2016-05-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodask
Kan säga att jag träffade henne 2 gånger om dagen i ungefär 3 månader, riktigt korkad och hennes avkomma likaså tyvärr... Jag hade även som "uppgift" att hålla utkik efter hennes man så att inte barnet skulle hänga på honom.

Låter som att du jobbade på något av barnens dagis/förskola?

Hennes man?

Har förstått att hon umgängessabboterat med Kevins pappa, inte låtit Kevin träffa honom. Var det pappan du skulle hålla utkik efter?
Citera
2016-05-22, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baudiraud
[..]
Med allt att döma är denna människa en renodlad psykopat och med all säkerhet komma att fortsätta med sina bedrägerisidor i all framtid tills den dagen hon sitter bakom lås och bom.
[..]

Någon med erfarenheter av denna mentalt rubbade bedragerska? Eller allmänna funderingar eller ideér om hur en människa kan sjunka så lågt att man gör bedrägerier till en livsstil?

Det finns en kändisskvallertråd om Manuel Knight, P1 Sommar-prataren som påstått sig vara en f d elitsoldat i US Special Forces, men där hela hans liv är ett enda stort bedrägeri. Den tråden illustrerar hur bedrägerier och lögner inte bara blir till en livsstil, utan till en mycket lönande livsstil. Här länk: (FB) Manuel Knight

I tråden här om Catrin Hedlund framkommer rätt tydligt att det här är en människa med en personlighetsstörning och att hoppas på att hon skulle börja "ångra sig" på grund av en uppseglande insikt, är att hoppas på alldeles för mycket. Folk som Catrin Hedlund och andra med samma störning är inte heller åtkomliga för terapi, utan sådana försök har en tendens att leda till att dessa personer istället lär sig ännu mer av manipulativa strategier och som de sedan kan tillämpa på t ex sina bloggar -alltså de fortsätter att luras, fast med ännu mer raffinerade metoder. Enda sättet bromsa skadegörelsen de ägnar sig åt, det är att de blir offentliga och socialt allmänt brännmärkta. Och att folk slutar betala i förskott för t ex konsertbiljetter.
Citera
2016-05-22, 12:00
Medlem
Kodasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Låter som att du jobbade på något av barnens dagis/förskola?

Hennes man?

Har förstått att hon umgängessabboterat med Kevins pappa, inte låtit Kevin träffa honom. Var det pappan du skulle hålla utkik efter?
Stämmer
Citera
2016-05-22, 12:03
Medlem
JaredLetos avatar
Läste ett inlägg under en bild som hon lade upp på Instagram bara några dagar efter sin dom. Hon skrev något i stil med att "folk begår misstag, stora som små" och att "media bara skriver om henne för att hon har en stor blogg". Blev faktiskt lite chockad över hur hon tänker. Hon verkar ju inte på något sätt känna någon sorts skam över att ha lurat folk på pengar. Oavsett om de får pengarna tillbaka eller inte så borde hon ju typ pensionera sig från all form av social media.

Hennes vänner verkar vara av samma skrot och korn då de "lajkas" och skojas friskt på hennes Instagram.
Citera
2016-05-22, 12:07
Medlem
Mona.Krassligs avatar
Citat:
Jag tror som sagt att brottsskadeersättning tyvärr är uteslutet.

Och med tanke på att Catrin redan innan domen hade skulder på drygt 210 000 bara hos kronofogden (och deras bedömning är att det inte finns någonting att mäta ut), att Catrin inte verkar ha någon inkomst och inte heller någon vilja att lösa det här så verkar det osannolikt att hon kommer betala skadestånden självmant.

Det som återstår är eventuella försäkringar. Be dina kompisar kolla om de har någon försäkring som täcker den här typen av skador. Det är nog deras bästa chans att få tillbaka sina pengar.

