Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-22, 08:55
  #1
Medlem
Manuel Knight driver Manuel Knight Academy och håller föredrag om hur man högpresterar osv...

Imponerande bakgrund från slummen till soldat med utmärkelser som purple heart och bronze heart men är det bara bluff?

Någon som har mer info om honom?
Citera
2013-11-30, 12:11
  #2
Medlem
crusades avatar
Här kan du läsa lite om honom.

http://manuelknightacademy.com/3dg/f...t%20söndag.pdf
Citera
2013-12-02, 14:33
  #3
Medlem
Bra länk, men det jag är nyfiken på är om han verkligen levt och gjort det han påstår.
All info som finns att få kommer enbart från Manuel själv.

Kan man hitta officiella listor över de som fått purple heart osv.. ?

Finns det några svagheter i hans bakgrund där han motsagt sig själv?
Citera
2015-08-06, 09:43
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbolltroll
Bra länk, men det jag är nyfiken på är om han verkligen levt och gjort det han påstår.
All info som finns att få kommer enbart från Manuel själv.

Kan man hitta officiella listor över de som fått purple heart osv.. ?

Finns det några svagheter i hans bakgrund
där han motsagt sig själv?

Hoppsan!

Hittade den här tråden och som ju inte hunnit så långt, när jag nyss postade ett inlägg i tråden om mordet på John Hron.

Kan sammanfatta denne elitsoldats historia med att han ÄR en enda stor bluff! Hela hans liv är fyllt av svagheter (läs: lögner)!
Jag sitter på rätt mycket info om honom och kan konstatera att om det inte varit för svenska folkets ovilja att bli betraktade som rasister (MK är svart), så hade man naturligtvis ställt honom några frågor av kontrollerande karaktär.

Inte ens Stina Lundberg Dabrowski ville genera sin gäst i soffan, så hon fegade ur. Kan berätta massor om denne skojare, men har ingen lust att sitta och skriva rakt ut i cybern om ingen är intresserad av att läsa.
PM:a mig gärna. Har material att lägga upp vid behov.
Citera
2015-08-06, 10:01
  #5
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Hoppsan!

Hittade den här tråden och som ju inte hunnit så långt, när jag nyss postade ett inlägg i tråden om mordet på John Hron.

Kan sammanfatta denne elitsoldats historia med att han ÄR en enda stor bluff! Hela hans liv är fyllt av svagheter (läs: lögner)!
Jag sitter på rätt mycket info om honom och kan konstatera att om det inte varit för svenska folkets ovilja att bli betraktade som rasister (MK är svart), så hade man naturligtvis ställt honom några frågor av kontrollerande karaktär.

Inte ens Stina Lundberg Dabrowski ville genera sin gäst i soffan, så hon fegade ur. Kan berätta massor om denne skojare, men har ingen lust att sitta och skriva rakt ut i cybern om ingen är intresserad av att läsa.
PM:a mig gärna. Har material att lägga upp vid behov.
Berätta, jag har varit på föreläsning med honom via jobbet, jag tyckte han var rätt bra för att vara " positivitetskonsult".
Citera
2015-08-06, 10:08
  #6
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Hoppsan!

Hittade den här tråden och som ju inte hunnit så långt, när jag nyss postade ett inlägg i tråden om mordet på John Hron.

Kan sammanfatta denne elitsoldats historia med att han ÄR en enda stor bluff! Hela hans liv är fyllt av svagheter (läs: lögner)!
Jag sitter på rätt mycket info om honom och kan konstatera att om det inte varit för svenska folkets ovilja att bli betraktade som rasister (MK är svart), så hade man naturligtvis ställt honom några frågor av kontrollerande karaktär.

Inte ens Stina Lundberg Dabrowski ville genera sin gäst i soffan, så hon fegade ur. Kan berätta massor om denne skojare, men har ingen lust att sitta och skriva rakt ut i cybern om ingen är intresserad av att läsa.
PM:a mig gärna. Har material att lägga upp vid behov.
Vilken skummis, han har i alla fall inte mottagit vare sig Purple Heart eller Bronze Star som det påstås i artikeln. Det kallas för 'stolen valor' att ljuga om sånt. Men gör han verkligen det?
Låt oss höra Enzenn!
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2015-08-06 kl. 10:10.
Citera
2015-08-06, 10:37
  #7
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Vilken skummis, han har i alla fall inte mottagit vare sig Purple Heart eller Bronze Star som det påstås i artikeln. Det kallas för 'stolen valor' att ljuga om sånt. Men gör han verkligen det?
Låt oss höra Enzenn!
Hur vet du att han inte fått de utmärkelserna? Bara nyfiken?
Citera
2015-08-06, 10:42
  #8
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur vet du att han inte fått de utmärkelserna? Bara nyfiken?
Han står inte i respektive register över mottagare i alla fall. Båda utmärkelserna hör till top tier, däremot finns det en del hemliga medaljer som det hade varit smartare att ljuga om.
Intriguing…

Jag undrar även över påståendet att han varit 'världsmästare i karate'? Uppseendeväckande, då få amerikaner erhållit en sådan titel. Karate är om möjligt ännu mer förvirrande kring titlar än boxning dock.

