2016-09-14, 13:15
Medlem
Neonights avatar
Förskola går ej under skolplikt och är man ledig så ska man ha barnen hemma/med sig. Arbetar man är barnet på förskolan. Typ så
Citera
2016-09-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
K1 går i skolan till 13 nån gång men sen går han på fritids några timmar också.

Men tycker vi ska låta det vara, hennes ungar har det bra bättre på förskola/skola än med på morsan Cassies bravader.

Klart barnen har det bra i förskola/skola inget snack om det. Fokus i detta fall var på hur mkt mamma AH egentligen kan jobba eftersom vi vet att hon lämnar barnen sent och hämtar dem tidigt enligt vittnen här i tråden, något som inte är förenligt med en heltidstjänst som förskolechef. Vad man kan se på Gnesta kommuns hemsida är att hon dessutom är chef för fler olika förskolor. Med andra ord ger CHs förehavanden ringar på vattnet som sprider sig väldigt långt! Det drabbar barnen, hennes syskon o föräldrar, mammans jobb och med all sannolikhet förskolefröknarna AH chefar över. Framför allt drabbar det hennes offer!
Citera
2016-09-14, 13:42
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Så man har inte rätt till sin åsikt ? Och flashback har ju inga raketforskare som skribenter iallafall inte i denna tråden. Catrin framstår ju som Einstein i jämförelse med vissa skribenter när folk skall leka moralkärringar och predika vad som är rätt och fel. Hur folk uppfostrar sina barn det angår fan ingen annan så länge dom inte far illa. Jag tror ibland att folk vill se Catrin död , den dagen hon hänger och dinglar i en snara på ett rep då kommer folk i denna tråden äntligen att få ro. Men efter ett tag hittar dom alltid en annan människa att sätta pöbelns klor i. Sorgligt är bara förnamnet. Det som är relevant är att diskutera hennes brott eftersom tråden ligger under Aktuella Brott och Kriminalfall. Skall det diskuteras annat borde tråden flyttas till skvaller om kända personer men är tveksam till om Catrin faller under epitetet kändis. Känd på flashback är sanningen.

Jag håller med dig att ungarnas välmående kan hållas utanför tråden, det är rätt ot och jag klassar det som rent skvaller och det låter liksom inte fint bara. Det är i övrigt en rätt bra och intressant tråd - En tråd som du däremot BÖR läsa i innan du väljer att slänga ur dig inlägg med felaktiga påståenden. Nu borde ju ungarna vara hemma med CH med tanke på att hon inte har något jobb att gå till, förskola ska inte belastas med arbetslösas barn. CH borde skaffa ett riktigt jobb helt enkelt, och sluta leva på bedrägerierna.
Citera
2016-09-14, 13:54
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Så man har inte rätt till sin åsikt ? Och flashback har ju inga raketforskare som skribenter iallafall inte i denna tråden. Catrin framstår ju som Einstein i jämförelse med vissa skribenter när folk skall leka moralkärringar och predika vad som är rätt och fel. Hur folk uppfostrar sina barn det angår fan ingen annan så länge dom inte far illa. Jag tror ibland att folk vill se Catrin död , den dagen hon hänger och dinglar i en snara på ett rep då kommer folk i denna tråden äntligen att få ro. Men efter ett tag hittar dom alltid en annan människa att sätta pöbelns klor i. Sorgligt är bara förnamnet. Det som är relevant är att diskutera hennes brott eftersom tråden ligger under Aktuella Brott och Kriminalfall. Skall det diskuteras annat borde tråden flyttas till skvaller om kända personer men är tveksam till om Catrin faller under epitetet kändis. Känd på flashback är sanningen.

Fast skärpning, hennes turer kring vårdnad, hur hon hänger sig åt umgängessabotage, att hon skiter i tingsrättens beslut kring vårdnad -det är knappast irrelevant.

Det är knappast inom lagens ramar att skita i tingsrättsbeslut. Så visst är det relevant hur hon behandlar sina barn.

Det här hade du vetat om du hade hängt med i tråden ordentligt.

Jag tycker dessutom den generella åsikten i denna tråd är rätt tydlig: den solklara majoriteten(!) vill inte att hon "hänger och dinglar i en snara på ett rep" utan att hon gör rätt för sig, erkänner sina brott, börjar betala tillbaka sina skulder till dem hon bedragit och slutar med sin kriminella verksamhet. Det hade du också vetat ifall du skummat igenom tråden. Var god: gör det.
Citera
2016-09-14, 13:58
Bannlyst
Citat:

Klart att du har rätt till din åsikt. Du har till och med all rätt att uttrycka den.
Men jag skulle ljuga om jag påstod att jag för denna din rätt vore beredd att dö.

Ja, här i tråden försöker vi diskutera vad som är rätt och vad som är fel. Min uppfattning är att det är fel att hålla på med bedrägerier. Du har all rätt att vara av annan uppfattning. Min uppfattning är att som nyligen dömd tvåbarnsmamma som är "uthängd" som bedragerska i ett känt teve-program plus i tidningsartiklar, ändå exponera sina små barn -det ÄR fel. Du har rätt att vara av annan uppfattning.

