2017-06-05, 10:31
Tolkar jag det rätt att morsan gjort en orosanmälan av Latrin?
Citera
2017-06-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Angående orosanmälningar gällande Catrins barn så kan vem som helst göra en anmälan. Du väljer om du vill vara anonym eller inte. Mail fungerar alldeles utmärkt.
Se nedan från Södertälje.se:

Du kan ringa mottagningsgruppen på enheten barn- och ungdom på telefonnummer 08-523 038 08

Så här går det till att anmäla att ett barn far illa:

Ring gärna och samråd
med oss på barn- och ungdom. Då får vi en chans att ställa frågor, och ofta mår du själv bättre när du har fått berätta vad du har uppfattat om situationen. Du kan dessutom göra en muntlig anmälan om du vill.
En anmälan kan även vara skriftlig.

Om du vill göra en skriftlig anmälan kan du fylla i blanketten Anmälan till socialtjänsten om barn eller ungdom som far illa.
Om du inte kan svara på alla frågor i blanketten så tänk på att ge oss så många och så tillförlitliga uppgifter som möjligt. Vi behöver kunna hitta den individ som inte har det bra vid den tidpunkt som vi försöker söka upp personen. Det blir också lättare för oss att få en bra kontakt med de vuxna omkring barnet om vi har mer information.
Vi ser helst att du uppger ditt namn och telefonnummer
i anmälan, så att vi kan återkomma till dig med frågor. Men du har också rätt att vara anonym.
När socialtjänsten fått reda på att ett barn behöver stöd eller skydd
är vi skyldiga att utreda barnets situation och behov. Vi kontaktar barnets föräldrar eller vårdnadshavare för att tillsammans med dem försöka hitta lösningar som kan hjälpa både barnet och familjen.

Vill bara tacka och berömma alla för att den här tråden håller så hög kvalité. Oerhört lärorikt dessutom! Alla, bra jobbat!!
Citera
2017-06-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Jag har läst det i tråden tidigare så svar Ja på din fråga.
Citera
2017-06-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Jag har läst hela tråden och har inget minne av nånting sånt. Skulle vilja se en källa på det.

Däremot har jag för mig att flashbackare skrivit i tråden tidigare att de anmält, sedan om de känner Catrin eller inte vet jag inte.
Citera
2017-06-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag har läst hela tråden och har inget minne av nånting sånt. Skulle vilja se en källa på det.

Däremot har jag för mig att flashbackare skrivit i tråden tidigare att de anmält, sedan om de känner Catrin eller inte vet jag inte.

Ställer mig tveksam till att Anne Hedlund anmält sin egen dotter då hon hittills stöttat henne och faktiskt underlättat när det gäller bedrägerier.
Vill minnas att Anne redan tidigt fick vetenskap om vad Catrin höll på med, med tanke på att flera i början kontaktade henne om det!
Bland annat en som jobbade på förskola där Anne är chef, den skulden/ Catrin hade blåst den anställde, betalade Anne istället för Catrin.
Hon har fått flerasamtal genom åren både från familj (ja Catrin blåste familjen redan då hon bodde i LA) samt från okända.

Så Anne Hedlund har i mitt tycke, varit väl medveten om att Catrin livnärt sig på bedrägerier!
Citera
2017-06-05, 11:45
Medlem
Citat:

Samma här. Inget minne av någon anmälan från Anne. Borde kommit ihåg det.
Citera
2017-06-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Ställer mig tveksam till att Anne Hedlund anmält sin egen dotter då hon hittills stöttat henne och faktiskt underlättat när det gäller bedrägerier.
Vill minnas att Anne redan tidigt fick vetenskap om vad Catrin höll på med, med tanke på att flera i början kontaktade henne om det!
Bland annat en som jobbade på förskola där Anne är chef, den skulden/ Catrin hade blåst den anställde, betalade Anne istället för Catrin.
Hon har fått flerasamtal genom åren både från familj (ja Catrin blåste familjen redan då hon bodde i LA) samt från okända.

Så Anne Hedlund har i mitt tycke, varit väl medveten om att Catrin livnärt sig på bedrägerier!

Och nu borde mamma Anne veta iallafall vad sin dotter sysslar med, bedrägerier.
Dessutom har Catrin fortsatt med sina bedrägerier under sin skyddstillsyn när hon gått och träffat en frivårdsinspektör där på frivården södertörn.
Sedan dök inte Catrin upp heller på sin huvudförhandling förra veckan, hon fick förhinder.
Vilken tragisk människa, detta basketproffs är :-) :-(
Citera
2017-06-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Och nu borde mamma Anne veta iallafall vad sin dotter sysslar med, bedrägerier.
Dessutom har Catrin fortsatt med sina bedrägerier under sin skyddstillsyn när hon gått och träffat en frivårdsinspektör där på frivården södertörn.
Sedan dök inte Catrin upp heller på sin huvudförhandling förra veckan, hon fick förhinder.
Vilken tragisk människa, detta basketproffs är :-) :-(

"En orosanmälan är gjort tidigare vet jag av Mamma Anne till socialtjänsten på Södertälje kommun."

Kan vi få en källa på ditt påstående?
Citera
2017-06-05, 12:35
Medlem
Citat:
"En orosanmälan är gjort tidigare vet jag av Mamma Anne till socialtjänsten på Södertälje kommun."

Kan vi få en källa på ditt påstående?

Jag har läst det någonstans och minns det bra.
Kan ha stått i någon av vårdnadstvistdomarna också.
Kan ha varit på något annat forum än flashback också.
Citera
2017-06-05, 12:37
Medlem
Citat:

Släng inte ur dig såna (viktiga) saker som blir trådsanningar för nya läsare om du inte kan backa upp det med en källa.
Citera
2017-06-05, 12:37
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:

Sorry Luxors, det räcker inte.
Visa källa, tack.
Citera
2017-06-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Sorry Luxors, det räcker inte.
Visa källa, tack.

Någon källa har jag inte så jag passar på era frågor.
Men man kan göra en orosanmälan till barn och ungdomsenheten på Södertälje kommun om någon känner för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in