Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
Catrin har idag hunnit med två inlägg på sin blogg. Jag saxar ett par rader ur ett patetiskt försök till ett resonemang om pengar och pengars värde:
"
Allt började med mindre summor som snabbt växte till allt större summor, och samvetet sa ifrån, men egot var för starkt och tog över."
Källa:
https://catrinhedlund.com/
@Catrin Hedlund: Försök f-n inte lura din omgivning, du din otrevliga och beräknande bedragerska! Du skriver om ett samvete du inte har, aldrig har haft och heller aldrig kommer att få! Av vad som framgår av dom och genom andra uppgifter här, så är du en förslagen och arrogant manipulatör. Du kommer
inte att bättra dig; för det första vet du inte hur det skulle kunna gå till (du har en personlighetsstörning som hindrar dig) och för det andra så ser du inget skäl.
Du är kallhamrad säger jag.
Vad säger du?
Mein Gott!
Catrins senaste inlägg (det Enzenn skriver om) är ju helt jävla sinnessjukt! Verkligen "ett patetiskt försök till resonemang", inte bara om pengar och dess värde utan i största allmänhet.
Catrin skriver bland annat:
"Det delades information om mig som tex mina tingsrättshandlingar, adress, telnr, ALLT, på en rätt så kort tid, över hela fb, internet, i olika grupper osv, under våren -16. Det sjuka var att personer som inte var drabbade var de som startade elden men
insåg nog rätt snabbt att de startat något de ej kunde hantera längre."
Vad fan menar hon? På vilket sätt skulle informationsspridningen om Catrin ha blivit ohanterlig för de som startat den?
"Ni pratar om att jag är ett känslokallt svin som har bedragit människor.. Japp jag var ett känslosamt svin
för ingen stoppade mig i tid och kriminaliteten blev ett beroende."
Just det, för det är ju så det funkar med ansvar osv. Så länge ingen stoppar dig i tid kan du själv inte hållas ansvarig för det du gör. Är inte det minst förvånad över att det är såhär Catrin resonerar. Det hon skriver är ju tvärtom bara en bekräftelse på allt hon skrivit tidigare. Men varför i helvete väljer hon att skriva det? Att lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning är en sak men varför försöker hon inte dölja det liiite mer? Kanske ligger i den narcissistisk personlighetsstörningens natur, vad vet jag.
"Dagarna gick, eller t.o.m veckor, och jag kände hur jag mer och mer höll på att brytas ner till botten. Att jag varit på rättegång, erkänt och fått mitt straff spelade inte längre någon roll utan nu handlade det om min hälsa. [...] Men sen en dag så bestämde jag mig för (i samråd med psykologen) att spräcka bubblan och bara börja om med allt! [...] jag är såå glad att jag tagit mig igenom denna skit och står fortfarande upp. Alltså det har inte varit lätt! Jag önskar inte ens min värsta fiende allt detta!"
Tror hon, på riktigt, att hon på mindre än en månad skulle ha lyckats "spräcka bubblan" hon levt i under större delen av sitt liv, ha gått till botten med allt självbedrägeri och all ångest och ha hunnit återuppbygga sig själv till en helt ny människa? Eller snarare, tror hon att hon kan få oss som läser att tro att det här skulle ha skett? På mindre än en månad...
"Jag VILL leva ett vanligt svenssonliv där jag jobbar och kommer hem till
mina barn som är friska och glada –
som de alltid är och har varit!"
Absolut att det är normalt för barn att vara krassliga ganska ofta men seriöst?!! Lever Catrin i tron om att hennes barn skulle vara friska? Hon har ju för fan klippkort på akuten. Känner till extremt få barn som har så mycket sjukdomar och krämpor av olika slag som Catrins. De är ju aldrig friska!
Hennes svar på kommentaren "Du skriver att ditt kriminella liv är över. När slutade du med bedrägerierna?" är för övrigt helt jävla priceless! - "Svårt att säga en exakt tidpunkt.." Ridå!