Att en person som ska/borde leva på existensminimum köper "billig" glass är väl i detta fall inget vi öht ska klaga på, kan jag tycka. Det klagas också här i tråden på att CH har samma kläder/sällan nya, är inte det bra i detta sammanhang?
(Dessutom kan det vara så att K1 faktiskt önskade sig just denna glass+maränger på sitt kalas. Min gudson önskade sig Vienetta glasstårta á 30 kr på hans kalas, trots familjemedlem som är konditor)
Visst kan det vara så. Nu tror inte jag det, utan jag tror att pengarna har börjat sina för den lilla bedragerskan och därför budgeterar hon kalaset så gott hon kan.
Du läser den här tråden, från början till slut, och sedan kastar du dig in i diskussionen?
Men varför diskutera det som varit trodde tråden levde här och nu. Catrin har skärpt sig men några bedrägerier här och där sker fortfarande men det kan inte gå så bra för alla vet nu vem hon är. Och en flygresa till Polen med Ryanair får man för 150:- så det har dom flesta råd med
Men måste tillägga en sak om det nu är så att Catrin går på socialbidrag så kollar ju hennes handläggare hennes konton som Catrin är skyldig att redovisa och skulle hon nu då ha fru fortuna med sig och vinna 100K ja då kommer ju inte hon att få socialbidrag på ett tag framöver längre för då räknar dom ut hur länge hon skall klara sig på sina pengar hon vunnit . Men säger Catrin då att dom pengarna hon vunnit vill hon betala av på sin skuld till KF då får hon ju behålla sitt socialbidrag. Utmätningar av KF sker oftast av personer som kursat då kan Kronofogden gå in och ta bilar och båtar och grejer för att auktionera ut och på så vis få in pengar till fordringsägarna.
detta stämmer inte.
socialtjänsten tar inte hänsyn till avbetalning av skulder och skulle därmed räkna vinsten som inkomst oavsett vad hon väljer att göra med dom.
Disney World ligger i Orlando, Florida. Disneyland finns på en massa olika platser, bland annat i Paris.
Tror att det är Disneyland i Paris hon pratat om att åka till och inte Disney World i Florida.
Enligt Catrin ska hon/K1 ha fått resan i present för länge sedan. Högst oklart om det är sant (sannolikt inte) och vad jag har förstått är det väl högst oklart om det överhuvudtaget blir någon resa?
Vad gäller försörjningsstöd så vet jag inte. Hon träffar socialen men det gör alla personer som har små barn och har dömts för brott så det behöver inte betyda att hon uppbär försörjningsstöd.
Ja, jag har också uppfattat det som att det är Paris de ska till. Hon och K1 var där förra året i samband med hans födelsedag.
Det är bara en tidsfråga innan slynan försöker blåsa fel person. Sist fick hon stora problem och gömde sej tills hon fick betala tillbaka med räntor😂😂 Hon gömde sej men folk hittade henne ändå
Jag tror att hennes mamma hjälper henne med hyra och pengar faktiskt. Hon tjänar nog inte för dåligt, utflugna ungar och de enda barnbarnen är hennes större kärlek här i livet.
Glömt vad mamman heter nu.. PMa gärna namnet någon
Senast redigerad av bananapans 2016-09-12 kl. 09:51.
Jag tror att hennes mamma hjälper henne med hyra och pengar faktiskt. Hon tjänar nog inte för dåligt, utflugna ungar och de enda barnbarnen är hennes större kärlek här i livet.
Varför skulle Carmen inte kunna ha försörjningsstöd egentligen? Vad talar emot det?
Att hennes mamma dock bistår rätt rejält är jag också övertygad om. Både med råd och dåd dessvärre.
Glömt vad mamman heter nu.. PMa gärna namnet någon
Varför skulle Carmen inte kunna ha försörjningsstöd egentligen? Vad talar emot det?
Att hennes mamma dock bistår rätt rejält är jag också övertygad om. Både med råd och dåd dessvärre.
Jag tänker att (från vad jag förstår) så brukar väl soc ha rätt bra koll på pengar in på kontot osv vilket i så fall skulle tala emot det. Däremot kan hon ju ha exempelvis bostadsbidrag som brukar vara mindre koll på.
Hon har säkert någon form av bidrag, men jag kan verkligen inget om sånt och vad som gäller för att få det så jag avstår gärna från att spekulera i det tills jag lär mig lite mer i ämnet. Däremot vet jag hur föräldrar kan ha en tendens att vara medberoende, så där vågar jag uttala mig lite mer.
Jag tänker att (från vad jag förstår) så brukar väl soc ha rätt bra koll på pengar in på kontot osv vilket i så fall skulle tala emot det. Däremot kan hon ju ha exempelvis bostadsbidrag som brukar vara mindre koll på.
Aha. Ja det skulle ju onekligen kunna sätta käppar i hjulet om soc gör täta kontroller på kontot. Kanske därför hon skulle byta bank för en tid sen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!