2016-08-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen68
vimedbarn.se är en öppen bloggportal och den som vill blogga på portalen kan så fritt göra givet att hen godkänner och följer våra användarvillkor.
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen68
Vi känner till det här ärendet och hon kommer inte att fortsätta blogga på någon av våra sajter och bloggen kommer att tas bort från oss.

Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Är jag förvirrad, men säger hon emot sig själv? Missar jag något?
Jag tolkar det som att det är en öppen bloggportal där vem som helst kan starta en blogg (eller flytta en befintlig blogg dit) utan att få en inbjudan/bli godkänd. Det enda som krävs för detta är alltså att användaren själv godkänner portalens användarvillkor.

De ansvariga för portalen kan däremot plocka bort användare som inte följer reglerna.
Citera
2016-08-17, 23:02
Medlem
Efter att ha läst reglerna för att blogga på vimedbarn kan jag inte riktigt tydligt se vad hon brutit mot?
Står inget om ifall man begått brott utan att
inte bloggen ska användas för brott typ.
Citera
2016-08-18, 08:10
Medlem
Är det någon som har länken till filmen med k2s pappa? Lyckades inte hitta den nu 🙈
Citera
2016-08-18, 08:12
Medlem
Och, är det någon som kan kolla instagrams användarvillkor? Om dom har samma att man inte får använda deras portal till att begå brott borde ju det vara en chans för att få hennes konto där avstängt.
Citera
2016-08-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinanird
Jag tolkar det som att det är en öppen bloggportal där vem som helst kan starta en blogg (eller flytta en befintlig blogg dit) utan att få en inbjudan/bli godkänd. Det enda som krävs för detta är alltså att användaren själv godkänner portalens användarvillkor.

De ansvariga för portalen kan däremot plocka bort användare som inte följer reglerna.

Verkar som bloggen e på väg bort från vi med barn portal, en jag känner är vän med henne på instagram och där hänvisar hon tydligen inte längre till vi med barn blogg portalen.
Citera
2016-08-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Verkar som bloggen e på väg bort från vi med barn portal, en jag känner är vän med henne på instagram och där hänvisar hon tydligen inte längre till vi med barn blogg portalen.

Stämmer bra det, hänvisning sker till hennes egna portal catrinhedlund.com

Asså stackars bekräftelsebehovsökande/white trash/bedragerskan CH...Hur många bloggar har hon fått lämna senaste åren...(?)

Men läste i hennes vimedbarn-blogg att i måndags skulle K1 o hon ha en trevlig dag tillsammans o han skulle få följa med på ett ¨bloggmöte¨ Troligtvis håller hon på o sonderar terrängen om det finns nån portal som hon kan få hänga på...eller som vanligt i hennes värld så var det en lögn...

Men vi får snart en uppdatering varför hon lämnade vimedbarn-bloggen...Håll i hatten
Citera
2016-08-18, 13:41
Medlem
Själv blir jag lite trött när jag läser inlägg som "orkar inte läsa hela tråden", men nu trillade jag dit själv... Tråden är nu på 174 sidor, så jag hoppas att någon kan förbarma sig och vänligen förklara för mig hur en tråd om en kvinna som sålt falska biljetter, kan överleva 174 sidor?? Brottet i sig känns ungefär lika tungt som att snatta fläskfile på Coop i Vingåker...
Helt enkelt, - vad är grejen??
Citera
2016-08-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Själv blir jag lite trött när jag läser inlägg som "orkar inte läsa hela tråden", men nu trillade jag dit själv... Tråden är nu på 174 sidor, så jag hoppas att någon kan förbarma sig och vänligen förklara för mig hur en tråd om en kvinna som sålt falska biljetter, kan överleva 174 sidor?? Brottet i sig känns ungefär lika tungt som att snatta fläskfile på Coop i Vingåker...

Eller att snatta från 20-30 olika affärer, åka dit för det och gråta ut i sociala medier att du ska ta ditt straff men fortsätta lägga ut bilder på fläskfilémiddagar.
Läs stora delar av tråden så förstår du fort varför den överlevt 😉
Citera
2016-08-18, 15:36
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten

Hon har blåst folk på lite större belopp 10 - 70 tkr för att leva lyxliv som hon bloggar om. Dessutom är hon en mytoman och har enligt vittnesmål alltid varit det. Läs sammanfattningarna i trådstarten och FUP som är riktigt underhållande så förstår du varför tråden inte ger sig i första taget.
Citera
2016-08-18, 19:25
Medlem
Neonights avatar
Och så lyxar hon till det med hotellövernattningar och utgång på krogen. Det måste ju sticka lite i ögonen på hennes offer som hon lurat pengar på för tex resor osv. Hon har inte uttryckt någon större ånger som jag ser det. Patrask.
Citera
2016-08-18, 22:57
Medlem
B´stards avatar
Nu låste hon sin IG igen - ska det tolkas som att hon har gått och lagt sig, eller är hon iväg på "jobb"?
Citera
2016-08-19, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Och så lyxar hon till det med hotellövernattningar och utgång på krogen. Det måste ju sticka lite i ögonen på hennes offer som hon lurat pengar på för tex resor osv. Hon har inte uttryckt någon större ånger som jag ser det. Patrask.

Precis ALLT tyder på att denna kvinna tillhör en grupp människor som har en personlighetsstörning vilken gör att de är oförmögna att känna verklig ånger. Hon har lärt sig att i ord kan det ibland löna sig att säga 'Förlåt', men hon upplever ingen skam över vad hon gjort, så det blir bara ord.
Men det blir ingen bättring.

Hennes utgångspunkt är denna: "Är folk så lättlurade så att det går att lura dem, så är det deras eget fel om jag gör det. Det är därför jag gör det, för då får jag pengar och genom pengarna köper jag mig uppmärksamhet genom att resa och sedan kunna blogga om det lyxliv jag lever."

Berny Pålsson blåste även hon på liknade ett vis: beställde varor, men betalade inte. Också en hänsynslös människa, Berny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in