Begär generalexekution hos TR:n.
Citera
2016-05-22, 13:05
Bannlyst
Catrin har idag hunnit med två inlägg på sin blogg. Jag saxar ett par rader ur ett patetiskt försök till ett resonemang om pengar och pengars värde:

"Allt började med mindre summor som snabbt växte till allt större summor, och samvetet sa ifrån, men egot var för starkt och tog över."

Källa: https://catrinhedlund.com/

@Catrin Hedlund: Försök f-n inte lura din omgivning, du din otrevliga och beräknande bedragerska! Du skriver om ett samvete du inte har, aldrig har haft och heller aldrig kommer att få! Av vad som framgår av dom och genom andra uppgifter här, så är du en förslagen och arrogant manipulatör. Du kommer inte att bättra dig; för det första vet du inte hur det skulle kunna gå till (du har en personlighetsstörning som hindrar dig) och för det andra så ser du inget skäl.
Du är kallhamrad säger jag.
Vad säger du?
Citera
2016-05-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Catrin har idag hunnit med två inlägg på sin blogg. Jag saxar ett par rader ur ett patetiskt försök till ett resonemang om pengar och pengars värde:

"Allt började med mindre summor som snabbt växte till allt större summor, och samvetet sa ifrån, men egot var för starkt och tog över."

Källa: https://catrinhedlund.com/

@Catrin Hedlund: Försök f-n inte lura din omgivning, du din otrevliga och beräknande bedragerska! Du skriver om ett samvete du inte har, aldrig har haft och heller aldrig kommer att få! Av vad som framgår av dom och genom andra uppgifter här, så är du en förslagen och arrogant manipulatör. Du kommer inte att bättra dig; för det första vet du inte hur det skulle kunna gå till (du har en personlighetsstörning som hindrar dig) och för det andra så ser du inget skäl.
Du är kallhamrad säger jag.
Vad säger du?

Mein Gott!

Catrins senaste inlägg (det Enzenn skriver om) är ju helt jävla sinnessjukt! Verkligen "ett patetiskt försök till resonemang", inte bara om pengar och dess värde utan i största allmänhet.

Catrin skriver bland annat:

"Det delades information om mig som tex mina tingsrättshandlingar, adress, telnr, ALLT, på en rätt så kort tid, över hela fb, internet, i olika grupper osv, under våren -16. Det sjuka var att personer som inte var drabbade var de som startade elden men insåg nog rätt snabbt att de startat något de ej kunde hantera längre."

Vad fan menar hon? På vilket sätt skulle informationsspridningen om Catrin ha blivit ohanterlig för de som startat den?

"Ni pratar om att jag är ett känslokallt svin som har bedragit människor.. Japp jag var ett känslosamt svin för ingen stoppade mig i tid och kriminaliteten blev ett beroende."

Just det, för det är ju så det funkar med ansvar osv. Så länge ingen stoppar dig i tid kan du själv inte hållas ansvarig för det du gör. Är inte det minst förvånad över att det är såhär Catrin resonerar. Det hon skriver är ju tvärtom bara en bekräftelse på allt hon skrivit tidigare. Men varför i helvete väljer hon att skriva det? Att lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning är en sak men varför försöker hon inte dölja det liiite mer? Kanske ligger i den narcissistisk personlighetsstörningens natur, vad vet jag.

"Dagarna gick, eller t.o.m veckor, och jag kände hur jag mer och mer höll på att brytas ner till botten. Att jag varit på rättegång, erkänt och fått mitt straff spelade inte längre någon roll utan nu handlade det om min hälsa. [...] Men sen en dag så bestämde jag mig för (i samråd med psykologen) att spräcka bubblan och bara börja om med allt! [...] jag är såå glad att jag tagit mig igenom denna skit och står fortfarande upp. Alltså det har inte varit lätt! Jag önskar inte ens min värsta fiende allt detta!"

