2016-09-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubert
Håller med, bra att hon iaf på något plan försöker leva på existensminimum.

Absolut, man har ju önskat sig alla möjliga konstiga saker som liten

Det sista jag tror att Carin gör, är att ens försöka leva på existensminimum, tyvärr!
Glöm inte att 3 kommande resor är inbokade, Disneyland med K1 ( redan betald), Polen igen och sedan USA - allt med hårt förtjänade pengar ...host-host!
Alla resor hon gjort, mat, hotell, restaurangbesök och senaste resan hon bjöd sin boyfriend på är stulna pengar!
En timma efter hon landade, innan hon ens packat upp sin väska visade det ju sig att hon redan försökt med att försöka blåsa en stackars brud på biljetter som inte fanns!
För Carin har inget jobb, och hade hon haft en lön så hade KFM haft utmätning på henne för länge sedan!
Senast redigerad av denisa 2016-09-11 kl. 22:15.
Citera
2016-09-11, 22:13
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Jo det är klart hon kan ju inte visa upp allt hon har och gör för då rasar ju hennes låtsasvärld ihop totalt Plus att myndigheter kommer ju börja undra om hon med en kvarts miljon i skulder hos KF börjar glassa på bilder med nya märkeskläder. Därför visade hon upp nu senast att hon åkte på budgetresa till Polen men det såg fan inte ut som Polen på bilderna med beach och sol . Polen har väl samma väder som vi nu?
Nu ligger Sopot ganska norr upp i Polen, men det är oftast väldigt varmt även i September, i de flesta delar av landet.

Eftersom jag kan polska så lade jag märke till skyltar och annat och det var polska som stod på skyltarna.
Citera
2016-09-11, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Nu ligger Sopot ganska norr upp i Polen, men det är oftast väldigt varmt även i September, i de flesta delar av landet.

Eftersom jag kan polska så lade jag märke till skyltar och annat och det var polska som stod på skyltarna.
Och skylten på ett stängsel (bilderna) leder till ett polskt bevakningsföretag, så Polen definitivt
Citera
2016-09-11, 22:21
Bannlyst
Har Catrin socialbidrag? Kollar aldrig socialtjänsten Catrins bankkonton? Verkar ju helt sjukt om en människa som har en kvarts miljon i skulder som går på socialbidrag skall kunna lyxa iväg till USA och Disneyland Hur fan funkar myndigheterna i Södertälje(Järna) egentligen?
Citera
2016-09-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Det sista jag tror att Carin gör, är att ens försöka leva på existensminimum, tyvärr!
Glöm inte att 3 kommande resor är inbokade, Disneyland med K1 ( redan betald), Polen igen och sedan USA - allt med hårt förtjänade pengar ...host-host!
Alla resor hon gjort, mat, hotell, restaurangbesök och senaste resan hon bjöd sin boyfriend på är stulna pengar!
En timma efter hon landade, innan hon ens packat upp sin väska visade det ju sig att hon redan försökt med att försöka blåsa en stackars brud på biljetter som inte fanns!
För Carin har inget jobb, och hade hon haft en lön så hade KFM haft utmätning på henne för länge sedan!

Nej, du har nog tyvärr rätt. Man hade ju bara hoppats på att hon skulle ha en liten god tanke i sitt huvud... Men det är nog att hoppas på för mycket.

Helt sjukt att hon är så iskall och bara fortsätter.

Ja, det är väl så att bedrägerierna är det som betalar för hela hennes leverne. Alla bidrag tar väl KFM hand om med tanke på hennes stora skuld och skadestånden.
Citera
2016-09-11, 22:30
Medlem
Mona.Krassligs avatar
Citat:

Lycka till med inresetillståndet till USA.
Jag ska personligen se till att immigration och U.S. Customs and Border Protection deporterar henne vid ankomst till flygplatsen. Som dömd brottsling under skyddstillsyn finns det ingen chans till inträde i landet. Ljuger hon dessutom på sin ESTA om att hon är ostraffad kommer hon att bli portad i många år.
Citera
2016-09-11, 22:33
Medlem
Citat:
Har Catrin socialbidrag? Kollar aldrig socialtjänsten Catrins bankkonton? Verkar ju helt sjukt om en människa som har en kvarts miljon i skulder som går på socialbidrag skall kunna lyxa iväg till USA och Disneyland Hur fan funkar myndigheterna i Södertälje(Järna) egentligen?

Disney World ligger i Orlando, Florida. Disneyland finns på en massa olika platser, bland annat i Paris.

