2019-07-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
Undra hur det går med Ssk-utbildningen som hon så stort skulle börja med 🤔
De planerna/drömmarna hoppas jag nu är helt borta!
Även om CH är väldigt manipulativ (vilket jag f ö glömde ta med i min lista i mitt förra inlägg), så lär hon inte vara fullt så fullblodsmanipulativ att hon tack vare manipulation och bluffanden klarar sig genom den 3-åriga ssk-utbildningen.

CH har inte det tålamodet, den koncentrationsförmågan, förutom att hon alldeles saknar fallenhet för yrket.
Citera
2019-07-17, 15:54
Medlem
Hur har hon råd att resa om om hon har böter att betala till sina offer?
Citera
2019-07-17, 16:53
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher

Hon blir "bjuden".
Citera
2019-07-19, 00:50
Medlem
Ngn som följer henne på sociala medier och kan uppdatera om hennes liv?
Citera
2019-07-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidergia
Ngn som följer henne på sociala medier och kan uppdatera om hennes liv?

Hon är sig lik...

https://i.imgur.com/vUXHAsu.png
https://i.imgur.com/rcrV36p.png
https://i.imgur.com/vy9FyrS.jpg
https://i.imgur.com/SNbJBYM.jpg
Citera
2019-07-23, 16:44
Medlem
En man från Västerås dömdes idag till åtta års fängelse för grovt bedrägeri. Utan att vara helt insatt i domen känns det märkligt att CH kom så lindrigt undan. Eller är det barnen som har räddat henne? Känns också märkligt att hon både slutat blogga och slutat lura folk. Var får hon pengar till alla resor ifrån? Någon som vet hur mycket hon rest utomlands i år?
Citera
2019-07-23, 16:51
Medlem
Citat:

Hon ska inte betala några böter till brottsoffren. Hon ska betala skadestånd till dem. Det skiter hon dock fullständigt i och uppenbarligen undanhåller hon pengar från kronofogden.
Citera
2019-07-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hon ska inte betala några böter till brottsoffren. Hon ska betala skadestånd till dem. Det skiter hon dock fullständigt i och uppenbarligen undanhåller hon pengar från kronofogden.
Men borde inte detta upptäckas och det görs utmätning?
Citera
2019-07-29, 11:41
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Men borde inte detta upptäckas och det görs utmätning?

Kommer inte och hända, kronofogden går in vartannat år och kollar om det går att göra löneutmätning
och det finns ju inte någon lön och mäta ut. Folk verkar inte förstå hur kronofogden fungerar, teoretiskt
sett om kronofogden kollar 1 januari 2018 och inte finner något så kan man börja jobba 1 februari och
sen säga upp sig till 30 november 2019. När kronofogden gör ny koll 1 januari 2020 så finns ingen lön att mäta ut.
Sen är det bara och börja på nytt jobb 1 februari igen o.s.v. Kronofogden har varken tid eller
resurser att punktmarkera någon för det relativt små belopp som hon är skyldig.
Citera
2019-07-29, 17:14
Medlem
1200cls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Kommer inte och hända, kronofogden går in vartannat år och kollar om det går att göra löneutmätning
och det finns ju inte någon lön och mäta ut. Folk verkar inte förstå hur kronofogden fungerar, teoretiskt
sett om kronofogden kollar 1 januari 2018 och inte finner något så kan man börja jobba 1 februari och
sen säga upp sig till 30 november 2019. När kronofogden gör ny koll 1 januari 2020 så finns ingen lön att mäta ut.
Sen är det bara och börja på nytt jobb 1 februari igen o.s.v. Kronofogden har varken tid eller
resurser att punktmarkera någon för det relativt små belopp som hon är skyldig.

Om kfm under tiden får ett tips om att hon jobbar och var, kan dom mäta ut via hennes arbetsgivare.
Citera
2019-07-29, 17:40
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1200cl
Om kfm under tiden får ett tips om att hon jobbar och var, kan dom mäta ut via hennes arbetsgivare.
Jo det stämmer men den processen tar tid och då har hon hunnit sluta av en eller annan anledning
och kunnat dra in pengar ett antal månader. Finns folk som har det här som livsstil av olika anledningar.
Senast redigerad av nationalizten88 2019-07-29 kl. 17:42.
Citera
2019-07-29, 21:03
Medlem
Att se henne leva livet samtidigt som flera av mina vänner blivit lurade på tusentals kronor gör mig illamående. Varför fälls hon inte för bedrägeri?? Mina vänners polisanmälan lades ner??
Vidriga människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in