Okej, tre saker jag funderar på nu.
Datum för när hon tog K1 ur skolan och drog till beachen? 26/8 eller tidigare?
Rätta mig om jag har fel, men helgen fre26-sön28 var väl K1:s umgängeshelg med ML? Vet ni om hon lyckats hålla tingsrättens beslut om umgänge på senaste?
Det här gjorde mig rätt förbannad. Var inte en av våra tidigare teorier att hon borde få ett "ordentligt straff" om hon dömdes en andra gång...?
Citat:
Beträffande de andra bedrägeribrotten har åklagaren Sara Sundström beslutat att göra en så kallad förundersökningsbegränsning. Det innebär att de bedrägeribrott Catrin misstänks för inte kommer undersökas, eftersom åtal inte kommer leda till en straffskärpning.
– Den förväntade påföljden i tingsrätten skulle, enligt min bedömning och även om jag åtalat samtliga gärningar, så som rådande praxis gällande bedrägerier ser ut, ha blivit densamma, det vill säga skyddstillsyn, skriver Sara Sundström i ett mejl till Nyheter24.
http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund
Och den jag är mest intresserad av: då de andra bedrägeribrotten inte kommer leda till åtal måste senaste förundersökningen anses nedlagd. Det betyder att den är fritt villebråd och ny söndagslektyr. Var finns den?