2016-06-17, 23:14
Medlem
vonDunajewskans avatar
Som Calippo-lover säger:

Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Alla tre är bloggportaler hon bloggat på... Men inte längre...

Annars är hashtag-kulturen på Instagram bedrövlig. Oklart ifall det fungerar, men CH vill väl, som alla andra som aldrig begripit att hashtags är till för att HITTA precis det man SÖKER, använda jättemånga. Det kanske signalerar mer om än själv än om andra? #YOLO #flashback #catrinhedlund #Blessed #tbt #omg #carpediem #HASHTAG!!!
Citera
2016-06-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Ja du, jag har funderat över exakt samma sak. Både ViMedBarn och Finest är bloggportaler som hon har bloggat på, men det var ett bra tag sedan. Men precis som med mycket annat som CH gör så kan vi vanliga dödliga inte riktigt förstå varför hon gör på ett visst sätt. Ingen av dessa hashtags är relevanta att använda i hennes fall egentligen...

Kanske någon annan kan svara på frågan åt oss?

Bloggarna på Finers o ViMedBarn ligger väl kvar? Det är väl en trevlig liten guldkant i tillvaron att kunna tagga dessa, men Nouw fattar jag inte, den är ju nerstängd...
Citera
2016-06-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Bloggarna på Finers o ViMedBarn ligger väl kvar? Det är väl en trevlig liten guldkant i tillvaron att kunna tagga dessa, men Nouw fattar jag inte, den är ju nerstängd...

Ja såklart är alla tre bloggportaler som hon bloggat på, jag läste lite fort nyss...

Precis, Finest och ViMedBarn ligger kvar, även en på blogg.se. Nouw är nedstängd.

Haha ja det är väl den enda guldkanten i vardagen hon isf kan få, så det kan vi bjuda på. Men jag förstår ändå inte syftet med att använda sig av dessa taggar. Det är ju inte direkt att hon tjänar pengar på de gamla (eller den nuvarande) bloggarna så att hon därför skulle vilja få trafik dit.
Citera
2016-06-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Ja såklart är alla tre bloggportaler som hon bloggat på, jag läste lite fort nyss...

Precis, Finest och ViMedBarn ligger kvar, även en på blogg.se. Nouw är nedstängd.

Haha ja det är väl den enda guldkanten i vardagen hon isf kan få, så det kan vi bjuda på. Men jag förstår ändå inte syftet med att använda sig av dessa taggar. Det är ju inte direkt att hon tjänar pengar på de gamla (eller den nuvarande) bloggarna så att hon därför skulle vilja få trafik dit.

Fame and glory min vän. Fame and glory! 😂👍
Citera
2016-06-17, 23:50
Medlem
Hon tar sig råd att kolla match på en uteservering men middag till.
Sätter en slant på att det kommer stå i hennes blogg sedan att hon minsann blivit bjuden av sina kära vänner.
Citera
2016-06-18, 00:01
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hon tar sig råd att kolla match på en uteservering men middag till.
Sätter en slant på att det kommer stå i hennes blogg sedan att hon minsann blivit bjuden av sina kära vänner.

Vilken tur att hon blir bjuden på allt. Då kommer hon aldrig behöva tjäna pengar själv. Tatuering? Gratis! Utemiddag? Bjuden! Skulder? Har inte råd!

Jag förstår så klart ifall man vill hjälpa en kompis i knipa, eller bjuda någon på middag oavsett ifall den personen har pengar eller ej, men någonstans tror jag faktiskt att CH tar all uppmärksamhet hon får. Hon vet att det sticker en kniv i riktiga människors hjärtan när hon bränner pengar och då får hon ännu mer uppmärksamhet. Hon skiter väl i människor hon skadat?

Så. Jävla. Tragiskt.

