2016-05-23, 15:09
Medlem
Igår skrev Catrin att hon har tre anställningsintervjuer idag.

Idag fick hon frågan på bloggen om sönernas läkarbesök (Kevin har halsfluss och Kelian ska tydligen på 18 månaders-kontroll på BVC) innebar att anställningsintervjuerna blir inställda.

"Tyvärr" inte, var svaret. (Eller "tycärr" med Catrins stavning.)

Vet Catrin inte vad ordet tyvärr betyder eller fick hon till en freudiansk felsägning?
Citera
2016-05-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Att ha körkort är inte en medborgerlig rättighet och det finns otaliga exempel på personer som blivit av med sitt körkort i samband med att de dömts för t ex våldsbrott. Då anser myndigheterna att man inte längre åtnjuter allmänhetens förtroende och jag kan ha viss förståelse för det resonemanget.

Här har vi nu en kvinna som (enl uppgift) blivit av med sitt körkort p g a onykter körning. Här framkommer nu uppgifter om att hon fortsätter att köra bil trots att hon inte får. Det är väl inte helt fel att lämna info till Polisen i området om dessa uppgifter och om regnr, så att rullande patruller kan vinka in henne när hon är ute och kör olagligt och kanske onyktert? Kanske med barn i bilen till råga på allt?

Hur länge skall sociala myndigheter låta denna uppenbarligen olämpliga mamma få ha vårdnad om barnen? En dömd mamma som systematiskt och långvarigt bedrar andra människor för att hon skall få försöka glassa och försöka blogga och försöka skylla på andra för det hon själv är ansvarig för. Hon har det dåliga omdömet att använda sina barn i sina blogginlägg. De har varken kunna välja mamma eller välja att vara med på bedragarmorsans blogginlägg.
Befria dessa barn, tack!

Hade tvärtom varit väldigt lämpligt att tipsa polisen. Och ta kort om man ser henne köra.

Om jag inte minns helt fel så erkände hon även rattfyllan till slut. Hon nekade väl till allt innan huvudfförhandlingen då hon svängde och erkände allt.
Citera
2016-05-23, 17:06
Medlem
Jobbintervjuerna måste ha gått fort eftersom hon grillar nu enligt instagram
Citera
2016-05-23, 17:09
Medlem
Ny information!

Efter en snabb rundringning till lite olika inkassobolag kan jag meddela att Catrin har följande skulder:

Intrum - 92 000 kronor
Alektum - 10 500 kronor
Visma - 86 000 kronor
Lindorff - 22 500 kronor
Sergel - 53 200 kronor
Colligent (tidigare Collector) - 47 200 kronor
Gothia - 17 000 kronor

Totalt - 328 400 kronor

Det här är bara de inkassobolag jag kontaktat. Vet att det finns fler bolag och det verkar rimligt att anta att hon skulle ha skulder även hos övriga. Och det här är skulder hon har utöver skulden till kronofogden och skadestånden.

Hennes totala skulder är alltså (åtminstone):

Kronofogden - 210 000 kronor
Inkasso - 328 400 kronor (minst)
Skadestånd - 240 300 kronor (+ ränta enligt 6 § räntelagen från 2012/2013 tills hon betalar)

Totalt - 778 700 kronor (+ ränta)

Enligt hennes egen utsago hade hon skulder på ca 120 000 kronor innan domen. Det var (överraskande nog) bara skitsnack.
Citera
2016-05-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Ny information!

Efter en snabb rundringning till lite olika inkassobolag kan jag meddela att Catrin har följande skulder:

Intrum - 92 000 kronor
Alektum - 10 500 kronor
Visma - 86 000 kronor
Lindorff - 22 500 kronor
Sergel - 53 200 kronor
Colligent (tidigare Collector) - 47 200 kronor
Gothia - 17 000 kronor

Totalt - 328 400 kronor

Det här är bara de inkassobolag jag kontaktat. Vet att det finns fler bolag och det verkar rimligt att anta att hon skulle ha skulder även hos övriga. Och det här är skulder hon har utöver skulden till kronofogden och skadestånden.

Hennes totala skulder är alltså (åtminstone):

Kronofogden - 210 000 kronor
Inkasso - 328 400 kronor (minst)
Skadestånd - 240 300 kronor (+ ränta enligt 6 § räntelagen från 2012/2013 tills hon betalar)

Totalt - 778 700 kronor (+ ränta)

Enligt hennes egen utsago hade hon skulder på ca 120 000 kronor innan domen. Det var (överraskande nog) bara skitsnack.

Ingår Klarna i något av dem?
Citera
2016-05-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ingår Klarna i något av dem?

Nej. Ringde Klarna nu. Inga skulder där. (Blev lite förvånad faktiskt.)
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-05-23 kl. 17:28.
Citera
2016-05-23, 20:07
Medlem
Det går inte så bra för Catrin nu att döma av kommentarerna på hennes blogg. Om man ska tro på det hon skriver har hon ingen koll på hur stora hennes skulder faktiskt är.

Och det går inte så bra för henne när hon tänker heller.

"Sverige har ett system som sköts av div personer" är visserligen sant men hon har uppenbarligen missförstått sin egen roll i det systemet.

Skadestånd är något man som gärningsman förväntas betala ut självmant efter att domen vunnit laga kraft. Tanken är inte att "div myndigheter" ska lösa det åt en.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-05-23 kl. 20:12.
Citera
2016-05-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Hon har verkligen en favorit bland bedrägerier!

Hur länge sedan var det? Polisanmälde de?

Det blev en process vet jag men inte mer än så, vissa fixade tillbaka pengarna på egen hand genom hennes mamma.
Citera
2016-05-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodask
Kan säga att jag träffade henne 2 gånger om dagen i ungefär 3 månader, riktigt korkad och hennes avkomma likaså tyvärr... Jag hade även som "uppgift" att hålla utkik efter hennes man så att inte barnet skulle hänga på honom.

Hon är konstig, alltid velat stå i centrum, svår.

När hon bodde i Turkiet skickade hon meddelanden till samtliga (antagligen) hon kände och sa att hon inte hade pengar på telefonen och bad om spons för att ladda kontantkortet, de skulle få tillbaka sin hundring. De fick de inte. Undrar hur många som fick messet och nappade....

Ledsen, citerade fel inlägg ser jag nu...
Citera
2016-05-24, 09:04
Medlem
husbys avatar
Är det slut med Catrins snubbe nu? Nån som vet?

Har liksom fått lite indikationer på det… T.ex att hon försöker framhäva sig själv som en stark ensamstående mamma. Använder hastags som broesb4hoes etc etc..

Asså, fattar ju VERKLIGEN om snubben har dragit. Palla att vara kvar i den där soppan. Och vad jag förstått så har hon levt på hans tillgångar i snart ett år så det var väl bara en tidsfråga.
Citera
2016-05-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwanz
Det blev en process vet jag men inte mer än så, vissa fixade tillbaka pengarna på egen hand genom hennes mamma.

Så hennes mamma betalade?
Citera
2016-05-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Är det slut med Catrins snubbe nu? Nån som vet?

Har liksom fått lite indikationer på det… T.ex att hon försöker framhäva sig själv som en stark ensamstående mamma. Använder hastags som broesb4hoes etc etc..

Asså, fattar ju VERKLIGEN om snubben har dragit. Palla att vara kvar i den där soppan. Och vad jag förstått så har hon levt på hans tillgångar i snart ett år så det var väl bara en tidsfråga.

Någon frågade henne på bloggen idag om det är slut och hon svarade nej. Men som du säger så är det mycket som talar för att han är borta.

Efter senaste resan till Turkiet var tanken att hon skulle åka tillbaka igen, bara några dagar efter att hon och kidsen kommmit hem, med sin kille. Resan blev inställd i sista stund.

Sedan dess har man inte sett killen på bloggen en enda gång.

Häromdagen skrev hon att kvällens planer var att dricka vin med "babydaddy". Någon frågade om hon syftade på Kevins eller Kelians pappa (vilket Catrin inte ville svara på) men jag tänker att hon kanske bara felanvände ordet babydaddy och egentligen syftade på sin kille. Nästa dag skrev hon att planerna ändrats och att hon hängt med sin brorsa istället.

Någon som vet vad hennes kille (eller ex-kille) heter? Vem är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in