Citat:
Ursprungligen postat av
milajk
En tanke slog mig gällande CHs pengar, kan det vara så att någon myndighet har fryst CHs (bedrägeri)tillgångar på banken och det är anledningen till att hon behöver öppna upp ett nytt bankkonto? Som hon själv skrev:
"Något står inte rätt till på mitt konto så jag måste öppna upp ett nytt, passar på att byta bank. Jag har en inkommande lön som väntar på att få komma till ett bankkonto."
[...]
Kan det vara så att CH haft en del bedrägeripengar på kontot som hon tänkt att resa upp men som blivit spärrad/fryst?
Det finns en poäng med det du skriver, jag tror att det då en förundersökning faktiskt pågår är önskvärt att frysa kontot så att inte nya transaktioner kan göras. Någon som vet får gärna hojta!
MEN: det kan också vara att hon tagit ut för många summor utomlands. Om de börjar fundera på utlandsköp på banken kan de låsa kortet utan förvarning, om de misstänker att kortet stulits. Har nästan hänt mig (en bekant på banken tog sig tid att ringa och fråga mig först hur det egentligen stod till, annars hade de spärrat).
Citat:
Ursprungligen postat av
husby
Nej men jag tror definitivt att bilderna är äkta och inte manipulerade (Jobbar själv med bl.a fotoretusch och bildredigering så utser mig själv till en expert här) men den viktigaste frågan jag undrar är hur skadorna just uppkom? [...]
Men jag tänkte på en grej nu: hur tror ni OI reagerade när det kom fram att Catrin blåst hans dotter på över 7000kr för en biljett som inte fanns? Det här hände under precis samma tid och bara någon dag efter att Catrin började krångla i mailkonversationen med dottern så säger hon att hon blivit misshandlad. Det kan mycket väl vara så här det hände. [...]
Av konversationen med V (YI/OI:s dotter) förstår vi att YI/OI blev rasande, tycker jag. Han visste också att det var CH som hade tagit pengarna och ville att hon skulle betala tillbaka. Vad jag minns visste han inte på förhand att CH hade tagit på sig att "boka" biljetterna heller. Det förklarar väl varför de inte har kontakt med henne idag och varför det tog slut så hastigt (i förhöret med V berättar hon att de inte längre har kontakt).
Citat:
Ursprungligen postat av
husby
Om jag fattat det hela rätt av konversationen dem emellan så fick CH pengar av MM via swish, och om du överför pengar via swish så kan du endast välja att göra det till ETT konto. Men sen kan hon ju haft ett eget konto där hon fört över pengar till sig själv från.
Är det den där nummerkombinationen (5XXX-osv) som är pengar från Swish, alltså? Jag tror att vi hade sett på kontoutdragen ifall hon fört över från sitt eget till sitt eget konto? Eller beror det på vilken bank man har...?
Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Så får man hoppas att ev. nytillkomna drabbade upptäckt den informationen, så himla enkel att hitta den tyckte jag inte det var. Den hemliga gruppen är verkligen hemlig i jämförelse med FB-gruppen betitlad: "D* J* Bedragaren!" som lär vara synnerligen enkel att hitta för offren till den personen

Det finns en länk i sammanfattningen... /Sammanfattar'n.