bryr dig om och inte hade ingenting med mitt svar att göra.
Citera
2017-01-05, 19:38
Medlem
Bananen och den där Glufsglufs var ju också nya som dök upp med försvar med samma argument. Kommer säkert nya troll efter de nuvarande smygit vidare.

Jag kan, precis som Denisa, också bekräfta att det med påstådda våldtäkten hänt, och nej jag har inte bevis för det, men folk som har hängt med i tråden vet nog att jag inte brukar ha fel i mina påståenden om CH.

Ska ni hacka på Unicorn kan ni hacka på fler i tråden, först och främst mig, det finns inte bara en skrivare här som "är besatt" av CHs kriminella eskapader och lögner.
Citera
2017-01-05, 19:39
Medlem
henki420s avatar
Vet vi ingenting om att hon gjorde en falskanmälan för våldtäkt? Hon har en alldeles egen tråd om det.
(FB) Svenska i Turkiet falskanmälde våldtäkt för försäkringspengar

I polisförhören erkände hon att det var för att få ut pengar av försäkringsbolaget, något som skapat elände för andra som verkligen blivit utsatta.
Citera
2017-01-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Vet vi ingenting om att hon gjorde en falskanmälan för våldtäkt? Hon har en alldeles egen tråd om det.
(FB) Svenska i Turkiet falskanmälde våldtäkt för försäkringspengar

I polisförhören erkände hon att det var för att få ut pengar av försäkringsbolaget, något som skapat elände för andra som verkligen blivit utsatta.

Det finns väl inte bevis för att det verkligen är CH. Men suddiga bilden Aftonbladet använde i artikeln har jag sett i sin helhet och det var CH. Och så har jag fått det bekräftat av hennes mor när det begav sig.
Citera
2017-01-05, 19:43
Medlem
Det verkar ha dykt upp en fanclub till CH i tråden?

Enkelt sammanfattat:
Vi har att göra med en kvinna som har bedragit folk och dessutom fortsätter med sina bedrägerier och nu är misstänkt för ett antal bedrägerier som denna gång inte kommer ses med blida ögon i rätten, utan denna gång väntar med största sannolikhet fängelse.

En normal människa känner skam och oftast vill ställa allt till rätta men vad gör då denna CH.

Jo, hon startar bloggar och fläcker ut sitt liv men även hennes barn som hon givetvis inte har med samma man och givetvis pågår det vårdnadstvist om barnen, mycket sorgligt!
Som om det inte skulle vara nog, försöker hon måla upp en bild där hon vore en kändis och lever i en glamour värld med resor hit och dit.
Tro fan! Att det detta retar utsatta brottsoffer och andra med för den delen!
Det är en stor skandal att polisväsendet samt åklagarmyndigheten inte sköter sitt jobb och skyndsamt ser till att åtal väcks och denna människa låses in så att vanliga skötsamma medborgare blir skyddade från detta kriminella kräk!
Sist men inte minst, de största förlorarna i denna historia är hennes bägge barn som har garanterat en utstakad framtid i missär och där de nu sakta vaggas in i en värld där moral uppenbarligen inte existerar!
Citera
2017-01-05, 19:43
Medlem
Citat:
Känner du Catrin?

När Catrin var med i ett inslag i Brottsplats Sverige i våras nämnde programledaren att Catrin försökt begå försäkringsbedrägeri genom att hitta på en våldtäkt som aldrig ägt rum. Catrin anmälde inslaget till granskningsnämnden och menade att inslaget skulle ha brustit i saklighet (dvs. inte hållit sig till fakta), bland annat genom påståendet om den påhittade våldtäkten. Granskningsnämnden prövade frågan och kom fram till att inslaget inte hade brustit i saklighet, att påståendet om den påhittade våldtäkten stämde. De menade att tv4 kunnat bevisa det.

Så innan Catrin försökte få upprättelse av granskningsnämnden fanns det inget mer än påståenden från personer med insyn i Catrins liv vad gäller den påhittade våldtäkten. Nu finns granskningsnämndens beslut som säger att påståendet stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in