Tror hon, på riktigt, att hon på mindre än en månad skulle ha lyckats "spräcka bubblan" hon levt i under större delen av sitt liv, ha gått till botten med allt självbedrägeri och all ångest och ha hunnit återuppbygga sig själv till en helt ny människa? Eller snarare, tror hon att hon kan få oss som läser att tro att det här skulle ha skett? På mindre än en månad...

"Jag VILL leva ett vanligt svenssonliv där jag jobbar och kommer hem till mina barn som är friska och glada – som de alltid är och har varit!"

Absolut att det är normalt för barn att vara krassliga ganska ofta men seriöst?!! Lever Catrin i tron om att hennes barn skulle vara friska? Hon har ju för fan klippkort på akuten. Känner till extremt få barn som har så mycket sjukdomar och krämpor av olika slag som Catrins. De är ju aldrig friska!

Hennes svar på kommentaren "Du skriver att ditt kriminella liv är över. När slutade du med bedrägerierna?" är för övrigt helt jävla priceless! - "Svårt att säga en exakt tidpunkt.." Ridå!
Citera
2016-05-22, 17:39
Medlem
Citat:
Mein Gott!

Catrins senaste inlägg (det Enzenn skriver om) är ju helt jävla sinnessjukt! Verkligen "ett patetiskt försök till resonemang", inte bara om pengar och dess värde utan i största allmänhet.

Catrin skriver bland annat:

"Det delades information om mig som tex mina tingsrättshandlingar, adress, telnr, ALLT, på en rätt så kort tid, över hela fb, internet, i olika grupper osv, under våren -16. Det sjuka var att personer som inte var drabbade var de som startade elden men insåg nog rätt snabbt att de startat något de ej kunde hantera längre."

Vad fan menar hon? På vilket sätt skulle informationsspridningen om Catrin ha blivit ohanterlig för de som startat den?

"Ni pratar om att jag är ett känslokallt svin som har bedragit människor.. Japp jag var ett känslosamt svin för ingen stoppade mig i tid och kriminaliteten blev ett beroende."

Just det, för det är ju så det funkar med ansvar osv. Så länge ingen stoppar dig i tid kan du själv inte hållas ansvarig för det du gör. Är inte det minst förvånad över att det är såhär Catrin resonerar. Det hon skriver är ju tvärtom bara en bekräftelse på allt hon skrivit tidigare. Men varför i helvete väljer hon att skriva det? Att lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning är en sak men varför försöker hon inte dölja det liiite mer? Kanske ligger i den narcissistisk personlighetsstörningens natur, vad vet jag.

"Dagarna gick, eller t.o.m veckor, och jag kände hur jag mer och mer höll på att brytas ner till botten. Att jag varit på rättegång, erkänt och fått mitt straff spelade inte längre någon roll utan nu handlade det om min hälsa. [...] Men sen en dag så bestämde jag mig för (i samråd med psykologen) att spräcka bubblan och bara börja om med allt! [...] jag är såå glad att jag tagit mig igenom denna skit och står fortfarande upp. Alltså det har inte varit lätt! Jag önskar inte ens min värsta fiende allt detta!"

Tror hon, på riktigt, att hon på mindre än en månad skulle ha lyckats "spräcka bubblan" hon levt i under större delen av sitt liv, ha gått till botten med allt självbedrägeri och all ångest och ha hunnit återuppbygga sig själv till en helt ny människa? Eller snarare, tror hon att hon kan få oss som läser att tro att det här skulle ha skett? På mindre än en månad...

"Jag VILL leva ett vanligt svenssonliv där jag jobbar och kommer hem till mina barn som är friska och glada – som de alltid är och har varit!"

Absolut att det är normalt för barn att vara krassliga ganska ofta men seriöst?!! Lever Catrin i tron om att hennes barn skulle vara friska? Hon har ju för fan klippkort på akuten. Känner till extremt få barn som har så mycket sjukdomar och krämpor av olika slag som Catrins. De är ju aldrig friska!

