2016-05-04, 23:50
Medlem
Bedragerskan Catrin Hedlund

Catrin Hedlund förtjänar en egen tråd med RUBRIK här på flashback.

Idag landade domen.

Catrin Hedlund har under en längre tid lurat pengar av glada konsertbiljettsköpare samt resor till utlandet. Catrin har lovat biljetter och sedan erhållit förskottsbetalning och sedan bortförklarat biljettavsaknandet till vederbörande betalare.

Länk till senaste domen:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22759910.ab

Citat:
Catrin Hedlund har lurat flera personer genom att ta emot pengar för konsert- och festivalbiljetter som inte fanns.
Nu döms hon till skyddstillsyn för 17 fall av bedrägeri.
Toppbloggerskan tvingas betala nästan en kvarts miljon kronor i skadestånd.

Långt innan i tiden har hon även försökt sig erhålla ersättning för en våldtäckt som aldrig ägde rum, hon är således en bedragerska in i benmärgen.

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10845970.ab

Citat:
Den 20-åriga svenskan blev pank under semestern i Turkiet.
Därför ljög hon för polisen om att hon blivit våldtagen - för att få ut pengar från försäkringsbolaget.

Med allt att döma är denna människa en renodlad psykopat och med all säkerhet komma att fortsätta med sina bedrägerisidor i all framtid tills den dagen hon sitter bakom lås och bom.

Länk:
http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/842822-toppbloggaren-catrin-doms-for-bedrageri-tvingas-betala-skadestand-pa-nastan-en-kvarts-miljon- kronor

Citat:
Bloggarens bedrägerier verkar dessutom ha fortsatt. Nyheter24 har tidigare pratat med flera personer som berättat att de har blivit lurade av Catrin Hedlund efter 2013. Flera polisanmälningar ska just finnas mot henne.

Catrin var även med i ett inslag utav Brottsplats Sverige 27/4, där bland annat en som har varit utsatt för Catrins bedrägerier berättade om eländet. Catrin har trots inväntan av sin rättegång fortsatt sina bedrägeriförsök på diverse konsertsidor långt in på 2016.

Icke att förglömma hennes påstående att en medlem av musikgruppen Panetoz skulle vara far till en av hennes två ungar, vilket också visade sig vara falskt.

Länk:
https://brottsplatssverige.se/blogge...an-sina-offer/

Citat:
Anmäld 20 gånger

Hon polisanmälde brottet i februari. Anmälan ligger hos polisen tillsammans med ett 20-tal andra, i väntan på att redovisas för åklagare.
I samband med att gruppen växte framkom ny information om ”Anna” som Brottsplats Sverige väljer att hålla anonym av hänsyn till hennes anhöriga. 2006 försökte hon lura ett försäkringsbolag att hon blivit våldtagen i Turkiet. 2009 lurade hon en tidning att hon var basketproffs. Ytterligare några år senare tvingades en känd svensk artist till ett DNA-prov för att visa att han inte var pappa till ett av hennes barn.

Någon med erfarenheter av denna mentalt rubbade bedragerska? Eller allmänna funderingar eller ideér om hur en människa kan sjunka så lågt att man gör bedrägerier till en livsstil?
Citera
2016-05-04, 23:52
Medlem
Tillägg:

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...sentals-kronor

Citat:
Men bakom den polerade ytan i bloggen döljer sig flera fall av misstänkta bedrägerier. I måndags åtalades Catrin Hedlund för att under 2012 och 2013 lurat ett 20-tal personer på över 200 000 kronor genom att påstå sig sälja konsert- och festivalbiljetter.

Men trots att Catrin Hedlund säger sig vara en annan person i dag kan Nyheter24 nu berätta att hennes bedrägerier verkar ha fortsatt. Just nu finns det 41 polisanmälningar mot henne, om fall från 2012 till april i år, enligt Länstidningen Södertälje.

Flera personer som Nyheter24 pratat med berättar att de har blivit lurade av Catrin Hedlund. En av dem är Eliana Ferander, 27, i Nynäshamn. Hon lurades att köpa biljetter till Eurovision. Men några biljetter fick hon aldrig postade till sig
.
Citera
2016-05-05, 00:09
Medlem
Cachad artikel från Hallandsposten där Catrin Hedlund tydligen är ett basketproffs i Dubai:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Citat:
För några år sedan spelade hon i den svenska högstaligan, sedan skadade hon knäet, var borta från basketen i två år och funderade på att lägga ner sin satsning. Nu är Catrin Hedlund proffs i Dubai och livet leker.

– Min agent erbjöd mig lite olika alternativ och det blev Dubai. Det är skönt där med värmen och servicen som finns, berättar Catrin och verkar för en stund drömma sig bort till sin arbetsplats.

Dambasketen är inte speciellt stor i Dubai, men importer likt Catrin höjer standarden.

– Ligan kanske är lite sämre än den svenska, men det är tufft motstånd och den är på väg upp, menar Catrin som kan vara det enda svenska basketproffset i emiratet.

– De flesta som spelar i ligan är importer, men det är nog inga fler skandinaver. Jag har inte sett några än i alla fall.

Hon har själv dock bara varit i landet i cirka två månader och hunnit med tre matcher. Men formen, den har hon redan hittat.

– Det har gått bra. Jag blev ”player of the game” redan i första matchen.

– De (Duplais) har erbjudit mig förlängning. Men jag har erbjudanden i Europa och eventuellt i USA så jag får se hur jag gör.