Tror att det är Disneyland i Paris hon pratat om att åka till och inte Disney World i Florida.

Enligt Catrin ska hon/K1 ha fått resan i present för länge sedan. Högst oklart om det är sant (sannolikt inte) och vad jag har förstått är det väl högst oklart om det överhuvudtaget blir någon resa?

Vad gäller försörjningsstöd så vet jag inte. Hon träffar socialen men det gör alla personer som har små barn och har dömts för brott så det behöver inte betyda att hon uppbär försörjningsstöd.
Citera
Medlem
cecs avatar
Pratet om att socialtjänsten inte gör något och att barnen bör omhändertas: det går inte på de grunderna. Inga barn omhändertas för att deras morsa bloggar om dem. Det är lov att vara psykiskt sjuk och ha hand om barn - det man måste se till är risk- och skyddsfaktorer och väga dem mot varandra. För att omhänderta barnen måste det finnas stora brister i omsorgen, så stora risker att barnets hälsa och utveckling riskerar att skadas. Den risken ska helst vara konkret: att föräldrarna slåss inför barnen men vägrar att separera tex. Inte ens att föräldern knarkar är tillräckliga skäl ibland, om det inte går att påvisa den uppenbara skadan barnet lidit eller riskerar att lida.
Det ska mycket till för att placera barn, det räcker inte med att vara dum i huvet.

I övrigt: min bästa tråd här på fb!
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Lycka till med inresetillståndet till USA.
Jag ska personligen se till att immigration och U.S. Customs and Border Protection deporterar henne vid ankomst till flygplatsen. Som dömd brottsling under skyddstillsyn finns det ingen chans till inträde i landet. Ljuger hon dessutom på sin ESTA om att hon är ostraffad kommer hon att bli portad i många år.
Låt oss tumma på det. Om jag så i egen hög person ska gå till ambassaden med en utskrift av domen ska det baske mig säkerställas att dom känner till bakgrunden
Citera
2016-09-11, 22:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Disney World ligger i Orlando, Florida. Disneyland finns på en massa olika platser, bland annat i Paris.

Tror att det är Disneyland i Paris hon pratat om att åka till och inte Disney World i Florida.

Enligt Catrin ska hon/K1 ha fått resan i present för länge sedan. Högst oklart om det är sant (sannolikt inte) och vad jag har förstått är det väl högst oklart om det överhuvudtaget blir någon resa?

Vad gäller försörjningsstöd så vet jag inte. Hon träffar socialen men det gör alla personer som har små barn och har dömts för brott så det behöver inte betyda att hon uppbär försörjningsstöd.
Paris är det hon pratat om gällande Musse och hans vänner men hon taggar ju ofta om USA också så jag lät min fantasi skena iväg med mig angående visum.
Citera
2016-09-11, 22:38
Medlem
Citat:
Jo det är klart hon kan ju inte visa upp allt hon har och gör för då rasar ju hennes låtsasvärld ihop totalt Plus att myndigheter kommer ju börja undra om hon med en kvarts miljon i skulder hos KF börjar glassa på bilder med nya märkeskläder. Därför visade hon upp nu senast att hon åkte på budgetresa till Polen men det såg fan inte ut som Polen på bilderna med beach och sol . Polen har väl samma väder som vi nu?

Jag hänger inte alls med i ditt resonemang. Enligt hennes sociala medier och den information som framkommit i denna tråd om CH så hävdar jag att det är precis tvärtom.

Vet inte vilken del av landet du bor i men här i Sthlmstrakten så har det varit badväder mer eller mindre hela denna vecka. Och varför det inte skulle kunna vara badväder eller finnas stränder i Sopot förstår jag inte heller.

Kan verkligen rekommendera dig att läsa hela den här tråden, fler än jag kan skriva under på att den är värd att läsa. Om inte hela tråden så finns det, precis som Enhörningen och andra tidigare tipsat om, en supergrym sammanfattning på första sidan. Jag tror att du kommer få en bättre helhetsbild om CH efter det. Bara ett tips, så kan vi diskutera vidare efter det.
Citera
2016-09-11, 22:47
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller att hon på ett enda sätt försöker att leva på existensminimum. Men det jag tycker är märkligt är att folk gnäller över att hon köper billiga saker alt har samma kläder. Vi borde väl tycka att det är bra att hon inte överkonsumerar/lever lyx på alla plan. Att hon bränner pengar på resor är väl nog svinigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in