Man spenderar ju inte såsom CH gjorde i Turkiet/LA/åhjagbryrmiginte om man inte vill ha uppmärksamhet. De flesta människor i Sverige med mycket pengar behandlar dem ändå med ödmjukhet: man investerar, köper fastighet, ser till att äta bra mat och köpa saker av god kvalitet. Man vräker sig inte på hotell, viker ut sitt "glamourösa" liv, köper misstänkt fejkaktiga Michael Kors-sandaler som man ser till att ha med i varje bild, eller köper andra klassens motorcyklar till sina pojkvänner. De enda som gillar nyrika är andra nyrika och de gör de bara för att andra saknas. Och så wannabe-nyrika, som CH.

(Catrin, Catrin... MK är det nya Prada, det vill säga det gamla Louis Vuitton. Ryck upp dig!)
Citera
2016-06-18, 01:16
Medlem
Nästa sak som slår mig efter att ha vadat igenom hastag-träsket är, Vem fan tar bilderna?

Har hon anställt en fotograf?

Är det K1 som på ett så tidigt stadium har blivit ett verktyg för mammas exhibitionism?

Har hon någon specialkamere som hon spänner fast i saker, ställer timer, springer iväg och "strike a pose" innan det klickar?

Visst är det en del spegelselfies eller krokig arm selfies, men förvånansvärt många tas ju på lite avstånd, och således måste hon ju involvera sin omgivning?

Jag vet inte hur det är med er, men skulle jag be någon i min omgivning att ta en bild på mig skulle dom fråga varför, i synnerhet om jag stod på en trottoar och höll i en barnryggsäck på väg till eller ifrån ungarnas dagis.
Citera
2016-06-18, 12:33
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Nästa sak som slår mig efter att ha vadat igenom hastag-träsket är, Vem fan tar bilderna?

Har hon anställt en fotograf?

Är det K1 som på ett så tidigt stadium har blivit ett verktyg för mammas exhibitionism?

Har hon någon specialkamere som hon spänner fast i saker, ställer timer, springer iväg och "strike a pose" innan det klickar?

Tror inte K1 är tillräckligt lång för att det inte skulle bli grodperspektiv, såvida han inte stod på en pall eller något, även om han stod på avstånd. Självutlösare finns ju på alla kameror och mobiler, men troligare är kanske att någon annan tar bilderna då, exempelvis på "jobbet". Det är ju inte jätteroligt att sätta upp en kamera i rätt höjd och springa och ställa sig snyggt.
Citera
2016-06-18, 13:12
Medlem
Jag betvivlar starkt att CH blir bjuden på allt det hon hävdar. Det är mer troligt att hon har en hög av kontanter -- pengar från hennes brottsoffer -- som hon använder för att upprätthålla hennes image på bloggen. Man måste komma ihåg att detta är en av CH:s primära drivkrafter: fasaden av ett lyxliv. Emellertid så blir det inga resor på ett längre tag.

Sedan så är hennes hashtaganvändande intressant, varje person som söker på Södertälje eller Nouw på instagram kommer att se hennes bilder, ändock har hon inga kommentarer och knappt några likes. Det måste svida att vara helt irrelevant.
Senast redigerad av Pezten 2016-06-18 kl. 13:17.
Citera
2016-06-18, 14:24
Bannlyst
Klart att hon har en bunt kontanter att tillgå men hur skall Kronofogden komma åt dom?

Hon åt lyxigt ute igår

https://catrinhedlunddotcom.files.wo...7761.jpg?w=640
Senast redigerad av bigbanana74 2016-06-18 kl. 14:35.
Citera
2016-06-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Klart att hon har en bunt kontanter att tillgå men hur skall Kronofogden komma åt dom?

Hon åt lyxigt ute igår

Är väl inget konstigt för fogden att knacka på hemma (alternativt med en låssmed/murbräcka) och leta igenom lägenheten efter värdeföremål/kontanter. Förutsatt att hon förvarar sedlarna hemma, såklart. Nu är jag löjligt oinsatt i hur kronofogden arbetar men det känns rimligt. Tror det blir svårt för CH att leva ett gott liv att visa upp på sin blogg samtidigt som hon är såpass skuldsatt, helt enkelt för om du visar att du har fina saker/tillgångar så kommer dom och hämtar dom.
Citera
2016-06-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74

Hon åt lyxigt ute igår

Varför tror du att hon har en massa kontanter hemma??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in