2016-06-18, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Varför tror du att hon har en massa kontanter hemma??

Är väl inte svårt lista ut när hon kan äta ute på restaurang så ofta
Citera
2016-06-18, 15:41
Medlem
henki420s avatar
Jag tror inte hon kan spara pengar. Det verkar mer som om hon spenderar allt och lite till innan det kommit in, vilket är varför hon blir tvungen att begå dumma bedrägerier. Snarare förskott på lönen, barnbidrag eller något annat litet hon fått in som gick till middag.
Citera
2016-06-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag tror inte hon kan spara pengar. Det verkar mer som om hon spenderar allt och lite till innan det kommit in, vilket är varför hon blir tvungen att begå dumma bedrägerier. Snarare förskott på lönen, barnbidrag eller något annat litet hon fått in som gick till middag.

Barnbidraget kommer på måndag.
Citera
2016-06-18, 15:50
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Barnbidraget kommer på måndag.
Klassiska löningshelgsyndromet kanske? Bara att bränna, cashen rullar in som de skall -det går bra nu?
Citera
2016-06-18, 15:55
Medlem
standardsvars avatar
Får intrycket att hon favoriserar Kevin framför Kelian. Hon skriver alltid om hur fin och underbar Kevin är medan Kelian nämns oerhört lite och när han nämns så är det inte alltid i positiva dager. Sen är Kevin med på var och varannan bild medan Kelian inte syns så ofta.

https://catrinhedlund.com/2016/06/16/mammamys/

Detta är kanske väldigt onödigt av mig att skriva. Men Kevin har verkligen fått sin mors alla negativa fysiska attribut. Hoppas bara att han inte har samma personlighet. Det är ju trots allt inte olagligt att vara ful.
Citera
2016-06-18, 16:27
Medlem
Får människan ens lön för sitt arbete på tatueringsstudion?

Vem tatuerar sig på en studio i Norsborg?

Vad är hennes arbetsuppgifter? Kan aldrig vara 40h/vecka.
Senast redigerad av Ritinkin 2016-06-18 kl. 16:35.
Citera
2016-06-18, 22:20
Medlem
husbys avatar
Citat:
Fame and glory min vän. Fame and glory! 😂👍

Ja, hon gör precis ALLT för att synas. Därav alla dessa patetiska heeeeelt meningslösa hadhtags. Jag tycker det är extra roligt när hon använder taggen #follow4follow det är liksom bara Catrin, 12-åriga kids och kanske nåt porr/scam konto som använder den taggen. T.ex så köpte hon ju 4000 instagramföljare för nåt år sedan, vem gör ens det?!
Citera
2016-06-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali4Jihad
de finns en grupp man kan gå med om man känner sig skadad av att känna henne eller hennes barn pappa. den grupp skulle jag vilja ha kontakt med me kan inte hitta den som man ska kontakta. kan någon snäl sända m ig message om var man kan kontakta den person?

ja tror ja känner barnens pappa. han är en bror till en bror till mig från somali mogadishu.

ja vil gärna ha kontak med henne som har den hära gruppen så vi kan reda ut vad som är missförstånd!!!"
Du har nog missförstått, den "hemliga facebookgrupp" som du har efterfrågat ett par gånger nu är till för personer som som har blivit drabbade av henne pga hennes bedrägerier. Dvs personer som har blivit blåsta på pengar av henne. Den är inte till för folk som tycker illa om henne eller som känner nån som kanske känner henne. Gruppen har heller ingenting med hennes barn att göra.

Den gruppen du efterfrågar är alltså inte vad du söker. Hade den varit det så hade du hittat den.
Citera
2016-06-19, 01:01
Medlem
vonDunajewskans avatar
Det här med pengar kommer ofta upp. Som jag ser det har CH 3 inkomstkällor: barnbidraget, underhållsbidraget och familjemedlemmar. Rätta gärna min uträkning nedan.

Fram till nyss hade hon inget jobb, så hennes ekonomiska situation borde se ut så här:
Barnbidraget ligger väl på ca 2400 (inkl flerbarnstillägget)? Underhållsbidraget likaså, kanske 2500 om vi är optimister? Så låt oss säga 5000. Om hon inte får andra bidrag som från socialen har jag svårt att se hur hon ens kan betala för lägenheten på 7500 (inkl internet, el, värme, försäkring).

Det måste innebära att mamma AH skjuter till med 2500 minst. Sedan skall man ju gärna kunna handla mat, kläder till två växande barn, hygienprodukter, betala mobilräkningen... Så antingen betalar mamma AH proppar CH med åtminstone 5000 i månaden. 10 000 kan jag tänka mig att man överlever på som en normal människa, men det är snålt på två barn och snålt vill CH inte leva.
Om förra månaden var något att gå på lade hon åtminstone strax under 1500 på skit ( (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter). Fast... gjorde hon det? Eller fotade hon en gammal sparkcykel för att låtsas inför andra att hon konsumerar...? Också omöjligt att svara på.

Räcker barnbidraget och underhållsbidraget för att upprätta hennes livsstil? Det är en viktig fråga. Kanske gör det inte det. Är det därför hon köper en sparkcykel till K1, för att hon inte köper bra mat åt honom och K2? Är det därför barnen är så mycket hos mamma AH, så att de får i sig mat?