Catrin är född i Södertälje och har spenderat större delen av sitt liv i Stockholmstrakten, där hon spelat basket i både Södertälje och i Solna, men flyttade för cirka fyra månader sedan till Halmstad för kärlekens skull. Men sedan hon blev proffs är det pojkvännen Malu Lukebani som får röra på sig.

– Han följer med mig. Men jag tror han trivs, säger Catrin och skrattar.

– Jag kan verkligen rekommendera Dubai, det är ett jättefint land. Jag hade ändå tänkt åka dit på semester, men nu slapp jag det.
Citera
2016-05-05, 00:14
Hon verkar ju inte kunna stava heller Vilket är ett brott i sig i min lagbok! Gott att hon åkte fast
Citera
2016-05-05, 07:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inlägg infogade // Mod
Citera
2016-05-05, 10:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu snyftar hon om hur synd det är om henne också, dumma TV4. Vilket spån.
http://nouw.com/catrinhedlund

Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Ja, hon är en renodlad psykopat. Har en unge och samtidigt lurar mer än ett dussin personer. Och har mage att fortfarande vara inne på Facebook och svara på alla meddelanden att allt är i sin ordning. Inte ett dugg brydd om fel person skulle knacka på dörren.

Ganska typiskt uppträdande av sådana där skojare. Dom visar aldrig någon ånger och allt är alltid någon annans fel. Inte verkar dom gå att bota heller utan dom trampar på i samma skor hela livet ut. Ibland blir det dock kortare än tänkt när dom lurar fel personer. Men samtidigt är dom f-rbannat duktiga på att hitta lätta offer och se vilka dom ska akta sig för att lura.
Citera
2016-05-05, 21:49
Medlem
fantasytoothfairys avatar
Citat:
Det var inget oväntat att tidigare inlägg om hur glad jag är över domen, skulle få en massa kommentarer.
Men när folk skriver att jag inte är ledsen över vad som skett så blir jag irriterad.
Vad vill ni jag ska göra?
Jag har fått min dom, och straffet kommer jag påbörja inom snar framtid.
De som har begärt skadestånd kan gå via en myndighet för att få ut sina pengar - så slipper de vänta på att jag ska betala.
Inga konstigheter.

Har jag den ekonomin idag? Nej.
Så vad gör jag? Begär om skuldsanering - självklart!
Och det är inget som berör er, men det är ett smart drag för mig och min framtid.
Jag kommer inte ha ett 8-17 jobb med 0 fritid och inte kunna leva för mina barn på vår lediga tid.
Hur jag lägger upp allt är mellan mig och familjen.

Skuldsanering var det ja, hoppas hon verkligen planerar den väll under alla hennes resor som hon finansierat med att lura folk.
Citera
2016-05-06, 00:39
Bannlyst
Citat:
Men när folk skriver att jag inte är ledsen över vad som skett så blir jag irriterad.
Vad vill ni jag ska göra?

Jag antar att en kula i huvudet inte är att tänka på? Det vore annars det bästa.
Citera
2016-05-06, 08:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Stort tack för det!
Jag tyckte karriärbedragerskan kom väldigt lindrigt undan; hur hon nånsin ska kunna återbetala brottsoffren övergår mitt förstånd

Fortsättningen ska bli spännande, hon är väl redan anklagad för fortsatta bedrägerier?

Ett litet understatement:

Hon skriver ju att de får pengar ändå (av staten för hon kan inte betala)... För henne gäller visst skuldsanering.

Jo hon kom extremt lindrigt undan. Folk går att lura på hur mycket som helst men hade det gällt staten och en bråkdel av de här pengarna då hade det blivit att skaka galler någon månad minst för henne.

Enligt information på den där varningsbloggen har det visst pågått ändå till nu. Hon slapp finkan verkar det som av hänsyn till inga tidigare domar. Den visan går ju inte en andra gång om nu dessa uppgifter stämmer och det redan finns ytterligare anmälningar.
Citera
2016-05-06, 08:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon skriver ju att de får pengar ändå (av staten för hon kan inte betala)... För henne gäller visst skuldsanering.

Jo hon kom extremt lindrigt undan. Folk går att lura på hur mycket som helst men hade det gällt staten och en bråkdel av de här pengarna då hade det blivit att skaka galler någon månad minst för henne.

Enligt information på den där varningsbloggen har det visst pågått ändå till nu. Hon slapp finkan verkar det som av hänsyn till inga tidigare domar. Den visan går ju inte en andra gång om nu dessa uppgifter stämmer och det redan finns ytterligare anmälningar.
Ja hon tycks ju fortsätta så jag ser fram mot nästa rättegång.
I allmänhet är väl inte skuldsanering heller nämnvärt roligt. Är det fem år på min. standard som gäller?
Men hon tycks ha råd med att åka på diverse resor men det kanske är bloggens sponsorer som står för de fiolerna? Man kan undra hur de vill förknippas med bedragerskan...
Citera
2016-05-06, 12:02
Medlem
fantasytoothfairys avatar
Idag klockan 11:00 togs hennes blogg ner och hon blev blockad av nouw.se.
Jag personligen tycker detta är helt underbart då hon under veckor har stolt skrytigt om hur stor hennes blogg blivit och hur tacksam och glad hon är över alla hennes nya läsare. Läsare som hon fått genom att tidningar skriver sanningen om henne och folk måste se om denna blåsa människa faktiskt finns.
Även hennes instagram har gjorts privat nu, tvekar dock på att detta är det sista vi hör från henne då jag misstänker att hon är beroende av uppmärksamhet.
Citera
2016-05-06, 13:42
Medlem
bananapanss avatar
Är det bevisat att han i panetoz inte är far till hennes unge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in