Hennes svar på kommentaren "Du skriver att ditt kriminella liv är över. När slutade du med bedrägerierna?" är för övrigt helt jävla priceless! - "Svårt att säga en exakt tidpunkt.." Ridå!
Hahaha klockren reflektion av hennes inlägg!
För 2-3 veckor sedan skulle hon ju absolut inte jobba 9-17, hon skulle aldrig någonsin jobba så pass mycket så att hon var tvungen att tumma på sin viktiga fritid. Vad om denna kovändning? Menar hon att hennes psykolog fått henne på helt andra tankar bara på några veckor? Nobelpris till den psykologen isf.

Och i skrivande stund har hon gjort ett nytt inlägg på bloggen om att hennes son är sjuk. Barnen om alltid är friska...

Måste btw passa på att tacka för bra info som du bidragit med till tråden.
Citera
2016-05-23, 12:22
Medlem
Florerar rykten om att Catrin fortfarande styr runt i bil trots indraget körkort pga rattfylla.

Kan bekräfta att hennes körkort är indraget och hon har spärrtid tom 2017-04-11.

Tack offentlighetsprincipen och tack UnicornMeat för att du påminde om det fina med den
Citera
2016-05-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Hahaha klockren reflektion av hennes inlägg!
För 2-3 veckor sedan skulle hon ju absolut inte jobba 9-17, hon skulle aldrig någonsin jobba så pass mycket så att hon var tvungen att tumma på sin viktiga fritid. Vad om denna kovändning? Menar hon att hennes psykolog fått henne på helt andra tankar bara på några veckor? Nobelpris till den psykologen isf.

Och i skrivande stund har hon gjort ett nytt inlägg på bloggen om att hennes son är sjuk. Barnen om alltid är friska...

Måste btw passa på att tacka för bra info som du bidragit med till tråden.

Exakt vad jag tänkte vad gäller psykologen!

Och tack detsamma!!! 😃
Citera
2016-05-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Florerar rykten om att Catrin fortfarande styr runt i bil trots indraget körkort pga rattfylla.

Kan bekräfta att hennes körkort är indraget och hon har spärrtid tom 2017-04-11.

Tack offentlighetsprincipen och tack UnicornMeat för att du påminde om det fina med den

Har också hört folk säga att de sett henne köra, trots indraget körkort. Tänkte dock att hon kanske fått tillbaka det. Men tydligen inte! (Bra luskat!)
Citera
2016-05-23, 14:58
Bannlyst
Citat:
Har också hört folk säga att de sett henne köra, trots indraget körkort. Tänkte dock att hon kanske fått tillbaka det. Men tydligen inte! (Bra luskat!)

Att ha körkort är inte en medborgerlig rättighet och det finns otaliga exempel på personer som blivit av med sitt körkort i samband med att de dömts för t ex våldsbrott. Då anser myndigheterna att man inte längre åtnjuter allmänhetens förtroende och jag kan ha viss förståelse för det resonemanget.

Här har vi nu en kvinna som (enl uppgift) blivit av med sitt körkort p g a onykter körning. Här framkommer nu uppgifter om att hon fortsätter att köra bil trots att hon inte får. Det är väl inte helt fel att lämna info till Polisen i området om dessa uppgifter och om regnr, så att rullande patruller kan vinka in henne när hon är ute och kör olagligt och kanske onyktert? Kanske med barn i bilen till råga på allt?

Hur länge skall sociala myndigheter låta denna uppenbarligen olämpliga mamma få ha vårdnad om barnen? En dömd mamma som systematiskt och långvarigt bedrar andra människor för att hon skall få försöka glassa och försöka blogga och försöka skylla på andra för det hon själv är ansvarig för. Hon har det dåliga omdömet att använda sina barn i sina blogginlägg. De har varken kunna välja mamma eller välja att vara med på bedragarmorsans blogginlägg.
Befria dessa barn, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in