Citat:
Ursprungligen postat av
Tr4ms
Edit
Varför kör hon vidare med bedrägerierna i eget namn när hon åkt fast och dessutom har så mycket uppmärksamhet nu? Hon kan inte på fullaste allvar tro att hon ska komma undan utan räknar med att det ev straffet är ett lågt pris att betala. Kanske hon räknar med att hon som ensamstående tvåbarnsmamma (små barn) inte gärna sätts i fängelse utan det blir samhällstjänst eller fotboja och det är hon inte avskräckt med.
Citat:
Ursprungligen postat av
luffarn-med-kniven
Jag är lite konfunderad över varför Camilla väljer att fortsätta. Hon måste ju inse att spelet är förlorat vid det här laget, när en hel FB-tråd håller koll på henne, när folk nästan dagligen ringer polisen, kronis och soc och med en rykande färsk huvudförhandling väntande runt hörnet. Att hon är gravt empatistörd är ingen överraskning, men hur kan Cattis ha så dåligt omdöme?

Det kommer att sluta med en till dom, förhoppningsvis fängelse, och till slut kommer någon råbarkad jävel att ta saken i egna händer.
Det troliga är väl delvis att hon faktiskt inte kan sluta, jag kan tänka mig att detta är beroendeframkallande ungefär som snatteri (och psykologin bakom kanske också är det: kan jag komma undan? De som inte har koll får skylla sig själva! osv).
I och med rättsväsendets senaste reaktion spelar mindre summor knappt någon roll, så det kan väl vara en anledning till att hon ökat sitt fokus på att lura folk på lägre summor. Vad jag förstått kan hon lura fler på lägre summor utan att det spelar någon större roll, hellre än att hon lurar en och en på större summor. En trist brist i systemet som hon spelar på.
Vi får som tidigare nämnts i tråden komma ihåg att de flesta artiklar som skrivs om henne nu har publicerats i en lokaltidning. Det är nog därför inte så underligt att personer på andra orter inte varnats för henne. Även om vissa varningar cirkulerar och kan dyka upp på google är det långt ifrån alla som googlar på förhand (tyvärr tyvärr tyvärr!). Sedan vet vi ju att de flesta får upp hennes blogg ganska högt upp i en googlesökning. När man ser att hon utger sig för att vara "toppbloggerska" tänker man säkert att hon är en trovärdig person (i alla fall har tidigare bedragna sett det som en slags garanti).
När hon erbjuder biljetter till drömkonserten kan det vara jättesvårt att tänka efter före, särskilt när hon vill att pengar skall swishas över på en gång, eftersom hon "har andra intresserade köpare". Dessutom besöker många säkert köp- och säljgrupper ganska sällan, det är väl inte varje dag man desperat letar efter den där drömbiljetten. Då kan man säkert lätt missa eventuella varningar som postats tidigare.
Det var ett tag sedan hon dök upp i Brottsplats Sverige och då var hon anonymiserad. Visserligen förklarligt, men kanske vore det läge att hon fick synas med bild. Det är ju svårt att varna för den aktiva bedragerskan som saknar ansikte...
--
Tillägg: Skall sägas att Nyheter24 tagit upp fallet också, men det var ett tag sedan det med.