Finns ingen skribent i denna tråd som önskar se Latrin död. Du är bara tramsig när du skriver som du gör i den delen. Om du kunde ta in vad som skrivs här, så skulle du inse att här vill vi rädda presumtiva biljettköpare från att bli lurade och smutsade av latrin/Latrin. Hennes barn har inte valt vare sig Mamma eller att bli exponerade av denna mamma. Barn har rätt till skydd från olämpliga föräldrars olämpliga beteende.
Du har rätt att vara av annan uppfattning.

EDIT: Som 'vonDunajewskan' skriver här ovan, så ägnar sig Latrina åt systematiskt umgängessabotage. Det är inte acceptabelt, allraminst när man har en dom om skyddstillsyn på sig. Här finns en pappa till K1 och som önskar bli en närvarande förälder, men som under lång tid motarbetats av mamman, Latrina. Det är INTE ok.
Min uppfattning.
Senast redigerad av Enzenn 2016-09-14 kl. 14:07.
Citera
2016-09-14, 14:17
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Men fortsätt att diskutera hennes brott då och blanda inte in barnuppfostran i denna tråden för då är det OT. Vad hon gör på sina bloggar och vilka bilder hon lägger ut på sina barn är också OT. Det finns säkerligen andra trådar om barnuppfostran på flashback där ni kan snacka om era åsikter kring det ämnet. . Jag kommer rapportera varenda inlägg hädanefter som inte håller topic dvs Catrins bedrägeribrott. Allt annat kommer jag rapportera till mod som OT.

Men läs vad folk skriver.

1) Catrins brottsliga verksamhet sträcker sig längre än bedrägerier, till exempel genom att köra medan hon har indraget körkort på grund av rattfylleri. Skall du rapportera det också?

2) Catrins barnuppfostran är vi viss grad relevant eftersom det har att göra med utredningar kring beslut om vårdnad där hon a) också hänger sig åt bedrägeri och lögner samt b) skiter i tingsrättsbeslut. Att köra utan körkort med sina barn måste också säga något om hur litet hon respekterar rättsväsendet. Och sina barn.

3) Övriga saker som handlar om hur Catrin hanterar pengar och sin ekonomi är i högsta grad relevant eftersom hennes brottslighet handlar om att bedra folk på pengar och inte betalar sina skulder för att hon på olika sätt använder sina ekonomiska medel som hon tillskansat sig på tvivelaktiga vis.

Du är den sista i denna tråd som skall hota om OT. Sluta spela dum och sluta fåna dig.
Citera
2016-09-14, 14:27
Bannlyst
Citat:
Men fortsätt att diskutera hennes brott då och blanda inte in barnuppfostran i denna tråden för då är det OT. Vad hon gör på sina bloggar och vilka bilder hon lägger ut på sina barn är också OT. Det finns säkerligen andra trådar om barnuppfostran på flashback där ni kan snacka om era åsikter kring det ämnet. . Jag kommer rapportera varenda inlägg hädanefter som inte håller topic dvs Catrins bedrägeribrott. Allt annat kommer jag rapportera till mod som OT.

Hur en jättekänd (nåja) toppbloggerska (nåja) beskriver och lever sitt vardagliga bedragarliv är av allmänt intresse. Att t ex köra bil berusad och bli av med körkortet, men sedan ändå köra bil med barnen som passagerare är inte OffT för denna tråd! Bara som exempel.

Tag nu in att Latrin är en seriekriminell kvinna med en hänsynslöshet som indikerar ett totalt amoraliskt förhållningssätt till hennes omgivning. Denna amoralitet gör att hon inte på egen hand kan känna att hon gör något fel, varken mot biljettköparna eller mot sina barn.
Denna tråd är Latrinas enda hopp. Synd att hon bara läser här. Hade varit bra om hon också kunnat förstå..
Citera
2016-09-14, 15:06
Medlem
vonDunajewskans avatar
CH:s tillvägagångssätt

Det har uppkommit en del frågor om hur CH vanligtvis försöker lura folk. Jag inser att det inte står i någon sammanfattning och att nya läsare trillar in hela tiden.

Det CH alltså oftast gör är alltså att hon letar i Köp- och säljgrupper på Facebook. Oftast behöver man inte vara medlem i gruppen eller på sidan för att se informationen där. Folk efterlyser ofta biljetter som blivit slutsålda på ordinarie ställe och letar efter någon som köpt på sig för många eller inte kunnat gå och så vidare. CH tar sedan kontakt med dessa personer direkt och erbjuder biljetter, ibland extra dyra men ofta till rätt "rimliga" andrahandspriser.

