2016-06-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktini
En kusin till CH(på mammans sida, AH hette Latta-Nevada som ogift) som är en golddigger med narcisstiska och psykopatiska drag och ljuger om allt. Lever gärna på andra och skiter i sitt barn. Gjort tre orosanmälningar till soc och polisanmält barnets mamma, bara för att jävlas. Så något är jävligt fel med den släkten.

Din dumma fan, du kunde väl ha slängt in lite stjärnor i namnet. Alla släkter har svarta får, du behöver inte dra ner alla i skiten för det.
Citera
2016-06-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har hon velat hinta om en ev. graviditet?

Tycker nämligen det varit en del snack om "cravings", "gått upp i vikt den senaste månaden" yada yada...

Hon kanske i sitt eget lilla La-La-land lever i villfarelsen att en graviditet (äkta eller låtsas...) ses som förmildrande omständighet vid en ev. kommande ny rättegång

Precis vad jag tänkte också. Kanske kommer en stackars K3 😭
Citera
2016-06-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, alltså det skulle inte förvåna mig. Tyvärr.

Jag kan inte begripa varför människan inte söker information. Har en budget. Jag tror att det är mamma AH som ser till att allt "flyter". Nu begriper jag inte varför hon skyddar CH mot världen, men om det är som jag tror (att AH vet att loppet är kört med CH:s ickehemmavarande hästar) antar jag att hon gör det delvis för K1:s och K2:s skull. Så på något plan tycker jag synd om AH, samtidigt som jag tycker att hon, just för att hon förmodligen vet bättre, inte skulle låta barnen leva i skottlinjen för sin mammas okunskap, lynnighet och brottsliga verksamhet.

Om K1 fick bo hos sin pappa och K2 i en stödfamilj skulle ju CH och AH fortfarande få träffa barnen på regelbunden basis. Om K2 bodde kvar i regionen skulle de kunna ses flera dagar i veckan. AH kunde lägga ner mer energi på att stylta upp CH:s liv och framförallt skulle hon få chans till ett eget. Det måste kännas fruktansvärt att få barn som aldrig blir vuxna och som dessutom ser till att strula till det för sig gång på gång. AH måste få lägga sin energi och sina pengar på sig själv också. Om typ 10 år går hon i pension, det är då man skall ha all frihet i världen att kunna leva för sig själv, att finnas där för barn och barnbarn skall inte vara en förpliktelse utan något roligt! Inte betala för dotterns oansvarighet med sina pensionspengar till dagen man dör.

Om 11 år har CH två tonåringar och mamma AH går i pension. Fram tills dess, men framförallt då behövs en riktig, vuxen mamma. Många sämre bemedlade föräldrar med kassa upplevelser i bagaget klarar detta galant. Många föräldrar som begått brott i det förflutna och klantat till det för sig klarar detta galant. Det här decenniet hon har att klara upp sitt liv kommer gå fort. En vanlig person, som verkligen gjorde allt för sina barn, hade vänt sitt liv. En vanlig person hade vänt sitt liv för längesedan. Jag vet inte om CH är kapabel till det någonsin. Tonåringar vill bara ha ett normalt liv och behöver den trygghet och den uppfostran som kan hjälpa till att garantera det. Med en mamma som själv är tonåring i huvudet är det som bäddat för en katastrof.

Älskar CH sina barn? Ja, säkerligen. Jag är trött på den fasad hon har som den kämpande mamman som älskar sina barn, som om det skulle försvara något hon själv gjort. Många helt inkapabla människor har älskat sina barn, det är inte kärleken som måste ifrågasättas här.
Kan CH ta ansvar för sina barn och ge dem en normal, eller i alla fall trygg, uppväxt? Troligtvis inte alls. Även om många människor med ickenormala och otrygga uppväxter blir till underbara vuxna borde samhället gå in här och försöka garantera barnen slipper så många ohållbara situationer som möjligt. Det är ju inte försent än.