CH menar att hon inte går på soc heller. Förhoppningsvis ljuger hon om det. Förhoppningsvis från lilla mamma, för det rör sig närmare bestämt om ca 6500 som ser ut att saknas. Annars ligger det i farans riktning att hon får in pengar på annat vis. Vilket...?
Citera
2016-06-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali4Jihad
de finns en grupp man kan gå med om man känner sig skadad av att känna henne eller hennes barn pappa. den grupp skulle jag vilja ha kontakt med me kan inte hitta den som man ska kontakta. kan någon snäl sända m ig message om var man kan kontakta den person?

ja tror ja känner barnens pappa. han är en bror till en bror till mig från somali mogadishu.

ja vil gärna ha kontak med henne som har den hära gruppen så vi kan reda ut vad som är missförstånd!!!"

Om du vill reda ut eventuella missförstånd med Catrin,så föreslår jag att du i första hand kontaktar pappan till ett av hennes barn som du tror att du känner?
Annars kan du väl skriva till henne på facebook,han har tre konton där,bara att söka på Catrin Hedlund.
Verkar också vara lite osäkert vem som till 100% är far till hennes barn.

Är väldigt sällan soc. betalar för DNAprov,det är väldigt dyrt.och man brukar gå på vem mamman säger är fadern.
Motsäger sig den utpekade pappan detta,så får han själv bekosta ett DNAtest,är många fäder som gör det,de har kanske haft en tillfällig relation och har inte lust att betala underhåll i 18-20 år.

Mitt konkreta råd till dig är att du tar kontakt med soc.,eller att du ringer din vårdcentral och pratar med en kurator,de har tystnadsplikt.

Flashback är oftast inte ett forum där man lämnar ut sig själv.
Här diskuterar folk och tycker utifrån de fakta som finns,och en del bara fantiserar.
Fast just i denna tråden så är det så många bra som skriver,och kommer med konkreta fakta.
Har du mer funderingar så kanske du skall skriva PM(personligt meddelande)till någon av alla dessa duktiga skribenter i tråden.
Citera
2016-06-19, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det här med pengar kommer ofta upp. Som jag ser det har CH 3 inkomstkällor: barnbidraget, underhållsbidraget och familjemedlemmar. Rätta gärna min uträkning nedan.

Fram till nyss hade hon inget jobb, så hennes ekonomiska situation borde se ut så här:
Barnbidraget ligger väl på ca 2400 (inkl flerbarnstillägget)? Underhållsbidraget likaså, kanske 2500 om vi är optimister? Så låt oss säga 5000. Om hon inte får andra bidrag som från socialen har jag svårt att se hur hon ens kan betala för lägenheten på 7500 (inkl internet, el, värme, försäkring).

Det måste innebära att mamma AH skjuter till med 2500 minst. Sedan skall man ju gärna kunna handla mat, kläder till två växande barn, hygienprodukter, betala mobilräkningen... Så antingen betalar mamma AH proppar CH med åtminstone 5000 i månaden. 10 000 kan jag tänka mig att man överlever på som en normal människa, men det är snålt på två barn och snålt vill CH inte leva.
Om förra månaden var något att gå på lade hon åtminstone strax under 1500 på skit ( (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter). Fast... gjorde hon det? Eller fotade hon en gammal sparkcykel för att låtsas inför andra att hon konsumerar...? Också omöjligt att svara på.

Räcker barnbidraget och underhållsbidraget för att upprätta hennes livsstil? Det är en viktig fråga. Kanske gör det inte det. Är det därför hon köper en sparkcykel till K1, för att hon inte köper bra mat åt honom och K2? Är det därför barnen är så mycket hos mamma AH, så att de får i sig mat?

CH menar att hon inte går på soc heller. Förhoppningsvis ljuger hon om det. Förhoppningsvis från lilla mamma, för det rör sig närmare bestämt om ca 6500 som ser ut att saknas. Annars ligger det i farans riktning att hon får in pengar på annat vis. Vilket...?

Ja,har hon bara barnbidragen,är det 2250,underhållsstöd/bidragsförskott är 2546 kronor för två barn om jag räknat rätt?
4796 är väl de pengar hon får för barnen då,och med den låga inkomsten så är hon ju berättigad till både socialbidrag och bostadsbidrag.
Tror knappast att Catrin tackar nej till detta?
Hon har även sina barn på dagis,vad kostar det?

I de flesta kommuner så måste man prestera något om man är en ung människa i arbetsför ålder,och kommer man inte med förslag själv så hamnar man ofta på meningslösa kurser eller annat.

Tror hon fixat denna "praktikplats" själv hos en kompis som inte är så noga med arbetstider hit och dit,och han får så klart betalt för att Catrin är där.

Nä,kommer nog att dröja innan hon kan betala tillbaka alla hon lurat på pengar.
Citera
2016-06-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan

Nu spekulerar jag bara, typ jättevilda spekulationer!
Jag såg ett program på tv för inte så länge sedan som handlade om en tjej som inte ville ta studielån för att plugga (till jurist tror jag det var). Hon löste det ekonomiska genom att ha en Sugardaddy som räckte till henne 5000kr/mån plus lägenhet och bil. Tyvärr räckte inte pengarna ändå, så nu var hon på väg att skaffa en till....
Kanske kan detta ha varit en lösning på problemet?
Senast redigerad av Calippo-lover 2016-06-19 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in