Så här beskriver en person hur det hela gick till:
http://sv.tinypic.com/r/szfzw4/9

Exempel postas ofta i tråden, som nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Tre fall till från augusti/september 2016

En person:

http://sv.tinypic.com/r/fkpdoh/9

http://sv.tinypic.com/r/s3lbpz/9

http://sv.tinypic.com/r/2ag44er/9

En annan person:

http://sv.tinypic.com/r/28rfyf5/9

http://sv.tinypic.com/r/10igvp3/9

http://sv.tinypic.com/r/o6y2r9/9

En tredje person:

http://sv.tinypic.com/r/5lxbnl/9

Två översta försöken misslyckades men den nedersta blev bedragen på 5000kr av Carla
Citera
2016-09-14, 15:15
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Jag är lite konfunderad över varför Camilla väljer att fortsätta. Hon måste ju inse att spelet är förlorat vid det här laget, när en hel FB-tråd håller koll på henne, när folk nästan dagligen ringer polisen, kronis och soc och med en rykande färsk huvudförhandling väntande runt hörnet. Att hon är gravt empatistörd är ingen överraskning, men hur kan Cattis ha så dåligt omdöme? Det kommer att sluta med en till dom, förhoppningsvis fängelse, och till slut kommer någon råbarkad jävel att ta saken i egna händer.
Citera
2016-09-14, 15:22
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Edit
Varför kör hon vidare med bedrägerierna i eget namn när hon åkt fast och dessutom har så mycket uppmärksamhet nu? Hon kan inte på fullaste allvar tro att hon ska komma undan utan räknar med att det ev straffet är ett lågt pris att betala. Kanske hon räknar med att hon som ensamstående tvåbarnsmamma (små barn) inte gärna sätts i fängelse utan det blir samhällstjänst eller fotboja och det är hon inte avskräckt med.

Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Jag är lite konfunderad över varför Camilla väljer att fortsätta. Hon måste ju inse att spelet är förlorat vid det här laget, när en hel FB-tråd håller koll på henne, när folk nästan dagligen ringer polisen, kronis och soc och med en rykande färsk huvudförhandling väntande runt hörnet. Att hon är gravt empatistörd är ingen överraskning, men hur kan Cattis ha så dåligt omdöme? Det kommer att sluta med en till dom, förhoppningsvis fängelse, och till slut kommer någon råbarkad jävel att ta saken i egna händer.

Det troliga är väl delvis att hon faktiskt inte kan sluta, jag kan tänka mig att detta är beroendeframkallande ungefär som snatteri (och psykologin bakom kanske också är det: kan jag komma undan? De som inte har koll får skylla sig själva! osv).

I och med rättsväsendets senaste reaktion spelar mindre summor knappt någon roll, så det kan väl vara en anledning till att hon ökat sitt fokus på att lura folk på lägre summor. Vad jag förstått kan hon lura fler på lägre summor utan att det spelar någon större roll, hellre än att hon lurar en och en på större summor. En trist brist i systemet som hon spelar på.

Vi får som tidigare nämnts i tråden komma ihåg att de flesta artiklar som skrivs om henne nu har publicerats i en lokaltidning. Det är nog därför inte så underligt att personer på andra orter inte varnats för henne. Även om vissa varningar cirkulerar och kan dyka upp på google är det långt ifrån alla som googlar på förhand (tyvärr tyvärr tyvärr!). Sedan vet vi ju att de flesta får upp hennes blogg ganska högt upp i en googlesökning. När man ser att hon utger sig för att vara "toppbloggerska" tänker man säkert att hon är en trovärdig person (i alla fall har tidigare bedragna sett det som en slags garanti).

När hon erbjuder biljetter till drömkonserten kan det vara jättesvårt att tänka efter före, särskilt när hon vill att pengar skall swishas över på en gång, eftersom hon "har andra intresserade köpare". Dessutom besöker många säkert köp- och säljgrupper ganska sällan, det är väl inte varje dag man desperat letar efter den där drömbiljetten. Då kan man säkert lätt missa eventuella varningar som postats tidigare.

Det var ett tag sedan hon dök upp i Brottsplats Sverige och då var hon anonymiserad. Visserligen förklarligt, men kanske vore det läge att hon fick synas med bild. Det är ju svårt att varna för den aktiva bedragerskan som saknar ansikte...

--
Tillägg: Skall sägas att Nyheter24 tagit upp fallet också, men det var ett tag sedan det med.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2016-09-14 kl. 15:29. Anledning: Tillägg
Citera
2016-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Jag tror inte att äpplet faller långt ifrån trädet tyvärr. Hennes mamma kan inte ha alla hästar hemma heller? Hon agerar absolut inte vad jag anser är normalt. Vem hjälper sitt eget barn att vara ifrån sina barn så pass ofta??
Precis, helt rätt!!
Citera
2016-09-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Amen!!
Jamen eller hur?
Själv hade jag gjort allt för att få stopp, denna mamma verkar bara kunna skydda och stötta sin psykopatstörda 30-åriga dotter, helt rubbat!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in