Jag hoppas att människor i CH:s närhet reagerar i tid. Jag hoppas att granskningarna kring henne håller henne på den smala vägen.

Du har helt rätt dem människor som kan hjälpa Catrin är hennes familj speciellt AH mamman. Catrin har ett missbruk och det är kriminalitet livstil, och det är att lura folk på penga. Catrin är som en drogmissbrukare. Då kan inte familjen sponsra eller hjälpa med hennes livstil som skadar oskildiga människor.
Om ni undrar vem som passar barnen när hon reser, festar slösar pengar på sig själv..jo det hennes mamma AH. Visst är det synd om henne som har en narcissistik dotter. Men vad gör du AH för att hjälpa din dotter med sitt beroende. Catrin har inget jobb och är oansvarig. Hon har lurat och skadat folk sen 2006. Och nu har hon 1 miljon i skulder.
AH hjälp dina barn barn genom att tvinga Catrin vara ansvars full. Sluta skydda och täcka hennes kriminella verksamhet. Vill du AH att barn barn ska få samma problem som CH i framtiden.
Finns ingen ensamstående 2 barnsmamma som lever på bidrag som reser varje månad som äter åker taxi varje dag.
Alla undrar vart hon får alla penga ifrån utom AH dags att öppna ögonen och lukta på kaffet. Hoppas AH läser detta
Citera
2016-06-21, 16:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Precis vad jag tänkte också. Kanske kommer en stackars K3 😭

Nu läste hon nog våra inlägg här . Det verkar som att hon jobbar vidare med att spä på spekulationerna ytterligare i sitt senaste blogginlägg...

Jag menar, vem behöver dokusåpor på tv när CH-tråden överträffar dikten
Citera
2016-06-21, 17:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernillaPahlgren
Hon slipper en ny rättegång iallafall det måste kännas skönt för henne

Är detta bekräftat?

Det känns nog mindre skönt för dem som fallit offer för bedrägerierna
Citera
2016-06-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WernillaPahlgren
Hon slipper en ny rättegång iallafall det måste kännas skönt för henne

Slipper rättegång gällande vad? Vårdnadstvist eller bedrägerier?

Vad är din källa för denna information?
Citera
2016-06-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Slipper rättegång gällande vad? Vårdnadstvist eller bedrägerier?

Vad är din källa för denna information?

Det undrar jag också,för om det bara står på hennes blogg,,,,
Tror snarare att det är ett rätt gediget arbete att gå igenom alla nya bedrägerianmälningar.
Gissar på att det kommer att ta åtminstonne ett halvår till, innan nuvarande förundersökning om hennes fortsatta bedrägerier kommer att leda till åtal.

Förhoppningsvis jobbar "rättsmaskineriet" lite snabbare än vid det första åtalet,då det nu visat sig att hon fortsatt med sina bedrägerier.
Citera
2016-06-21, 19:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
I höst kommer jag kunna flexa lite mer

Jag skrattar så tårarna rinner. Är det verkligen möjligt att flexa mer?
Ber om ursäkt, jag kunde inte hålla min glädje för mig själv
Citera
2016-06-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
En skuld som är fastställd räcker för att KFM för att få gå in på ett privat kto och ta pengar, utöver förbehållsbeloppet. Så gör de också när det finns pengar på kontot.

När utredning är gjord och man konstaterat att det finns inkomst så är det via arbetsgivaren införseln sker.

2 olika hanteringssätt för att få in pengar. Båda används.

Vad det gäller CH så har väl utredningen visat att hon inte har någon fast inkomst/väldigt låg inkomst. Det finns inget där att hämta, just nu. Får hon däremot in någon större summa så kommer garanterat KFM ta pengarna efter förbehållsbeloppet är uträknat och de har stickprov/någon hintat.

Fast det här stämmer verkligen inte. Kronofogden genomför inte den typ av punktinsatser du beskriver. För att de ska kunna utmäta någonting överhuvudtaget måste de ha fattat ett beslut om att påbörja en utmätning och till grund för det beslutet ligger en utredning som ser till helhetsbilden och inte bara till vad en person fått in på sitt konto vid enstaka tillfällen.