EDIT II:
Bronze star fanns visst i tre olika varianter, och det delades ut 27 000 under gulfkriget, så I stand corrected.
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2015-08-06 kl. 11:03.
Citera
2015-08-06, 10:54
  #9
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Han står inte i respektive register över mottagare i alla fall. Båda utmärkelserna hör till top tier, däremot finns det en del hemliga medaljer som det hade varit smartare att ljuga om.
Intriguing…
å fan vart hittar man det registret?
Citera
2015-08-06, 11:10
  #10
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
å fan vart hittar man det registret?
http://www.thepurpleheart.com/recipient/

Purple Heart får man om man skadas eller dödas i krigssituation
Citera
2015-08-06, 11:30
  #11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
http://www.thepurpleheart.com/recipient/

Purple Heart får man om man skadas eller dödas i krigssituation
Tackar, Han är en stor bluff alltså! Tragiskt
Citera
2015-08-06, 21:23
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Vilken skummis, han har i alla fall inte mottagit vare sig Purple Heart eller Bronze Star som det påstås i artikeln. Det kallas för 'stolen valor' att ljuga om sånt. Men gör han verkligen det?
Låt oss höra Enzenn!

Enzenn åter här efter en solig dag på stranden.
Blev glatt överraskad av den snabba reaktionen på min postning i morse.

Såg att det väckts tvivel om huruvida MK någonsin fått Purple Heart. Även jag tvivlar och har försökt att via amerikanska ambassaden få hjälp med att avgöra detta. Utgick från att man inte skulle uppskatta att ha en f d elitsoldat som i Sverige gick omkring och ljög, men där tog man inte så hårt på min "anmälan" eller kanske hellre: min undran.
Purple Heart kan man som soldat få om man skadats i strid. Dock inte för PTSD. Jag säger inte att MK lider av PTSD, men hur det sen är med den saken, så har MK inte några större blessyrer att uppvisa. Ett ärr över vä ögonbryn -ja, men inga ärr efter hugg av kniv, bajonett el dyl. Ej heller ärr efter påskjutningar. MK har intervjuats mängder med gånger, men vad jag vet så har han inte blivit tillfrågad om han kunde ta av sig litet kläder och visa exempel på skada. Journalister är inte mer än människor och känner säkert att det vore direkt opassande att be MK att verifiera sina berättelser om skott och knivhugg. Man vill inte framstå som rasist genom att typ misstro en svart man som till det yttre har etablerat sig väl i Sverige. -Never check a good story..
Jag vill inte påstå att MK ljuger om att ha fått utmärkelser, men eftersom jag vet att han ljuger om så mycket annat, så har jag alltid haft tvivel om huruvida han fått t ex Purple Heart.
Länk till diskussion om Purple Heart vs PTSD: http://www.huffingtonpost.com/gene-b...b_6786318.html

Den AB-artikel jag hade tänkt att länka till och som innehåller en del saftiga köttbitar att tugga på har man tyvärr gjort om till en PLUS-artikel. Vet ej hur man kan slingra sig förbi systemet, men här en länk för dem som vill kolla närmare:
http://www.aftonbladet.se/relationer...ab?teaser=true
(ironiskt att länken slutar med "true" -gissar att artikeln ingår i en serie med händelser "ur verkliga livet")

Jag har artikeln i pappersform för jag printade ut den ca 2012 när jag blev tipsad om den. Tror den publicerades 2010/2011. Artikelförfattaren heter Erik Olkiewicz och jag ringde upp honom efter att ha läst vad han skrev. Det blev ett märkligt samtal, för det visade sig att han inte hade gjort ens den minsta lilla ansträngning för att verifiera ens det mest basala.
Artikeln beskriver en kärlekssaga: En svensk vit kvinna blir förälskad i en amerikansk svart man/soldat som vid tillfället ifråga var stationerad i Tyskland. De inleder en relation, men det kan hända att MK plötsligt försvinner om nätterna. Då skall han (enligt egen uppgift!) ha blivit utkallad på hemliga uppdrag...

Det finns massor i den artikeln att kommentera, men det blir kanske svårt om inte alla kan se vad som står där. Kan återkomma om intresse finns.

Jag nämnde i mitt inlägg att Stina Lundberg Dabrowski "vek ned sig" i ett soffprogram hon hade med MK som en av gästerna. Den andra gästen var SEB-chefen Annika Falkengren. Den tredje gästen tror jag var en svensk äventyrare (minns ej, tyvärr). Programmet sändes 2007. Det märkliga i det programmet är att det så tydligt framgår att MK bluffar om sin story (som rimligen bör vara självupplevd, eller hur?), för trots att han talar bra svenska, så har han bett SLD om att få dra storyn om hur han blev tillfångatagen men befriad av sina egna etc etc jatta bla bla... -att få berätta storyn på engelska(!). MK har inrepeterat en historia som han brukar dra på engelska och han klarar inte av att återge den på svenska -för den är nämligen inte sann!
Kan återkomma om intresse finns.

Inte är det helt sant heller det där med svart bälte i karate. Visst: det finns vad jag förstår olika klasser och tävlingar och kanske har MK ett världmästarsvartbälte vunnet i någon tävling i någon avkrok.
Men!
För drygt 15 år sedan ställde en person som verkligen tävlar i karate MK frågan om var och när tävlingen skulle ägt rum. MK bluffade! Personen jag syftar på ställde MK mot väggen och det blev MYCKET genant för MK, det kan jag lova!

Räcker detta till att börja med?
Jag påstår: I princip hela MK är ett varumärke men det är en bluff.

EDIT: Gick tillbaka och kollade länken som 'crusade' lade upp 2013. Den leder ju för tusan till den AB-artikel som jag hänvisar till! Då så! Det innebär att vi tillsammans kan gå igenom vad som står där. Det här kan bli riktigt trevligt..
__________________
Senast redigerad av Enzenn 2015-08-06 kl. 21:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback