2017-06-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, det kom inte in något intyg.
Det går väl och faxa in bara nu då kanske till tingsrätten.

Den jävla paniken Catrin lär ha nu... men nej, kan ändå inte tycka synd om henne.
Citera
2017-06-02, 17:37
Medlem
Jarnabos avatar
Sorry om jag missat om någon nämnt tidigare, men vad händer nu, om giltigt läkarintyg inte inkommer till TR?
Blir Latrin häktad direkt/fortast möjligt? Hur länge i så fall?
När kan rättegången bli av?
Kan rättegången tidigareläggas pga ej inkommet läkarintyg?
Citera
2017-06-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Sorry om jag missat om någon nämnt tidigare, men vad händer nu, om giltigt läkarintyg inte inkommer till TR?
Blir Latrin häktad direkt/fortast möjligt? Hur länge i så fall?
När kan rättegången bli av?
Kan rättegången tidigareläggas pga ej inkommet läkarintyg?

Räknas i princip som att hon struntat i att komma dit. Med andra ord, hon har inget giltigt skäl och lär således arresteras och sedan blir det häktningsförhandling om jag förstått det rätt?
Eller tar dom beslut att häkta direkt?
Citera
2017-06-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskhasen4
Räknas i princip som att hon struntat i att komma dit. Med andra ord, hon har inget giltigt skäl och lär således arresteras och sedan blir det häktningsförhandling om jag förstått det rätt?
Eller tar dom beslut att häkta direkt?

Som jag förstått det kan det beslutas om häktning någon dag innan nästa rättegång. Alltså typ efter sommaren.

Jag hoppas verkligen att det inte stämmer.
Citera
2017-06-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Som jag förstått det kan det beslutas om häktning någon dag innan nästa rättegång. Alltså typ efter sommaren.

Stämmer ja.
Men hon kan också häktas redan nu för att ha uteblivit.
Citera
2017-06-02, 17:54
Medlem
Citat:

Så söt du är på din snapchat bild då :-)
Enligt åklagaren kan hon begära att få henne häktad först efter rättegången.

Målsägandena skulle kunna begära henne häktad enligt Rättegångsbalken utan åklagaren med att skicka in en häktningsframställan redan nu till tingsrätten.
Citera
2017-06-02, 18:19
Medlem
Citat:
Så söt du är på din snapchat bild då :-)
Enligt åklagaren kan hon begära att få henne häktad först efter rättegången.

Målsägandena skulle kunna begära henne häktad enligt Rättegångsbalken utan åklagaren med att skicka in en häktningsframställan redan nu till tingsrätten.

Filter vettu, enda sättet.

Kan de verkligen det? Som flera i tråden sagt är det kanske möjligt i teorin men knappast ngt som sker ofta? (Reservation för att jag har dålig koll på sånt)
Citera
2017-06-02, 18:38
Medlem
henki420s avatar
Vill påminna om det här fallet som visserligen rörde ett mycket mindre belopp och inte bedömdes som grovt bedrägeri.

Citat:
Nästan för exakt ett år sedan åtalades mannen för brotten, men någon rättegång har inte kunnat hållas ännu. Anledningen är att mannen uteblivit från rättegången vid sammanlagt fyra tillfällen nu.
Inför gårdagens rättegång hade rätten begärt att mannen skulle hämtas 18 timmar innan för att säkerställa att rättegången kunde hållas, men polisen hittade inte honom varken under tisdagskvällen eller under onsdagsmorgonen.
Med anledning av det begärde åklagare Christoffer Ramkvist därför att mannen skulle häktas för att målet ska kunna avgöras. Rätten, med lagmannen Bengt Olsson i spetsen, gick på åklagarens linje eftersom mannen upprepade gånger uteblivit från förhandlingarna.

http://www.nsk.se/2017/03/22/bedraga...attegang-igen/
Citera
2017-06-02, 18:54
Medlem
Citat:
Filter vettu, enda sättet.

Kan de verkligen det? Som flera i tråden sagt är det kanske möjligt i teorin men knappast ngt som sker ofta? (Reservation för att jag har dålig koll på sånt)

Nej, det är ganska ovanligt.
Men om hon inte dyker upp i augusti hoppas jag att de häktar henne så får hon krypa in i häktescell i Flemingsberg eller på Kronobergshäktet.
Citera
2017-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Nej, det är ganska ovanligt.
Men om hon inte dyker upp i augusti hoppas jag att de häktar henne så får hon krypa in i häktescell i Flemingsberg eller på Kronobergshäktet.

Det hoppas jag med.

Fast allra helst vill jag att de låser in henne nu och kör en snabb rättegång. Vill att hon skakar galler under sommaren. Är lite förvånad över att hon inte ordnade ett intyg. Hon är alltså dummare än jag trodde, och det torde i princip vara omöjligt.
Citera
2017-06-02, 19:42
Medlem
Citat:
Det hoppas jag med.

Fast allra helst vill jag att de låser in henne nu och kör en snabb rättegång. Vill att hon skakar galler under sommaren. Är lite förvånad över att hon inte ordnade ett intyg. Hon är alltså dummare än jag trodde, och det torde i princip vara omöjligt.

Ja det bästa att hon blir häktad nu på direkten.
Hon verkar strunta i det mesta, en oerhört tråkig person.
Citera
2017-06-02, 19:48
Medlem
Attityds avatar
Har hon någon aktiv blogg? Hittar ingen....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in