Så nej, kronofogden kan inte gå in och plocka pengar från konton bara för att det för tillfället finns mer pengar där än den skuldsattes så kallade beneficium (det som felaktigt kallas existensminimum ibland) för just den månaden.
Citera
2016-06-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Mao om någon skulle tipsa om att det finns pengar att hämta? Som tex den "större summan" (lön?) hon väntade och därför fixade konto på ny bank...

Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ja, de räknar av förbehållsbeloppet och tar resten... Om någon råkar ringa KFM...

Nej. Kronofogden kommer inte ta allt över Catrins beneficium om de går in och kollar på hennes konto idag (eller om en vecka).

Om de får indikationer på att hon har utmätningsbara tillgångar kommer de utreda saken och då eventuellt initiera en utmätning. En del i utredningen är att fastställa storleken på hennes beneficium så innan utredningen är genomförd vet man inte ens hur mycket pengar hon har rätt att behålla.

Att hon vid ett tillfälle har ett belopp som eventuellt är större än en månads beneficium behöver verkligen inte innebära att en utmätning påbörjas. Man ser till helhetsbilden och kollar bland annat hur hennes försörjningsförmåga kommer se ut nästa månad och månaden efter det osv.
Citera
2016-06-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det undrar jag också,för om det bara står på hennes blogg,,,,
Tror snarare att det är ett rätt gediget arbete att gå igenom alla nya bedrägerianmälningar.
Gissar på att det kommer att ta åtminstonne ett halvår till, innan nuvarande förundersökning om hennes fortsatta bedrägerier kommer att leda till åtal.

Förhoppningsvis jobbar "rättsmaskineriet" lite snabbare än vid det första åtalet,då det nu visat sig att hon fortsatt med sina bedrägerier.

Det verkar högst osannolikt att det inte skulle bli något nytt åtal för bedrägerier.

Allting talar för att hon begått många fler bedrägerier än de hon dömts för. Hon verkar dessutom ha begått dem på ungefär samma sätt som de fall hon redan dömts för, dvs allting finns i skrift och är superlätt att bevisa.

Åklagaren har dessutom meddelat målsägandena att beslutet om att väcka åtal kommer fattas först efter sommaren. Flera målsäganden verkar också ha fått beskedet att förundersökningen vad gäller just deras anmälan läggs ner, med motiveringen att Catrins straff vid en kommande rättegång inte skulle bli högre för att just den anmälan tas med. Det skulle vara väldigt märkligt att ge det beskedet om det inte är så att man planerar att väcka åtal och redan har tillräckligt för en fällande dom.
Citera
2016-06-22, 07:56
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Det verkar högst osannolikt att det inte skulle bli något nytt åtal för bedrägerier.

Allting talar för att hon begått många fler bedrägerier än de hon dömts för. Hon verkar dessutom ha begått dem på ungefär samma sätt som de fall hon redan dömts för, dvs allting finns i skrift och är superlätt att bevisa.

Åklagaren har dessutom meddelat målsägandena att beslutet om att väcka åtal kommer fattas först efter sommaren. Flera målsäganden verkar också ha fått beskedet att förundersökningen vad gäller just deras anmälan läggs ner, med motiveringen att Catrins straff vid en kommande rättegång inte skulle bli högre för att just den anmälan tas med. Det skulle vara väldigt märkligt att ge det beskedet om det inte är så att man planerar att väcka åtal och redan har tillräckligt för en fällande dom.

Förstår tanken att straffet inte skulle bli högre för att just den anmälan tas med, men hur ska de personerna i så fall få sina pengar tillbaka? Om jag förstått det rätt måste man gå via KF och är det då inte lättare att lyckas med en dom att visa upp?
(Sorry för min okunskap om jag är helt ute och cyklar... när jag inte smyger i buskarna för att spionera på CH... 😜 )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in