2019-07-29, 22:05
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Att se henne leva livet samtidigt som flera av mina vänner blivit lurade på tusentals kronor gör mig illamående. Varför fälls hon inte för bedrägeri?? Mina vänners polisanmälan lades ner??
Vidriga människa.

Hon dömdes, 2 gånger, men till villkorliga straff. Vill dina vänner få upprättelse/pengar får de driva det civilrättsligt - något som diskuterats flitigt i tråden. Men brottsoffren tycks hittills ha avböjt all sådan hjälp, trots att juridiskt kunniga personer erbjudit sin hjälp gratis. Nu är det nog försent är jag rädd för.

När blev dina vänner bedragna?
Citera
2019-08-20, 01:22
Medlem
Hörde ett rykte i helgen att Catrin blivit blåslagen av nån,högst troligt han med motorcykeln. Mormor fick hämta på förskolan...
Citera
2019-08-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Hörde ett rykte i helgen att Catrin blivit blåslagen av nån,högst troligt han med motorcykeln. Mormor fick hämta på förskolan...

Gillar egentligen inte våld men det var väl isf välförtjänt om det nu stämmer.
Citera
2019-08-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Kommer inte och hända, kronofogden går in vartannat år och kollar om det går att göra löneutmätning
och det finns ju inte någon lön och mäta ut. Folk verkar inte förstå hur kronofogden fungerar, teoretiskt
sett om kronofogden kollar 1 januari 2018 och inte finner något så kan man börja jobba 1 februari och
sen säga upp sig till 30 november 2019. När kronofogden gör ny koll 1 januari 2020 så finns ingen lön att mäta ut.
Sen är det bara och börja på nytt jobb 1 februari igen o.s.v. Kronofogden har varken tid eller
resurser att punktmarkera någon för det relativt små belopp som hon är skyldig.
Kfm ser numer uppgifter varjemånad..
Citera
2019-08-22, 20:48
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
driva det civilrättsligt - något som diskuterats flitigt i tråden. Men brottsoffren tycks hittills ha avböjt all sådan hjälp, trots att juridiskt kunniga personer erbjudit sin hjälp gratis.

Helt ofattbart egentligen. Hade de varit mig hade jag drivit saken av princip.
Citera
2019-08-31, 16:12
Något nytt om denna dåre? Håller hon sig på mattan när det gäller bedrägerier etc?
Citera
2019-08-31, 19:37
Medlem
Gullsnusens avatar
Hon har i alla fall hållt låg profil rekordlänge. Har "följt" henne flera år och hon har aldrig klarat att ha stängt konto så här lång tid förut.
Hon verkar helt släppt tanken på att bli en "bloggkändis". Är så nyfiken på vad hon postar för inlägg nu när hon ska leka vanlig.

Har svårt att tro att hon lever helt laglydigt men gör hon nått brottsligt sköter hon det nog snyggt. Hon håller nog mest på med moraliskt tveksamma saker typ sugardaddy-stuket alternativt typ bedrägeri med bostadsbidrag eller liknande. Att prioritera att betala tillbaka till sina brottsoffer verkar tyvärr inte aktuellt.
Citera
2019-10-07, 21:42
Medlem
Att Catten har gått under jorden är väl ställt utom rimligt tvivel. Men har alla andra som bevakade henne så bra också gjort det? Inte det minsta skvaller? Eller har odjuret flytt till en evig charterresa till sist?
Citera
2019-10-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Att Catten har gått under jorden är väl ställt utom rimligt tvivel. Men har alla andra som bevakade henne så bra också gjort det? Inte det minsta skvaller? Eller har odjuret flytt till en evig charterresa till sist?
Evig charterresa? Nejdu,hon sågs på byn senast nu i veckan,bärandes på en pizza.
Ena barnet var med.
Citera
2019-10-18, 16:01
Medlem
Londiniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Evig charterresa? Nejdu,hon sågs på byn senast nu i veckan,bärandes på en pizza.
Ena barnet var med.

Vardagslyx
Citera
2019-10-21, 11:35
Medlem
bigmackos avatar
Hon ska tydligen vara målsägande i ett mål gällande grov fridskränkning, i vilket en man med initialer J.S född 1994 står åtalad. Mål B 1120-19, Södertälje TR.
Citera
2019-10-21, 11:45
Medlem
Gullsnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Hon ska tydligen vara målsägande i ett mål gällande grov fridskränkning, i vilket en man med initialer J.S född 1994 står åtalad. Mål B 1120-19, Södertälje TR.

Intressant! Någon som har FUP? Blir ev skadestånd jämkat med tanke på att hon har stora skadeståndsskulder själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in